Rok výroby:1998Typ motoru:2.3 VTECStav km při koupi:220 000 kmStav km nyní:227 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:11 l/100 kmVloženo:28. 3. 2007
Již při koupi nefungovalo vyhřívání zrcátek. Předchozí majitel nechal sklíčka měnit u Hondy a bez výsledku. Zjistil jsem, že je vadný mikrospínač ve dveřích, kde se vyhřívání zrcátek zapíná. Tato závada mě stála 1 hodinu bádání a 6,- Kč za nový mikrospínač, který jsem přeletoval....servisáci od Hondy styďte se.
Po čase začal vůz z ničeho nic sám vypínat motor; náhle, za jízdy...nepříjemné. Byl opotřebovaný plíšek v spínací skříňce co jezdí po kontaktech, opraveno za 0,- kč jedním malým mosazným nýtkem. :)´.
Musel jsem zde napsat alespoň tyhle banality, jelikož je vše na vozu ve výborném stavu a nevím, kde hledat na voze další závadu. I originál výfuk je ještě v kondici.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Shuttla mám krátce, takže moc zkušeností, co se týče poruchovosti, nemám. Od předchozího majitele mám však veškerou servisní dokumentaci servisu Honda, a krom běžné výměny destiček, kotoučů, filtrů atd. s vozem nebylo děláno nic. Tak věřím, že to bude "držák".
Mohu tedy hodnotit pouze komfort....a ten je k nezaplacení ! Z vnějšku vypadá vůz spíše jako kombi než MPVéčko...ale opak je pravdou. Byl jsem šokovaný vnitřním prostorem. "Obývák" na kolech. V druhé řadě sedadel je dokonce podstatně více místa než v Renault Espace III a to paradoxně i nad hlavou. Vůz je tichý, komfortní, ale když dáte plynem "podlahu" nepostrádá sportovní zvuk a k tomu patřičný odpich. Nikde nic nevrže ani po 230 tis. Km, olej taky nepapá. Tempomat jen zvyšuje pohodlí.
Spotřeba: město v zimě 12,5-13. Nyní, když je tepleji do 12L. Kombinovaná do 11L. Na dlouhou štreku jsem s ním ještě nejel, ale mám tušení, že spotřeba bude rapidně padat dolů...max 9L (rád uvítám vaše zkušenosti).
Po čase zase něco přidám, doufám, že jen pozitivní dojmy.
Mám ho 1,5 roka s mojim nájazdom 23.000km (spolu: 240.000) a všetko čo píše Paja je bez výhrad pravdou, až ne tie otáčky pri jednotlivých rýchlostiach na poslednom prevodovom stupni. Sú presne takéto: 50 km/h = 1.250 rpm 60 km/h = 1.500 rpm 70 km/h = 1.750 rpm 80 km/h = 2.000 rpm 90 km/h = 2.250 rpm 100 km/h = 2.500 rpm 110 km/h = 2.750 rpm 120 km/h = 3.000 rpm 130 km/h = 3.250 rpm 140 km/h = 3.500 rpm 150 km/h = 3.750 rpm 160 km/h = 4.000 rpm 170 km/h = 4.250 rpm 180 km/h = 4.500 rpm 190 km/h = 4.750 rpm 200 km/h = 5.000 rpm Moja maximálka bola lahúčko nad tachometrových 180km/h. Mám však LPG - úplne primitívny podtlakový sytém Lovato, takže mixer vložený v saní určite ovplyvňuje (zmenšuje) objem vzduchu prúdiaceho do motora a tým aj maximálnu rýchlosť. Ešte, čo Paja nespomenul, je, že motor má variabilné časovanie ventilov V-TEC, ktorý prečasováva saciu vačku od cca 4.500rpm na ostrejšiu. Tento motor má vyvažovaciu hriadeľ, ktorá sa otáča proti smeru chodu motora dvojnásobnými otáčkami, ako točí samotná klukovka motora. To znamená, že motor tejto Hondy (kód: F23A7) má absolútne sametový chod v celom svojom otáčkovom spektre. O jeho kvalitách svedčí, že v Japonsku získal v roku 1995 titul Motor roka. a verte tomu, že japončíci mali už vtedy z čoho vyberať :-) Nato, že môj Šatlík má už 18! rokov, netrpí žiadnymi nedostatkami. Všetko krásne funguje ako za mlada (okrm jednej linky vyhrievania zadného skla) - výfuk originál a dokonca aj klíma chladí ako mrazák. Honde ZDAR!
Tak Hondička atakovala hranici 300 t.km. Auto funguje bez problémů, pár much už samozřejmě má. Spotřeba oleje cca 2L za výměnu. Čeká mě jedno čidlo ABS, a manžeta u kola. Po technické, elektronické stránce vše funguje. Znovu jsem však musel pravit spínací skříňku. Výfuk je stále originální, neuvěřitelné 14 let.
20.12.2011 | 10:12:48 | Paja - majitel vozu
| 109.80.139.*Reagovat
270000 km
najeto 270 tis. km, ...přetěsněny zadní třmeny (přidřeli se pístky) opravná sada 190 kč, vymeněno druhé přední horní rameno 2200,- Kč (čep nelze samostatně), odešlo jedno čidlo abs na zadním kole (fungovalo/nefungovalo, bylo načaté). Na svůj věk ty závady beru jako spotřební záležitost, takže plná spokojenost. Aź tam bude 300000 km tak se ozvu.
jsem zjistil, že ta spínačka bude asi trochu nemoc Hond. Už vím že odešla na Accordu a nyní jsem ji spravoval kámošovi na Preludovi. Ale pokud je tohle jedna typická moucha u vozů Honda, tak ji to s grácií odpouštím. Mě po opravě funguje bez problémů.
Ještě jsem chtěl podotknout, že když se tímhle vozem jede na dovolenou a nehoní se to, dokáže se odvděčit suprovou spotřebou. Minulý týden jsem jel od Plzně piánko (80-110) na Prahu přes dědiny, a jelikož Praha Brno jsem jel za tmy abyl jsem už tak utahanej že jsem dal na tempomat 100 km/h a jel až do Brna...v Brně byl výsledek přesně 7,85L....to není špatný.
Tak stěma otáčkama jsem se trochu uzmul. Tak tedy: při 50 km/h cca 1250 ot. při 60 km/h cca 1500 ot. při 130 km/h cca 3500 ot. při 140 km/h cca 4000 ot. maximálka podle kvality benzínu 190 - 200 km/h
Dokonce jsem si všimnul, že na neutrál se to nedá vytočit víc jak na 5000 ot, jinak za jízdy to umí cca 6700 ot. Asi nějaký zdvojený omezovač otáček. Docela se mě líbí, z jakých komponentů je auto složené. Elektronika Hitashi, řízení Shova, Nipparts, Denso, prostě samé kvalitní značky. Je to prostě mazel naší rodiny, při mém lehce sportovním stylu jízdy bratru průměr 11L/na100 ale to neřeším, protože veškerá další investice v podstatě minimální. Byl jsem na testu tlumičů, a jsou po čtvrt milionu kilometrů téměř jako nové. Předek 66%, zadek 40%. Kdo to zná ví, že 100% a 40% je téměř to samé...až od 20% dolů je to v háji.
kick-down to samozřejmě má. Převodovka řadí fakt optimálně a její reakce na plný plyn je velice rychlá a to i opačně. Když prudce předjedeš, zařadíš se a ubereš plyn, hned to zařadí na vyšší kvalt. Fakt radost předjíždět.
Při 130 km cca 2.800 při 140 tak 3500. Je to Honda, má ráda otáčky, ale kupodivu táhne hodně od spodu. Ve městě při 50-60 se budeš pohybovat 1500-2000 ot. Teď jsme z bráchem řešili kvalitu benzínu. Podařilo se mi naměřit 13,3 a potom 13,8 L to je hodně, když jsem pátral...zjistil, že jsem tankoval 2x u stejné malé benzínky, bylo mi to jasný, ti haj..li tam lijou vodu. Pak jsem nataknkoval u Shelu, celou nádrž projel 1/3 město 2/3 dálnice (140-160) a výsledek 10,8 a to jsem to nešetřil.
Tak, blíží se meta 240 000 tis najetých kilometrů, pokusím se zhrnout pozotiva a negativa za 20 tis. km co tohle auto mám. Z čeho mám radost: silný a kultivovaný motor se spotovním nádechem, vynikající jízdní vlastnosti (nezávisle zavěšená všechna kola), velkolepý prostor v první a druhé řadě sedadel, učinný posilovač řízení s dobrou zpětnou vazbou, , kola-volant, přesné řízení a vedení stopy, výkonné, nebo spíše rychlé topení (po studeném startu), díky páce voliče pod volantem (zvyknete si rychle) je využitelný prostor mezi sedadly, 2 velké schránky před spolujezdcem a 1 pod rádiem, polohovatelné loketní opěrky, tempomat, automat a jízdní komfort vůbec, vcelku dobrá spotřeba, chorvatsko do 9L, jinak 10-12 podle stylu jízdy, většinou v pohodě do 11L. vnikající aerodinamika vozu (srovnáno s Fordem Galaxy, ten úplně tlačil luft) , nárazníky jsou vysoko, není problém s obrubníky i cca 30 cm. Ceny náhradních dílů jsou docela přijatelné, čekal jsem že to bude palba. Co mi radost nedělá: No, spíše jen nedostatky: Chybí kontrolka potkávacích světel, přední masivní "A" sloupky omezují výhled (patrně daň za bezpečnost vozu..v té době prý špička), žádné odkládací schránky pod sedadly, úzké kapsy ve dveřích, chybý místo na PET lahve vpředu, třetí řada jen pro děti (to mi však nevadí), prostřední řada nejde vyjmout, jen sklopit (jde to lehce, rarita..pomocné plynové vzpěry na spodku sedadel). Poměrně malá palivová nádrž. nějaké další pozitiva i negativa by se jistě našly, ale nyní mě nic nenapadá. Závěrem: Prostorem je to MPVéčko, vzhledem spíše zvedlý kombík, pohodlím je to taková limuzína, oproti konkurenci není v podstatě vůbec variabilní (sedačky). Ale jak se to vezme...výhodou je sklopná třetí řada sedadel, kterou vyklopíte během 2 vteřin. S dynamikou motoru 2.3 L to umí být pěkně svižná hračka, s tímto vozem je opravdu radost předjíždět, což se ukáže trochu na spotřebě, kombinace s takovým stylem znamená 11,8 L. Když budete dodržovat předpisy (mě se to nedaří) a vyvarujete se razantnějšímu předjíždění je to za 10L-10,5 L. Co je však pro mne důležité: je to precizní a vysoce spolehlivý vůz, který mi vždy nabídne emoce. A jakýkoliv vůz, který vlastníte by alespoň trochu o emocích měl být.
Již zmíněný náboj kola vč. ložiska byl vyměněn a vibrace skutečně zmizeli. Můj předchůdce asi nechtěl investovat 9.000,- Kč tak vůz prodal. Vypozoroval jsem určitou spotřebu oleje, je ale zanedbatelná, cca 0,5 L na 4000 Km. Je to jako s mojí Yamahou, když se jezdí normálně spotřeba oleje je nulová, když se to vytáčí, něco si to vezme. A občas si tenhle vůz při předjíždění nevytočit, to by byl hřích. Když tedy po 8 měsících zhrnu veškeré poruchy, tak to byla jen spínací skříňka a chladič...náboj kola beru jako vinu předešlého majitele. Automatický dojezd řidičova okna funguje jen dolů..má ale i nahoru..tak nevím, zase to bude asi ptákovina. Shuttle má poměrně vinikající ozvučení, rádio mám CD- pioneer. Při koupi tam byl Sony..a vůbec to nehrálo.
Tak už mi to auto služí konečně k účelu ke kterýmu bylo vyrobený. Mates 4,3 kg 53 cm kluk jak buk. Od koupi jsem se konečně dostal k tomu, abych vyměnil žárovky v ovládacím panelu topení, sice jsem musel rozebrat tunel..kastlík ven, rádio ven, panel topení ven atd atd. Ale šlo to jak po másle všechno dobře lícuje a sedí. Vyměněn chladič..možná by šel zaletovat, ale nemohu si dovolit zůstat někde viset. Budu muset asi vyměnit pravé ložisko, nebo spíše náboj. I nový kotouč na tomto náboji háže, jak se kotouč zahřeje přechází vibrace do řízení...předchozí pašák asi vzal rychle obrubník...? Co je docela k smíchu, na palubní desce není kontrolka roszvícených parkovaček ani potkávacích světel. Jenom dálkové. Ze začátku jsem na světla zapomínal. Dnes jsem si vychutnal Sharan TDI, ale snažil se chlapec..z výfuku mu lítalo uhlí.
Uplynul nějaký čas, tak vkládám další poznatky. Měnil jsem čepy řízení 2x 580,- Kč, a horní rameno (čep ramene nelze samostatně) 2000,- a nechal udělat geošku. Po 230 tkm není divu, čepy byly ještě originál. Jinak žádná porucha. Nějaká kritika...abychom jen nechválili že? Prostřední řada sedadel je sice posuvná, ale nemá aretaci, vždy se vrátí do výchozí polohy. Je to škoda (pouze při 6-7 lidech), protože místa na nohy je královsky a zbytečně to ubírá místa v třetí řadě. Jízda v 6-7 lidech je u mne zcela výjmečná, takže jen negativní postřech. Poslední řada tedy pro děti. Podlaha v kufru není rovná, je to daň za sklopné sedačky třetí řady. Svažuje se těsně za druhou řadou. pokud tedy kupujete vůz aby jste v něm spali, Shuttle nedoporučuji. Další daní za tyto sklopné sedačky je poměrně malá nádrž...65 L není opravdu moc na takové rodinné vozidlo. Bratrův Renault Espace 2.0 automat má 80 L. A nějaká chvála....opět o těch samých sedačkách, na které padla kritika. Opět musím prohlásit, že prostor v druhé řadě sedaček je oproti konkurenci fantastický a hlavně pohodlný. Je to dáno koncepcí této řady, je koncipována jako dvě samostatná sklopná sedadla s loketními opěrkami ovšem k sobě navázána (bez mezery), je tedy pro 3 osoby. Komfort je o poznání lepší než ve vozech se třemi samostatnými sedačkami, mohu porovnat s Espace 2001. Shuttle se dělal i 6 ti. místný - to musí být parádní křesla. Mohl jsem porovnat s několika MPVéčky a musím říci, že Shuttle má skvělá vnější zrdcátka, přehledné, velké...super. Podobné jsem viděl pouze na Hunday Trajet. Vyhovuje mi střešní okno a tónovaná skla...když člověk přijde v těch horkách do auta s pootevřeným šibrem, není to taková výheň. Na tempomat jsem si zvykl tak, že příští vůz bude nevím jaká Honda..ale určitě s tempomatem..... O motoru jsem již psal.....pohádka. Spotřeba ujde: těď jsem jel 1/3 město 1/3 dálnice 130-140 a 1/3 mimo město a 10,3 L. Stále tedy od 10 do 12 L dle nohy. Když už porovnávám s Espacem 2.0..AUT....Espace je o cca 1L úspornější, slabší, má skvělé odkládací prostory kde se dá. Jízdní vlastnosti jsou horší...má tuhou zadní nápravu a to je znát...houpe se mu prdel. Nahoru řadí Espace o něco hladčeji než Honda, podřazování je ale přesně opačně. U Hondy to vůbec necítíte, Renault je "škubavější". Espace kolikrát zbytečně drží při jízdě s kopce a při nájezdu na rovinu 3 rychlost a chvíli trvá než zvolí 4. Honda řadí prostě brilantněji. U Espaceho se dá podřadit malým knoflíčkem na páce voliče, docela příjemné. U Hondy pouze pákou.
kolik stojí rozvody nevím, myslím že cca 4000 Kč. je to stejné s Acordem. Náhradní díly (plechařina) v replice...to není moc silná stránka Shuttla ale žijeme jenom jednou. To auto má kouzlo kvality a preciznosti, je vidět že bylo vyráběno přímo v Japonsku. Líbí se mi světlá výška vozu, evropské MPV mají nárazníky níže. Spotřeba je sice vyšší, ale raději jezdit za 11-12L v bezporuchovém voze, než za 7-8L ve Fábii do které vrazím 20000,- Kč za rok za nadstandardní poruchy. Ono to výjde nakonec levněji jezdit v téhle Hondě (osobní zkušenost). Myslím si však, že na tu váhu, obsah a výkon je spotřeba nízká. A ten motor, to je poklad. Můžu jet noblesně na 1800 ot/min. ale při .razantnějším předjíždění vždy ukáže že je to prostě Honda. A poruchy a neduhy které mají evropské vozy (zvláště furt seroucí se Fábia), Honda, Toyota atd. nezná.
...budem cakat na dalsie postrehy, nakolko zhanam starsi Shuttle pre svoju rodinu. Mam v plane prestavbu na LPG, ta spotreba je asi adekvatna vykonu a velkosti Hondy. Kolko stoji vymena rozvodov? Inak vela stastny km bez nehody a poruch. Jaro
Komentáře uživatelů k recenzi Honda Shuttle
Shuttle 2,3i ES
Mám ho 1,5 roka s mojim nájazdom 23.000km (spolu: 240.000) a všetko čo píše Paja je bez výhrad pravdou, až ne tie otáčky pri jednotlivých rýchlostiach na poslednom prevodovom stupni. Sú presne takéto:
50 km/h = 1.250 rpm
60 km/h = 1.500 rpm
70 km/h = 1.750 rpm
80 km/h = 2.000 rpm
90 km/h = 2.250 rpm
100 km/h = 2.500 rpm
110 km/h = 2.750 rpm
120 km/h = 3.000 rpm
130 km/h = 3.250 rpm
140 km/h = 3.500 rpm
150 km/h = 3.750 rpm
160 km/h = 4.000 rpm
170 km/h = 4.250 rpm
180 km/h = 4.500 rpm
190 km/h = 4.750 rpm
200 km/h = 5.000 rpm
Moja maximálka bola lahúčko nad tachometrových 180km/h. Mám však LPG - úplne primitívny podtlakový sytém Lovato, takže mixer vložený v saní určite ovplyvňuje (zmenšuje) objem vzduchu prúdiaceho do motora a tým aj maximálnu rýchlosť.
Ešte, čo Paja nespomenul, je, že motor má variabilné časovanie ventilov V-TEC, ktorý prečasováva saciu vačku od cca 4.500rpm na ostrejšiu. Tento motor má vyvažovaciu hriadeľ, ktorá sa otáča proti smeru chodu motora dvojnásobnými otáčkami, ako točí samotná klukovka motora. To znamená, že motor tejto Hondy (kód: F23A7) má absolútne sametový chod v celom svojom otáčkovom spektre. O jeho kvalitách svedčí, že v Japonsku získal v roku 1995 titul Motor roka. a verte tomu, že japončíci mali už vtedy z čoho vyberať :-)
Nato, že môj Šatlík má už 18! rokov, netrpí žiadnymi nedostatkami. Všetko krásne funguje ako za mlada (okrm jednej linky vyhrievania zadného skla) - výfuk originál a dokonca aj klíma chladí ako mrazák.
Honde ZDAR!
28.02.2016 | 13:11:41 | Hondar | 176.61.208.* Reagovat
300 000 km
Tak Hondička atakovala hranici 300 t.km. Auto funguje bez problémů, pár much už samozřejmě má. Spotřeba oleje cca 2L za výměnu. Čeká mě jedno čidlo ABS, a manžeta u kola. Po technické, elektronické stránce vše funguje. Znovu jsem však musel pravit spínací skříňku. Výfuk je stále originální, neuvěřitelné 14 let.
20.12.2011 | 10:12:48 | Paja - majitel vozu | 109.80.139.* Reagovat
270000 km
najeto 270 tis. km, ...přetěsněny zadní třmeny (přidřeli se pístky) opravná sada 190 kč, vymeněno druhé přední horní rameno 2200,- Kč (čep nelze samostatně), odešlo jedno čidlo abs na zadním kole (fungovalo/nefungovalo, bylo načaté). Na svůj věk ty závady beru jako spotřební záležitost, takže plná spokojenost. Aź tam bude 300000 km tak se ozvu.
10.01.2010 | 23:18:36 | Paja Reagovat
Spínačka
jsem zjistil, že ta spínačka bude asi trochu nemoc Hond. Už vím že odešla na Accordu a nyní jsem ji spravoval kámošovi na Preludovi. Ale pokud je tohle jedna typická moucha u vozů Honda, tak ji to s grácií odpouštím. Mě po opravě funguje bez problémů.
01.01.2009 | 11:41:31 | Paja Reagovat
OK
250.000 km........délá mi pořád jen radost. Leju jen benzín.
23.09.2008 | 13:49:51 | Paja Reagovat
spotřeba
Ještě jsem chtěl podotknout, že když se tímhle vozem jede na dovolenou a nehoní se to, dokáže se odvděčit suprovou spotřebou. Minulý týden jsem jel od Plzně piánko (80-110) na Prahu přes dědiny, a jelikož Praha Brno jsem jel za tmy abyl jsem už tak utahanej že jsem dal na tempomat 100 km/h a jel až do Brna...v Brně byl výsledek přesně 7,85L....to není špatný.
16.07.2008 | 13:21:33 | Paja Reagovat
otáčky
Tak stěma otáčkama jsem se trochu uzmul. Tak tedy:
při 50 km/h cca 1250 ot.
při 60 km/h cca 1500 ot.
při 130 km/h cca 3500 ot.
při 140 km/h cca 4000 ot.
maximálka podle kvality benzínu 190 - 200 km/h
Dokonce jsem si všimnul, že na neutrál se to nedá vytočit víc jak na 5000 ot, jinak za jízdy to umí cca 6700 ot. Asi nějaký zdvojený omezovač otáček. Docela se mě líbí, z jakých komponentů je auto složené. Elektronika Hitashi, řízení Shova, Nipparts, Denso, prostě samé kvalitní značky. Je to prostě mazel naší rodiny, při mém lehce sportovním stylu jízdy bratru průměr 11L/na100 ale to neřeším, protože veškerá další investice v podstatě minimální. Byl jsem na testu tlumičů, a jsou po čtvrt milionu kilometrů téměř jako nové. Předek 66%, zadek 40%. Kdo to zná ví, že 100% a 40% je téměř to samé...až od 20% dolů je to v háji.
09.07.2008 | 22:06:27 | Reagovat
kick-down
kick-down to samozřejmě má. Převodovka řadí fakt optimálně a její reakce na plný plyn je velice rychlá a to i opačně. Když prudce předjedeš, zařadíš se a ubereš plyn, hned to zařadí na vyšší kvalt. Fakt radost předjíždět.
15.05.2008 | 15:49:21 | Reagovat
otáčky
Při 130 km cca 2.800 při 140 tak 3500. Je to Honda, má ráda otáčky, ale kupodivu táhne hodně od spodu. Ve městě při 50-60 se budeš pohybovat 1500-2000 ot. Teď jsme z bráchem řešili kvalitu benzínu. Podařilo se mi naměřit 13,3 a potom 13,8 L to je hodně, když jsem pátral...zjistil, že jsem tankoval 2x u stejné malé benzínky, bylo mi to jasný, ti haj..li tam lijou vodu. Pak jsem nataknkoval u Shelu, celou nádrž projel 1/3 město 2/3 dálnice (140-160) a výsledek 10,8 a to jsem to nešetřil.
15.05.2008 | 15:45:06 | Paja Reagovat
Dotaz
Ahoj,
kolik točí motor při 130km na čtyřku (automatickou) a kolik při 140km?
Má převodovka funkci kick-downu ?
Václav
12.05.2008 | 16:00:37 | Vaclav Reagovat
240 000 km
Tak, blíží se meta 240 000 tis najetých kilometrů, pokusím se zhrnout pozotiva a negativa za 20 tis. km co tohle auto mám.
Z čeho mám radost:
silný a kultivovaný motor se spotovním nádechem, vynikající jízdní vlastnosti (nezávisle zavěšená všechna kola), velkolepý prostor v první a druhé řadě sedadel, učinný posilovač řízení s dobrou zpětnou vazbou, , kola-volant, přesné řízení a vedení stopy, výkonné, nebo spíše rychlé topení (po studeném startu), díky páce voliče pod volantem (zvyknete si rychle) je využitelný prostor mezi sedadly, 2 velké schránky před spolujezdcem a 1 pod rádiem, polohovatelné loketní opěrky, tempomat, automat a jízdní komfort vůbec, vcelku dobrá spotřeba, chorvatsko do 9L, jinak 10-12 podle stylu jízdy, většinou v pohodě do 11L. vnikající aerodinamika vozu (srovnáno s Fordem Galaxy, ten úplně tlačil luft) , nárazníky jsou vysoko, není problém s obrubníky i cca 30 cm. Ceny náhradních dílů jsou docela přijatelné, čekal jsem že to bude palba.
Co mi radost nedělá: No, spíše jen nedostatky:
Chybí kontrolka potkávacích světel, přední masivní "A" sloupky omezují výhled (patrně daň za bezpečnost vozu..v té době prý špička), žádné odkládací schránky pod sedadly, úzké kapsy ve dveřích, chybý místo na PET lahve vpředu, třetí řada jen pro děti (to mi však nevadí), prostřední řada nejde vyjmout, jen sklopit (jde to lehce, rarita..pomocné plynové vzpěry na spodku sedadel). Poměrně malá palivová nádrž.
nějaké další pozitiva i negativa by se jistě našly, ale nyní mě nic nenapadá.
Závěrem:
Prostorem je to MPVéčko, vzhledem spíše zvedlý kombík, pohodlím je to taková limuzína, oproti konkurenci není v podstatě vůbec variabilní (sedačky). Ale jak se to vezme...výhodou je sklopná třetí řada sedadel, kterou vyklopíte během 2 vteřin. S dynamikou motoru 2.3 L to umí být pěkně svižná hračka, s tímto vozem je opravdu radost předjíždět, což se ukáže trochu na spotřebě, kombinace s takovým stylem znamená 11,8 L. Když budete dodržovat předpisy (mě se to nedaří) a vyvarujete se razantnějšímu předjíždění je to za 10L-10,5 L.
Co je však pro mne důležité: je to precizní a vysoce spolehlivý vůz, který mi vždy nabídne emoce. A jakýkoliv vůz, který vlastníte by alespoň trochu o emocích měl být.
27.09.2007 | 22:08:17 | Paja Reagovat
Vše funguje
Již zmíněný náboj kola vč. ložiska byl vyměněn a vibrace skutečně zmizeli. Můj předchůdce asi nechtěl investovat 9.000,- Kč tak vůz prodal. Vypozoroval jsem určitou spotřebu oleje, je ale zanedbatelná, cca 0,5 L na 4000 Km. Je to jako s mojí Yamahou, když se jezdí normálně spotřeba oleje je nulová, když se to vytáčí, něco si to vezme. A občas si tenhle vůz při předjíždění nevytočit, to by byl hřích. Když tedy po 8 měsících zhrnu veškeré poruchy, tak to byla jen spínací skříňka a chladič...náboj kola beru jako vinu předešlého majitele. Automatický dojezd řidičova okna funguje jen dolů..má ale i nahoru..tak nevím, zase to bude asi ptákovina. Shuttle má poměrně vinikající ozvučení, rádio mám CD- pioneer. Při koupi tam byl Sony..a vůbec to nehrálo.
27.08.2007 | 19:11:32 | Paja Reagovat
Rodina
Tak už mi to auto služí konečně k účelu ke kterýmu bylo vyrobený. Mates 4,3 kg 53 cm kluk jak buk.
Od koupi jsem se konečně dostal k tomu, abych vyměnil žárovky v ovládacím panelu topení, sice jsem musel rozebrat tunel..kastlík ven, rádio ven, panel topení ven atd atd. Ale šlo to jak po másle všechno dobře lícuje a sedí. Vyměněn chladič..možná by šel zaletovat, ale nemohu si dovolit zůstat někde viset. Budu muset asi vyměnit pravé ložisko, nebo spíše náboj. I nový kotouč na tomto náboji háže, jak se kotouč zahřeje přechází vibrace do řízení...předchozí pašák asi vzal rychle obrubník...? Co je docela k smíchu, na palubní desce není kontrolka roszvícených parkovaček ani potkávacích světel. Jenom dálkové. Ze začátku jsem na světla zapomínal. Dnes jsem si vychutnal Sharan TDI, ale snažil se chlapec..z výfuku mu lítalo uhlí.
29.07.2007 | 21:57:47 | Reagovat
další zkušenosti
Uplynul nějaký čas, tak vkládám další poznatky. Měnil jsem čepy řízení 2x 580,- Kč, a horní rameno (čep ramene nelze samostatně) 2000,- a nechal udělat geošku. Po 230 tkm není divu, čepy byly ještě originál. Jinak žádná porucha.
Nějaká kritika...abychom jen nechválili že? Prostřední řada sedadel je sice posuvná, ale nemá aretaci, vždy se vrátí do výchozí polohy. Je to škoda (pouze při 6-7 lidech), protože místa na nohy je královsky a zbytečně to ubírá místa v třetí řadě. Jízda v 6-7 lidech je u mne zcela výjmečná, takže jen negativní postřech. Poslední řada tedy pro děti. Podlaha v kufru není rovná, je to daň za sklopné sedačky třetí řady. Svažuje se těsně za druhou řadou. pokud tedy kupujete vůz aby jste v něm spali, Shuttle nedoporučuji. Další daní za tyto sklopné sedačky je poměrně malá nádrž...65 L není opravdu moc na takové rodinné vozidlo. Bratrův Renault Espace 2.0 automat má 80 L.
A nějaká chvála....opět o těch samých sedačkách, na které padla kritika. Opět musím prohlásit, že prostor v druhé řadě sedaček je oproti konkurenci fantastický a hlavně pohodlný. Je to dáno koncepcí této řady, je koncipována jako dvě samostatná sklopná sedadla s loketními opěrkami ovšem k sobě navázána (bez mezery), je tedy pro 3 osoby. Komfort je o poznání lepší než ve vozech se třemi samostatnými sedačkami, mohu porovnat s Espace 2001. Shuttle se dělal i 6 ti. místný - to musí být parádní křesla. Mohl jsem porovnat s několika MPVéčky a musím říci, že Shuttle má skvělá vnější zrdcátka, přehledné, velké...super. Podobné jsem viděl pouze na Hunday Trajet. Vyhovuje mi střešní okno a tónovaná skla...když člověk přijde v těch horkách do auta s pootevřeným šibrem, není to taková výheň. Na tempomat jsem si zvykl tak, že příští vůz bude nevím jaká Honda..ale určitě s tempomatem..... O motoru jsem již psal.....pohádka.
Spotřeba ujde: těď jsem jel 1/3 město 1/3 dálnice 130-140 a 1/3 mimo město a 10,3 L. Stále tedy od 10 do 12 L dle nohy.
Když už porovnávám s Espacem 2.0..AUT....Espace je o cca 1L úspornější, slabší, má skvělé odkládací prostory kde se dá. Jízdní vlastnosti jsou horší...má tuhou zadní nápravu a to je znát...houpe se mu prdel. Nahoru řadí Espace o něco hladčeji než Honda, podřazování je ale přesně opačně. U Hondy to vůbec necítíte, Renault je "škubavější". Espace kolikrát zbytečně drží při jízdě s kopce a při nájezdu na rovinu 3 rychlost a chvíli trvá než zvolí 4. Honda řadí prostě brilantněji. U Espaceho se dá podřadit malým knoflíčkem na páce voliče, docela příjemné. U Hondy pouze pákou.
10.06.2007 | 19:57:57 | Paja Reagovat
Shuttle of dreems
kolik stojí rozvody nevím, myslím že cca 4000 Kč. je to stejné s Acordem. Náhradní díly (plechařina) v replice...to není moc silná stránka Shuttla ale žijeme jenom jednou. To auto má kouzlo kvality a preciznosti, je vidět že bylo vyráběno přímo v Japonsku. Líbí se mi světlá výška vozu, evropské MPV mají nárazníky níže. Spotřeba je sice vyšší, ale raději jezdit za 11-12L v bezporuchovém voze, než za 7-8L ve Fábii do které vrazím 20000,- Kč za rok za nadstandardní poruchy. Ono to výjde nakonec levněji jezdit v téhle Hondě (osobní zkušenost). Myslím si však, že na tu váhu, obsah a výkon je spotřeba nízká. A ten motor, to je poklad. Můžu jet noblesně na 1800 ot/min. ale při .razantnějším předjíždění vždy ukáže že je to prostě Honda. A poruchy a neduhy které mají evropské vozy (zvláště furt seroucí se Fábia), Honda, Toyota atd. nezná.
31.03.2007 | 18:17:55 | Paja Reagovat
skusenosti
...budem cakat na dalsie postrehy, nakolko zhanam starsi
Shuttle pre svoju rodinu. Mam v plane prestavbu na LPG, ta spotreba je asi adekvatna vykonu a velkosti Hondy. Kolko stoji vymena rozvodov? Inak vela stastny km bez nehody a poruch. Jaro
29.03.2007 | 22:02:33 | Jaro Reagovat