Rok výroby:2003Typ motoru:1998 ccm, K20A1Stav km při koupi:57 800 kmStav km nyní:64 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 měsícůPrůměrná spotřeba:9,9 l/100 kmVloženo:24. 6. 2009
Po koupi se projevila závada na převodovce, vyřešeno výměnou ložisek na hlavní hřídeli v rámci záruky dealera. Momentálně je auto v servisu po nehodě - smyk na mokru a bližší seznámení se se svodidly :o(
Hodnocení a zkušenosti s autem
Honda Stream s motorem 2.0 i-VTEC je taková rodinná raketa. Motor je jednoznačně to nejlepší na autě. Při objemu 1998 ccm dává výkon 115kW/152PS a 192 N.m. kroutícího momentu. Motor má dostatek síly v každém jízdním režimu, ale nejlepší moment nastává po překročení hranice 4.500 ot., kdy spíná systém proměnného časování ventilů a sacího i výfukového potrubí i-VTEC, který lze navíc točit až téměř k hranici 7,000 otáček. Navíc, v tomto pásmu motor dostává jadrný sportovní zvuk velmi podobný šestiválci, a motor táhne a táhne a klidně i při rychlosti 160km/h vás zatlačí do sedadla.
Auto se velmi dobře ovládá, všechny ovladače jsou na místech, kde je člověk očekává. Velmi povedené je umístění řadící páky na výstupku palubní desky, takže je velmi blízko volantu a je tak velmi dobře při ruce. Standardní výbava obsahuje 4 airbagy, ABS+EBD + brzdového asistenta, kompletní elektrickou výbavu, automatickou klimatizaci, 15" Alu kola, 7 sedadel.
Auto je takový hybrid mezi kombíkem a MPV, je větší a prostornější než např. Ford C-Max nebo Mazda Premacy. Na předních sedadlech je spousta prostoru, sedí se zde více vzpřímeně než v jiných autech. Ve druhé řadě sedadel je dostatek prostoru, ale spíše jen pro dvě osoby, protože prostřední sedadlo je spíše vhodné tak pro kratší jízdu. Vhodnější je sklopit opěrku prostředního sedadla a udělat si z ní loketní opěrku se zabudovanými držáky nápojů. Tato 2. řada se dá posouvat v poměrně velkém rozsahu a to i jednotlivě a také se dá sklopit. Zadní prostřední sedadlo má jen dvoubodový bezpečnostní pás. Ve třetí řadě sedadel je relativně dost prostoru pro dva lidi, jsou zde i samostatné výdechy klimatizace včetné jejich ovládání. Třetí řada sedadel je standardně zapuštěna do podlahy zavazadlového prostoru. Ten má při standardním uspořádání pro 5 cestujících objem cca. 420l, což je dost pro většinu lidí. Jak jsem již psal, tento objem se dá navíc měnit pomocí posunu druhé řady sedadel.
Nevýhody auta: relativně vysoká spotřeba (u mě 9.9l/100km), omezená dostupnost neoriginálních náhradních dílů a nemožnost regulovat podsvícení palubní desky, zejména nedostatečné podsvícení panelu klimatizace při zapnutých světlech. Další nevýhodou je poměrně špatný výhled vzad, takže zejména couvání občas znamená problém. Toto jsem vyřešil instalací zadních parkovacích čidel. Ještě bych zmínil velmi níkzo umístěnou loketní opěrku u řidičova sedadla, ta je snad koncipovaná pro Japonce o výšce 160cm, ale vyšší osoby by uvítaly, kdyby byla umístěna o nějaký ten centimetr výše. Ale tohle vše jsou jen drobnosti, které rozhodně nemohou zkazit celkový vyniukající dojem z tohoto auta. Honda Stream prošla nárazovými testu EuroNCAP, získala 4 hvezdičky za ochranu posádky a také 3 hvězdičky za ochranu chodců.
Takže tohoto Streama stále vlastním, tento týden pokořil 140.000km. Auto je stále bez poruchy, stačí pouze pravidelný servis po 20.000km, a teď ve 130.000km jsem měnil původní kotouče a dával nové destičky. Nyní vozíme dvě malé děti, takže můžu posoudit i to, že je to velmi praktické auto i pro rodinu. Protože nepotřebuju třetí řadu sedadel, ale spíše větší kufr, tak jsem ty zadní sedadla vymontoval. Kufr je tak hlubší, nyní místo standardních 420l má kolem 500-520l. I plně naložené auto na dovolenou v létě při zapnuté klimě jede jako z praku, předjíždění není sebemenší problém. Spotřeba je v průměru kolem 9-10l, je to způsobeno častým ježděním po městě a po dálnici a využíváním potenciálu motoru. Při klidné jízdě mimo obec se dá jen za 8,5l.
Komentáře uživatelů k recenzi Honda Stream
Update po pár letech
Takže tohoto Streama stále vlastním, tento týden pokořil 140.000km. Auto je stále bez poruchy, stačí pouze pravidelný servis po 20.000km, a teď ve 130.000km jsem měnil původní kotouče a dával nové destičky. Nyní vozíme dvě malé děti, takže můžu posoudit i to, že je to velmi praktické auto i pro rodinu. Protože nepotřebuju třetí řadu sedadel, ale spíše větší kufr, tak jsem ty zadní sedadla vymontoval. Kufr je tak hlubší, nyní místo standardních 420l má kolem 500-520l. I plně naložené auto na dovolenou v létě při zapnuté klimě jede jako z praku, předjíždění není sebemenší problém. Spotřeba je v průměru kolem 9-10l, je to způsobeno častým ježděním po městě a po dálnici a využíváním potenciálu motoru. Při klidné jízdě mimo obec se dá jen za 8,5l.
10.01.2014 | 13:53:18 | Sportak | 213.151.77.* Reagovat
Hondice
Mám taky Strema 2.0 v-tec a musím říct že i když je rok 2013 pořád se mě lidi ptají jestli je to nové auto a o výkonu ani nemluvim prostě střela :-)
26.11.2013 | 19:50:36 | xzub | 78.157.167.* Reagovat