Rok výroby:1992Typ motoru:63kwStav km při koupi:170 000 kmStav km nyní:171 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:4. 7. 2005
Zdravím všechny fandy vozidel Hyundai Lantra. Koupil jsem si tento vůz teprve před před měsícem. Bohužel jsem asi neměl štěstí, poněvadž jsem toto auto měl již 2 x v servisu.
Poprvé mi odešla pojistka na přívodu u plus polu na baterii. Zjistili špatný startér a krátce na to jsem vozidlo nemohl nastartovat, jako kdyby bylo úplně bez baterie. Byla to nakonec banální porucha, jednalo se o studený spoj na alarmu. Co mě trápí nejvíce a pokud můžete, tak prosím Vás poraďte, auto mi cuká, škube, když chci roztánout druhý nebo třetí převodový stupeň. Připadá mi to jako kdyby tam šlo málo benzínu nebo byla zanešená palivová soustava, nevím. Svíčky tam jsou nové, ventily jsou seřízené včetně diagnostiky motoru, vyčistili mi váhu v servisu apořád to dělá. Jsem z toho docela nešťastný, poněvadž je cítit, že ten motor by šel jinak dobře, že má výkon. Kamarádi mi říkali, že by to mohly ješzě kabely od svíček nebo alternátor. Nevím, nemám s tím žádnou zkušenost. Připadá mi to, jako když jde motor na tři válce, podobně mi to dělalo i u škodovky. Děkuji všem předem za pomoc a rady.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zatím žádné velké zkušenosti já osobně nemám, ale ti co ho mají v mém blízkém okolí, tak si ho všichni chválí.
Jsem též majitelem tohoto typu vozu,a jsem spokojen. Pokud motor pracuje při nižších otáčkách v pohodě,a a zvyšováním se spíše dusí,tak samozřejmě svíčky,s tím nejdelším zapalovacím kabelem je to též tak,a potom tu máme ještě katalizátor,ve kterém se uvolnil kousek plástve,a tudíž při přidávání plynu může působit jako škrtící klapka. Další bolestí kterou tento vůz může trpět je převodovka. Sám už sem si musel jinou sehnat,a vyměnit. Jinak jak bych řekl,je to taková korejská "škodovka". Nejlepší na tomto voze je však právě motor,pokud se tedy jedná zrovna o typ 1.5 Colt. Co vydrží tento motor,vydrží málokterý jiný.
Pokud to někomu taky cuká a vyměnil všecku elektriku a neví co si s tím počít, tak moje zkušenost je následující. Auto jelo normálně, akorát v rozmezí 4-5t rpm nechtělo jet a cukalo, pokud bylo přidáno víc plynu (s plynem skoro bez přidání to bylo lepší), pokud překonala hodnotota 5t rpm, motor se zase "chytil". Vyměnil jsem kabely svíčky, rozdělovač, všecky možný čidla a nic, kontrola rozvodů a já nevím všeho čeho možnýho, pořád stejný. Pak to jednou po jízdě po dálnici začalo jet na 2 válce a šmytec. Sundal jsem hlavu - těsnění propálený mezi 3/4 válcem (do vody to v tomhle případě nejde, tak se to těžko pozná). Srovnal jsem hlavu, vyměnil těsnění a vše ok. Jenže ouha, po cca 1000km opět začal pocukávat nad 4t rpm a postupně opět až do stejného konce chodu na 2 válce (asi po 10t km). Opět vypálený těsnění a není to křivou hlavou, ale propadlým blokem mezi 3. a 4. válcem (asi o 2 desetiny). Jelikož jak tak koukám po internetu, tak pocukávání u těhle motorů je docela běžná věc, tak pokud někdo zkoumá a nemůže vyzkoumat, doporučuju tohle zkontrolovat a ušetřit si spoustu práce a peněz (dočasně taky pomůže zmenšení předstihu, tak aby se někdo předčasne, jako já neradoval, že na to přišel :) je to jen o tom, že to o chvíli jinak pálí a než se těsnění víc propálí, tak se ty dva válce na chvíli přestanou hádat, ale logicky je to na úkor výkonu). Jinak Lantra dobrý auto a nebýt toho umřelýho motoru, tak maximální spokojenost (poměr cena/výkon).
Kdysi stejný problém u fordu,byly to kabely od svíček,stačí dotyk kabelu a jakékoli kostry a je tam svodový proud a tím špatná jiskra.Mohu tě doporučit - najdi si www stránky Tesla Blatná,dělají téměř všechny typy aut.Tenkrát na Forda origoš 700,u nich 220 kč.Snad posílají i na dobírku
mate špatny benzin skuste tankovat u jine benzinky stavalo se mi to taky i znamemu tankovali jsme jinde a problem byl pryč skuste to mohlo by to pomoct
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Lantra
Lantra 1.5
Jsem též majitelem tohoto typu vozu,a jsem spokojen.
Pokud motor pracuje při nižších otáčkách v pohodě,a a zvyšováním se spíše dusí,tak samozřejmě svíčky,s tím nejdelším zapalovacím kabelem je to též tak,a potom tu máme ještě katalizátor,ve kterém se uvolnil kousek plástve,a tudíž při přidávání plynu může působit jako škrtící klapka.
Další bolestí kterou tento vůz může trpět je převodovka.
Sám už sem si musel jinou sehnat,a vyměnit.
Jinak jak bych řekl,je to taková korejská "škodovka".
Nejlepší na tomto voze je však právě motor,pokud se tedy jedná zrovna o typ 1.5 Colt.
Co vydrží tento motor,vydrží málokterý jiný.
10.12.2010 | 02:20:04 | Reagovat
cukání 4-5t rpm (1.5i G4DJ)
Pokud to někomu taky cuká a vyměnil všecku elektriku a neví co si s tím počít, tak moje zkušenost je následující. Auto jelo normálně, akorát v rozmezí 4-5t rpm nechtělo jet a cukalo, pokud bylo přidáno víc plynu (s plynem skoro bez přidání to bylo lepší), pokud překonala hodnotota 5t rpm, motor se zase "chytil". Vyměnil jsem kabely svíčky, rozdělovač, všecky možný čidla a nic, kontrola rozvodů a já nevím všeho čeho možnýho, pořád stejný. Pak to jednou po jízdě po dálnici začalo jet na 2 válce a šmytec. Sundal jsem hlavu - těsnění propálený mezi 3/4 válcem (do vody to v tomhle případě nejde, tak se to těžko pozná). Srovnal jsem hlavu, vyměnil těsnění a vše ok. Jenže ouha, po cca 1000km opět začal pocukávat nad 4t rpm a postupně opět až do stejného konce chodu na 2 válce (asi po 10t km). Opět vypálený těsnění a není to křivou hlavou, ale propadlým blokem mezi 3. a 4. válcem (asi o 2 desetiny). Jelikož jak tak koukám po internetu, tak pocukávání u těhle motorů je docela běžná věc, tak pokud někdo zkoumá a nemůže vyzkoumat, doporučuju tohle zkontrolovat a ušetřit si spoustu práce a peněz (dočasně taky pomůže zmenšení předstihu, tak aby se někdo předčasne, jako já neradoval, že na to přišel :) je to jen o tom, že to o chvíli jinak pálí a než se těsnění víc propálí, tak se ty dva válce na chvíli přestanou hádat, ale logicky je to na úkor výkonu). Jinak Lantra dobrý auto a nebýt toho umřelýho motoru, tak maximální spokojenost (poměr cena/výkon).
27.10.2009 | 16:30:08 | bachta Reagovat
Kdysi stejný problém u fordu,byly to kabely od svíček,stačí dotyk kabelu a jakékoli kostry a je tam svodový proud a tím špatná jiskra.Mohu tě doporučit - najdi si www stránky Tesla Blatná,dělají téměř všechny typy aut.Tenkrát na Forda origoš 700,u nich 220 kč.Snad posílají i na dobírku
02.09.2007 | 14:01:41 | mozilla Reagovat
mate špatny benzin skuste tankovat u jine benzinky stavalo se mi to taky i znamemu tankovali jsme jinde a problem byl pryč skuste to mohlo by to pomoct
02.09.2007 | 12:58:33 | Mojcek Reagovat
Zaručeně to budel kabel od svíček !!!
Jurdaman
11.07.2005 | 08:14:16 | Reagovat
Já měl ten samej problém, ani tester to neodhalil, přerušený nejdelší kabel ke svíčce.
10.07.2005 | 22:15:09 | have Reagovat