Rok výroby:2008Typ motoru:1.6iStav km při koupi:5 kmStav km nyní:18 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?10 měsícůPrůměrná spotřeba:7.3 l/100 kmVloženo:18. 12. 2008
Po 18000 km snad mohu napsat pár řádků o tomto vozidle, i když s vědomím, že jde o zatím poměrně nízký nájezd, ze kterého nelze vyvovovat žádné zásadní závěry.
Plusy: - výborný poměr mezi cenou a užitnou hodnotou (cena 300 tis. se zdá výborná) - výborná vnitřní velikost a variabilita (kolikrát, když lezu do služební fábie si na to vzpomenu) - výborný výhled z vozidla do stran - velká zpětná zrcátka - při jízdě příjemný vyvýšený posez (už jen kvůli tomu bych jiné auto nechtěl, myšleno jiné než MPV) a s tím spojené příjemné nastupování a vystupování - při klidné jízdě dobrá ovladatelnost vozidla - vzhledem k délce bezproblémové parkování - přehledná přístrojová deska a dobrá ergonomie, středový panel netlačí do kolene jako třeba u nové fábie nebo roomsteru - vysoký výkon klimatizace - dostatek menších odkládacích ploch, zejména ta pod sedadlem spolujezdce je výborná - obrovkou výhodou (alespoň papírově) je nadprůměrná spolehlivost (viz. testy TUV 2008 1-3 roky, 35 místo ze 116, 3.5% závad; 4-5 let 46 místo ze 111, 8.0% závad)
Nicméně auto má i řadu drobných a v podstatě zanedbatelných neduhů, které neumožňují, abych byl spokojen na 100%. U auta v relaci 300.000,- Kč to lze odpustit a i já tak po 18000 km činím. S Matrixem se musí člověk trošku sžít, a trvá to (alespoň mě) trošku déle, ale když se to podaří a člověk mu přijde na chuť a odpustí níže uvedené prohřešky, tak zjistí, že se s ním jezdí výborně, a že by neměnil.
Upozorňuji, že uvedené "mínusy" jsou zcela subjektivní a odráží jen moje hodnocení, a to jen jednoho (mého) auta a řada níže uvedeného ani není mínusem, ale vyplývá již ze samotné konstrukce a zaměření vozu:
- plasty se velmi lehce poškrábou (bolest korejců, která zde přetrvala vzhledem ke konstrukčnímu stáří, u nových I30 apod. už je to asi vyřešené) - motor 1.6 i má s poměrně těžkým autem dost práce (pro klidnou jízdu, ale dostačuje), jako výtku vidím skutečnost, že výrobce neimplementuje nové motory, byť třeba se sníženým výkonem oproti modelovým novinkám, 1. 6 VVTi 90KW by byla jistě lepší volba. Povedený motor je 1.5 CRDi, bohužel moje jízdní zaměření město a krátké trasy ho vyřadily z úvah při výběru motorizace. - vyšší hlučnost motoru ve vyšších otáčkých cca nad 3500 za min. - drobnou výhradu mám i k brzdám, zejména při větším zatížení a brzdění z vyšších rychlostí - další čeho jsem si všimnul je větší hlučnost od kol při jízdě - ze začátku jsem vnímal různé mírné pazvuky ze dveří apod., postupem doby se to usadilo - dále jsem si všiml celkem nepřesného palivoměru, "hladové oko" začíná svítit a ručička ukazuje prázdnou nádrž, i když je v nádrži ještě min. 15 l benzínu (ověřeno při dotankování) - jízdní vlastnosti jsou úměrné určení auta a jeho vyšší stavbě, proto se hodí spíše pro klidnější jízdu - zadní okna nejde stáhnout úplně do dveří - jen společné zapnutí vyhřívání zrcátek a zadního skla (nepraktické) - nelze vypnout automatické zapínání klimatizace při nastavení ofuku na přední sklo. - podsvícení jen jednoho tlačítka ovládání oken na straně řidiče - schránka před spolujezdcem není klimatizovaná - chybí kontrolka zapnutí osvětlení, je jen na dálková světla (já domontoval automatické zapínání světel)
Toť asi vše na co jsem si v rychlosti vzpomněl. Spotřebu rovněž považuji za průměr a záleží na zacházení a jízdním režimu
Stav tachometru 128000 km. Po pěti letech nastal čas na výměnu vozu a v březnu bude prodán a nahrazen. Na tohle vozidlo budu vzpomínat jen v dobrém. Nikdy mě nenechalo ve štychu. Za celý kilometrový průběh se měnil pouze spotřební materiál a dělala běžná údržba.
Taky máme doma jeden (1,6 benzin), kupovali jsme ho pro důchodce, jeden z posledních kusů, stál 220.000 :-), ale sám bych to nechtěl. Pro důchodce dobrý - malý zvenku,velký uvnitř, vzadu nastavitelný sklod opěráku !!, přístupný kufr, ale podvozek je silně kačenoidní, když s tím jedu, vždycky se musím hlídat. Pro důchodce super vyšší posez a dobrý výhled všemi směry (trochu horší přes A slupek, ale to je u všech MPV, tady je to relativně nejlepší). Jste relativně mladý, kupte si něco s podvozkem, osobně mám rád fordy, ale volba modelu a motoru je odvislá od Vašich preferencí, tras a stylu jízdy. Osobně mne překvapilo, že je Matrix po tolika km v pohodě, ale jsem rád, znamená to, že s naším důchodcem asi už dožije - jezdí okol komína, takže za rok tak 5-7.000km.
Tak jsem se svým matrixem pokořil 100 tis. km za téměř 4 roky. Dnes jsem absolvoval technickou a světe div se bez jediné závady. Za celou dobu každodenního provozu se nevyskytla žádná závada, takže servis jen spotřebák. Myslím, že na tak jinými podceňované a opovrhované auto to není špatný výsledek.
19.01.2012 | 17:31:00 | michal
| 82.144.132.*Reagovat
matrix
Takže jsem pokořil 45000 km a bez problémů a poruch. Kromě obou žárovek v hlavních světlech H7 a žárovky v osvětlení kufru.
Diesel mám /Elantra CRDi/ a do města /Praha/ bych ho doporučil. Rozdíl ve spotřebě se totiž projeví víc. A co to jsou krátké vzdálenosti, když za 10 měsíců ujedete 18 tisíc km, tedy dost? Jakmile se jednou motor /olej/ zahřeje, jen tak nevychladne a popojížděčky už mu nevadí. Pamatujte, že na rozdíl od chladicí kapaliny trvá zahřátí a vychladnutí mot. oleje asi třikrát déle.
Gratuluji Vám za Matrixe a přeji Vám jen ty nejlepší zážitky a hodně šťastných kilometrů za jeho volantem! Myslím si, že tyto mínusy určitě časem Maťákovi odpustíte...... Zdar!
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Matrix
konec
Tak poslední hlášení :-))
Stav tachometru 128000 km. Po pěti letech nastal čas na výměnu vozu a v březnu bude prodán a nahrazen. Na tohle vozidlo budu vzpomínat jen v dobrém. Nikdy mě nenechalo ve štychu. Za celý kilometrový průběh se měnil pouze spotřební materiál a dělala běžná údržba.
16.02.2013 | 11:07:13 | michal2828 | 82.144.132.* Reagovat
RE: konec Dovod predaja? Nuda?
Pokial je ok, skoda predavat.
16.02.2013 | 11:11:13 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: konec Dovod predaja? Nuda?
5 let je tak akorát a už bych chtěl zase něco o chlup novějšího (modernějšího) :-))
26.02.2013 | 19:30:21 | michal2828 | 82.144.132.* Reagovat
RE: konec Dovod predaja? Nuda?
Taky máme doma jeden (1,6 benzin), kupovali jsme ho pro důchodce, jeden z posledních kusů, stál 220.000 :-), ale sám bych to nechtěl. Pro důchodce dobrý - malý zvenku,velký uvnitř, vzadu nastavitelný sklod opěráku !!, přístupný kufr, ale podvozek je silně kačenoidní, když s tím jedu, vždycky se musím hlídat. Pro důchodce super vyšší posez a dobrý výhled všemi směry (trochu horší přes A slupek, ale to je u všech MPV, tady je to relativně nejlepší).
Jste relativně mladý, kupte si něco s podvozkem, osobně mám rád fordy, ale volba modelu a motoru je odvislá od Vašich preferencí, tras a stylu jízdy.
Osobně mne překvapilo, že je Matrix po tolika km v pohodě, ale jsem rád, znamená to, že s naším důchodcem asi už dožije - jezdí okol komína, takže za rok tak 5-7.000km.
27.02.2013 | 09:16:59 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
100 tis. km
Tak jsem se svým matrixem pokořil 100 tis. km za téměř 4 roky. Dnes jsem absolvoval technickou a světe div se bez jediné závady. Za celou dobu každodenního provozu se nevyskytla žádná závada, takže servis jen spotřebák. Myslím, že na tak jinými podceňované a opovrhované auto to není špatný výsledek.
19.01.2012 | 17:31:00 | michal | 82.144.132.* Reagovat
matrix
Takže jsem pokořil 45000 km a bez problémů a poruch.
Kromě obou žárovek v hlavních světlech H7 a žárovky v osvětlení kufru.
21.01.2010 | 13:11:17 | m Reagovat
Diesel
Diesel mám /Elantra CRDi/ a do města /Praha/ bych ho doporučil. Rozdíl ve spotřebě se totiž projeví víc. A co to jsou krátké vzdálenosti, když za 10 měsíců ujedete 18 tisíc km, tedy dost? Jakmile se jednou motor /olej/ zahřeje, jen tak nevychladne a popojížděčky už mu nevadí. Pamatujte, že na rozdíl od chladicí kapaliny trvá zahřátí a vychladnutí mot. oleje asi třikrát déle.
18.12.2008 | 13:29:41 | donald Reagovat
Gratulace
Gratuluji Vám za Matrixe a přeji Vám jen ty nejlepší zážitky a hodně šťastných kilometrů za jeho volantem! Myslím si, že tyto mínusy určitě časem Maťákovi odpustíte...... Zdar!
18.12.2008 | 09:04:25 | alík Reagovat