Recenze Hyundai Matrix Premium
“spokojenost”

Autor recenze: michal2828 (33 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1.6i Stav km při koupi:5 km Stav km nyní:18 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 10 měsíců Průměrná spotřeba: 7.3 l/100 km Vloženo: 18. 12. 2008

Hodnocení inzerátu: 18 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Renault Clio

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Auto je zatím bez poruch.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Po 18000 km snad mohu napsat pár řádků o tomto vozidle, i když s vědomím, že jde o zatím poměrně nízký nájezd, ze kterého nelze vyvovovat žádné zásadní závěry.

Plusy:
- výborný poměr mezi cenou a užitnou hodnotou (cena 300 tis. se zdá výborná)
- výborná vnitřní velikost a variabilita (kolikrát, když lezu do služební fábie si na to vzpomenu)
- výborný výhled z vozidla do stran
- velká zpětná zrcátka
- při jízdě příjemný vyvýšený posez (už jen kvůli tomu bych jiné auto nechtěl, myšleno jiné než MPV) a s tím spojené příjemné nastupování a vystupování
- při klidné jízdě dobrá ovladatelnost vozidla
- vzhledem k délce bezproblémové parkování
- přehledná přístrojová deska a dobrá ergonomie, středový panel netlačí do kolene jako třeba u nové fábie nebo roomsteru
- vysoký výkon klimatizace
- dostatek menších odkládacích ploch, zejména ta pod sedadlem spolujezdce je výborná
- obrovkou výhodou (alespoň papírově) je nadprůměrná spolehlivost (viz. testy TUV 2008
1-3 roky, 35 místo ze 116, 3.5% závad; 4-5 let 46 místo ze 111, 8.0% závad)

http://www.kurzy.cz/tuv-testy-spolehlivosti-automobilu/default.asp?SEO=&YYYY=2008&IDC=2&a_test_submit=Zobraz

Nicméně auto má i řadu drobných a v podstatě zanedbatelných neduhů, které neumožňují,
abych byl spokojen na 100%. U auta v relaci 300.000,- Kč to lze odpustit a i já tak po 18000 km činím. S Matrixem se musí člověk trošku sžít, a trvá to (alespoň mě) trošku déle, ale když se to podaří a člověk mu přijde na chuť a odpustí níže uvedené prohřešky, tak zjistí, že se s ním jezdí výborně, a že by neměnil.

Upozorňuji, že uvedené "mínusy" jsou zcela subjektivní a odráží jen moje hodnocení, a to jen jednoho (mého) auta a řada níže uvedeného ani není mínusem, ale vyplývá již ze samotné konstrukce a zaměření vozu:

- plasty se velmi lehce poškrábou (bolest korejců, která zde přetrvala vzhledem ke konstrukčnímu stáří, u nových I30 apod. už je to asi vyřešené)
- motor 1.6 i má s poměrně těžkým autem dost práce (pro klidnou jízdu, ale dostačuje), jako výtku vidím skutečnost, že výrobce neimplementuje nové motory, byť třeba se sníženým výkonem oproti modelovým novinkám, 1. 6 VVTi 90KW by byla jistě lepší volba.
Povedený motor je 1.5 CRDi, bohužel moje jízdní zaměření město a krátké trasy ho vyřadily z úvah při výběru motorizace.
- vyšší hlučnost motoru ve vyšších otáčkých cca nad 3500 za min.
- drobnou výhradu mám i k brzdám, zejména při větším zatížení a brzdění z vyšších rychlostí
- další čeho jsem si všimnul je větší hlučnost od kol při jízdě
- ze začátku jsem vnímal různé mírné pazvuky ze dveří apod., postupem doby se to usadilo
- dále jsem si všiml celkem nepřesného palivoměru, "hladové oko" začíná svítit a ručička ukazuje prázdnou nádrž, i když je v nádrži ještě min. 15 l benzínu (ověřeno při dotankování)
- jízdní vlastnosti jsou úměrné určení auta a jeho vyšší stavbě, proto se hodí spíše pro klidnější jízdu
- zadní okna nejde stáhnout úplně do dveří
- jen společné zapnutí vyhřívání zrcátek a zadního skla (nepraktické)
- nelze vypnout automatické zapínání klimatizace při nastavení ofuku na přední sklo.
- podsvícení jen jednoho tlačítka ovládání oken na straně řidiče
- schránka před spolujezdcem není klimatizovaná
- chybí kontrolka zapnutí osvětlení, je jen na dálková světla (já domontoval automatické zapínání světel)

Toť asi vše na co jsem si v rychlosti vzpomněl.
Spotřebu rovněž považuji za průměr a záleží na zacházení a jízdním režimu

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 18


Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Matrix

Vložit komentář

konec

Tak poslední hlášení :-))

Stav tachometru 128000 km. Po pěti letech nastal čas na výměnu vozu a v březnu bude prodán a nahrazen. Na tohle vozidlo budu vzpomínat jen v dobrém. Nikdy mě nenechalo ve štychu. Za celý kilometrový průběh se měnil pouze spotřební materiál a dělala běžná údržba.

16.02.2013 | 11:07:13 | michal2828  | 82.144.132.* Reagovat

RE: konec Dovod predaja? Nuda?

Pokial je ok, skoda predavat.

16.02.2013 | 11:11:13 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: konec Dovod predaja? Nuda?

5 let je tak akorát a už bych chtěl zase něco o chlup novějšího (modernějšího) :-))

26.02.2013 | 19:30:21 | michal2828  | 82.144.132.* Reagovat

RE: konec Dovod predaja? Nuda?

Taky máme doma jeden (1,6 benzin), kupovali jsme ho pro důchodce, jeden z posledních kusů, stál 220.000 :-), ale sám bych to nechtěl. Pro důchodce dobrý - malý zvenku,velký uvnitř, vzadu nastavitelný sklod opěráku !!, přístupný kufr, ale podvozek je silně kačenoidní, když s tím jedu, vždycky se musím hlídat. Pro důchodce super vyšší posez a dobrý výhled všemi směry (trochu horší přes A slupek, ale to je u všech MPV, tady je to relativně nejlepší).
Jste relativně mladý, kupte si něco s podvozkem, osobně mám rád fordy, ale volba modelu a motoru je odvislá od Vašich preferencí, tras a stylu jízdy.
Osobně mne překvapilo, že je Matrix po tolika km v pohodě, ale jsem rád, znamená to, že s naším důchodcem asi už dožije - jezdí okol komína, takže za rok tak 5-7.000km.

27.02.2013 | 09:16:59 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

100 tis. km

Tak jsem se svým matrixem pokořil 100 tis. km za téměř 4 roky. Dnes jsem absolvoval technickou a světe div se bez jediné závady. Za celou dobu každodenního provozu se nevyskytla žádná závada, takže servis jen spotřebák. Myslím, že na tak jinými podceňované a opovrhované auto to není špatný výsledek.

19.01.2012 | 17:31:00 | michal  | 82.144.132.* Reagovat

matrix

Takže jsem pokořil 45000 km a bez problémů a poruch.
Kromě obou žárovek v hlavních světlech H7 a žárovky v osvětlení kufru.

21.01.2010 | 13:11:17 | m Reagovat

Diesel

Diesel mám /Elantra CRDi/ a do města /Praha/ bych ho doporučil. Rozdíl ve spotřebě se totiž projeví víc. A co to jsou krátké vzdálenosti, když za 10 měsíců ujedete 18 tisíc km, tedy dost? Jakmile se jednou motor /olej/ zahřeje, jen tak nevychladne a popojížděčky už mu nevadí. Pamatujte, že na rozdíl od chladicí kapaliny trvá zahřátí a vychladnutí mot. oleje asi třikrát déle.

18.12.2008 | 13:29:41 | donald Reagovat

Gratulace

Gratuluji Vám za Matrixe a přeji Vám jen ty nejlepší zážitky a hodně šťastných kilometrů za jeho volantem! Myslím si, že tyto mínusy určitě časem Maťákovi odpustíte...... Zdar!

18.12.2008 | 09:04:25 | alík Reagovat