Rok výroby:1992Typ motoru:Stav km při koupi:195 000 kmStav km nyní:231 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:9.5 l/100 kmVloženo:4. 3. 2012
častější poruchovost špatný dílenský zpracování značná koroze bezcennost auta nízkej výskyt tohodle modelu v dobrym stavu
Závady a opravy na autě
198 000 nový spojkový ložisko 200 000 lambda sonda 202 000 těsnění pod hlavou 203 000 přední čepy, sbíhavost předních kol 205 000 svíčky, díky nim nechtělo startovat 207 000 novej střední díl výfuku 210 000 spojková lamela 214 000 prasklá hadice serva 216 000 startér 217 000 celá nová přední náprava cca 5500kč.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vlastnim tuto Sonatu již 4.rokem a dojmy z tohodle auta mám smíšený. Je to dost prostorná a pohledná loď,která svým designem neurazí ani dneska. Bohužel však naplnila moje obavy, keré jsem si dělal už před koupí tohoto auta. Zhruba po najetejch 3000km mi odešlo spojkový ložisko, spojka šla nesmírně ztuha, navíc zabíala dost dole a nesmírně prokluzovala. Prostě potvrdila pověst komerčního Korejce. Těch závad a potíží s timto autem jsem zažil za 4roky dost, ale i tak ho neodsuzuju. Náhradní díly jsou dost drahý, řek bych že neuměrná kvalitě, která neni na nejlepší urovni a taky podle všeho nikdy nebyla.Spotřeba ve městě u tohoto auta se pohybuje kolem 11-12 litrů, dálku jsem s ní jel z Tábora do Nymburka za 7.3 při nákejch 120 na dálnici.Kombinovanou mám cca kolem 9.5litru. Dynamika motoru je solidní, auto pěkně táhne už od nižších či středních otáček. Zrychlení je taky poměrně slušný, největší slabinou týhle korejský lodě je koroze a to předevšim lemů, čeká mě taky vyvařování prahů, který jsou tzv na rozpadnutí. Toto auto jsem si vybral íky pěknýmu designu a pohodlnosti, na kterou jsem byl zvyklý z Fiatu Cromy. Ta mě taky příliš nepřesvědčila svou spolehlivostí. Za rok mi končí u Sonaty STK a 100% vim, že to bude její poslední Stk, pak pude na ND, pač nějaký velký investice nemaj pro toto auto cenu. Jinak po celkový stránce to neni děsnej vuz, ale každou chvíli vyžaduje opravy. Přece jen to je 20let starej Korejec a od toho se zázraky příliš čekat nedaj.
jj tak tohle auto se teda fakt nepovedlo, ale líbí se mi.V rodině jsme kdysi dávno měli Sonatu 2.0 16V DOHC rok 1993 v plný výbavě mimo kožený sedačky a velkýho PC.Byla dostateně pohodlná, hezká ale nespolehlivá, pořád vyžadovala nějaký opravy,hlavně tek olej a přední náprava vykazovala vůle než by se obvykle čekalo.Ale i tak na ni nevzpomínám v nejhorším.
15.05.2013 | 22:14:24 | michal
| 88.100.57.*Reagovat
Korejský hrobky
Strejc vlastnil Sonatu 2.0 dohc rok 1991 a v jednom kuse si na ní stěžoval.Sypalo se tam všechno co šlo.Elektroinstalace, koroze kastle byla tragická.Korejci ze začátku 90.let byly hrozný.Pak přešel do Bmw e34 520i Vanos a to bylo super auto. Se Sonatou naprosto nesrovnatelný auto.
22.07.2012 | 12:51:26 | David
| 88.100.57.*Reagovat
Todle auto je dost podcenovaný, ale právem. Vždyt na 220 000 už jsou všechny starý korejský auta hrobky!! Já měl taky Sonatu 2.016v dohc cos měl ty, ale rok 1990 a když měla najeto nákejch 195 000km tak se srala jak o život. Na spotřebu jsem si celkem nestěžoval, žrala i s městem zhruba 10litrů, dálky jsem jezdíval při rozumný jízdě kolem 7.5litru, nízá cena holt svědčí o nízký kvalitě týdle korejský lodě. Nyni vlatnim Omegu 3.0MV6 rok 2000, jedná se o generaci C.Má svý slabiny, ale předevšim si mě získala mimořádnou prostorností a výkonem. Jinak Sonata upe tragická nebyla.Pohodlí lušný, motoricky jela pěkně, hlavně v nižších a středních otáčkách, současná Omega MV6 jede pořádně ta v 3200 otáčkách, to je cejtit správnej tah V6. Jinak Sonata a Omega patřej ve svý třídě k slušnejm autum v poměru mezi cenou a vejbavou.
jj Korejci z úvodu 90let byli děsný,v rodině jsme měli Lantru i Sonatu a hrůza.Lantra byla 1.6gls rok 1993 a Sonata Y3 rok 1995.Mužu říct,že závady byly prakticky na denním pořádku.Žraly olej jak svině,spotřeba u Lantry byla po městě 10litrů,mimo město 7.5.U víceventilový 1.6 bych čekal určitě míň.Sonata žrala po městě 13 a mimo město 9,prostě o hodně víc než konkurenční 2litry ze stejný doby.Náhradní díly drahý a výdrž téměř žádná.Proto tyhle auta byli už i v době kdy nebyly za tak moc starý levný.Dneska už se Lantry 1991-1995 a Sonaty od 1988 do 1996 skoro nevyskytujou,nebo jsou to kaše,do kterých nemá žádnou cenu cpát peníze.
28.12.2015 | 09:56:54 | Milan
| 88.100.57.*Reagovat
Bohužel 20 let provozu s ujetými 200000 se podepíše na autě jakékoliv značky ať je to japonec,němec,ital,francouz a to s realitou typu...tachometr stočený o 200000..... Jen nechápu proč jsi měnil spoj.ložisko ve 198000 a lamelu ve 210000...snad když je to venku udělám obojí!
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Sonata
jj tak tohle auto se teda fakt nepovedlo, ale líbí se mi.V rodině jsme kdysi dávno měli Sonatu 2.0 16V DOHC rok 1993 v plný výbavě mimo kožený sedačky a velkýho PC.Byla dostateně pohodlná, hezká ale nespolehlivá, pořád vyžadovala nějaký opravy,hlavně tek olej a přední náprava vykazovala vůle než by se obvykle čekalo.Ale i tak na ni nevzpomínám v nejhorším.
15.05.2013 | 22:14:24 | michal | 88.100.57.* Reagovat
Korejský hrobky
Strejc vlastnil Sonatu 2.0 dohc rok 1991 a v jednom kuse si na ní stěžoval.Sypalo se tam všechno co šlo.Elektroinstalace, koroze kastle byla tragická.Korejci ze začátku 90.let byly hrozný.Pak přešel do Bmw e34 520i Vanos a to bylo super auto.
Se Sonatou naprosto nesrovnatelný auto.
22.07.2012 | 12:51:26 | David | 88.100.57.* Reagovat
Todle auto je dost podcenovaný, ale právem. Vždyt na 220 000 už jsou všechny starý korejský auta hrobky!! Já měl taky Sonatu 2.016v dohc cos měl ty, ale rok 1990 a když měla najeto nákejch 195 000km tak se srala jak o život. Na spotřebu jsem si celkem nestěžoval, žrala i s městem zhruba 10litrů, dálky jsem jezdíval při rozumný jízdě kolem 7.5litru, nízá cena holt svědčí o nízký kvalitě týdle korejský lodě. Nyni vlatnim Omegu 3.0MV6 rok 2000, jedná se o generaci C.Má svý slabiny, ale předevšim si mě získala mimořádnou prostorností a výkonem. Jinak Sonata upe tragická nebyla.Pohodlí lušný, motoricky jela pěkně, hlavně v nižších a středních otáčkách, současná Omega MV6 jede pořádně ta v 3200 otáčkách, to je cejtit správnej tah V6. Jinak Sonata a Omega patřej ve svý třídě k slušnejm autum v poměru mezi cenou a vejbavou.
05.03.2012 | 22:21:46 | Lukáš | 94.112.220.* Reagovat
RE:Korejci
jj Korejci z úvodu 90let byli děsný,v rodině jsme měli Lantru i Sonatu a hrůza.Lantra byla 1.6gls rok 1993 a Sonata Y3 rok 1995.Mužu říct,že závady byly prakticky na denním pořádku.Žraly olej jak svině,spotřeba u Lantry byla po městě 10litrů,mimo město 7.5.U víceventilový 1.6 bych čekal určitě míň.Sonata žrala po městě 13 a mimo město 9,prostě o hodně víc než konkurenční 2litry ze stejný doby.Náhradní díly drahý a výdrž téměř žádná.Proto tyhle auta byli už i v době kdy nebyly za tak moc starý levný.Dneska už se Lantry 1991-1995 a Sonaty od 1988 do 1996 skoro nevyskytujou,nebo jsou to kaše,do kterých nemá žádnou cenu cpát peníze.
28.12.2015 | 09:56:54 | Milan | 88.100.57.* Reagovat
Bohužel 20 let provozu s ujetými 200000 se podepíše na autě jakékoliv značky ať je to japonec,němec,ital,francouz a to s realitou typu...tachometr stočený o 200000.....
Jen nechápu proč jsi měnil spoj.ložisko ve 198000 a lamelu ve 210000...snad když je to venku udělám obojí!
05.03.2012 | 10:05:02 | stafík | 85.135.92.* Reagovat