Rok výroby:1999Typ motoru:2.5 / V6Stav km při koupi:142 000 kmStav km nyní:177 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:19. 12. 2010
Auto bylo v moc dobrém stavu, co se týká motoru a karoserie. Proto jsem ho kupoval. Nikde žádná rez. Ale již při koupi nefungovala klimatizace, trochu tlouklo v řízení a někde v předních poloosách a brzdy byly špatné. Při brzdění hodně vibroval volant. Nefungovaly ostřikovače, světla zpátečky, byly prasklé manžety na předních poloosách a další drobnosti. Byl špatný i akumulátor.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Všechny závady zjištěné při koupi auta se daly řešit a díly vyměnit. S tím jsem i počítal. Jako největší opravy byly výměny kotoučů a destiček brzd, výměna kompresoru klimatizace, kompletní rozvody, řemeny, svíčky, kapaliny a filtry. Došlo i na vystříkání dutin. Ukázalo se, že bylo potřeba vyměnit také tlumiče pérování. Do olejů motoru a převodovky jsem aplikoval molekulární a keramické přísady pro větší životnost. Ceny dílů nových i starších jsou velmi slušné, což jsem si před koupí zjistil. Po výměnách všech dílů v servisu a diagnostice jsem s autem velice spokojen. Vzhled, komfort, jízdní vlastnosti, spotřeba v průměru 9l na 100 km, vybavení, to vše na ten rok výroby a hlavně poloviční kupní cenu, než německé vozy mě velmi přesvědčují, že jsem udělal dobře s koupí tohoto vozu. Po dobu, co auto mám, najedu ročně asi 15000 km a to celoročně, jsem s ním neměl žádný větší problém. Asi na 160000 km ohořela od výfuku izolace kabelu snímače na klikovém hřídeli. Byl v servisu vyměněn. Jízdní vastnosti s novými pneumatikami jak letními, tak zimními se auto změnilo k nepoznání a ovládá se skvěle. ABS a protiprokluz jsou v zimě neocenitelné. Motoricky je auto velice příjemné a má skvělý zátah. Umí jet i 240 km/h se třemi lidmi a jelo by víc. Interiér je velice prostorný, příjemný a pohodlný. S předními i bočními Air-bagy je velmi bezpečné. Kufr je na sedan přiměřeně velký a dostačující. Sedadlo řidiče je plně stavitelné. Zadní sedadla jsou dělená, což je dobré. Po technické stránce je auto celkem jednoduché a přístupné a pro šikovného majitele příjemné na běžné opravy. Jako celek je toto auto velmi hezké, pro rodinu pohodlné, bezpečné a prostorné, je i do jisté míry reprezentativní. Při jízdě je velice tiché a motor téměř není slyšet. Se startováním není nejmenší problém ani ve velkých mrazech. Tomuto vozu nemohu snad nic vytknout. Jediné co je trochu problém, je hlučnější odezva od kol při průjezdu po nerovnostech. Jinak tento vůz mohu jen doporučit a rozhodně bych neměnil.
Po 14ti letech Sonatu stále mám a má už přes 450 000 km.
Našel jsem tady svou recenzi 12 let starou a protože svůj Hyundai Sonata 2.5 V6 pořád mám, pár informací přidám. Auto prošlo průběžně mnoha opravami, spíše běžnými. Brzdy, rozvody, čepy, manžety, výměna jedné lambda sondy, chladič vody i klimatizace. Prošlo také průběžně několika opravami karoserie a laku. Asi před 5ti lety došlo po výměně rozvodů v servisu k velké závadě na klikovém hřídeli motoru. Motor byl vyměněn za jiný s nájezdem 160000 km. Dnes má motor 220000 km a auto má už celkem 455000 km. V současnosti je aktuálně nově po velké opravě laku a spodku karoserie, má nové manžety poloos, systém LPG dostal novou nádrž, reduktor tlaku, 3 ze 6ti vstřiků Keihin byly vyměněny a všechny prošly měřením a systém byl kvalitně seřízen. Nová závada ABS si teď vyžádá diagnostiku. Celkově je v auto stále ve skvělém stavu, stále je neuvěřitelně komfortní a pohodlné, s plynem je při dnešních cenách paliv ohromně úsporné a s tažným zařízením je i velice užitné auto. Stále neuvažuji o jeho nahrazení. A pokud k tomu dojde, bude to Hyundai Sonata 2.7 V6 s LPG.
27.09.2022 | 00:10:09 | Jeff
| 93.157.135.*Reagovat
I po 7mi letech Sonatu stále mám....
Zdravím a znovu dávám příspěvek po několika letech. Svou Sonatu 2.5 V6 rok 1999 stále mám a jsem naprosto spokojený. Abych ale opravdu využil potenciál auta, namontoval jsem LPG systému Prins a je to super. Za 11 l plynu si už můžu dělat úplně co chci a spotřeba 1,60 - 1,80 Kč/km je skutečně směšná na to, jaký výkon auto má. Auto jinak samozřejmě dostává řádný servis, antikorozní nátěry a dostalo dalších několik úprav, výměn dílů a je ve skvělé kondici. Hlavně dostalo větší brzdy z novějšího modelu s 280mm kotouči a sadu Brembo a nemá to chybu. V tuto chvíli v podstatě není nejmenší důvod výměny za novější a jede naprosto skvěle. Má najeto už téměř 300 tis. km a motor stále jede špičkově. I po 7mi letech bych skutečně neměnil. Nástupcem ale může být jen Sonata novějšího modelu 2.7 V6, nebo 3.3 V6. O jiné značce zatím vůbec neuvažuji.
09.08.2015 | 22:09:19 | Jeff
| 85.160.56.*Reagovat
Další nové úpravy mé Sonatou V6
Zdravím všechny nadšence V6. Tak jak jsem tady psal, jdu se opět podělit s novými zkušenostmi s benzínovým šestiválcem 2.5 l. Po důkladném bádání a vymýšlení jsem objednal pár kolen a gumových hadic na sání vzduchu do motoru. Navíc po velkých zkušenostech z motocyklů jsem upravil celý vnitřní prostor Airboxu a předělal jak celý přívod z podblatníku do Airboxu, tak i vývod z něj do motoru. Výsledkem byl mnohem větší přísun vzduchu do motoru a tím zlepšení ostrosti odezvy motoru na přidání plynu a to i na velmi jemné přidání. Do Airboxu jsem umístil velmi průchodný filtr K/N. Dále mám připravenou další přívodní část přetlakového Airboxu a ten by měl zaručit další nárůst výkonu. Další úpravou byla výměna přední části resp. poloviny výfukového potrubí. Přímo od hlav motoru do poloviny auta jsem namontoval kompletně laděné nerezové výfukové potrubí a k němu jsem zachoval pár tlumičů hluku pro zachování jízdního komfortu. Každopádně auto dostalo slušný tah v celém rozsahu otáček, ale při stejné spotřebě, možná při nižší. Jako bonus má lehce kovový zvuk ve výfukách, což je pěkné. Akcelerace je opravdu skvělá a v žádném případě na úkor životnosti motoru, nebo spotřeby. Takže vřele doporučuji všem zapáleným benzínovým V6-kářům. Po testech přetlakového Airboxu opět přidám další příspěvek. S pozdravem Jeff
Zdravim všechny, můžu potrvdit auto je opravdu super i když ne každému se líbí, mám už ho 4. roky a jsem spokojenej.Auto jsem předělal na LPG a jedim cca 12 litrů plynu i přesto že nejezdim na spotřebu. Auto má pěkný zátah už od spodu, jen mezi 3500 až 4000 otáčkami malá mezírka, ale neznatelná spíš bych řek, že od 4000 to má nej zatah :-) Auto má velký rozvor a je nizký, takže pěkně sedí :-) a vypadá luxusně. + bych dal i to ,že je to obsah do 2500, takže pojistka jako 2000. Mám najeto poctivých 296000 a motor absolutně není slyšet. Škoda že nedělali Kombi :-), už bych to měl.
Zdravím pane, no tak ta Vaše spotřeba mě teda úplně překvapila. Pokud jezdím jen město teď v zimě a to pořád dvojka, trojka, tak max. do 12l. Jak jedu dál, jde to okamžitě dolů. Nevím, jaký máte ročník a model, ale to je asi jedno. Hyundaie jsou obecně úsporná auta. Záleží na kondici motoru a jestli Vám jde na všechny válce. taky , jak na to šlapete. Určitě zajeďte na diagnostiku, jestli nemáte nějaká čidla špatná, nebo svíčkové kabely, nebo svíčky. Zadní svíčky laici často nemění, kvůli demontáži sacího potrubí a mají třeba najeto přes 100.000 km. A ať mrknou na vzduchový filtr a na rozvody, aby nebyly o zub nebo dva posunuté, pak to vůbec nejede. Už jsem to zažil. zrádné mohou být i brzdy, kde jeden brzdič může pořád přibržďovat a pak jde spotřeba hrozně nahoru. Mrkněte na to.
Jacku, v pohodě, ale pokud nemáš zkušenost, něco bych Ti doporučil. Hodně moc se mi osvědčily přísady do olelů jak motoru, převodovky, tak do paliva kvůli čerpadlu a vstřikům. Zmiňoval jsem se o nich. Jsou buď na bázi keramiky, nebo molekul oceli a obojí jsou skvělý. Vřele doporučuji. Snižují tření, spotřebu, zlepšují starty a zvyšují životnost. Jsou do jakýchkoli olejů a různých paliv. Je to super věc a zůstává v motoru i po výměně oleje. Nalej to tam, na tom není nic složitého a uvidíš.
Jeffe oukej, nevěděl jsem že si od fochu, takže seš schopnej daleko líp zhodnotit stav auta a taky víš co můžeš a nemůžeš. To je děná výhoda oproti běžným spotřebitelům jako jsem třeba já. Recenzí načteno na miliony, ale kdyby mi auto přestalo jet tak nezbývá než volat asisetnční službu :D (proto jsem si vybral dva roky starej Focus v benzinu aby ta šance byla co nejmenší, i když to pohodlí není takový, ale člověk nemůže mít za omezený peníz vše). ale tak gumy dofouknu, žarovku vyměním a benzin natankuju, tam moje umění končí :D
Pro Jacka. Auto mám kompletně po všech opravách a důkladných prohlídkách. Mám poblíž servis a vrakáč Hyundaie, tak je to pohoda. Všechno jsem na autě prolezl, takže mu věřim. Prostě na tom nešetřím. Tehdy mu bylo 9 let, ale teď už vozím synka, tak jezdíme normálně :-). Mám ho trochu přečipovaný, výkon o 20HP výš a lepší krouťák při téměř stejné spotřebě. Měl jsem sundaný celý sání a uvažuju, že ho ještě zevnitř vyleštim. Chci dostat spotřebu co nejvíc dolů a zachovat výkon. Jsem taky servisák, ale motocyklů, takže na tyhle vychytávky znám. Na vysokou rychlost jsem dost zvyklej a na mašině to teda jinak fouká :-). Jen vím, že gumy byly do 240, tak jsem měl obavy. Prostě 200 tam je fakt hned, ale jasně, že to pak žere přes 10 l :-). Jinak auto opravdu sedí dost dobře, bez vibrací a jen se pohupuje. Je měkký, takže žádný otřesy. Je to hodně taky o gumách. Rozhodně se investice do oprav vyplatily a budu pokračovat v dodělávkách dál. Na tak levným autě s dostupnými díly je to pohoda.
koupě tohohle auta určitě rozumná volba, taky bych se jí nebál, luxus za pár korun :) ale člověče, 11 let starej korejec a ty s tím jedes 240 ještě s pasažérama...no ty vole :D na jednu stranu ctím tvou důvěru k vozu, ale být spolujezdec... určitě pohodlný a silný auto, ale nevěřím tomu, že to nad 200 sedí, to muselo být jak jet na metrovým vzduchovym polštáři :) v tu chvíli bych asi prověřil pravdivost reklamy na Pampers :D
K výše uvedené recenzi jsem se zapomněl zmínit o drobných problémech při řazení dvojky za studena a hlavně v zimě. Ostatní rychlosti jde řadit naprosto lehce, ale druhý stupeň jde tvrdě. Je třeba jamného zacházení. Po krátkém ohřátí je ale vše v pořádku a při provozní teplotě není nejmenší problém. Drobný problém je také s podsvícením některých ovladacích spínačů v kabině, ale jedná se o maličkosti. Musel jsem teké řešit elektrické vysouvání antény a po opravě v servisu je bez problému. Jako přednost tohoto auta, o které jsem se nezmínil, jsou kotouče na všech kolech a plynulost brzdění. Pokud bych měl shrnout pozitiva tohoto auta, je to bez pochyby měkkost a komfort při jízdě, pocit bezpečí, velikost, letní spotřeba při běžné jízdě 8,5 l /100km, velký výkon motoru - 160k (v tuningu 180k), nízké provozní náklady a nízká pořizovací cena!
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Sonata
Po 14ti letech Sonatu stále mám a má už přes 450 000 km.
Našel jsem tady svou recenzi 12 let starou a protože svůj Hyundai Sonata 2.5 V6 pořád mám, pár informací přidám.
Auto prošlo průběžně mnoha opravami, spíše běžnými. Brzdy, rozvody, čepy, manžety, výměna jedné lambda sondy, chladič vody i klimatizace. Prošlo také průběžně několika opravami karoserie a laku. Asi před 5ti lety došlo po výměně rozvodů v servisu k velké závadě na klikovém hřídeli motoru. Motor byl vyměněn za jiný s nájezdem 160000 km. Dnes má motor 220000 km a auto má už celkem 455000 km. V současnosti je aktuálně nově po velké opravě laku a spodku karoserie, má nové manžety poloos, systém LPG dostal novou nádrž, reduktor tlaku, 3 ze 6ti vstřiků Keihin byly vyměněny a všechny prošly měřením a systém byl kvalitně seřízen. Nová závada ABS si teď vyžádá diagnostiku. Celkově je v auto stále ve skvělém stavu, stále je neuvěřitelně komfortní a pohodlné, s plynem je při dnešních cenách paliv ohromně úsporné a s tažným zařízením je i velice užitné auto. Stále neuvažuji o jeho nahrazení. A pokud k tomu dojde, bude to Hyundai Sonata 2.7 V6 s LPG.
27.09.2022 | 00:10:09 | Jeff | 93.157.135.* Reagovat
I po 7mi letech Sonatu stále mám....
Zdravím a znovu dávám příspěvek po několika letech. Svou Sonatu 2.5 V6 rok 1999 stále mám a jsem naprosto spokojený. Abych ale opravdu využil potenciál auta, namontoval jsem LPG systému Prins a je to super. Za 11 l plynu si už můžu dělat úplně co chci a spotřeba 1,60 - 1,80 Kč/km je skutečně směšná na to, jaký výkon auto má. Auto jinak samozřejmě dostává řádný servis, antikorozní nátěry a dostalo dalších několik úprav, výměn dílů a je ve skvělé kondici. Hlavně dostalo větší brzdy z novějšího modelu s 280mm kotouči a sadu Brembo a nemá to chybu. V tuto chvíli v podstatě není nejmenší důvod výměny za novější a jede naprosto skvěle. Má najeto už téměř 300 tis. km a motor stále jede špičkově. I po 7mi letech bych skutečně neměnil. Nástupcem ale může být jen Sonata novějšího modelu 2.7 V6, nebo 3.3 V6. O jiné značce zatím vůbec neuvažuji.
09.08.2015 | 22:09:19 | Jeff | 85.160.56.* Reagovat
Další nové úpravy mé Sonatou V6
Zdravím všechny nadšence V6. Tak jak jsem tady psal, jdu se opět podělit s novými zkušenostmi s benzínovým šestiválcem 2.5 l. Po důkladném bádání a vymýšlení jsem objednal pár kolen a gumových hadic na sání vzduchu do motoru. Navíc po velkých zkušenostech z motocyklů jsem upravil celý vnitřní prostor Airboxu a předělal jak celý přívod z podblatníku do Airboxu, tak i vývod z něj do motoru. Výsledkem byl mnohem větší přísun vzduchu do motoru a tím zlepšení ostrosti odezvy motoru na přidání plynu a to i na velmi jemné přidání. Do Airboxu jsem umístil velmi průchodný filtr K/N. Dále mám připravenou další přívodní část přetlakového Airboxu a ten by měl zaručit další nárůst výkonu. Další úpravou byla výměna přední části resp. poloviny výfukového potrubí. Přímo od hlav motoru do poloviny auta jsem namontoval kompletně laděné nerezové výfukové potrubí a k němu jsem zachoval pár tlumičů hluku pro zachování jízdního komfortu. Každopádně auto dostalo slušný tah v celém rozsahu otáček, ale při stejné spotřebě, možná při nižší. Jako bonus má lehce kovový zvuk ve výfukách, což je pěkné. Akcelerace je opravdu skvělá a v žádném případě na úkor životnosti motoru, nebo spotřeby. Takže vřele doporučuji všem zapáleným benzínovým V6-kářům. Po testech přetlakového Airboxu opět přidám další příspěvek. S pozdravem Jeff
24.06.2011 | 13:43:39 | Reagovat
Zdravim všechny,
můžu potrvdit auto je opravdu super i když ne každému se líbí,
mám už ho 4. roky a jsem spokojenej.Auto jsem předělal na LPG a jedim cca 12 litrů plynu i přesto že nejezdim na spotřebu. Auto má pěkný zátah už od spodu, jen mezi 3500 až 4000 otáčkami malá mezírka, ale neznatelná spíš bych řek, že od 4000 to má nej zatah :-) Auto má velký rozvor a je nizký, takže pěkně sedí :-) a vypadá luxusně. + bych dal i to ,že je to obsah do 2500, takže pojistka jako 2000. Mám najeto poctivých 296000 a motor absolutně není slyšet. Škoda že nedělali Kombi :-), už bych to měl.
11.01.2011 | 18:53:06 | jumbo Reagovat
Pro "icika"
Zdravím pane, no tak ta Vaše spotřeba mě teda úplně překvapila. Pokud jezdím jen město teď v zimě a to pořád dvojka, trojka, tak max. do 12l. Jak jedu dál, jde to okamžitě dolů. Nevím, jaký máte ročník a model, ale to je asi jedno. Hyundaie jsou obecně úsporná auta. Záleží na kondici motoru a jestli Vám jde na všechny válce. taky , jak na to šlapete. Určitě zajeďte na diagnostiku, jestli nemáte nějaká čidla špatná, nebo svíčkové kabely, nebo svíčky. Zadní svíčky laici často nemění, kvůli demontáži sacího potrubí a mají třeba najeto přes 100.000 km. A ať mrknou na vzduchový filtr a na rozvody, aby nebyly o zub nebo dva posunuté, pak to vůbec nejede. Už jsem to zažil. zrádné mohou být i brzdy, kde jeden brzdič může pořád přibržďovat a pak jde spotřeba hrozně nahoru. Mrkněte na to.
05.01.2011 | 11:26:42 | Jeff Reagovat
poradte
koupil jsem sonatu gsl 2.5 V6 super svezeni ale ta spotreba okolo 14 litru a vy tady pisete 9l na 100 km tak kde muze byt chyba porad te
03.01.2011 | 14:30:04 | icik Reagovat
Pro Jacka
Jacku, v pohodě, ale pokud nemáš zkušenost, něco bych Ti doporučil. Hodně moc se mi osvědčily přísady do olelů jak motoru, převodovky, tak do paliva kvůli čerpadlu a vstřikům. Zmiňoval jsem se o nich. Jsou buď na bázi keramiky, nebo molekul oceli a obojí jsou skvělý. Vřele doporučuji. Snižují tření, spotřebu, zlepšují starty a zvyšují životnost. Jsou do jakýchkoli olejů a různých paliv. Je to super věc a zůstává v motoru i po výměně oleje. Nalej to tam, na tom není nic složitého a uvidíš.
02.01.2011 | 11:05:37 | Jeff Reagovat
Jeffe oukej, nevěděl jsem že si od fochu, takže seš schopnej daleko líp zhodnotit stav auta a taky víš co můžeš a nemůžeš. To je děná výhoda oproti běžným spotřebitelům jako jsem třeba já. Recenzí načteno na miliony, ale kdyby mi auto přestalo jet tak nezbývá než volat asisetnční službu :D (proto jsem si vybral dva roky starej Focus v benzinu aby ta šance byla co nejmenší, i když to pohodlí není takový, ale člověk nemůže mít za omezený peníz vše). ale tak gumy dofouknu, žarovku vyměním a benzin natankuju, tam moje umění končí :D
01.01.2011 | 20:04:49 | jack Reagovat
Mám tam 180 HP
Pro Jacka. Auto mám kompletně po všech opravách a důkladných prohlídkách. Mám poblíž servis a vrakáč Hyundaie, tak je to pohoda. Všechno jsem na autě prolezl, takže mu věřim. Prostě na tom nešetřím. Tehdy mu bylo 9 let, ale teď už vozím synka, tak jezdíme normálně :-). Mám ho trochu přečipovaný, výkon o 20HP výš a lepší krouťák při téměř stejné spotřebě. Měl jsem sundaný celý sání a uvažuju, že ho ještě zevnitř vyleštim. Chci dostat spotřebu co nejvíc dolů a zachovat výkon. Jsem taky servisák, ale motocyklů, takže na tyhle vychytávky znám. Na vysokou rychlost jsem dost zvyklej a na mašině to teda jinak fouká :-). Jen vím, že gumy byly do 240, tak jsem měl obavy. Prostě 200 tam je fakt hned, ale jasně, že to pak žere přes 10 l :-). Jinak auto opravdu sedí dost dobře, bez vibrací a jen se pohupuje. Je měkký, takže žádný otřesy. Je to hodně taky o gumách. Rozhodně se investice do oprav vyplatily a budu pokračovat v dodělávkách dál. Na tak levným autě s dostupnými díly je to pohoda.
31.12.2010 | 18:01:20 | Jeff Reagovat
240?
koupě tohohle auta určitě rozumná volba, taky bych se jí nebál, luxus za pár korun :) ale člověče, 11 let starej korejec a ty s tím jedes 240 ještě s pasažérama...no ty vole :D na jednu stranu ctím tvou důvěru k vozu, ale být spolujezdec... určitě pohodlný a silný auto, ale nevěřím tomu, že to nad 200 sedí, to muselo být jak jet na metrovým vzduchovym polštáři :) v tu chvíli bych asi prověřil pravdivost reklamy na Pampers :D
31.12.2010 | 10:46:11 | jack Reagovat
Dobra recenze.
22.12.2010 | 22:22:58 | Honza Reagovat
Dodatek k recenzi
K výše uvedené recenzi jsem se zapomněl zmínit o drobných problémech při řazení dvojky za studena a hlavně v zimě. Ostatní rychlosti jde řadit naprosto lehce, ale druhý stupeň jde tvrdě. Je třeba jamného zacházení. Po krátkém ohřátí je ale vše v pořádku a při provozní teplotě není nejmenší problém. Drobný problém je také s podsvícením některých ovladacích spínačů v kabině, ale jedná se o maličkosti. Musel jsem teké řešit elektrické vysouvání antény a po opravě v servisu je bez problému.
Jako přednost tohoto auta, o které jsem se nezmínil, jsou kotouče na všech kolech a plynulost brzdění.
Pokud bych měl shrnout pozitiva tohoto auta, je to bez pochyby měkkost a komfort při jízdě, pocit bezpečí, velikost, letní spotřeba při běžné jízdě 8,5 l /100km, velký výkon motoru - 160k (v tuningu 180k), nízké provozní náklady a nízká pořizovací cena!
22.12.2010 | 07:22:04 | Jeff Reagovat