Rok výroby:2001Typ motoru:2.5 V6Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:69 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:9,5 l/100 kmVloženo:21. 1. 2006
Zatím nikoliv, běžná údržba a výměna provozních kapalin.
Kdo má zkušenosti s pohonem zadních kol, ocenil by totéž i u Sonaty, snad jediná chyba, kdy pohon na přední kol má tendenci prokluzovat při trochu "těžší noze".
Hodnocení a zkušenosti s autem
Skvělý vůz, spotřeba v průměrných hodnotách kolem 120 km/h - 9 litrů na 100Km/h; při 160 - 200 km/h - cca 12 litrů , při obsazení 4 členy.
Motor má výborný zátah od nízkých otáček, vetšinou předjíždím na 5 r.stupeň. 3.4. stupeň znamená celkem brutální zátah.
Sportovní styl znamemá 13 litrů, BMW, Passaty, a TDi, včetně nových motorů jsou v šoku z jízdích vlastností. (podobný obsah).
Najeto 67 000 Km, koupena nová. V případě, že člověk hledá designově zajímavé auto, které slouží a poměr cena/výkon je optimální Sonata je správná volba.
Nový model bude za chvíli dalším kusem této značky v moji garáži.
Automobily značky Hyundai, konkrétně modely Sonata s verzí motoru 2.5 V6 a 2.7 V6, si mě získaly a neměly to lehké. Tuto značku obecně předcházela negace a vše špatné, i já jsem na ni takto nahlížel. Jednou jsem však ještě jako majitel Ford Scorpio 2.9 V6 Cosworth navštívil autorizovaného prodejce a koupil Sonatu 2.5. Popíši spíše jízdní vlastnosti, spolehlivost, náklady na provoz a doporučení, komu je vůz určen. Auto je prostorné, výborně se s ním manipuluje, posilovač je tak akorát, není přeposilovaný, chybí parkovací asistent, nevidíte u typicky americké karoserie sedanu konec auta, ale zvyknete si. Jízdní vlastnosti téměř nového auta si mě získaly zejména pro: solidní akceleraci a dostatek výkonu 160 koní s pohonem na přední kola, s asistentem protikluzu, brzdného účinku, klimou. Vozidlo používám každý den, převažuje městský provoz v Praze. Spotřeba se pohybuje kolem 9 litrů jako průměr, to znamená rychlé přesuny po magistrále, jižní spojce, dálnice cca 90 - 160 km/h, když nejsou zácpy. Jízdní vlastnosti na okreskách: bez problému cestovní rychlost 130 km/h, dálnice 210 km/h + klima a obsazení 5 lidmi, spotřeba 14 litrů. Převody rychlostí jsou poměrně těžké, můžete točit na 2. stupeň 80 km/h a stále tahá výkon, respektive na 5. stupeň jet piánko 60 km/h na 1 200 otáček, 6-ti válec to snese bez problému. Spolehlivost motoru je vynikající, v létě i zimě jede výborně, kvalita zpracování motoru 95 ze 100, interiér mně vyhovuje, ale ve srovnání s německými auty pokulhává, v základu je však tempomat a další funkce. Běžné výměny dílů jsou v cenách, které snese i průměrná česká rodina. Náklady na provoz: povinné ručení jako dvoulitr, spotřeba viz výše, na celé auto seženete druhodíly, chcete-li. Auto je určeno lidem, kteří kupují tříválcové škytavky, kde se motor při volnoběhu třepe jak v posledním tažení. :-) Vážně, vůz bych doporučil rodině a komukoliv, kdo si chce občas zajezdit a nemá dostatek peněz na značky jako Audi, BMW apod., začínajícímu podnikateli. Nové modely již mohou být i reprezentativním autem úspěšných lidí, jako je tomu například v americe, kde má Hyundai a sestra KIA mimořádný úspěch. Závěrem chci říci, že zkušenosti s autem jsou tak dobré, že jsem si koupil novější verzi s motorem 2.7, kterou používám pro dlouhé cesty po EU a nyní uvažuji o verzi Hyundai Grandeur 3.3 V6. Až bude čas, napíšu recenzi, stále tu na TipCars chybí. V případe zájmu rád odpovím na mailu dotazy na "velkého korejce".
Golfis ses mimo 1.9tdi mozna predjede sonatu ale to by ten motor musel bejt naslapanej v nejakym malim Golfu 1.9tdi octavka se nechyta ani na moji sonatu a to mam jen 2.0 16v nedavno sem se na dalnici predjizdel s typkem octavia 1.9tdi no a jel sem mu za prdeli a zhruba ve 170 mu zacaly dochyazet sily teda spis prevodovka no a ja si v klidu pokracival na 220.
Souhlasím, Sonata je super limuzína, kdo ji neměl neuvěří. Naftožrouti to je, bylo a bude něco jiného. Mám 2.7 6-ti válec automat a jezdí fajn.Vyšší spotřeba.
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Sonata
hyundai
TDI traktor nema sancu jedine po chiptuningu a to ked nacipujem Sonatu tak sa nechyti ani 2.5TDI
26.12.2010 | 13:22:31 | Binzel Reagovat
Zkušenost s velkým korejcem
Automobily značky Hyundai, konkrétně modely Sonata s verzí motoru 2.5 V6 a 2.7 V6, si mě získaly a neměly to lehké. Tuto značku obecně předcházela negace a vše špatné, i já jsem na ni takto nahlížel. Jednou jsem však ještě jako majitel Ford Scorpio 2.9 V6 Cosworth navštívil autorizovaného prodejce a koupil Sonatu 2.5. Popíši spíše jízdní vlastnosti, spolehlivost, náklady na provoz a doporučení, komu je vůz určen.
Auto je prostorné, výborně se s ním manipuluje, posilovač je tak akorát, není přeposilovaný, chybí parkovací asistent, nevidíte u typicky americké karoserie sedanu konec auta, ale zvyknete si.
Jízdní vlastnosti téměř nového auta si mě získaly zejména pro: solidní akceleraci a dostatek výkonu 160 koní s pohonem na přední kola, s asistentem protikluzu, brzdného účinku, klimou. Vozidlo používám každý den, převažuje městský provoz v Praze. Spotřeba se pohybuje kolem 9 litrů jako průměr, to znamená rychlé přesuny po magistrále, jižní spojce, dálnice cca 90 - 160 km/h, když nejsou zácpy. Jízdní vlastnosti na okreskách: bez problému cestovní rychlost 130 km/h, dálnice 210 km/h + klima a obsazení 5 lidmi, spotřeba 14 litrů.
Převody rychlostí jsou poměrně těžké, můžete točit na 2. stupeň 80 km/h a stále tahá výkon, respektive na 5. stupeň jet piánko 60 km/h na 1 200 otáček, 6-ti válec to snese bez problému.
Spolehlivost motoru je vynikající, v létě i zimě jede výborně, kvalita zpracování motoru 95 ze 100, interiér mně vyhovuje, ale ve srovnání s německými auty pokulhává, v základu je však tempomat a další funkce. Běžné výměny dílů jsou v cenách, které snese i průměrná česká rodina. Náklady na provoz: povinné ručení jako dvoulitr, spotřeba viz výše, na celé auto seženete druhodíly, chcete-li.
Auto je určeno lidem, kteří kupují tříválcové škytavky, kde se motor při volnoběhu třepe jak v posledním tažení. :-) Vážně, vůz bych doporučil rodině a komukoliv, kdo si chce občas zajezdit a nemá dostatek peněz na značky jako Audi, BMW apod., začínajícímu podnikateli. Nové modely již mohou být i reprezentativním autem úspěšných lidí, jako je tomu například v americe, kde má Hyundai a sestra KIA mimořádný úspěch.
Závěrem chci říci, že zkušenosti s autem jsou tak dobré, že jsem si koupil novější verzi s motorem 2.7, kterou používám pro dlouhé cesty po EU a nyní uvažuji o verzi Hyundai Grandeur 3.3 V6. Až bude čas, napíšu recenzi, stále tu na TipCars chybí. V případe zájmu rád odpovím na mailu dotazy na "velkého korejce".
15.10.2007 | 20:57:58 | martin Reagovat
ps:vetsina naftozroutu se domniva ze sportovni jizda znamena 110km/h za 5,5litru
28.02.2006 | 10:23:43 | D3lict Reagovat
Golfis ses mimo 1.9tdi mozna predjede sonatu ale to by ten motor musel bejt naslapanej v nejakym malim Golfu 1.9tdi octavka se nechyta ani na moji sonatu a to mam jen 2.0 16v nedavno sem se na dalnici predjizdel s typkem octavia 1.9tdi no a jel sem mu za prdeli a zhruba ve 170 mu zacaly dochyazet sily teda spis prevodovka no a ja si v klidu pokracival na 220.
28.02.2006 | 10:22:32 | D3lict Reagovat
Sonata je limo
Souhlasím, Sonata je super limuzína, kdo ji neměl neuvěří. Naftožrouti to je, bylo a bude něco jiného. Mám 2.7 6-ti válec automat a jezdí fajn.Vyšší spotřeba.
22.01.2006 | 19:03:41 | Katka Reagovat
No to jsou v šoku určitě, když i od Hyundae!!!
22.01.2006 | 15:44:29 | golfis Reagovat