Rok výroby:2008Typ motoru:1,4 cvvtStav km při koupi:2 kmStav km nyní:2 650 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:7,3 l/100 kmVloženo:23. 12. 2008
Po 2000 km boli v servise nastavované tiahla od riadiacej páky ku prevodovke na spiatočke a 2 prevodovom stupni. Myslím , že spiatočke to pomohlo / hoci sa nedá na 1 krát vždy zaradiť, ale asi je to normalné čo som čítal na nete od majiteľov, spiatočka nie je synchronizovaná / , no a s dvojkou ešte uvidím.
Hodnocení a zkušenosti s autem
I30 sme si vyberali z 5 značiek a to Ford Focus, Toyota Auris - Corola, Honda Civic, Hyundai I30, Mazda 3.
Ako prvá vypadla Honda Civic, bola nedostupná pre našu penaženku a tak vysoko som sa nechcel zadĺžovať po mojej skúsenosti s prvým autom / hyundai elantra / , ktoré sa mi podarilo rozbiť po 2 rokoch / . Takže , keď raz našporím tak bude aj Hondička.
Fokus, výborné jazdné vlasnosti, dizajn podľa môjho gusta - šport, chabý interier, motory papkajú viac ako je priemer triedy, vzadu som sa dotýkal hlavou o strechu.
Mazda 3 , výborné autíčko, myslím, že spľahlivé / kolega ma mazdu /, dizajn podľa môjho gusta - šport, vzadu menej miesta - manželke sa moc nepáčilo, takže bola zazdená - nekupujeme.
Toyota Auris, pekný dizajn zpredu, zadok fádny aspoň podľa mňa, vnútro riešené zaujimavo, len plasty mohli mať vyššiu kvalitu, o motoroch som sa dočítal , že su trošku lenivé / mám na mysli 1,4 , lebo o tento motor sme mali záujem / + predajca sa neozval na predvadzaciu jazdu čo sme mali dohodnúť po telefóne s danou pani, kedže sa nenachádzala v predajni , ked som tam bol. Corola , pekný dizajn pre mňa, len kufrová karoséria má menšie využitie v praxi. V celku pre Toyotu bol jeden hlavný aspekt - kvalita.
No a tak sa dostávame k i30, manželke sa páčil exterier ako aj interier, aký motor a čo ďalej necháva na mňa vrámci dostupnosti financií a možnosti. Takže bolo ropzhodnuté bude i 30.
Interier Dizaj je podarený + použité materiály konkurujú euroropskej konkurencii / v zadu je počtuť nejaký plast pri väčších nerovnostiach - dúfam , že prídem na to čo to je /. Sedadlá konečne majú bočné vedenie. Posed za volantom je vyšší a zoradenie volantu v osiach by mohlo byť väčšie - svoju polohu som si našiel :-). Na zadných sedadlách je miesta dosť - patrí k nadpriemeru v triede. Máme výbavu comfort, niektoré veci asi využijem len sporadicky. Z auta som ani po dlhšej ceste nevystupoval unavený.
Motor. 1,4 - variabilné časovanie ventilov. Na 1,4 je celkom živý, len kruťak je dosť vysoko. Uvidíme ako to bude so spotrebou, zatiaľ mesto v tomto počasi 8,3 l na 100km / počítane - prejdené kilometre a tankovanie, počítaču sa neda veriť, má odchylku 6 percent /. Oproti 1,6 čo bola v elantre je poznať menší kruťak v kopcoch pri 3/4 zaťažení a predbiehaní, ale nejaký veľký rozdiel to nie je. Motor ide rýchlejšie do otáčok. Spotreba mimo mesta - 400 km z toho 150 km dialnica 130 - 140km/ hod. bola 7,2 l , motor mal vtedy cca 300 km. Motor 1,4 sme kupovali vzhľadom na to, že jazdíme 50-60 percent v meste a blízke okolie a 40 percent sú dlhšie trasy cca 400-500 km. Záver k motoru - dosť dobrá 1,4, patrí tomu lepšiemu čo na trhu je, ked sa vytočí má celkom príjemný šport. zvuk.
Podvozok Pri prechádzaní nerovnosti si stále neviem zvyknúť na ten ´´kórejský ´´ zvuk / je to lepšie ako v elantre /. Jazdil som aj s fabkou a oktavkou / cca 3000 km / a v nich je zvuková kulisa prijemnejšia môjmu uchu, ale to je len môj subjektivný pocit. U elantry som mal podobný a po 20 000 km som podvozok dal skontrolovať a všetko bolo o.k.. Myslím , že podvozok je dobre naladený na zvládanie naších ciest, určite to brutálný šporťak nie je, ale na malé zašportovanie by sa hodili min. 16ky + dobré gumy . Pre väčšinu uživaťeľov / normálne jazdenie pohodička .-)/.
Radenie Po vyskušaní som bol príjemne prekvapený. Rýchlosti sa radia dosť presne a tak trošku zacvakávajú, keď ich radíte. No ako som už písal , problém - spiatočka, zatiaľ vzriešený, uvidíme v budúcnosti. Určite radenie sa zlepšilo oproti minulosti.
Riadenie Ide zľahka, 2,5 otáčky je rejd do oboch kraj. polôh. Chcelo by to mať trošku väčšiu odozvu od predných kolies.
Karoséria Kvalitu laku preverí prvá zima a kamienky :-), dúfam , že bude aspoň lepší priemer.
celkový dojem Dojem z celého autíčka je pozitívny / dizajn , komfort, motoricky /, je pravda, že je ešte skoro hodnotiť vzhľadom na najazdené kilometre. Ale v danej cenovej relácii a požiadavkách a možnostiach aké sme mali a čo nám auto ponúka, tak to nebola zlá voľba - aspoň zatiaľ. Po čase doplním recenziu o ďalšie postrehy.
Dúfam , že nám auto bude slúžiť a nebudeme často navštevovať servis, iba servisné prehliadky :-) / ich úroveň by sa mala zlepšiť :-(/ .
Tak po cca 12 rokoch pohľad späť. Momentálne máme Hyundai i30 1.4 TGDI a mali sme aj 1.6 GDI.S 1.6 môj sme boli spokojní aj na pár drobností,ale poďme späť k prvej i30tke. Predávali sme ju po 6 rokoch a cca 66 000 km, pretože sa nám naskytla dobrá kúpa novej 1.6 kg. Dane auto je stále v mojom zornom uhle ,čiže viem o jeho problémoch a ďalšom ziti. Pokiaľ sme ho vlastnili, tak som sa oň staral príkladne ,olej menšiny do cca12 000 km,umývanie ručne pastovane atď. Boli sme s ním v Alpách 2x Bulharsko, západné Slovensko cez celú republiku atď. Auto nás nikdy nikde nenechalo a čo sa menilo bolo ložisko nad predným tlmicom- zhrdzavené, tyčky stabilizátora. Momentálne má auto najazdené cca 135 000 km u svojho majiteľa a čo bolo menené, chladič klimy- poškodenia od kamienkov a obidve strany panel zdvyhania predných okien - toto vidím ako konštrukčný chybu, kde praskajú plastové držiaky vedenia vertikálneho pohybu, bol ešte menené vlnovec na výfuku. Je to veľa? alebo málo? Čo som pozeral tak dane autá majú nabehne s daným motorom aj 250 000 km, otázka s akými problémami. Terajší majiteľ menil prvý krát olej po 3 rokoch aj keď síce veľa nejazdil , čiže o auto bolo menej strane ako u nás. Čiže, keď sa pozriem za koľko to kúpil ,za koľko to asi môže teraz predať aproblmco mal tak to nie je až taká hrôza ako niektorí píšu. Robím v Automotive, čiže niečo troska o Tom viem.pokial by sme dane auto mali doteraz my, tak by malo cca 160 000 km svetom ,že by stále jazdilo ako jazdí aj terasa to som ho skúšal cca pred 2 rokmi. Je to aj o čom ako kto s ním jazdí, terajší majiteľ ho málokedy vytočí k 5000 otáčkami , kde ten motor najvyšší krútiaci. A k spotrebe 1.4 priemer cca 7.1 až 7.2 za 6 rokov 1.6 7.1 l za ďalších 60 000 km a 1.4 TGDI zatiaľ 6.8 km, všetko merané cez tankovanie a nádrž. A ako sa povie nie je kus ako kus a to môžete mať aj BMW.za nás 6 ročná skúsenosť dobrá, hoci nebol veľký nájazd, zostatková hodnota tiež mohla byť.skoda ,že dnes je už malo atmosfér,áno turbo má svoje čaro s atmosférou si človek musel rozmyslieť ako predbiehať a aj kedy. Rád spomínam na 3500 otáčok a prípravu idem predbiehať a vetu manželke, začína zábava. Nie jeaz take p umenie predbiehať , keď mám pod kapotou 150 kW. Toľko náš názor, kto má zlú skúsenosť áno bude Hcko haniť ,ale môžete mať zlú skúsenosť aj s BMW alebo Subaru ako známy a na 40 000 prevodovka problém a vyreklamovat to nechceli, až po protokole z kanálu o oleji a iných pripetiach ,ktoré môžu byť u každej automobilky. Učia nie sú najlepšie autá, ale ani najhoršie. Otázka je čo očakávate a koľko ste ochotný zaplatiť, lepšie povedané na čo máte.Cim ďalej to bude s plánovanou životnosťou horšie, tak uvidíme ako budeme spomínať v čom sme jazdili. Všetko dobré a hlavne nech jazdíme bez nehôd.pekny vecer
13.04.2021 | 21:04:49 | Hugo
| 88.212.40.*Reagovat
pre anonyma
Tak som troska sa vzdelaval ohladom olejov, v knizke k autu su oleje pre benzinovy motor 5W-20, 5W-30, 10W-30,15W-40,20W-50. V zaujme nizsej spotreby paliva tam odporucaju 5W-20, 5W-30. Konstrukter navrhol motor a aj pren typy olejov.
Teraz nieco z stranky oleje.cz ohladom HTHS pre oleje 5W-30 co pisu odbornici cez oleje. Mezi motorovými oleji SAE 0W-30 a SAE 5W-30 najdeme dva typy olejů. Oleje SAE xW-30 se specifikací ACEA A1/B1, A5/B5, C1 nebo C2 mají sníženou HTHS viskozitu, většinou těsně nad 2,9 mPa.s, oleje se specifikací ACEA A3/B3, A3/B4, C3 či oleje ACEA E mají normální HTHS viskozitu nad 3,5 mPa.s. Třetí, velmi malou skupinou olejů jsou SAE 0W-20, které mají HTHS viskozitu nízkou, nad 2,6 mPa.s.
Na tejto stranke su celkom zaujimave clanky, ktore pisu ludia z vyskumu olejov, tak asi na tom nieco bude. Ja som pouzil olej Mobil 1 ESP formula , ktory ma specifikaciu vykonnostnej triedy ACEA A3/B3/B4/C3, kde podla clanku by mala byt HTHS nad 3,5 mPa.s.Danu vyskozitu maju aj oleje 5W - 40.
Preco si myslis, ze pri vysokych otackach ma tenku mazaciu vrstvu? Olej 5w - 50 nie je v doporuceny , lepsie povedane spomenuty v knizke k autu a neviem ci by nebol problem so zarukov , keby sa nieco stalo.Zatial pekny vecer
Prosím ťa ako sa ti jazdi na dialnici? Ja som si to kúpil mam 2000 km a chcem to predať. Na dialnici to žerie veľa, madzi 120 a 140 to huči ako motorová píla. Neviem kde sudruhovia z koree urobili chybu keď do tej predodovky dali také male prevody.Inak do mesta je to OK na 4. supni 50. Lenze nie kazdy jazdi iba po meste.
Nechci ti radit ale máš vysokootáčkový motor vhodnější je olej 5w40.Samozřejmě pokud motor netočíš moc často tak to bude určitě v pohodě,osobně bych volil raději 5w50.
takze som absolvoval prvu servisku po 10000 km .Niekdo povie ze to nie je vela najazdene , ale ja chcem napisat troska o prehliadke - pristup ludi bol ok - olej som si doniesol sam 5W- 30 - mohol som byt pri aute po cely cas, co bolo dalsie pozitivum
prvy bol vymeneny olej + filter nasledne poutierany motor + kontrola hadiczvrchu ako aj zo spodu auta. Skontrolovane capy prednej napravy, ulozenie vyfuku, premazanie pantov, doliatie destilovanej vody do nadrzky pre chladic. Brzdy neboli nejak specialne kontrolovane , chcem povedat , ze ani disky neboli dole, tak neviem co myslia pod kontrolou brzd.Nasledne bola nastavena geometria dalsim technikom - predok , odklon , zbiehavost. zadok iba zbiehavost / odklon sa zevraj nenastavuje- tak je navrhnuta viacprvkova zadna naprava, dufam , ze je to teraz ok /
a troska opak pozitiva - upozornoval som na zle nastavene svetla na zaciatku prehliadky, keby som na to neupozornil na konci prehliadky znovu , myslim , ze by sa ani nenastavili / teraz svietia lepsie / - pri kazdej prehliadke auto ma byt napojene na pocitac, to iste , ked na to neupozornim , tak ho ani nenapoja , ze netreba pokial sa mi pocas roka nic nestalo - kabinovy filter by sa tiez mal menit, mechanikove stanovisko - zatial netreba / filter je inac origos v hyundai dost drahy, odporucam zohnat niekde inde polovicna cena /
ak ratam , ze som bol cely cas pri aute tak celkovy dojem dobry, az na spominane ´´ pozitiva ´´. Myslim , ze pokial nie ste pri aute osobne tak k niektorym veciam sa ani nedostanu.
Pikoska - kolega dal auto do servisu / vymena oleja , nieco trebalo urobit / , oprava bude hotobva nasledne zavolanie klientovi na mobil , klient odchadza zo servisu prec, ale z nedalekeho bazaru obcas poskuluje po vlastnom aute z, za 1 a 1/2 hodiny , telefon auto je uz hotove a treba zaplatit 3500 sk - auto cely cas stalo na parkovisku vonku a tato pikoska nie je vymysel , ale skutocnost - tak to chodi v niektorych servisoch
to ze pri 90kmh ide tazsie riadeni, neni tam premenlive servo? lebo ja na aute mam ze do urcitej rychlosti ide lahko, ale na dialnici mam riadenie tuhe jak sviňa. ale to je dobre, lebo mam klud na dialnici
Hyundai je potvorské auto ale dobré a stabilné-nekazí sa Ja sompri zabehávaní Getza resp som bol dost rozcarovaný že tiez mi nechcelo tahat ani ked sompedál mal na podlahe ale to bolo len pri zabehávaní,neskor isiel ako po masle aj tocenie volantu aj zrýchloval dobre sú to skrátka také motory a 1.3 motor som mával spotrebu cca 5.6 l/100 km
Stejný dojem si ze zkušební jízdy odnesla i manželka i když její styl řízení je jiný a sleduje jiné parametry vozu než já. Asi se nejedná o náhodu a toto auto si nebudeme pořizovat. Neberte to osobně a přeji spokojené jízdy s zvoleným vozem.
Mne riadenie vzhovuje, chcelo by to troska viacej komunikacie s vodicom , ale nie je to az tak zle. Tato 1,4 sa musi tocit, ale aj tak si myslim , ze vase celkove hodnotenie , ze by to bol krok zpet je trtoska uletene vzhladom na felinu / ci uz porovnam jazdne vlastnosti, motor, komfortr cestovania, atd. / . I30 vyzera , ze nie je pre vas, tak sa treba porozhliadnut po inych znackach a skuste si to potom trosicka porovnat a urobit rebricek, kde sa umiestnia i30 a vasa felicia s inou konkurenciou. prajem stastnu ruku pri vybere noveho auta.
právě jsem se vrátil ze zkušební jízdy a jsem značně rozčarován. Vlastním 9 roků Felicii 1,2/50kW, a očekával jsem od nového vozu, který se zvenčí i zevnitř tváří velmi dobře, pěkné svezení potvrzující dobý dojem z prohlídky. Ke zkušební jízdě byl použit recenzovaný typ vozu, hlavně jsem byl zvědavý na stabilitu na nerovné silnici. Tento parametr byl bez větších problémů, ale k mému přkvapení šel při normální rychlosti kolem 90 km/hod volant ztuha a bylo nutno jej nutit do polohy zatáčení v mírné zatáčce. Na tento manévr stačí ve Felicii dva prsty. Další zklamání při této rychlosti a zařazeném 5 rychlostním stupni přišlo při pokusu o zrychlení. Ani po sešlápnutí pedálu na podlahu nedošlo k žádné reakci, akcelerace žádná. Při stejné rychlosti i otáčkách se Felicie ochotně rozjíždí. Není to sice jak forsáž tryskáče, ale jede a zrychluje i do přiměřeného kopce. Zkrátka auto Hundai i30 by pro mne bylo krokem zpět.
Ano suhlasim s vami , tiez sa snazim auto zabehavat podla toho ako je pisane v navode. Pri 130-140 toci 4000 otacok a to su max. povolene otacky pri zabehu do 2000 km. Mal som pred i30 elantru a zabehaval som ju podobnym sposobom, pokial som ju nerozbil tak ta 1,6 mala priemernu spotrebu 7,2 l real- zda sa vam to vela? u i30 v meste cez zimu som mal 8 l na 7km ceste do prace. Na lyzovacku 4 osoby + stresny nosic / cesta okol prednej hory , vernar a tak / - 7,1l . Tak potom neviem, ci dobre zabehavam svoje auto, rad si precitam postup ako by to malo byt, mozno robim niekde chybu.Pekny den
Chodit s novým autom 130-140 po 300km je trochu odvazne stále platí takto zabehávat resp nezabehávat nové auto??-je blbost.... Potom sa necudujte,že bude mat vysoku spotrebu etc etc,,,
1.6 a 1.4 Hyundaije a Kie nezaostávajú za spotrebou konkurencie ale ani nijak neexcelujú. A tie hondoty uvázdané v technických údajoch.......uh. Nebudu oblbovať nikoho. 2 litre sú však nafigu.
Auto stoji celý čas vonku, mal som pred i30 elantru s 1,6 motorom a viem , že 1,6 spapkal viacej.Ale je to pravda, aby sme sa tu naťahovali na spotrebe - nemá to význam. Skôr na tejto stránke očakavam reálne skúsenosti s autami ktoré vlastníme - fakty a možeme sa o ne podeliť a rozšíriť si obzor.
Co si kdo představuje pod pojmem spotřeba ve městě? Když jedu po magistrále do práce na šest - kdy je to skoro bez provozu, nebo na devět - v zácpě ve špičce? Nebo když v zimě vyjedu z teplé garáže zatímco soused venku oškrabuje skla a motor mu běží? Stejná trasa a spotřeba u stejných aut odlišná v řádu litrů na 100km. Zdá se mi proto zbytečné takto na dálku se přít o spotřebě ve městě. Zřejmě nezbývá než uvěřit údajům výrobce ale zároveň předpokládat, že při pojížďkách po městě pravděpodobně bude mít menší auto s menším motorem nižší spotřebu než větší auto s větším motorem...
Neviem prečo niekdo ani nesedel v danom aute a už je to podľa neho šit vhodný hodiť zo skaly. Najsmiesnejšie je na tom to , že daný človek dané auto videl na ulici , maximalne o ňom čítal. Dizajn auta je pre každého z nás individuálny ako aj vyuzitie auta, Ale technické parametre sú technické parametre. A Zdá sa vám spotreba v meste 8,3l vysoká pri surovom motore, ktorý mal najazdených 2600km? Jazdil som v meste skodu fabia1, HTP v lete a pokial som chcel mať dynamiku ak s i30 tak spotreba bola 8,5 l. Pokial ide o 1,8 motory tak urcite v meste nepojdete za 7 l, lebo priemerka by vam potom vysla 6,5l alebo menej. V predošlom komentári som napísal spotrebu 7,7 l , pri zimnom počasí - ráno vždy bolo okolo -10 stupňov + kratké trasy, kedy motor sa ani nestihol zohriať a musel byť už vypnutý + nejakých 90km z 564 km , ktoré boli najazdené po obchvatoch mesta. Po výpočte spotreby ma príjemene prekvapila na to že motor ma momentralne 3000km. Jazdil som aj s 1,6 , kde sa priemerná spotreba ustálila na 7,1 a v zime v meste to spapkalo 9,5 l, takže tie 1,8 musia byť špičkové motory, ked v zime majú v meste nižšiu spotrebu ako je 8,3l . Jazdil som 1,4 novú ibizu a nedá sa povedať žeby dznamika bola lepšia ako ma i30. Pre normálnu jazdu točím motor do 3500 otáčok a nie som brza premávky.
Spotřeba 8,3 litrů u 1,4 motoru? Hodil bych to ze skály! Takovou spotřebu nemají už ani 1,8 ! A ten design - hnus! Auto vypadá, jako když si normální auto pustíte v širokoúhlé televizi - připláclé, deformované. A vysoko položený krouťák je právě příčina vysoké spotřeby. Motor tudíž nepovedený - plagiát motocyklového motoru. Co je platný výkon v max. otáčkách, když pod otáčkami to nejede a jen žere. Celé je to napodobenina auta, jako všechno zboží v asijské tržnici jsou jen napodobeniny.
najazdenych 564 km spotreba počitana podľa dotankovania benzinu - carera 95 - OMV / 7,7 l/100km / . Jazdene 7 km do prace a spať / musim prejst 3 križovatky + najakých 90 km po obchvatoch okolo mesta /
Možete, popisať vaše skúsenosti s i30 pán De&d. Pretože nie je tu ani jedna dalšia recenzia a ako čítam , tak ju aj vlastníte - takže debata by bola určite plodná. Díky za ďalšie názory a skúsenosti.
1,4 alebo 1,6 ? Momentálne sme iba dvaja, takže táto 1,4 úplne postačuje. Preto som dal aj prednosť Hyundaiu, lebo dana 1,4 patrí k silnejšiemu poľu 1,4 na trhu / ak nepočítam motory s trurbom a kompresorm / Nižšie spomenuté autá sú top / focus, golf - o.k. /? Spoľahlivosť francúzov je povestná, Peugeot 308 pokiaľ viem ma letargickú 1,6, tak teraz neviem, neviem, podľa čoho hodnotíte kary a určíte si poradie. Automobilky presuvajú svoju výrobu do iných štátov, to ale neznamená, že kvalita bude horšia, ale zase nemusí byť lepšia. Neviem či ste boli už niekedy v automobilke, či len pozbierate skúsenosti čo ľudia napíšu + nejaké recenzie. Ja spolupracujem s automobilkami, pokiaľ sa dodržiavajú technológie a pracovné postupy, tak aušusov by malo byť menej. Ale aj tu platí pravidlo nie je kus ako kus, či už to bude nemec, francúz, japonec./ ide o to aby sa také auto nedostalo k zákazníkovi /
pán pavel. Jazdili ste elantru, tak viete o čom píšem. i30 má o triedu lepší podvozok ako bol v elantre. / vzadu je viacprvková náprava a bola použitá trošku mäkšia guma na silenbloky /. Pri malých rýchlostiach je podvozok je podvozok viac počuť ako pri vyššej. ´´Kočičí hlavy ´´ na križovatkách pri prejazde 70 km rýchlosťou podvozok pekne vyžehlí. Ale aj tak vám odporúčam sa previesť na predvadzacej jazde a vyskúšať aj retardéry a ´´kočičí hlavy ´´. Určite to nie je focus, ale myslím , že niečo medzi nemcom a francúzom , ale bližšie k nemcovi.
Tak za prvé je blbosť kupovať rodinný hatchback s 1.4. Pre auto tejto veľkosti sa hodí jedine 1.6, aj keď výrobca udáva pre 1.6 vyššie spotrebu, v reálnom svete sa 1.4 veľmi trápi a nakoniec bude mať rovnaká, ak nie vyššiu spotrebu ako 1.6
Ak si myslíte, že Honda Civic patrí k špičke alebo niečo podobné, ste úplne mimo. Honda Civic je vyrábaná v Anglicku, nie je veľmi spoľahlivá, je zúfalo nepraktická a v interiéri dosť tesná, nedosahuje bezpečnostné štandardy konkurencie, motory majú podivuhodné vlastnosti a riadenie je nedotáčavé a mohol by som pokračovať takto kľudne ďalej....
Aurisy sú ako hŕkalky už keď vyrolujú z tej tureckej továrne, či kde to skladajú do kopy, tu nemôže byť reč o povestnej spoľahlivosti Toyopetov. Ale to by mi nevadilo. Vadí mi najmä že dizajne bol inšpirovaný ksichtom tučného škrečka, ale hlavne že šoférovať Auris je asi tak zábavné a zaujímavé ako byť mrtvý.
Mazda 3 je len taký výcuc z Focusa, takže nie.
U mňa jedine Peugeot 308, Golf, Focus, prípadne nový Megane alebo ak lacnejšie tak Citroen C4 alebo Fiat Bravo.
Co máte na mysli tím "korejským" zvukem podvozku? Jakoby tlumené bouchání kulečníkových koulí od náprav při přejezdu nerovností, což znám dle vlastních zkušeností z Elantry, i nové? To dělá i I30? Uvažuji totiž o i30 CW 1.6 benzín. Nebo doporučíte jiné kombi v nižší střední?
A ktoré sú tie najlepšie autá v danej triede + Focus? Ano Focus ma najlepšie jazdné vlasdnosti, len neviem či aj s kavalitou, motorom, comfortom je na špici. / mazda 3 a civic sa vam zdajú byť zle autá ? /. Kiu som nechcel, lebo stále zastávam názor, že hyundai je o niečo kvalitnejší.
U mňa Hyundai/Kia už nikdy. Moj Ceed bol šitý horúcou ihlou.
Zaujímavý výber z tých 5 aút, naozaj. Vy ste sa vlastne pokúšali vybrať najlepšie auto z toho najhoršieho, čo je na trhu, že mám pravdu? (teda okrem Focusa)
Ešte k tomu pozinku. Po havárii som videl elantru odstrojenú / pravý blatnik dole + celá maska z predu, svetla / . Korózia bola iba na častiach čo boli poškodené múrom a zvodidlami po havárii. Predný A stlpik + podblatnik + dutiny nejavili ani známku korózie a ani miesta, kde sa usadzovalo blato - odtok pri A stĺpiku - podbeh - blatník. Taki myslím , že to urobili aspoň tak dobre, predsa je to novší model, ale ako vieme low cost je low cost / šetrenie nákladov a nie je len u korejcov , ale v celom automobilovom priemysle /.
Tak ošetřeno to asi nějak bude.Jen by se daly vést dlouhé debaty zdali je to plnýpozink nebo jen vzdálený náznak.Je možné,že pseudo pozink byl použit na první testovací kusy,které se těch deseti let stejně nedožijí.
Tak na tú koróziu som zvedavý aj ja. Na predošlej elantre sme mali obuchaný lak od kamienkov a ani po 2 rokoch nebol náznak korózie. Mame auto vyrobené ešte v Korei, tak dúfam , že tam dodržiavali technológický postup. Pokiaľ by karoséria nebola ošetrená pozinkom , tak po odlupnutí laku tam je korózia coby dup. Tak neviem prečo na prehrtdzavenie karosérie je záruka 10 rokov / elantra mala 6 /
U tohoto auta jsem zvědav na korozi.Jelikož plechy jsou pseudo pozink a dutiny jsou suché jako sahara.Mluvím o i30 z Česka.Toť echo z továrny z Nošovic.
Reakcia na prvý komentár. Neviem síce prečo mate pocit, že manželka vyberala auto? Ako píšem, tak som do úvahy bral aj jej názor, keď na autíčko sme si našporili spoločne - všetky auta do výberu som navrhol ja, manželka sa k nim iba vyjadrila. i30 sa páči aj mne a myslím , že vo vnútri skrýva aj celkom slušnú techniku. Škoda , že ste nenapísali svoj názor na autíčko, kde by sme mohli viesť debatu o i30 a nie o rozhodnuti mojej manželky, ale to nevadí, dúfam , že sa ozvú ľudkovia čo napíšu viac o i 30 a ich pocitoch , názoroch na dané autíčko. / mimochodom pracujem v automobilovej brandži / s pozdravom a prajem veľa štastných kilomertov.
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai i30
Pohľad do minulosti
Tak po cca 12 rokoch pohľad späť. Momentálne máme Hyundai i30 1.4 TGDI a mali sme aj 1.6 GDI.S 1.6 môj sme boli spokojní aj na pár drobností,ale poďme späť k prvej i30tke. Predávali sme ju po 6 rokoch a cca 66 000 km, pretože sa nám naskytla dobrá kúpa novej 1.6 kg. Dane auto je stále v mojom zornom uhle ,čiže viem o jeho problémoch a ďalšom ziti. Pokiaľ sme ho vlastnili, tak som sa oň staral príkladne ,olej menšiny do cca12 000 km,umývanie ručne pastovane atď. Boli sme s ním v Alpách 2x Bulharsko, západné Slovensko cez celú republiku atď. Auto nás nikdy nikde nenechalo a čo sa menilo bolo ložisko nad predným tlmicom- zhrdzavené, tyčky stabilizátora. Momentálne má auto najazdené cca 135 000 km u svojho majiteľa a čo bolo menené, chladič klimy- poškodenia od kamienkov a obidve strany panel zdvyhania predných okien - toto vidím ako konštrukčný chybu, kde praskajú plastové držiaky vedenia vertikálneho pohybu, bol ešte menené vlnovec na výfuku. Je to veľa? alebo málo? Čo som pozeral tak dane autá majú nabehne s daným motorom aj 250 000 km, otázka s akými problémami. Terajší majiteľ menil prvý krát olej po 3 rokoch aj keď síce veľa nejazdil , čiže o auto bolo menej strane ako u nás. Čiže, keď sa pozriem za koľko to kúpil ,za koľko to asi môže teraz predať aproblmco mal tak to nie je až taká hrôza ako niektorí píšu. Robím v Automotive, čiže niečo troska o Tom viem.pokial by sme dane auto mali doteraz my, tak by malo cca 160 000 km svetom ,že by stále jazdilo ako jazdí aj terasa to som ho skúšal cca pred 2 rokmi. Je to aj o čom ako kto s ním jazdí, terajší majiteľ ho málokedy vytočí k 5000 otáčkami , kde ten motor najvyšší krútiaci. A k spotrebe 1.4 priemer cca 7.1 až 7.2 za 6 rokov 1.6 7.1 l za ďalších 60 000 km a 1.4 TGDI zatiaľ 6.8 km, všetko merané cez tankovanie a nádrž. A ako sa povie nie je kus ako kus a to môžete mať aj BMW.za nás 6 ročná skúsenosť dobrá, hoci nebol veľký nájazd, zostatková hodnota tiež mohla byť.skoda ,že dnes je už malo atmosfér,áno turbo má svoje čaro s atmosférou si človek musel rozmyslieť ako predbiehať a aj kedy. Rád spomínam na 3500 otáčok a prípravu idem predbiehať a vetu manželke, začína zábava. Nie jeaz take p umenie predbiehať , keď mám pod kapotou 150
kW. Toľko náš názor, kto má zlú skúsenosť áno bude Hcko haniť ,ale môžete mať zlú skúsenosť aj s BMW alebo Subaru ako známy a na 40 000 prevodovka problém a vyreklamovat to nechceli, až po protokole z kanálu o oleji a iných pripetiach ,ktoré môžu byť u každej automobilky. Učia nie sú najlepšie autá, ale ani najhoršie. Otázka je čo očakávate a koľko ste ochotný zaplatiť, lepšie povedané na čo máte.Cim ďalej to bude s plánovanou životnosťou horšie, tak uvidíme ako budeme spomínať v čom sme jazdili. Všetko dobré a hlavne nech jazdíme bez nehôd.pekny vecer
13.04.2021 | 21:04:49 | Hugo | 88.212.40.* Reagovat
pre anonyma
Tak som troska sa vzdelaval ohladom olejov, v knizke k autu su oleje pre benzinovy motor 5W-20, 5W-30, 10W-30,15W-40,20W-50. V zaujme nizsej spotreby paliva tam odporucaju 5W-20, 5W-30. Konstrukter navrhol motor a aj pren typy olejov.
Teraz nieco z stranky oleje.cz ohladom HTHS pre oleje 5W-30 co pisu odbornici cez oleje.
Mezi motorovými oleji SAE 0W-30 a SAE 5W-30 najdeme dva typy olejů. Oleje SAE xW-30 se specifikací ACEA A1/B1, A5/B5, C1 nebo C2 mají sníženou HTHS viskozitu, většinou těsně nad 2,9 mPa.s, oleje se specifikací ACEA A3/B3, A3/B4, C3 či oleje ACEA E mají normální HTHS viskozitu nad 3,5 mPa.s. Třetí, velmi malou skupinou olejů jsou SAE 0W-20, které mají HTHS viskozitu nízkou, nad 2,6 mPa.s.
Na tejto stranke su celkom zaujimave clanky, ktore pisu ludia z vyskumu olejov, tak asi na tom nieco bude. Ja som pouzil olej Mobil 1 ESP formula , ktory ma specifikaciu vykonnostnej triedy ACEA A3/B3/B4/C3, kde podla clanku by mala byt HTHS nad 3,5 mPa.s.Danu vyskozitu maju aj oleje 5W - 40.
Preco si myslis, ze pri vysokych otackach ma tenku mazaciu vrstvu? Olej 5w - 50 nie je v doporuceny , lepsie povedane spomenuty v knizke k autu a neviem ci by nebol problem so zarukov , keby sa nieco stalo.Zatial pekny vecer
06.06.2010 | 22:04:31 | hugo Reagovat
5w30 má tenkou mazací vrstvu pro vysoké otáčky.Myslím že není příliš vhodný pro tento motor..Jinak přeji hodně štěstí,dobré auto.
05.06.2010 | 22:18:57 | Anonym Reagovat
pre anonyma
Ahoj , preco si myslis , ze 5w - 30 nie je az tak vhodny ako 5w - 40, alebo som to zle pochopil. diky za odpoved, pekny vecer
05.05.2010 | 21:23:36 | hugo Reagovat
Hluk motora
Prosím ťa ako sa ti jazdi na dialnici? Ja som si to kúpil mam 2000 km a chcem to predať. Na dialnici to žerie veľa, madzi 120 a 140 to huči ako motorová píla. Neviem kde sudruhovia z koree urobili chybu keď do tej predodovky dali také male prevody.Inak do mesta je to OK na 4. supni 50. Lenze nie kazdy jazdi iba po meste.
05.05.2010 | 16:26:33 | xxenak Reagovat
Nechci ti radit ale máš vysokootáčkový motor vhodnější je olej 5w40.Samozřejmě pokud motor netočíš moc často tak to bude určitě v pohodě,osobně bych volil raději 5w50.
04.05.2010 | 23:14:05 | AnoNym Reagovat
1 servisna prehliadka
takze som absolvoval prvu servisku po 10000 km .Niekdo povie ze to nie je vela najazdene , ale ja chcem napisat troska o prehliadke
- pristup ludi bol ok
- olej som si doniesol sam 5W- 30
- mohol som byt pri aute po cely cas, co bolo dalsie pozitivum
prvy bol vymeneny olej + filter nasledne poutierany motor + kontrola hadiczvrchu ako aj zo spodu auta. Skontrolovane capy prednej napravy, ulozenie vyfuku, premazanie pantov, doliatie destilovanej vody do nadrzky pre chladic. Brzdy neboli nejak specialne kontrolovane , chcem povedat , ze ani disky neboli dole, tak neviem co myslia pod kontrolou brzd.Nasledne bola nastavena geometria dalsim technikom - predok , odklon , zbiehavost. zadok iba zbiehavost / odklon sa zevraj nenastavuje- tak je navrhnuta viacprvkova zadna naprava, dufam , ze je to teraz ok /
a troska opak pozitiva
- upozornoval som na zle nastavene svetla na zaciatku prehliadky, keby som na to neupozornil na konci prehliadky znovu , myslim , ze by sa ani nenastavili / teraz svietia lepsie /
- pri kazdej prehliadke auto ma byt napojene na pocitac, to iste , ked na to neupozornim , tak ho ani nenapoja , ze netreba pokial sa mi pocas roka nic nestalo
- kabinovy filter by sa tiez mal menit, mechanikove stanovisko - zatial netreba / filter je inac origos v hyundai dost drahy, odporucam zohnat niekde inde polovicna cena /
ak ratam , ze som bol cely cas pri aute tak celkovy dojem dobry, az na spominane ´´ pozitiva ´´. Myslim , ze pokial nie ste pri aute osobne tak k niektorym veciam sa ani nedostanu.
Pikoska - kolega dal auto do servisu / vymena oleja , nieco trebalo urobit / , oprava bude hotobva nasledne zavolanie klientovi na mobil , klient odchadza zo servisu prec, ale z nedalekeho bazaru obcas poskuluje po vlastnom aute z, za 1 a 1/2 hodiny , telefon auto je uz hotove a treba zaplatit 3500 sk - auto cely cas stalo na parkovisku vonku a tato pikoska nie je vymysel , ale skutocnost - tak to chodi v niektorych servisoch
peknu noc
29.09.2009 | 22:52:58 | hugo Reagovat
to ze pri 90kmh ide tazsie riadeni, neni tam premenlive servo? lebo ja na aute mam ze do urcitej rychlosti ide lahko, ale na dialnici mam riadenie tuhe jak sviňa. ale to je dobre, lebo mam klud na dialnici
18.08.2009 | 18:24:55 | Reagovat
Hyundai
Hyundai je potvorské auto ale dobré a stabilné-nekazí sa
Ja sompri zabehávaní Getza resp som bol dost rozcarovaný
že tiez mi nechcelo tahat ani ked sompedál mal na podlahe
ale to bolo len pri zabehávaní,neskor isiel ako po masle aj tocenie volantu aj zrýchloval dobre sú to skrátka také motory
a 1.3 motor som mával spotrebu cca 5.6 l/100 km
18.08.2009 | 18:19:28 | Stefan Reagovat
pro Huga
Stejný dojem si ze zkušební jízdy odnesla i manželka i když její styl řízení je jiný a sleduje jiné parametry vozu než já. Asi se nejedná o náhodu a toto auto si nebudeme pořizovat.
Neberte to osobně a přeji spokojené jízdy s zvoleným vozem.
26.05.2009 | 21:56:35 | zden Reagovat
pre zdena
Mne riadenie vzhovuje, chcelo by to troska viacej komunikacie s vodicom , ale nie je to az tak zle. Tato 1,4 sa musi tocit, ale aj tak si myslim , ze vase celkove hodnotenie , ze by to bol krok zpet je trtoska uletene vzhladom na felinu / ci uz porovnam jazdne vlastnosti, motor, komfortr cestovania, atd. / . I30 vyzera , ze nie je pre vas, tak sa treba porozhliadnut po inych znackach a skuste si to potom trosicka porovnat a urobit rebricek, kde sa umiestnia i30 a vasa felicia s inou konkurenciou. prajem stastnu ruku pri vybere noveho auta.
23.05.2009 | 16:33:00 | hugo Reagovat
těžké řízení
právě jsem se vrátil ze zkušební jízdy a jsem značně rozčarován. Vlastním 9 roků Felicii 1,2/50kW, a očekával jsem od nového vozu, který se zvenčí i zevnitř tváří velmi dobře, pěkné svezení potvrzující dobý dojem z prohlídky. Ke zkušební jízdě byl použit recenzovaný typ vozu, hlavně jsem byl zvědavý na stabilitu na nerovné silnici. Tento parametr byl bez větších problémů, ale k mému přkvapení šel při normální rychlosti kolem 90 km/hod volant ztuha a bylo nutno jej nutit do polohy zatáčení v mírné zatáčce. Na tento manévr stačí ve Felicii dva prsty. Další zklamání při této rychlosti a zařazeném 5 rychlostním stupni přišlo při pokusu o zrychlení. Ani po sešlápnutí pedálu na podlahu nedošlo k žádné reakci, akcelerace žádná. Při stejné rychlosti i otáčkách se Felicie ochotně rozjíždí. Není to sice jak forsáž tryskáče, ale jede a zrychluje i do přiměřeného kopce.
Zkrátka auto Hundai i30 by pro mne bylo krokem zpět.
19.05.2009 | 18:49:53 | zden Reagovat
ivanovi
Ano suhlasim s vami , tiez sa snazim auto zabehavat podla toho ako je pisane v navode. Pri 130-140 toci 4000 otacok a to su max. povolene otacky pri zabehu do 2000 km. Mal som pred i30 elantru a zabehaval som ju podobnym sposobom, pokial som ju nerozbil tak ta 1,6 mala priemernu spotrebu 7,2 l real- zda sa vam to vela? u i30 v meste cez zimu som mal 8 l na 7km ceste do prace. Na lyzovacku 4 osoby + stresny nosic / cesta okol prednej hory , vernar a tak / - 7,1l . Tak potom neviem, ci dobre zabehavam svoje auto, rad si precitam postup ako by to malo byt, mozno robim niekde chybu.Pekny den
05.04.2009 | 09:15:52 | hugo Reagovat
I30
Chodit s novým autom 130-140 po 300km je trochu odvazne
stále platí takto zabehávat resp nezabehávat nové auto??-je blbost....
Potom sa necudujte,že bude mat vysoku spotrebu etc etc,,,
04.04.2009 | 19:27:36 | Ivan Reagovat
Udaje výrobcu beriem s rezervou , preto som napísal koľko auto reálne berie.
18.01.2009 | 21:42:27 | hugo Reagovat
1.6 a 1.4 Hyundaije a Kie nezaostávajú za spotrebou konkurencie ale ani nijak neexcelujú. A tie hondoty uvázdané v technických údajoch.......uh. Nebudu oblbovať nikoho.
2 litre sú však nafigu.
18.01.2009 | 21:09:29 | Angel_M Reagovat
Mesto - spotreba
Auto stoji celý čas vonku, mal som pred i30 elantru s 1,6 motorom a viem , že 1,6 spapkal viacej.Ale je to pravda, aby sme sa tu naťahovali na spotrebe - nemá to význam. Skôr na tejto stránke očakavam reálne skúsenosti s autami ktoré vlastníme - fakty a možeme sa o ne podeliť a rozšíriť si obzor.
18.01.2009 | 19:50:44 | hugo Reagovat
Město?
Co si kdo představuje pod pojmem spotřeba ve městě? Když jedu po magistrále do práce na šest - kdy je to skoro bez provozu, nebo na devět - v zácpě ve špičce? Nebo když v zimě vyjedu z teplé garáže zatímco soused venku oškrabuje skla a motor mu běží? Stejná trasa a spotřeba u stejných aut odlišná v řádu litrů na 100km. Zdá se mi proto zbytečné takto na dálku se přít o spotřebě ve městě. Zřejmě nezbývá než uvěřit údajům výrobce ale zároveň předpokládat, že při pojížďkách po městě pravděpodobně bude mít menší auto s menším motorem nižší spotřebu než větší auto s větším motorem...
18.01.2009 | 16:22:27 | fabian Reagovat
spotreba
Neviem prečo niekdo ani nesedel v danom aute a už je to podľa neho šit vhodný hodiť zo skaly. Najsmiesnejšie je na tom to , že daný človek dané auto videl na ulici , maximalne o ňom čítal. Dizajn auta je pre každého z nás individuálny ako aj vyuzitie auta, Ale technické parametre sú technické parametre. A
Zdá sa vám spotreba v meste 8,3l vysoká pri surovom motore, ktorý mal najazdených 2600km? Jazdil som v meste skodu fabia1, HTP v lete a pokial som chcel mať dynamiku ak s i30 tak spotreba bola 8,5 l. Pokial ide o 1,8 motory tak urcite v meste nepojdete za 7 l, lebo priemerka by vam potom vysla 6,5l alebo menej. V predošlom komentári som napísal spotrebu 7,7 l , pri zimnom počasí - ráno vždy bolo okolo -10 stupňov + kratké trasy, kedy motor sa ani nestihol zohriať a musel byť už vypnutý + nejakých 90km z 564 km , ktoré boli najazdené po obchvatoch mesta. Po výpočte spotreby ma príjemene prekvapila na to že motor ma momentralne 3000km. Jazdil som aj s 1,6 , kde sa priemerná spotreba ustálila na 7,1 a v zime v meste to spapkalo 9,5 l, takže tie 1,8 musia byť špičkové motory, ked v zime majú v meste nižšiu spotrebu ako je 8,3l . Jazdil som 1,4 novú ibizu a nedá sa povedať žeby dznamika bola lepšia ako ma i30. Pre normálnu jazdu točím motor do 3500 otáčok a nie som brza premávky.
18.01.2009 | 13:33:25 | hugo Reagovat
Spotřeba
Spotřeba 8,3 litrů u 1,4 motoru? Hodil bych to ze skály! Takovou spotřebu nemají už ani 1,8 ! A ten design - hnus! Auto vypadá, jako když si normální auto pustíte v širokoúhlé televizi - připláclé, deformované. A vysoko položený krouťák je právě příčina vysoké spotřeby. Motor tudíž nepovedený - plagiát motocyklového motoru. Co je platný výkon v max. otáčkách, když pod otáčkami to nejede a jen žere. Celé je to napodobenina auta, jako všechno zboží v asijské tržnici jsou jen napodobeniny.
17.01.2009 | 16:29:56 | Reagovat
spotreba
najazdenych 564 km spotreba počitana podľa dotankovania benzinu - carera 95 - OMV / 7,7 l/100km / . Jazdene 7 km do prace a spať / musim prejst 3 križovatky + najakých 90 km po obchvatoch okolo mesta /
17.01.2009 | 14:11:40 | hugo Reagovat
zkušenosti - hyundaiclub
Dost zkušeností je tady: http://www.hyundaiclub.net/viewforum.php?f=27&sid=99a3be0035362bae6e56cb9f55421e69
04.01.2009 | 21:05:03 | De&d Reagovat
Možete, popisať vaše skúsenosti s i30 pán De&d. Pretože nie je tu ani jedna dalšia recenzia a ako čítam , tak ju aj vlastníte - takže debata by bola určite plodná. Díky za ďalšie názory a skúsenosti.
03.01.2009 | 23:06:54 | hugo Reagovat
viz.:hugo
Teda zatím skoro ve všem souhlasím s hugem. Ohledně kvality i30 jsem teda skeptičtější, ale popisované vady, hluky,... jsou jako by jezdil v té mé.
03.01.2009 | 22:13:44 | De&d Reagovat
1,4 alebo 1,6 ? Momentálne sme iba dvaja, takže táto 1,4 úplne postačuje. Preto som dal aj prednosť Hyundaiu, lebo dana 1,4 patrí k silnejšiemu poľu 1,4 na trhu / ak nepočítam motory s trurbom a kompresorm /
Nižšie spomenuté autá sú top / focus, golf - o.k. /? Spoľahlivosť francúzov je povestná, Peugeot 308 pokiaľ viem ma letargickú 1,6, tak teraz neviem, neviem, podľa čoho hodnotíte kary a určíte si poradie.
Automobilky presuvajú svoju výrobu do iných štátov, to ale neznamená, že kvalita bude horšia, ale zase nemusí byť lepšia. Neviem či ste boli už niekedy v automobilke, či len pozbierate skúsenosti čo ľudia napíšu + nejaké recenzie. Ja spolupracujem s automobilkami, pokiaľ sa dodržiavajú technológie a pracovné postupy, tak aušusov by malo byť menej. Ale aj tu platí pravidlo nie je kus ako kus, či už to bude nemec, francúz, japonec./ ide o to aby sa také auto nedostalo k zákazníkovi /
01.01.2009 | 10:59:27 | hugo Reagovat
pán pavel. Jazdili ste elantru, tak viete o čom píšem. i30 má o triedu lepší podvozok ako bol v elantre. / vzadu je viacprvková náprava a bola použitá trošku mäkšia guma na silenbloky /. Pri malých rýchlostiach je podvozok je podvozok viac počuť ako pri vyššej. ´´Kočičí hlavy ´´ na križovatkách pri prejazde 70 km rýchlosťou podvozok pekne vyžehlí. Ale aj tak vám odporúčam sa previesť na predvadzacej jazde a vyskúšať aj retardéry a ´´kočičí hlavy ´´. Určite to nie je focus, ale myslím , že niečo medzi nemcom a francúzom , ale bližšie k nemcovi.
31.12.2008 | 16:45:27 | hugo Reagovat
Tak za prvé je blbosť kupovať rodinný hatchback s 1.4. Pre auto tejto veľkosti sa hodí jedine 1.6, aj keď výrobca udáva pre 1.6 vyššie spotrebu, v reálnom svete sa 1.4 veľmi trápi a nakoniec bude mať rovnaká, ak nie vyššiu spotrebu ako 1.6
Ak si myslíte, že Honda Civic patrí k špičke alebo niečo podobné, ste úplne mimo. Honda Civic je vyrábaná v Anglicku, nie je veľmi spoľahlivá, je zúfalo nepraktická a v interiéri dosť tesná, nedosahuje bezpečnostné štandardy konkurencie, motory majú podivuhodné vlastnosti a riadenie je nedotáčavé a mohol by som pokračovať takto kľudne ďalej....
Aurisy sú ako hŕkalky už keď vyrolujú z tej tureckej továrne, či kde to skladajú do kopy, tu nemôže byť reč o povestnej spoľahlivosti Toyopetov. Ale to by mi nevadilo. Vadí mi najmä že dizajne bol inšpirovaný ksichtom tučného škrečka, ale hlavne že šoférovať Auris je asi tak zábavné a zaujímavé ako byť mrtvý.
Mazda 3 je len taký výcuc z Focusa, takže nie.
U mňa jedine Peugeot 308, Golf, Focus, prípadne nový Megane alebo ak lacnejšie tak Citroen C4 alebo Fiat Bravo.
31.12.2008 | 00:05:50 | Angel_M Reagovat
I30CW
Co máte na mysli tím "korejským" zvukem podvozku? Jakoby tlumené bouchání kulečníkových koulí od náprav při přejezdu nerovností, což znám dle vlastních zkušeností z Elantry, i nové? To dělá i I30? Uvažuji totiž o i30 CW 1.6 benzín. Nebo doporučíte jiné kombi v nižší střední?
30.12.2008 | 22:39:57 | pavel Reagovat
A ktoré sú tie najlepšie autá v danej triede + Focus? Ano Focus ma najlepšie jazdné vlasdnosti, len neviem či aj s kavalitou, motorom, comfortom je na špici. / mazda 3 a civic sa vam zdajú byť zle autá ? /. Kiu som nechcel, lebo stále zastávam názor, že hyundai je o niečo kvalitnejší.
30.12.2008 | 09:39:31 | hugo Reagovat
U mňa Hyundai/Kia už nikdy. Moj Ceed bol šitý horúcou ihlou.
Zaujímavý výber z tých 5 aút, naozaj. Vy ste sa vlastne pokúšali vybrať najlepšie auto z toho najhoršieho, čo je na trhu, že mám pravdu? (teda okrem Focusa)
30.12.2008 | 00:25:02 | Angel_M Reagovat
Ešte k tomu pozinku. Po havárii som videl elantru odstrojenú / pravý blatnik dole + celá maska z predu, svetla / . Korózia bola iba na častiach čo boli poškodené múrom a zvodidlami po havárii. Predný A stlpik + podblatnik + dutiny nejavili ani známku korózie a ani miesta, kde sa usadzovalo blato - odtok pri A stĺpiku - podbeh - blatník. Taki myslím , že to urobili aspoň tak dobre, predsa je to novší model, ale ako vieme low cost je low cost / šetrenie nákladov a nie je len u korejcov , ale v celom automobilovom priemysle /.
29.12.2008 | 21:04:03 | hugo Reagovat
Tak ošetřeno to asi nějak bude.Jen by se daly vést dlouhé debaty zdali je to plnýpozink nebo jen vzdálený náznak.Je možné,že pseudo pozink byl použit na první testovací kusy,které se těch deseti let stejně nedožijí.
29.12.2008 | 20:26:32 | Reagovat
Tak na tú koróziu som zvedavý aj ja. Na predošlej elantre sme mali obuchaný lak od kamienkov a ani po 2 rokoch nebol náznak korózie. Mame auto vyrobené ešte v Korei, tak dúfam , že tam dodržiavali technológický postup. Pokiaľ by karoséria nebola ošetrená pozinkom , tak po odlupnutí laku tam je korózia coby dup. Tak neviem prečo na prehrtdzavenie karosérie je záruka 10 rokov / elantra mala 6 /
29.12.2008 | 20:13:28 | hugo Reagovat
U tohoto auta jsem zvědav na korozi.Jelikož plechy jsou pseudo pozink a dutiny jsou suché jako sahara.Mluvím o i30 z Česka.Toť echo z továrny z Nošovic.
29.12.2008 | 17:31:56 | Reagovat
Reakcia na prvý komentár.
Neviem síce prečo mate pocit, že manželka vyberala auto? Ako píšem, tak som do úvahy bral aj jej názor, keď na autíčko sme si našporili spoločne - všetky auta do výberu som navrhol ja, manželka sa k nim iba vyjadrila. i30 sa páči aj mne a myslím , že vo vnútri skrýva aj celkom slušnú techniku.
Škoda , že ste nenapísali svoj názor na autíčko, kde by sme mohli viesť debatu o i30 a nie o rozhodnuti mojej manželky, ale to nevadí, dúfam , že sa ozvú ľudkovia čo napíšu viac o i 30 a ich pocitoch , názoroch na dané autíčko. / mimochodom pracujem v automobilovej brandži / s pozdravom a prajem veľa štastných kilomertov.
29.12.2008 | 15:08:44 | hugo Reagovat
Neni nic lepsie ako ket auto vybera manzelka, nemam co dodat
29.12.2008 | 09:32:10 | Reagovat