Rok výroby:2009Typ motoru:1,6Stav km při koupi:97 500 kmStav km nyní:119 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:26. 9. 2014
spolehlivý silný motor automatická převodovka řadí dobře velké místo nad hlavou pro vyšší posádku malá spotřeba nafty tichý při jízdě po dálnici povolenou rychlostí relativně bezpečné auto nízké náklady na servis dobře přístupný kufr velká 60l nádrž
Slabé stránky
korejská auta se hůř prodávají
Závady a opravy na autě
Při koupi vozu bylo třeba vyměnit zadní brzdy (kotouče + destičky), žhavicí svíčky a sjeté pneu. Ihned výměna oleje v motoru + v převodovce dále filtry (olej, vzduch-kabina, vzduch-motor, palivový). Po této prvotní investici se kterou bylo počítáno žádné další investice nebyly třeba.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zkušenosti velmi dobré. Hyundai udělalo velký krok vpřed. Ve stejnou dobu jsem byl majitelem již 8 let Hyundai Accent LC 2005 a při přesednutí bylo znát velkého rozdílu. Hledali jsme nějaké auto s automatickou převodovkou staré okolo 4 let pro přítelkyni a najít takové bylo jako hledat jehlu v kupce sena. Nakonec se podařilo.
Mimo počáteční investice po koupi vozu na začátku roku 2013 nebylo třeba investovat do ničeho. Auto dobře jezdí, je spolehlivé a máme z něj radost. Jediné co se na tom dělá je pravidelná výměna oleje a filtrů, jinak nic. Předepsáno je po 20000 km nebo jednou za rok a nám to spíš vychází jednou za rok, protože s ním najedeme tak 15000 km/rok. Auto má automatickou klimatizaci což je výhoda, že si člověk nastaví jednu teplotu, kterou to stále drží a nemusí stále otáčet knoflíkem.
Máme taky radost ze zvolené motorizace 1,6 CRDi, má 85 kW a je dostatečně silný jak na dálniční rychlosti tak na předjíždění na okresce. Auto má spotřebu okolo 5,0 l/100km a to i přesto, že je to automat, což nám dělá radost.
Na předních sedadlech je dost místa i pro vyšší osoby. Sedáky mají dobré vedení takže se v nich sedí pohodlně i když máme za sebou delší trasu.
Auto dobře sedí na silnici. Volant je malinko přeposilovaný, ale ne tak, že by si řidič připadal jako kdyby jel na ledu.
Do nádrže se vejde 60l (výrobce udává tuším 53 nebo 55l) a bez tankování jsme dělali výlet 1100 km do Německa a zpět a ještě zbylo v nádrži.
Nejedná se o reprezentativní auto, ale pokud někdo hledá levné spolehlivé auto, které je i bezpečné je to správná volba.
Nakonec nám zůstalo jako druhé auto do rodiny k Volvu S80 D5 AWD (r.v. 2009), které jsme koupili o půl roku později.
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai i30