Rok výroby:2010Typ motoru:1582Stav km při koupi:50 kmStav km nyní:4 350 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:5,3 l/100 kmVloženo:6. 9. 2010
Tak i já se pochlubím se svou zkušeností, s Hyundaiem i 30. Koupi nového vozu jsem plánoval asi tak půl roku a když jsem letos dal dohromady potřebný peníz, abych mohl auto zaplatit kešem, řešil jsem konkrétně, jakou značku a typ koupím. Po Hyundaii i30 jsem pokukoval už delší dobu a na první pohled mě docela zaujal designem. Není to sice nic převratného, ale holka se vám taky musí na první pohled líbit, aby jste měly důvod jí oslovit. No a mě se "íčko" líbí a tak jsem šel k dealerovi a začal jsem zjišťovat, co to všechno umí. Kdyby mi někdo před dvěma lety naznačil, že budu jezdit v Hyundaii, tak ho škrtnu ze seznamu kamarádů, ale podle mě, od té doby, co Hyundai začal dělat modelovou řadu označenou "i" , tak udělali největší skok v kvalitě a celkově v prestiži značky, jako takové. Při rozhodování byla pro mě důležitá cena, ale nebylo to vážně to nejdůležitější měřítko. Jinak bych asi šel do Dacie Logan, Renaultu Thalie, nebo jiného shitu, co si troufale říkají auta. Auto mám necelé 3 měsíce a najeto 4300km a zatím naprostá spokojenost. Jen si tak nějak nemůžu stále zvyknout na ten chrochtavý zvuk dieselu, při volnoběžných otáčkách, i když je auto velmi tiché. Před tím jsem měl jen samá benzinová auta a tak to je pro mě vážně nezvyk. Dealer mi půjčil auto domů na víkend, abych si ho mohl ošahat a rozhodnout se, jestli se značkou Hyundai budu trávit nějaký ten čas na silnicích. Původně jsem chtěl benzinovou verzy 1,6i CVVT ,ale tam jsem měl pocit, že už při rychlosti kolem 100km/h, je motor poměrně slyšet. Slabší verzy 1,4 jsem zamítl ouplně, motor se musí víc točit, aby to nějak rozumně jelo a do důchodu mám ještě daleko. Nakonec jsem tedy zvolil dieselovou verzy 1,6 CRDi - 85kW. Naprostá, naprostá spokojenost. Motor vážně táhne už od nižších otáček, zrychlení velmi slušné a pro mě není důležité, jestli maximálka je 188km/h., nebo 192/kmh. Pro mě je priorita, když potřebuju předjet nějakej truck a nemám na to čas 2 minuty a v protisměru 3 kilometry volno, tak aby auto na trojáka nebo čtveráka vystřelilo a něco se v motoru dělo. A tenhle motor to umí. Když se snažím jet volněji a nešlapat tomu na krk, tak jedu baj voko za nějakých 4,9 - 5,2l/100km. Ale nejedná se o brzdu provozu a kochání se krajinou. Jen prostě přidávám fuel s citem a piánko. No a když poslouchám fajn muziku, třeba AC/DC a trochu mu naložím, tak je spotřeba 5,3 - 5,6l/100km. Ale i tak to jde. Papat mu dávám jen to nejlepší, co se u nás od Aše, až po Třinec dá sehnat - Benzina Verva Diesel. Už to bylo řečeno několikrát. Neexistuje nejspolehlivější značka auta, ani tak nejméně spolehlivá. Auto se skládá ze stovek dílů a někdy někdo má prostě smůlu a auto má poruch a závad víc, než je zdrávo. Já celkově ale hodnotím to, co mi u Hyundaie nabídly. Každého, koho jsem v Hyundai i30 svezl a jel v této značce prvně, tak nevěřil, jakým pocitem při jízdě na něj auto působí. Na nějaké podrobnější hodnocení je ještě čas, uvidíme po dvou až třech letech a najetí cca. 50 - 80000 kilometrů, ale podle mě už Hyundai nepatří mezi druhořadé či dokonce ještě podřadnější značky aut. Ještě jsem pokukoval po Renaultu Megane Grandtour (vím, Francouz, ale na první pohled se mi líbil), ale ouplně mě odrovnal prodejce u Renaulta v Praze na Zličíně. Na otázku, po kolika km se mění olej, mi odpověděl, že mě to ani tak moc nemusí zajímat, páč než nastane interval na výměnu oleje, tak si stejně ten olej vyměním sám, v průběhu neustálého dolévání a obměny. Poněvadž tam prej budu muset každých cca. 5000km štrejchnout 1 litr oleje. Né že by snad olej tekl, ale prostě to papá olej. Tak nevím, já jsem se s takovouhle stupiditou setkal prvně. Přeju každému, ať je se svým autem naprosto spokojený a ať se mu nemalá investice do auta vyplatí. Já jsem v tuto chvíly hrdý a pyšný (samozřejmě nadneseně) majtel vozu Hyundai i30, barva modrá metla Vivid Blue, provedení Comfort, tmavé folie na sklech Sun Tek a naštěstí mám již novou, faceliftovou verzy, která je na trhu od 06/2010. Jezdí se mi s ním báječně, jsem spokojený a snad budu mít stejný názor i po letech.
H i30 mám rok,koupil jsem ho jako ojetý vůz.Pokukoval jsem po Octáviich,Passatech i BMW.Jednou jsem se v bazaru jen tak svezl v H i30 a bylo rozhodnuto..jsem dnes rád že ho mám a jsem s ním velmi spokojen.Zatím bez závad a skvělá pohodlná jízda.Mohu jen doporučit.
Toto auto vlastním již rok 09/2013 s nájezdem 23000 km. Musím zaklepat, zatím bez závad, ani žárovku jsem neměnil. Průměrná spotřeba za těch najetých kilometrů a to při dotankování do plné nádrže je 4,52 l/100 km. Sice jezdím sám a tankuji jen naftu Shell Nitro+, ale vyplatí se to. Tuto motorizaci můžu jen doporučit. Co se týče průměrné spotřeby uvedené v TP a to 4,1 l/100 km, dá se takto jezdit. jezdím když jedu na spotřebu ( 90 km mimo obec a 50 km/hod v obci i za 3,4l/100 km. Tož tak.
Ano, samozřejmě to je už šestikvalt. Při rychlosti 130km/h na šestku, motor točí nějakých 2550 otáček. Pokud mám zařazenou pětku a vytáhnu jí na 100km/h, tak motor točí kolem 2200 - 2250 otáček. Ale já tam šestku loupu už při rychlosti 90km/h a motor točí rovných 2000 otáček (na tu pětku). Při rychlosti 90km/h a zařazené šestce, má motor chuť a snahu docela v pohodě zrychlovat. Myslel jsem si, že šestku budu používat jen na dálnici a při rychlosti nad 110km/h , ale vážne ta šestka to luxusně utáhne už i od 80km/h. To když musím díky provozu zpomalit, ale není důvod podřazovat, tak i při šestce a docela nízké rychlosti, po následné akceleraci, se během asi tak 3-4 vteřinek dostanu opět na krásných 130km/h. Ohledně hlučnosti motoru, já jsem maximálně spokojen. I když neposlouchám žádnou muziku, tak je vážně slyšet jen jemné ševelení. V benzínu 1,6 CVVT jsem jezdil, půjčily mi ho jako zkušební vůz a tam jsem právě při rychlosti kolem 100km/h, už slyšel docela silně, jak motor hlásí, že se zvyšují otáčky. A to mi docela vadilo. Každý má jiné priority, ale já můžu s klidným svědomím prohlásit, že tahle dieselová 1,6 CRDi - 85kW, je vážně hodně povedenej motor. Tichej, výkonnej a docela úspornej.
Taktéž vlastním Hyundai i30 85kW CRDi VGT. Najeto cca 6 tis. Kč. S autem se jede příjemně, je pěkně ovladatelné. Zlé jazyky říkají, že auto má přeposilované řízení, s čímž v podstatě vůbec nesouhlasím. Jednak nejsem kulturista, abych si při celodenní cestě kolem 500 km potřeboval pořádně procvičit při řízení ruce, jednak je odezva přiměřená a pokud člověk nemá v krvi pokušení testovat hranici přídržnosti pneumatik, nemá prostě problém, ba naopak. Šestku je možné a vhodné řadit už při 80 km/h, kdy motor točí nějakých 1.600 ot., a to je pásmo, kdy už je k dispozici velmi příjemný točivý moment. Zajímavostí je "dvoupodlažní" plynový pedál (známý například i u Fordů), kdy plyn má první podlahu při běžné jízdě a "tvrdou" podlahu při překonání určitého odporu, kdy na to opravdu potřebujete šlápnout. Tehdy, při cestě po dálnici, motor zvýší (při zátěži do kopce) aktuální spotřebu z cca 12,2 na 13,8 l/100 km a je poznat dodatečný extra točivý moment, byť jen chvíli. Maximálku jsem ještě moc netestoval (hlavně proto, že např. na D1 se moc nerozjedete, případně je to nebezpečné, a to nejen kvůli "nabušeným" passatům za prdelí), jednak proto, že se zimními Continentaly T830 je valivý odpor přece jenom větší než na originálních letních Hanook, které jsem ještě neměl šanci jezdit. Ale tachometrově auto udělá 190 km/h bez větších problémů. Zde motor na šestku atakuje hranici 4 tis. ot. a točivý moment jde docela výrazně do kytek. Je jasné, že chiptuning s dosažitelným 25% zvýšením jak výkonu, tak i "krouťáku" by autu umožnil jet velmi snadno přes 200 km/h. Při takto vysoké rychlosti bych si ale troufnul odhadnout, že hluk v kabině bude výrazně nepříjemný. Na druhou stranu, ve kterém autě za necelých 400 tis. Kč vč DPH ne, že? Potenciální kupci by si neměli dělat iluze, že se dostanou na referenční spotřeby udávané výrobcem. To ani náhodou. Museli byste jezdil pouze mimo obce, a to rychlostí 90 km/h. Zkoušel jsem tyto podmínky simulovat na D5 a motor si na šestku krásně a tiše broukal, spotřeba 3,8 litrů na 100 km. Nicméně, poměrně působivý výkon motoru svádí při jízdě tímto autem k těžší noze, takže reálná kombinovaná spotřeba s převahou dálnice, podstatnou porcí jízdy po okresním městě a malým množstvím "rakouských malebných cest" bude někde kolem 6 litrů, spíš nad. Ano, z Vysočiny do Vídně bez dálnic jsem jel za 5 litrů, ale to jsem jel na spotřebu. Kdo chce fakt šetřit, nechť si u profi firmy nechá "vykuchnout pajšl" ve filtru pevných částic, přeprogramovat řídicí software nějakým ECO tunningem s mírným nárůstem výkonu (nikoliv power-tunningem, který motor ždíme naplno) a jsem přesvědčen, že tento výborný motor ho odmění spotřebou 4,5 litrů i při svižné a dálniční jízdě, přičemž investice se mu vrátí do 30 tis. km.
19.12.2011 | 13:02:05 | Ivo Uher
| 90.183.213.*Reagovat
Dotaz
i 30 cw mám v hledáčku jako kandidáta na nové auto. Mohl by autor recenze zmínit, jak je na tom jeho motorizace 1.6 - 85 kw ( předpokládám, že po faceliftu je to šestikvalt ) s otáčkami ? Na dálnici při 130 na šestku a při 100 na pětku. Není hlučný ?
Při těchto rychlostech si s otáčkami nedělejte starosti. V obojím případě budete v pásmu nejvyššího točivého momentu a motor je opravdu příjemně tichý. Rozhodně vás nebude motor rušit od poslechu hudby z, mimochodem, překvapivě kvalitního audiovybavení, alespoň tedy v provedení Trikolor Exclusive. Ale dá se předpokládat, že taková věc je jednotná i v jiných výbavách. Mimochodem, pamatuju si testovací jízdu v i30 vs. i30 cw. Měl jsem subjektivní dojem, že díky většímu rozvoru náprav a většímu prostoru vzadu bylo provedení cw tišší.
Mě se to s tou spotřebou oleje u Renaulta taky zdálo nějaké nepravděpodobné, ale takovou mám prostě zkušenost s profesionálním přístupem prodejce u Renaulta v Praze na Zličíně. A jen taková poznámečka k mé "i třicítce" . Včera jsem byl v D Dresdenu. Trasa z Litoměčic na Ústí nad Labem a dále po D8 na Dresden a zpět. Rychlost na dálnici v rozmezí 140 - 160 km/h, na dálnici táhlé dlouhé stoupání a průměrná spotřeba byla 5,1l / 100km. To si myslím, že vůbec není špatný.
Tomu bych možná i věřil, obzvlášť pokud jezdíte na Vervu od Benziny, která má údajně solidní cetanové číslo, nebo máte i30 ještě bez filtru pevných částic.
Myslím si,že auto by olej moc žrát nemělo,na žraní oleje jsme měli kdysi trabanta-ten žral oleje poměrně dost (vždy jsme ho do benzínu přidávali rači víc,aby se nám mazlík někde nekousnul,a aby i okolní řidiči měli z našeho mazlíka radost)... :-)) Dříve moc auta s vnitřní cirkulací vzduchu nebyly,tak okolní řidiči měli radosti plnou hubu... :-))))
To mohu potvrdit. Předtím jsem měl Thalii 1.2 16V 55kW. Olej nežrala prakticky vůbec. Asi bych ji s i30 nesrovnával, to je přece jenom jiná kategorie. Ale za téměř 3 roky jsem pouze jezdil jednou za rok na "garančku" a vyměnil gumičky ve stěračích a ve 2. a 3. roce provozu jsem vyměnil prasklé žárovky v předních světlometech.
To je divné - ta změna.Mám totiž taky Hyundaie,i když Getze,ale že bych považoval náhradní díly za nejlevnější ???(Tu desítku tam můžou psát leda majitelé Fáv nebo stodvácek a pod...)
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai i30
H i30
H i30 mám rok,koupil jsem ho jako ojetý vůz.Pokukoval jsem po Octáviich,Passatech i BMW.Jednou jsem se v bazaru jen tak svezl v H i30 a bylo rozhodnuto..jsem dnes rád že ho mám a jsem s ním velmi spokojen.Zatím bez závad a skvělá pohodlná jízda.Mohu jen doporučit.
09.04.2015 | 14:20:33 | vali.73 | 46.13.95.* Reagovat
Hyundai i30 CRDI 1,6/81kW
Toto auto vlastním již rok 09/2013 s nájezdem 23000 km. Musím zaklepat, zatím bez závad, ani žárovku jsem neměnil. Průměrná spotřeba za těch najetých kilometrů a to při dotankování do plné nádrže je 4,52 l/100 km. Sice jezdím sám a tankuji jen naftu Shell Nitro+, ale vyplatí se to. Tuto motorizaci můžu jen doporučit. Co se týče průměrné spotřeby uvedené v TP a to
4,1 l/100 km, dá se takto jezdit. jezdím když jedu na spotřebu ( 90 km mimo obec a 50 km/hod v obci i za 3,4l/100 km. Tož tak.
02.08.2014 | 14:20:46 | synek | 109.81.211.* Reagovat
RE: Hyundai i30 CRDI 1,6/81kW
Opravdu průměr 3,4 l ? Věřím ti,tož tak.
03.08.2014 | 07:43:22 | | 88.100.179.* Reagovat
Žádné auto není bez chyby to je přehnané,nicméně tento motor a celé auto je vydařené.
19.12.2011 | 15:08:41 | Josef | 88.102.67.* Reagovat
Hyundai i30 1.6 crdi
Tento vuz nema chybu.DOPORUCUJI
20.09.2011 | 16:08:30 | Jirka | 178.209.130.* Reagovat
žárovky H7
Zdravím , už jste měnil žárovku v předním světlometu ? Prý to nejde a celé světlo musí ven , tak jsem zvědaví , protože mi praskla. Dík
11.02.2011 | 10:36:54 | milan Reagovat
Ano, samozřejmě to je už šestikvalt. Při rychlosti 130km/h na šestku, motor točí nějakých 2550 otáček. Pokud mám zařazenou pětku a vytáhnu jí na 100km/h, tak motor točí kolem 2200 - 2250 otáček. Ale já tam šestku loupu už při rychlosti 90km/h a motor točí rovných 2000 otáček (na tu pětku). Při rychlosti 90km/h a zařazené šestce, má motor chuť a snahu docela v pohodě zrychlovat. Myslel jsem si, že šestku budu používat jen na dálnici a při rychlosti nad 110km/h , ale vážne ta šestka to luxusně utáhne už i od 80km/h. To když musím díky provozu zpomalit, ale není důvod podřazovat, tak i při šestce a docela nízké rychlosti, po následné akceleraci, se během asi tak 3-4 vteřinek dostanu opět na krásných 130km/h. Ohledně hlučnosti motoru, já jsem maximálně spokojen. I když neposlouchám žádnou muziku, tak je vážně slyšet jen jemné ševelení. V benzínu 1,6 CVVT jsem jezdil, půjčily mi ho jako zkušební vůz a tam jsem právě při rychlosti kolem 100km/h, už slyšel docela silně, jak motor hlásí, že se zvyšují otáčky. A to mi docela vadilo. Každý má jiné priority, ale já můžu s klidným svědomím prohlásit, že tahle dieselová 1,6 CRDi - 85kW, je vážně hodně povedenej motor. Tichej, výkonnej a docela úspornej.
20.09.2010 | 00:30:07 | Laďa Reagovat
RE:
Taktéž vlastním Hyundai i30 85kW CRDi VGT. Najeto cca 6 tis. Kč. S autem se jede příjemně, je pěkně ovladatelné. Zlé jazyky říkají, že auto má přeposilované řízení, s čímž v podstatě vůbec nesouhlasím. Jednak nejsem kulturista, abych si při celodenní cestě kolem 500 km potřeboval pořádně procvičit při řízení ruce, jednak je odezva přiměřená a pokud člověk nemá v krvi pokušení testovat hranici přídržnosti pneumatik, nemá prostě problém, ba naopak. Šestku je možné a vhodné řadit už při 80 km/h, kdy motor točí nějakých 1.600 ot., a to je pásmo, kdy už je k dispozici velmi příjemný točivý moment. Zajímavostí je "dvoupodlažní" plynový pedál (známý například i u Fordů), kdy plyn má první podlahu při běžné jízdě a "tvrdou" podlahu při překonání určitého odporu, kdy na to opravdu potřebujete šlápnout. Tehdy, při cestě po dálnici, motor zvýší (při zátěži do kopce) aktuální spotřebu z cca 12,2 na 13,8 l/100 km a je poznat dodatečný extra točivý moment, byť jen chvíli. Maximálku jsem ještě moc netestoval (hlavně proto, že např. na D1 se moc nerozjedete, případně je to nebezpečné, a to nejen kvůli "nabušeným" passatům za prdelí), jednak proto, že se zimními Continentaly T830 je valivý odpor přece jenom větší než na originálních letních Hanook, které jsem ještě neměl šanci jezdit. Ale tachometrově auto udělá 190 km/h bez větších problémů. Zde motor na šestku atakuje hranici 4 tis. ot. a točivý moment jde docela výrazně do kytek. Je jasné, že chiptuning s dosažitelným 25% zvýšením jak výkonu, tak i "krouťáku" by autu umožnil jet velmi snadno přes 200 km/h. Při takto vysoké rychlosti bych si ale troufnul odhadnout, že hluk v kabině bude výrazně nepříjemný. Na druhou stranu, ve kterém autě za necelých 400 tis. Kč vč DPH ne, že? Potenciální kupci by si neměli dělat iluze, že se dostanou na referenční spotřeby udávané výrobcem. To ani náhodou. Museli byste jezdil pouze mimo obce, a to rychlostí 90 km/h. Zkoušel jsem tyto podmínky simulovat na D5 a motor si na šestku krásně a tiše broukal, spotřeba 3,8 litrů na 100 km. Nicméně, poměrně působivý výkon motoru svádí při jízdě tímto autem k těžší noze, takže reálná kombinovaná spotřeba s převahou dálnice, podstatnou porcí jízdy po okresním městě a malým množstvím "rakouských malebných cest" bude někde kolem 6 litrů, spíš nad. Ano, z Vysočiny do Vídně bez dálnic jsem jel za 5 litrů, ale to jsem jel na spotřebu. Kdo chce fakt šetřit, nechť si u profi firmy nechá "vykuchnout pajšl" ve filtru pevných částic, přeprogramovat řídicí software nějakým ECO tunningem s mírným nárůstem výkonu (nikoliv power-tunningem, který motor ždíme naplno) a jsem přesvědčen, že tento výborný motor ho odmění spotřebou 4,5 litrů i při svižné a dálniční jízdě, přičemž investice se mu vrátí do 30 tis. km.
19.12.2011 | 13:02:05 | Ivo Uher | 90.183.213.* Reagovat
Dotaz
i 30 cw mám v hledáčku jako kandidáta na nové auto. Mohl by autor recenze zmínit, jak je na tom jeho motorizace 1.6 - 85 kw ( předpokládám, že po faceliftu je to šestikvalt ) s otáčkami ? Na dálnici při 130 na šestku a při 100 na pětku. Není hlučný ?
19.09.2010 | 17:31:17 | Reagovat
RE: Dotaz
Při těchto rychlostech si s otáčkami nedělejte starosti. V obojím případě budete v pásmu nejvyššího točivého momentu a motor je opravdu příjemně tichý. Rozhodně vás nebude motor rušit od poslechu hudby z, mimochodem, překvapivě kvalitního audiovybavení, alespoň tedy v provedení Trikolor Exclusive. Ale dá se předpokládat, že taková věc je jednotná i v jiných výbavách. Mimochodem, pamatuju si testovací jízdu v i30 vs. i30 cw. Měl jsem subjektivní dojem, že díky většímu rozvoru náprav a většímu prostoru vzadu bylo provedení cw tišší.
19.12.2011 | 13:22:55 | IU | 90.183.213.* Reagovat
Mě se to s tou spotřebou oleje u Renaulta taky zdálo nějaké nepravděpodobné, ale takovou mám prostě zkušenost s profesionálním přístupem prodejce u Renaulta v Praze na Zličíně. A jen taková poznámečka k mé "i třicítce" . Včera jsem byl v D Dresdenu. Trasa z Litoměčic na Ústí nad Labem a dále po D8 na Dresden a zpět. Rychlost na dálnici v rozmezí 140 - 160 km/h, na dálnici táhlé dlouhé stoupání a průměrná spotřeba byla 5,1l / 100km. To si myslím, že vůbec není špatný.
10.09.2010 | 13:53:27 | Laďa Reagovat
RE:
Tomu bych možná i věřil, obzvlášť pokud jezdíte na Vervu od Benziny, která má údajně solidní cetanové číslo, nebo máte i30 ještě bez filtru pevných částic.
19.12.2011 | 13:17:47 | IU | 90.183.213.* Reagovat
Myslím si,že auto by olej moc žrát nemělo,na žraní oleje jsme měli kdysi trabanta-ten žral oleje poměrně dost (vždy jsme ho do benzínu přidávali rači víc,aby se nám mazlík někde nekousnul,a aby i okolní řidiči měli z našeho mazlíka radost)... :-)) Dříve moc auta s vnitřní cirkulací vzduchu nebyly,tak okolní řidiči měli radosti plnou hubu... :-))))
09.09.2010 | 12:39:15 | Reagovat
Olej
Ja mám podľa recenzistu ten šrot Thaliu II a olej to nežere ani kvapku po cca roku a najazdených 13 000 km
09.09.2010 | 11:25:43 | Reagovat
RE: Olej
To mohu potvrdit. Předtím jsem měl Thalii 1.2 16V 55kW. Olej nežrala prakticky vůbec. Asi bych ji s i30 nesrovnával, to je přece jenom jiná kategorie. Ale za téměř 3 roky jsem pouze jezdil jednou za rok na "garančku" a vyměnil gumičky ve stěračích a ve 2. a 3. roce provozu jsem vyměnil prasklé žárovky v předních světlometech.
19.12.2011 | 13:27:57 | IU | 90.183.213.* Reagovat
Spotřeba oleje
Mohu se zeptat jaká motorizace byla u Renaulta taková olejožravá. Mám 1.6 a olej se mění je při prohlídkách. Tak nevím.
08.09.2010 | 21:22:34 | čtenář Reagovat
To je divné - ta změna.Mám totiž taky Hyundaie,i když Getze,ale že bych považoval náhradní díly za nejlevnější ???(Tu desítku tam můžou psát leda majitelé Fáv nebo stodvácek a pod...)
08.09.2010 | 09:00:04 | Reagovat
Jo jo, Hyundai už umí. Tak hodně radosti!
07.09.2010 | 15:37:17 | Reagovat
RE:
Ano, navíc máte 5 let záruky. Kdo je smířený s 5 lety vlastnictví, v podstatě nemá co řešit a hurá na tyhle šikmooké krasavice.
19.12.2011 | 13:29:56 | IU | 90.183.213.* Reagovat