Rok výroby:2010Typ motoru:Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:115 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 letPalivo:LPG (plyn)Průměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:17. 7. 2016
spolehlivost úspornost nekrade se velký prostor uvnitř nízké provozní náklady
Slabé stránky
nižší světlá výška seřizování ventilů vložkami
Závady a opravy na autě
Velká spokojenost se spolehlivostí.
Řešil jen jednu poruchu a to otvírání dveří řidiče zevnitř, vyřešeno v záruce (i prémiové značky vykazují podstatně horší poruchy).
Před 15t jsem nechal seřídit ventily to tedy vyšlo na 8,5t Kč (to jsem moc nadšený nebyl- seřizují se přesnými vložkami každá stojí 500č a je jich tam 16 ale když si uvědomím kolik mě to auto našetřilo na spotřebě tak je to přijatelné).
Hodnocení a zkušenosti s autem
i30, 1,4 mám od nova s plynem od 40t km. moje zkušenosti- řekl bych ze velice pozitivní. V podstatě co se týče dynamiky není žádný rozdíl mezi plynem a benzínem, starty bez problému, přepnutí z plynu na benzín ani nepostřehnu. Spotřeba se pohybuje od 6l do 8,5l LPG tedy při ceně LPG 10,90Kč/l jezdím za hubičku. Autu dávám pravidelný servis ve značkovém servise- Hyundai pokorný v Brne odvádí dobrou práci včetně údržby plynu za slušnou cenu. Mám najeto 75t na LPG. a velká spokojenost. Před 15t jsem nechal seřídit ventily to tedy vyšlo na 8,5t Kč (to jsem moc nadšený nebyl- seřizují se přesnými vložkami každá stojí 500č a je jich tam 16 ale když si uvědomím kolik mě to auto našetřilo na spotřebě tak je to přijatelné). Autem jezdím denně ve městě, na dálnici auto nehoním jezdím tak 120km/h a auto se takovým zacházením zdá být nesmrtelné. Ještě bych řekl že se mě osvědčilo čepovat BA100oct. má to nižší spotřebu na benzín i starty jsou hladší. Za 115t jsem řešil jen jednu poruchu a to otvírání dveří řidiče zevnitř, vyřešeno v záruce. Já osobně bych auto doporučil všem co chtějí levně jezdit.
Celkem masakr po 15tkm potřeba vymezovat vůle ventilů. U mého Subaru Legacy s origo nástavbou LPG mám najeto něco přes 150tkm a zatím jsem to nemusel řešit. Pouze preventivně co 30tkm v autorizovaném servise absolvuji dobrovolně pravidelnou kontrolu, která vychází na cca. 3500kč, protože jsou tam dvě ventilová víka a tím více těsnění. Nicméně zrovna motory od H. nepatří mezi ideální motory na přestavbu LPG z hlediska jejich životnosti a mnohdy i s přímazem ventilů. Dokonce už jsem ve svém okolí narazil i na případ, kde výrobce dodal přímo motor vhodný pro přestavbu na LPG (tvrzené ventilové sedla a jiné odolnější součásti) a smluvní partner pak do vozu namontoval LPG, protože tohle H. nedělá na své výrobní lince. Pokud jste od těch 15tkm nedělal kontrolu ventilových vůlí, doporučuji si to nechat ověřit, jak na tom váš motor opravdu je. Mám dojem, že i tady už takový případ, čili H. vs. LPG.
A ještě jedna věc, neslyšel jsem o autě, kde by byla potřeba vymezovat vůle podložkami na všech ventilech současně a když, tak to bylo potřeba pouze na některém z nich. Navíc i ta cena by nebyla 8500kč, ale mnohem vyšší, pokud vám to nedělali doslova pouze za materiál.
Myslím si, že majitel to špatně popsal. Ten motor od Hyundaie nemá žádné podložky, ani jiný mechanismus seřízení ventilové vůle. Pokud je vůle špatná, musí se vyměnit celé zdvihátko. Při provozu na benzín to většinou není potřeba, provoz na LPG ten motor moc nezvládá a zejména při častých svižnějších jízdách po dálnicích se vůle rychle zmenšují a výměna zdvihátek je nutná zhruba každých 30 tisíc kilometrů.
20.07.2016 | 19:43:59 | Michal
| 212.158.129.*Reagovat
RE:
U toho Hyundaie se nevymezují vůle, pokud je vůle špatná, musí se vyměnit celé zdvihátko. Hyundai u těch motorů standardně předepisoval kontrolu vůle po 60tkm. Při provozu na LPG to ale zdaleka nestačí.
20.07.2016 | 19:50:36 | Michal
| 212.158.129.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai i30
Celkem masakr po 15tkm potřeba vymezovat vůle ventilů. U mého Subaru Legacy s origo nástavbou LPG mám najeto něco přes 150tkm a zatím jsem to nemusel řešit. Pouze preventivně co 30tkm v autorizovaném servise absolvuji dobrovolně pravidelnou kontrolu, která vychází na cca. 3500kč, protože jsou tam dvě ventilová víka a tím více těsnění. Nicméně zrovna motory od H. nepatří mezi ideální motory na přestavbu LPG z hlediska jejich životnosti a mnohdy i s přímazem ventilů. Dokonce už jsem ve svém okolí narazil i na případ, kde výrobce dodal přímo motor vhodný pro přestavbu na LPG (tvrzené ventilové sedla a jiné odolnější součásti) a smluvní partner pak do vozu namontoval LPG, protože tohle H. nedělá na své výrobní lince. Pokud jste od těch 15tkm nedělal kontrolu ventilových vůlí, doporučuji si to nechat ověřit, jak na tom váš motor opravdu je. Mám dojem, že i tady už takový případ, čili H. vs. LPG.
19.07.2016 | 00:51:51 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE:
A ještě jedna věc, neslyšel jsem o autě, kde by byla potřeba vymezovat vůle podložkami na všech ventilech současně a když, tak to bylo potřeba pouze na některém z nich. Navíc i ta cena by nebyla 8500kč, ale mnohem vyšší, pokud vám to nedělali doslova pouze za materiál.
19.07.2016 | 00:59:00 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE:
Dělal je před 15t tj ve 100t km.
19.07.2016 | 15:04:18 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE:
Myslím si, že majitel to špatně popsal. Ten motor od Hyundaie nemá žádné podložky, ani jiný mechanismus seřízení ventilové vůle. Pokud je vůle špatná, musí se vyměnit celé zdvihátko. Při provozu na benzín to většinou není potřeba, provoz na LPG ten motor moc nezvládá a zejména při častých svižnějších jízdách po dálnicích se vůle rychle zmenšují a výměna zdvihátek je nutná zhruba každých 30 tisíc kilometrů.
20.07.2016 | 19:43:59 | Michal | 212.158.129.* Reagovat
RE:
U toho Hyundaie se nevymezují vůle, pokud je vůle špatná, musí se vyměnit celé zdvihátko. Hyundai u těch motorů standardně předepisoval kontrolu vůle po 60tkm. Při provozu na LPG to ale zdaleka nestačí.
20.07.2016 | 19:50:36 | Michal | 212.158.129.* Reagovat