Rok výroby:2015Typ motoru:Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:25 700 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6.5 l/100 kmVloženo:6. 5. 2016
V rodině jsme měli dve malá auta a poté, co jsem jedno předali dceři, vyvstala potřeba něčeho univerzálnějšího, ale stále realativně malého s čím by se dalo bezproblémově parkovat na přeplněném sídlišti i ve středu Prahy..Další požadavky byly: vnitřní prostor pro 4 dospělé (vzadu se musel vejít 190cm vysoký syn a přežít i občasnou cestu na Slovensko), slušný výkon, abychom se nemuseli vléct za každých kamiónem a nízké TCO celkové náklady, během 10ti let plánujeme nájzd cca 200000km. to vše se mělo vejít do cca 300000kč +-... Napřed jsem si říkal, že to bude brnkačka takové auto najít, později jsem už propadal skoro zoufalství, vzadu byl problém pro vyšší pasažéry, do 300k se nedal sehnat trochu výkonější motor, ojetinu jsme nechtěli... Protože jsem z MB, tak jsem uvažovali pocopitelně také o Škodě, jenže: Fabia byla malá, Rapid dost drahý nato, že je to slepenec z vysloužilých komponent, Oktávka s trochu slušným motorem drahá a navíc éně se zdála zbytečntě dlouhá, Yeti vyhovoval ve všem, ale cena byla přes 400 a to ještě s motorem nic moc. Cintroen C3 Picasso byl prostorný, ale přístrojovka jak z kosmické lodi Voschod, Meriva splňovala vše až an vyšší cenu za 1.4T, ale ženě se nelíbily ty dveře..nakkonec se na autosalonu v Lysé usadila v ix20 a že prý už odsud nevyleze ať to koupím i s ní :)...následovala týenní zápůjčka 1.4ky, byli jsme spokojeni až na dynamiku, takže nakkonec ix20 1.6...
1) vzhled: je to individuální záležtost, ale nám se ix20ka prostě líbí, ne že by to byl nějaký umělecký skvost, to snad žádné menší praktické auto, ale pohled na něm prostě spočinul se zalíbením.. 2) vnitřní prostor: nezdá se to (lidi říkali, to je něco jako fabka že jo:), ale místa se opravdu dost, ovšem za předpokladu, že přední sedadla nejsou naležato, kluk si pohodlně sedne do zadu a před koleny má ještě na dlaň místa! Interiér působí vzdušně a je slušně široký, nenajde tam sice "broušenou ocel" jen tmavý plast, ale je robustní, všechny ovládací prvky mají jednoznačné a inuitivní ovládání, vše lze dělat po paměti, ale pro "hračičky" to může být nuda.Kufr je rozdělen vyjímatelnou podlahou na prostory 314+108 litrů, zadní sedadla lez posunout (2+1) o 13cm dopředu a získat tak celem max 570l prostoru, v tom případě se pochopitelně omezí prstor pro cestující vzadu. Nastupování na všechna místa je pohodlné, což se hodí při převozu našich rodičů k lékaři apod, nedovedu si představit, jak by se 86letý otec skádal do něčeho s výškou 1.4x. 3) Motor+převodovka: 1.6, 125 hp, 6ti kvalt,jeden z nejlepších atmo motorů, který si dnes v této kategorii můžete koupit.Táhne solidně od 1500ot/min a končí na 6400ot/min. Reakce na plyn je okamžitá a výkon graduje plynule až do omezaovače.Tak to mám rád a to jsem si užíval i u Swifta. I-50 km/h, II-90+km/h, III-140km/h, IV- skoro 190 (vše tacho), akcelerace při předjiždění na 3ku z 80-120 cca 7.5 s, na 4ku 90-120 cca 9s, pružnost na 4ku z 60 na 100 cca 11s, z 80-120 na 6ku 19s. Tady jsou turbomotory pochopitelně o něco lepší, to mě ale netrápí, pro mě to je dostatečné. řazení je lehké, přesné, zpátečka se řadí doleva dopředu přes pojistku, proto je potřeba netlačit jedničku silou doleva, jinak bude kolidovat s pojistkou zpátečky. V praxi je možné převodové stupně přeskakovat:1-3-6, na dálnic dám 6ku a nemám poteřbu podřazovat ani do stoupání ani při výletech dolevého pruhu.. Dlouhodobá spotřeba 6.5 litru/100km, nejnižší 4.9l, nejvyšší 8.5 (dálnice, zima,vítr, 140 tacho) 4) Podvozek:relativně komfortní (s ohledem na třídu a cenu auta), běžné nerovnosti zvládá dobře a tiše, krátké příčné o dost hůře, když vjedete do nějaké jámy nebo přejedete vystouplé koleje větší rychlostí, dočkát se hlasitého bouchnutí, ale pořád to je v rámci normy u takových aut. I v této cenové ketegiórii by se ovšem našly kofortnější podvozky, ale není zo zásadní rozdíl. Na normální silnici se naopak povdozek tichý jako celé auto (o to víc vás pak překvapí to bouchtuní, když třeba přejíždíte žel přejezd s vysouplýma kolejema..), ovládá se velmi příjemně, vše je lehoučké a přesné, řízení přitom dobře drží přímý směr i při 150km/h. Pokud jde o stabilitu podvozek toho zvládne opravdu hodně (jak jsem se jednu i nechtěně přesvědči) do nějakých 120km/h, pak je třeba dávat větší pozor na boční vítr. I při 150 jsem se cítíl v bezpečí (jinak bych tolik nejel, nejsem sebevrah), ale dálniční křižník tohle auto není, hlavně z hlediska sppoteřby a citlivotsi na boční vítr), do 110-120 je autíčko tiché, na 120 se hluk zvolna zvyšuje, ale pořád není nějak rušivý (můžete mluvit se spolucestujícími i poschochat radio an normální hlasitost). Krátkodobě jsem zkusil max. cca 190 tacho, od 160 je už hluk (hlavně aerodynamický) nepříjemný pro delší cestu. Na okresce jezdím 80-110 a díky širokému rozchodu (1553/1557mm) je auto hodně stabilní, nemám ovšem koule na to, abych zkoušel limity:), ESP zatím nebliklo ani jednou (jen v zimě trakce).
Celkové zhodnocení: v součtu parametrů cena+prostor+výkon+komfort+záruka+pojistka nevidím konkurenta...POZOR!, rozhodně netvrdím, že nejsou leší auta, jen ten součet vychází už nevychází tak dobře... BTW, povinné i havarijní mám za 9600kč/rok se spoluúčastí 0%..
RE: Po 112000km bez závady vyměněno za nové ix20 model 2018
Jo, je to legenda,když končila výroba z donucení EU, tak u 9 let starého modelu vyskočily objednávky o tisíce - prostě lidi pochopili hodnotu tohoto auta - stačí třea srovnat s Kamiqem - větší prostor, stejný výkon, o 50% niší cena a celkově značně nižší TCO...to už nikdo nezopakuje.
Po zkušenosti s i20 1248cm3 62KW benzín jsme šli v letos do iX20 1,6 šestikvalt. Po spotřebě 1 vozu 4,5 l/100 se nám spotřeba 5,5-6,5 PP (80-120km/h) zdála zprvu dost vysoká, ale jinak je to zcela jiná píseň- pohodlí,prostor,motoricky velmi příjemné auto,...nelitujem, jsme nadšeni. Jezdím Praha- Tábor -CB
02.11.2018 | 05:21:29 | František
| 90.183.0.*Reagovat
Podvozek iX20
Zdravím čtenáře této zajímavé recenze. iX20 mi dlouho připadalo jako sympatické auto a tak trochu jsem si na něj myslel. Tedy až do doby, než jsem s ním jel na služební cestu. Vystřídal jsem pár aut, ale iX20 bylo suverénně nejméně komfortní. Jeli jsme z Prahy kamsi za Křivoklát. Během jízdy nebylo možné konverzovat se členy posádky. Při každém drncnutí mi totiž spadla dolní čelist. Vzhledem k tomu, že se tak dělo opakovaně a příliš často, rozhodl jsem se rozhovor ukončit. Mluvit se zkrátka nedalo. To i prehistorický Š Favorit na tom byl snad lépe. Dalším problém iX20 je špatný výhled řidiče vlevo přes A sloupek. V serpentinách musí řidič neustále uhýbat hlavou, aby kontroloval, zda není něco za sloupkem skryto. A pak ještě jedná menší vítka. U iX20 s nejnižší výbavou není možné výškově nastavit sedák spolujezdce, který v podstatě sedí téměř na podlaze auta. Spolucestující s výškou kolem 170cm má palubovku pod bradou a špatný výhled. Můj závěr je následující: o iX20 už nestojím.
02.09.2017 | 17:49:47 | Zdeněk
| 77.48.79.*Reagovat
RE: Podvozek iX20
Je pravda, že pri rýchlejšom prejazde cez väčšie diery sa ozve spod auta buchnutie. Ono totiž toto vozidlo nie je konštruované na tankodromy. Ale rozhodne nie je hlučné. Vždy, keď presadnem z Fabie do ix20 chrochtám blahom, aké je tiché, priestorné a pohodlné.
A stĺpik skutočne zhoršuje výhľad v ostrých zákrutách, ale to je asi daň estetike a tomu, že ix20 = MPV. Ja som si už zvykol v takomto prípade sa mierne nakloniť doprava/doľava.
Čo sa týka spolujazdca, tak ten sedí vyššie ako napr. vo Fabii.
a všechno naprosto OK, bez sebemenší chybičky, neodešla ani žárovka, jezdím denně (za rok cca 25000km), na krátkých trasách (do práce/z práce, 30+30km) je skutečná spotřeba (ne dle PP), 6,7 l/100, na delších (cca 300km) klesne na 6,2.
Nemyslím, že možno zovšeobecniť skúsenosť jedného človeka s jedným typom na všetky vozidlá danej značky. Ja som kedysi uvažoval o Accente, takže si ich viac všímam. Sú to autá vo veku 10 - 15 rokov a nepozoroval som, že by nejako hrdzaveli.
Oldovi želám veľa najazdených km bez nehody a porúch. Myslím, že sa zhodneme v tom, že je to príjemné autíčko s dobrým pomerom výkon/cena.
Konečně po dlouhé době napsaná pravdivá recenze od inteligentního člověka, jel jsem párkrát s tímhle autem a musím ve všem souhlasit. Rozhodně dobrá volba a navíc se drží vysoko ve spolehlivosti. Přeji panu Oldovi hodně km bez závad.H.
Dávám autorovi za pravdu. Mám ji sice jenom cca měsíc, najeto zatím asi 1500 km, ale téměř ve všem s ním souhlasím. Možná ta spotřeba se mi zdá až příliš optimistická, rovněž jsem na nádrži najezdil cca 700 km a když jsem to po dotankování spočítal, vyšlo mi 6,65 l/100 (PC 6,2 l/100), což je z mého pohledu super. Ale to bylo po novotě, jezdilo se na výlety (ve dvou) - dlouhé trasy. Ale ani taková ta každodenní spotřeba, do práce 2 km, do obchoďáku 1,5 km, sem tam nějaká cesta 50 - 100 km a na PC se pohybuji kolem 7 l, což je super. Všechny blbůstky (asistenti, tempomat, hanssfree, vyhřívání atd fungují a autíčko dělá radost. Pravda, není to C-max, ani Mazda 626 z pohledu konfortu, ale je to sympatické vozítko za 350 tisíc. Když jsem koukal zase po C-maxu, dala se za tyto peníze koupit auta z roku 11,12 se 120 a více tis. na tachometru. Takže jasná volba a zatím plná spokojenost. Oldřichu, ať nám to jezdí ")
Prečo by sa nedal porovnať IX20 s Cmaxom? Kludne aj s maserati Ghibli. Podla mňa je maserati trochu viac a zbytočne hlučnejšie, blbo sa do neho nastupuje a ten batožinový priestor stojí za prd. Ale v zrýchlení z 0 na 100 je aj v dízli o čosi lepšie, niekomu môže dokonca sadnúť viac jeho dizajn, či oceniť lepšie ledky. A v IX20 kožený interiér asi nenakonfigurujete. Všetko sa dá porovnať.
Pokud jsem porovnával s C-maxem, tak hlavně pro, z mého pohledu, důležité vlastnosti. A těmi jsou: vyšší posez a příznivější nastupování a vystupování (obě jsou v kategorii MPV), rozumná velikost kufru, spotřeba, cena atd. Priority si musí každý zvolit sám. Osobně bych třeba za Maserati uřčitě neměnil, protože bych do toho nechtěl lézt taky třeba 20x za den. Jinak už mám to svoje autí 7 měsíců, na tachometru něco přes 7000km a zatím mě pořád baví a jsem s ním spokojen po všech stránkách. Sice jsem do značky šel s nedůvěrou, na hodnocení je určitě brzy, ale až budu moci kompetentně hodnotit, budou moje zkušenosti ostatním asi k ničemu ...že
Připojím se se svojí troškou zkušeností s touto značkou ix20. Se všemi předchozími připomínkami lze souhlasit, ať je to prostornost, výhled nebo pohodlí posádky. Já jsem si koupil ix20 hlavně proto, že mě bylo sympatické pohodlné nastupování. Jako starší člověk již někdy mám problémy nastoupit nebo vystoupit z nízkého auta. Tady je to ideální. Druhým důvodem byl pocit robustnosti a relativního bezpečí, které se prokázalo, když jsem se dostal do řetězové havárie. Dostal jsem náraz zezadu a pak jsem ještě posunul tři auta před sebou. Naštěstí vše dopadlo bez zranění, vše se odehrálo v deformačních zonách, kabina byla zcela bez deformací, jenom auto pojišťovna ohodnotila jako totální škodu. Z toho důvodu jsem neváhal a i další auto bylo zákonitě ix20, 1,6 l, s šestistupňovou převodovkou.
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai iX20
Po 112000km bez závady vyměněno za nové ix20 model 2018
protože prostě za 276000 nedostanete lepší nové auto ani náhdou. Model 2018 má pár drobných vylepšenía zůstává legendou ve své třídě.
15.10.2019 | 13:17:33 | Olda | 85.70.138.* Reagovat
RE: Po 112000km bez závady vyměněno za nové ix20 model 2018
Legendou...…:-)))), ale no tak....
16.10.2019 | 13:08:12 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE: Po 112000km bez závady vyměněno za nové ix20 model 2018
Jo, je to legenda,když končila výroba z donucení EU, tak u 9 let starého modelu vyskočily objednávky o tisíce - prostě lidi pochopili hodnotu tohoto auta - stačí třea srovnat s Kamiqem - větší prostor, stejný výkon, o 50% niší cena a celkově značně nižší TCO...to už nikdo
nezopakuje.
16.10.2019 | 14:52:45 | Olda | 85.70.138.* Reagovat
RE: Po 112000km bez závady vyměněno za nové ix20 model 2018
Slovník cizích slov - LEGENDA:
rozšiřovaná nepravdivá zpráva, výmysl
16.10.2019 | 19:59:52 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Po 112000km bez závady vyměněno za nové ix20 model 2018
Nechápeš význam slova legenda???!
17.10.2019 | 15:22:47 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
RE: Po 112000km bez závady vyměněno za nové ix20 model 2018
Ptá se někdo, kdo neumí pořádně ani česky...…....:-)))
18.10.2019 | 14:57:48 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
iX20 po 5000 km
Po zkušenosti s i20 1248cm3 62KW benzín jsme šli v letos do iX20 1,6 šestikvalt. Po spotřebě 1 vozu 4,5 l/100 se nám spotřeba 5,5-6,5 PP (80-120km/h) zdála zprvu dost vysoká, ale jinak je to zcela jiná píseň- pohodlí,prostor,motoricky velmi příjemné auto,...nelitujem, jsme nadšeni. Jezdím Praha- Tábor -CB
02.11.2018 | 05:21:29 | František | 90.183.0.* Reagovat
Podvozek iX20
Zdravím čtenáře této zajímavé recenze.
iX20 mi dlouho připadalo jako sympatické auto a tak trochu jsem si na něj myslel. Tedy až do doby, než jsem s ním jel na služební cestu. Vystřídal jsem pár aut, ale iX20 bylo suverénně nejméně komfortní. Jeli jsme z Prahy kamsi za Křivoklát. Během jízdy nebylo možné konverzovat se členy posádky. Při každém drncnutí mi totiž spadla dolní čelist. Vzhledem k tomu, že se tak dělo opakovaně a příliš často, rozhodl jsem se rozhovor ukončit. Mluvit se zkrátka nedalo. To i prehistorický Š Favorit na tom byl snad lépe. Dalším problém iX20 je špatný výhled řidiče vlevo přes A sloupek. V serpentinách musí řidič neustále uhýbat hlavou, aby kontroloval, zda není něco za sloupkem skryto. A pak ještě jedná menší vítka. U iX20 s nejnižší výbavou není možné výškově nastavit sedák spolujezdce, který v podstatě sedí téměř na podlaze auta. Spolucestující s výškou kolem 170cm má palubovku pod bradou a špatný výhled.
Můj závěr je následující: o iX20 už nestojím.
02.09.2017 | 17:49:47 | Zdeněk | 77.48.79.* Reagovat
RE: Podvozek iX20
Je pravda, že pri rýchlejšom prejazde cez väčšie diery sa ozve spod auta buchnutie. Ono totiž toto vozidlo nie je konštruované na tankodromy. Ale rozhodne nie je hlučné. Vždy, keď presadnem z Fabie do ix20 chrochtám blahom, aké je tiché, priestorné a pohodlné.
A stĺpik skutočne zhoršuje výhľad v ostrých zákrutách, ale to je asi daň estetike a tomu, že ix20 = MPV. Ja som si už zvykol v takomto prípade sa mierne nakloniť doprava/doľava.
Čo sa týka spolujazdca, tak ten sedí vyššie ako napr. vo Fabii.
13.09.2017 | 14:15:08 | Vlado | 195.91.17.* Reagovat
Dnes se nájezd přehoupl přes 50000km
a všechno naprosto OK, bez sebemenší chybičky, neodešla ani žárovka, jezdím denně (za rok cca 25000km), na krátkých trasách (do práce/z práce, 30+30km) je skutečná spotřeba (ne dle PP), 6,7 l/100, na delších (cca 300km) klesne na 6,2.
22.03.2017 | 10:03:15 | Olda | 85.70.138.* Reagovat
Kolega má I30 a už má rezavá zadní dveře prostě to není auto co vydrží
06.05.2016 | 20:35:31 | Luboš | 82.142.102.* Reagovat
RE:
Nemyslím, že možno zovšeobecniť skúsenosť jedného človeka s jedným typom na všetky vozidlá danej značky. Ja som kedysi uvažoval o Accente, takže si ich viac všímam. Sú to autá vo veku 10 - 15 rokov a nepozoroval som, že by nejako hrdzaveli.
Oldovi želám veľa najazdených km bez nehody a porúch. Myslím, že sa zhodneme v tom, že je to príjemné autíčko s dobrým pomerom výkon/cena.
06.05.2016 | 23:22:42 | Vlado | 85.135.180.* Reagovat
ix20
Konečně po dlouhé době napsaná pravdivá recenze od inteligentního člověka, jel jsem párkrát s tímhle autem a musím ve všem souhlasit.
Rozhodně dobrá volba a navíc se drží vysoko ve spolehlivosti.
Přeji panu Oldovi hodně km bez závad.H.
06.05.2016 | 14:58:57 | Hary | 80.188.74.* Reagovat
RE: ix20
Dávám autorovi za pravdu. Mám ji sice jenom cca měsíc, najeto zatím asi 1500 km, ale téměř ve všem s ním souhlasím. Možná ta spotřeba se mi zdá až příliš optimistická, rovněž jsem na nádrži najezdil cca 700 km a když jsem to po dotankování spočítal, vyšlo mi 6,65 l/100 (PC 6,2 l/100), což je z mého pohledu super. Ale to bylo po novotě, jezdilo se na výlety (ve dvou) - dlouhé trasy. Ale ani taková ta každodenní spotřeba, do práce 2 km, do obchoďáku 1,5 km, sem tam nějaká cesta 50 - 100 km a na PC se pohybuji kolem 7 l, což je super. Všechny blbůstky (asistenti, tempomat, hanssfree, vyhřívání atd fungují a autíčko dělá radost. Pravda, není to C-max, ani Mazda 626 z pohledu konfortu, ale je to sympatické vozítko za 350 tisíc. Když jsem koukal zase po C-maxu, dala se za tyto peníze koupit auta z roku 11,12 se 120 a více tis. na tachometru. Takže jasná volba a zatím plná spokojenost. Oldřichu, ať nám to jezdí ")
18.05.2016 | 17:01:21 | jarda | 80.250.20.* Reagovat
RE: ix20
No auto hodnotit nechci, páč jsem v tom ani neseděl, ale C max je jiná třída auta ............, takže to srovnání kulhá na obě nohy.
18.05.2016 | 18:22:47 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RE: ix20
Prečo by sa nedal porovnať IX20 s Cmaxom? Kludne aj s maserati Ghibli. Podla mňa je maserati trochu viac a zbytočne hlučnejšie, blbo sa do neho nastupuje a ten batožinový priestor stojí za prd. Ale v zrýchlení z 0 na 100 je aj v dízli o čosi lepšie, niekomu môže dokonca sadnúť viac jeho dizajn, či oceniť lepšie ledky. A v IX20 kožený interiér asi nenakonfigurujete.
Všetko sa dá porovnať.
20.05.2016 | 13:35:29 | Toky | 195.146.10.* Reagovat
RE: ix20
Pokud jsem porovnával s C-maxem, tak hlavně pro, z mého pohledu, důležité vlastnosti. A těmi jsou: vyšší posez a příznivější nastupování a vystupování (obě jsou v kategorii MPV), rozumná velikost kufru, spotřeba, cena atd. Priority si musí každý zvolit sám. Osobně bych třeba za Maserati uřčitě neměnil, protože bych do toho nechtěl lézt taky třeba 20x za den. Jinak už mám to svoje autí 7 měsíců, na tachometru něco přes 7000km a zatím mě pořád baví a jsem s ním spokojen po všech stránkách. Sice jsem do značky šel s nedůvěrou, na hodnocení je určitě brzy, ale až budu moci kompetentně hodnotit, budou moje zkušenosti ostatním asi k ničemu ...že
28.11.2016 | 03:03:56 | jarda | 80.250.20.* Reagovat
RE: ix20
Připojím se se svojí troškou zkušeností s touto značkou ix20. Se všemi předchozími připomínkami lze souhlasit, ať je to prostornost, výhled nebo pohodlí posádky. Já jsem si koupil ix20 hlavně proto, že mě bylo sympatické pohodlné nastupování. Jako starší člověk již někdy mám problémy nastoupit nebo vystoupit z nízkého auta. Tady je to ideální. Druhým důvodem byl pocit robustnosti a relativního bezpečí, které se prokázalo, když jsem se dostal do řetězové havárie. Dostal jsem náraz zezadu a pak jsem ještě posunul tři auta před sebou. Naštěstí vše dopadlo bez zranění, vše se odehrálo v deformačních zonách, kabina byla zcela bez deformací, jenom auto pojišťovna ohodnotila jako totální škodu. Z toho důvodu jsem neváhal a i další auto bylo zákonitě ix20, 1,6 l, s šestistupňovou převodovkou.
27.09.2017 | 10:27:26 | Pepík | 193.86.226.* Reagovat