Recenze Kia Soul 1.6 CRDi 94 kw
“Spolehlive, usporne a silne auto”

Autor recenze: Jarda (25 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2010 Typ motoru:1.6 CRDi Stav km při koupi:21 789 km Stav km nyní:76 432 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 5.2 l/100 km Vloženo: 18. 10. 2013

Hodnocení inzerátu: 19 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Citroën Xsara Picasso 2.0 HDi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Silny a usporny motor
Tichy a kultivovany motor
Suprově naladěny podvozek
Vyborne spracovani interieru
Kvalitni dilenske spracovani

Slabé stránky

Slabši odhlučeni podběhu
Při větru menši nevyhoda hranate karoserie

Závady a opravy na autě

Zatim kromě vyměny žarovek a běžne udržby žadna zavada.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto hodnotim osobně velmi kladně, za tu cenu paradni autičko. Motor 1.6 CRDi kroutak 260Nm 128 koni a 94kw hravě zvlada rozhybat auto a da se s nim i užit celkem zabavy. Auto začina tahnout cca od 1500ot/min. a nepovoli až do 4500ot/min, dokud to nezastavi omezovač. Octavky 1.6 TDi a 1.9 TDi na dalnici prostě nemaji šanci.. Ale i 2.0 TDi maji celkem problem když na to šlapnu. Ve 130 km/h stači podřadit na 4. rychlostni stupen, a auto tahne až do 170. km/h brutalnim zatahem, pak je potřeba však přeřadit na pětku. Pišou, že max. rychlost je 182 km/h, mě se to však povedlo rozjet na 203 km/h z kopce a do kopce to udržovalo 196 km/h stabilně. Jezdim každy den 90% dalnici Brno-Prostějov a z5, dohromady cca 150 km denně. Spotřebu mam 5.2 l/100 v letě a 5.7 l/100 v zimě (vše dle dotankovani, jelikož ve všech Soulech chybi palubni počitač). Nejezdim ale jak duchodce, max. do 170 km/h, většinou ale 140 - 150 km/h.. Podvozek je oproti memu staremu Citroenu perfektni, tam byl strašně měkky, ale na Soulu je vyladěn na solidni uroven, skoro se nenaklani a nezradi vas ani na ostrych zatačkach, (pokud však aut něco zkusi, zachrani vas celkem 6 bezpečnostnich systemu). Někde jsem četl, že ho dokonce upravili v tovarně Lotus v Anglii pro všechny modely Soul :) Auto je dobře odhlučeno, až na razy od kol.. Na dalnici si rači pusťte radio na trošku větši hlasitost.. Motor však je odhlučen na vybornou, stejně tak i kvalita spracovani interieru, v zimě nic neskřipa ani nerachoti. V letě někdo psal, že mu smrdi lepidla ja však nic necitim. Auto mam ve vybavě Comfort, připlatkove akorat zadni senzory, vic ani nepotřebuji. Kufr by mohl byt i větši, ale jelikož nemam rodinu a nekupoval jsem auto abych v něm vozil ledničky, tak bohatě stači. Ještě poznamečka na zavěr, Kia tvrdi, že objem nadrže je 48 litru, jde však tam nalit skoro 60 litru > odzkoušeno :) Auto je spolehlive a usporne, nikdy mě zatim nenechalo stat někde na dalnici, za tu cenu hodně muziky :)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 19


Komentáře uživatelů k recenzi Kia Soul

Vložit komentář

Soul je nejlepší

415 000km bez problémů. Měsíc zpět měněno původní ložisko. 395k měněn altík jinak udrzba běžná. Hlavně terén, horsky cesty, tahá vleky atd. Octavie na dálnici stale v závěsu 💪

08.06.2018 | 11:43:18 | Soul  | 89.24.48.* Reagovat

RE: Soul je nejlepší

No - tak jsme se zasmáli...………..:-))) nějaký další fórek?

09.06.2018 | 12:55:44 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

RE: Soul je nejlepší

Jo, třeba : Fordem tam a vlakem zpátky :-) :-)

09.06.2018 | 19:55:43 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: Soul je nejlepší

To je opravdu jen fórek, páč maxíkjezdí,jezdí a jezdí...………:-)

11.06.2018 | 11:53:56 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

To chci

Moc se mi líbí, snad ji seženu za nějakou rozumnou cenu :)

03.06.2015 | 12:54:53 | Zuzka  | 178.22.119.* Reagovat

RE: To chci

Mě se zase moc líbí Kia Rio, hlavně v černé barvě. Super design.

www.kia.com/cz/kampane/rio/

www.horseandjockeycarsales.com/web/rio/

03.06.2015 | 21:29:14 |   | 89.102.162.* Reagovat

Komentář byl smazán administrátorem

 

14.11.2024 | 08:25:45 | ĺůĺ  | 37.212.81.*

102148

Čau, tak k dnešnimu dni ma Soul najeto 102148km a žadne problemy :) Kromě běžne udržby se na autu nic nedělalo :) Spokojenost.

25.09.2014 | 13:32:45 | Jarda  | 176.74.158.* Reagovat

Že to jede slušně věřím,tachometrové rychlosti to by tak odpovídalo skutečné maximálce .Na chrochtáky 66kw a 77kw to bude asi taky stačit ale už jen červené i tj.1,9 81kw je rychlejší o 2,0(103kw) nemluvě.K objektivnímu porovnání by ses musel s konkurencí domluvit na tom že pojedete oba na doraz,jinak to může být velmi zkreslené.Přeci jen tam ten objem nahrává sobě.Nic proti tomu autu nemám ,sice jsem v tom nejel ale může to být dobré.Vzhled soudit netřeba,někomu se líbí někomu se líbit nemusí.Mi nevadí.(firemní auto před pár lety právě Oct.81kw,tak trošku vím jak to jezdí).

19.10.2013 | 08:38:16 | Jarda  | 88.100.179.* Reagovat

RE: Kia Soul CRDi

Čauky. Mám Soula CRDi 94kw a kámoš Octávii II Combi 103kw. Odjížděli jsme od kamaráda z chalupy z Rožmitálu pod Třemšínem směr Beroun, kdo zná cestu z Příbrami do Zdic ví, o jaké silnici píšu:-( Nebudu tvrdit, že jsme jeli dle předpisů a můžu zde s čistým svědomím napsat, že Octávie neměla šanci a ač se kámoš snažil a ustřeloval mu zadek v zatáčkách, Soul ho stále před sebou tlačil !!! Tuhle silnici mám naučenou, jezdím tu často a jednou to na mě zkusil mladík s Hondou Civic Type R a nepředjel Soulíka ač se snažil. Octávii bych výkonově srovnal se Soulem v poměru výkon + váha vozidel. Někde jsem četl, že Kia uvádí menší výkon v krouťáku a prý má Soul krouťák na stolici okolo 300Nm. Soul má opravdu moc tvrdý podvozek, v létě super v zatáčkách, v zimě je to horší na sněhu. Na jaře jdu do chipu na 120kw a 320Nm + zesílení spojky a dám to na 18" kola od TDI CHIP v Berouně.

06.12.2013 | 11:43:23 | Petr  | 81.200.55.* Reagovat

RE: Kia Soul CRDi

Bože,bože a tohle potkáváme......Soul je krabice na " závodění " naprosto nevhodná a s tou hondou, no to jsem se zasmál, ono je otázka, zda tě ten borec vůbec chtěl za každou cenu předjet, za prvé zda tam jsou bezpečn místa , za druhé zda nejede zrovna něco proti a za třetí viděl možná magora nechtěl se nechat zabít, takové pitomce nechám jet, mám se rád. Na dálnici , kde jsou dva pruhy by jsi mu koukal na záda , kdykoliv by si vzpoměl..... A ubezpečuji tě, že u násna horách by jsi za mnou jel kldně 20 km a nepředjel by jsi i kybyh jel trabantem, prstě neí kde a jak :-)

06.12.2013 | 11:53:32 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Kia Soul CRDi

Bože, bože Vašíku. Ty jsi zřejmě jeden z těch, co mají potřebu někoho poučovat že? To ví každý, že Soul není na závodění. Jen jsem chtěl napsat, že na takové silnici, jaká je z Příbrami na Beroun se právě teprve ukážou schopnosti řidiče a ne jen nadupaného auta, které jede 250km/h po dálnici. Za druhé to bylo pouze jedenkrát co jsme to s kámošem podnikli a to bylo velmi brzy ráno v neděli s tím, že jsme dodržovali 50km/h v obci. Ruku na srdce, kdo si občas nepřišlápne plyn u svého auta. Nejsem jeden z těch, co účelově ohrožují ostatní. Takových jak píšeš ty, že to osolí na dálnici potkávám denně a vysvětli mi, co to je za frajeřinu jet 250km/h v plném provozu po dálnici? Dávám ti za pravdu, že na dálnici má Honda určitě větší maximálku a Soul na ni nemá. Jen jsem psal, že jeden takový se mi nejdřív schválně lepil na zadek auta a v mnoha místech na rovince mě zkrátka nepředjel a to je právě to, co tu píšu. S nadupanym auťákem je na dálnici každý machr, ale teprve v zatáčkách a serpetinách se ukáže i kvalita řidiče. Je pravda, že jsem nenapsal, že jsem několik let jezdil motokáry a chvilku amatér.rally s Fabkou S2000. Píšeš, zda byla vůbec někde bezpečná místa na to, aby mě mlaďas předjel. Ano byla a je tam dost míst na předjetí, ale to jsou ti, co se ti nejdřív lepí na prdel auta, aby jsi viděl, že on má nadupanou káru a vlastně tě začnou ohrožovat první a když výzvu přijmeš, tak se bojí tě předjet. Vzít nadupaný auto, dát plyn na podlahu na dálnici umí kdejaký prd jako Trpišovský. Čauky a nebuď pořád nabručenej.:-)

06.12.2013 | 15:33:18 | Petr  | 81.200.55.* Reagovat

RE: Kia Soul CRDi

súhlas, aj ja zbožňujem technické úseky, kde sa stierajú rozdiely a koníky.

Voľakedy som jazdieval spodkom z Ceských Budejovic, na Tábor a vychádzal som v Jihlave, alebo až dole pri rybníkoch, tuším zámku Lednice.., kde najmä za tmy, da6rnažďa a hmly bola paráda jazdiť..:)

06.12.2013 | 18:35:27 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Kia Soul CRDi

Konečně někdo, kdo má sportovní srdce a ví, o čem tu celou dobu píšu, že člověk nikoho nechce ohrožovat, ale občas ten plyn trošku přišlápne. Ten úsek o kterém píšeš neznám, ale v létě se chystám do Č.Krumlova tak kouknu na mapy projedu se tam, ale v klidu, pojedu totiž s rodinou. U nás je ještě super úsek z Berouna na Rakovník cca. 30km, ale nádherný tech. úseky se stoupáním i klesáním. Miluju okresky, je to o něčem jiném, než stálá a nudná rychlost na dálnici. Ahoj a přeji hodně km bez nehody. Petr

06.12.2013 | 18:49:35 | Petr  | 81.200.55.* Reagovat

RE: Kia Soul CRDi

:)), no, ale obyčajne mi po takej jazde bývalo špatne na žalúdku od preťaženia, ruky spotené, až ubolené, chrbát mokrý, adrenalín sa valil všade a ked som si dával cik pauzu, normálne som sa pristihol, že potľapkávam auto ako koňa, normálne z vďačnosti, čo dokázalo....

a od kamionistov som pochytil rituál, že každých 100.000 km sa patrí ocikať zadné koleso pre šťastie..., sranda, ale niekedy by som odprisahal, že to auto má normalne dušu, taký zvláštny súlad techniky a človeka.

/klop-klop na drevo, doposiaľ ma nikdy žiadne auto nesklamalo, až na nejaký defekt, či havárku..mojou vinou, samozrejme.

06.12.2013 | 19:21:05 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Kia Soul CRDi

tak srovnávat Kiu soul s hondou civic Type R je opravdu k popukání. Neví nic o podvozku hondy, umístění nádrže - rarita kvůli vyvážení, motor točí jak wankel... ten člověk se ti lepil na zadek možná proto, abys nezdržoval a uhnul, ne že by chtěl závodit. Pro něj jsi byl překážka, ty nohu na plynu a on na brzdě. Trochu si to srovnej v hlavě, co píšeš.

24.01.2017 | 23:32:29 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: Kia Soul CRDi

Tady bude evidentně problém s tou stolicí........:-), je to blázen - srovnávat rikšu a Porsche.......

25.01.2017 | 07:56:47 | Vašek  | 194.228.20.* Reagovat

RE: Kia Soul CRDi

Ty jsi tam seděl v té Hondě?! Je tam dost rovných úseků, kde mě mohl předjet a určitě nejsem ten, kdy jezdí prostředkem silnice a druhého omezuje. Omezený jsi zřejmě jen ty!!! A hlavně, když majitel poté odbočoval na D5 a vzájemě jsme se zdravili, tak jsem ho zřejmě nezdržoval ??? Pokud by jsi ty něco věděl o autech a jízdě, tak by jsi věděl, že není až tak velký rozdíl ve výkonu vozů ,ale v technických pasáží dané tratě u zkušenostech řidiče. Jen tu tvrdím to, že v tomto úseku mě zkrátka nepředjel, ovšem ve sprintu a dálnici by Soul šanci neměl. Na rozdíl od tebe, ten, kdo Soula měl a má, potvrdí, že tahle krabice, která má kola uložená v rozích karoserie a na kvlitních pneu. 205 R16 neskutečně v zatáčkách sedí a motor 1,6 CRDi se 130 Ps 260 Nm si s váhou 1,2 tuny lehce poradí.

26.08.2017 | 11:01:01 | :-)  | 77.242.91.* Reagovat

RE: Kia Soul CRDi

Musím souhlasit, že Soul s touto motorizací 1,6 diesel 94Kw je velmi svižné vozidlo s perfektně držící stopou při větší rychlosti na okreskách a kolikrát se i spolucestující diví, že auto drží jak přibité. Auto je oproti Octávii TDi 103kw cca. o 200kg lehčí a rozdíl o 9kw výkonu a též v krouťáku není tak markantní a věřím, že na okreskách budou u obou vozidel síly vyrovnané.
Když srovnám H. Type R benzín s výkonem někde okolo 200ps a Octavia TDi se 140ps, ovšem s 320Nm, což Type R z r.v. 05 - 2010 nemá, je výkon taktéž srovnatelný a zde už rozhoduje zpřevodování i váha vozu a tak si říkám,, že všechny 3 zde popisovaná vozidla nemají až tak markantní výkonové , ale váhové rozdíly, aby s dobrým řidičem a ovladatelností, nemohl jeden druhému na okrskách zatopit. Výkon motoru přece není to jediné, co auto dělá autem.

26.08.2017 | 11:26:14 | Tom  | 77.242.91.* Reagovat

RE: Kia Soul CRDi

Tak jsem zjistil:
Honda civic type R 2007-2010 145kw = 200ps , 193 Nm váha 1,357 kg
Octavia 2,0 TDi 103kw = 140ps 320Nm váha 1,350 kg
Kia Soul 1,6 CRDi 94kw = 128ps 260Nm (po chipu 120kw 163ps a 315Nm) váha 1 270 kg
Jsem přesvědčený, že s ohledem po mém chipu Soula a rozdílu váhy o kroutícího momentu, si jsou s Type R výkonově podobní!!!

26.08.2017 | 12:22:55 | :-)  | 77.242.91.* Reagovat

TAK JSEM ZJISTIL:

Zrychlení Kia Soul 1,6 crdi čip nečip z 0 na 100 11,3 vteřiny.

Zrychlení Honda Civic Type R 2007 z 0 na 100 za 6,6 vteřiny.

Otázkou je, že i ta honda jde načipovat... Potom je to za 5,7 vteřin. Probuď se, ty dutohlave! K tomu poloha těžiště, AERODYNAMICKÝ ODPOR té bedny a jsme doma. Ty si věř čemu chceš.

27.08.2017 | 17:31:26 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: Kia Soul CRDi

Tak to je srovnání roku!CTR a kia soul crdi :-D
Já bych to srovnal rovnou s novou nsx a věřím že by jí soul ulej i ve sprintu :-))

29.08.2017 | 12:45:47 | pavel e36  | 46.33.96.* Reagovat

RE: Kia Soul CRDi

Bože ty jsi exot :-)))), musíš souhlasit sám se sebou a pozměněným nickem ? Že se zobrazuje také IP připojení ti jaksi ještě nedošlo viď ? To je vidět výše IQ i tvá zoufalá snaha obhájit si nesmysl za každou cenu...................:-(

27.08.2017 | 13:33:40 | Vašek  | 194.228.20.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Kia Soul
  • Kia Soul
  • Kia Soul