Rok výroby:2017Typ motoru:1600Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:6 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 měsícePalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:5. 4. 2018
vnitřní prostor a výhled snadné nastupování a vystupování
Slabé stránky
tvrdý podvozek, uskakuje na nerovnostech spotřeba při vyšších rychlostech velmi krátké zpřevodování
Závady a opravy na autě
Zatím žádné, auto je nové.....
Hodnocení a zkušenosti s autem
Dlouho jsme vybírali nové vozidlo ( 11 let starý FORD Fusion již začal mít své závady...) přičemž nám šlo zejména o prostor uvnitř, větší kufr , vyšší sezení a pokud možno nepřeplňovaný motor. Jsme chalupáři, jezdíme pravidelně cca 70 km za Prahu, převážně dálnice a okresky. Roční nájezd cca 20.000 km. Po velmi dobrých zkušenostech s Fusionem jsme hledali nejprve u Forda - zde ale v osučasné době není bohužel takový typ vozu ( když pominu předraženou Kugu s ne moc velkým kufrem ).Líbil se nám Focus, ale jeho vnitřní prostor není pro vyšší postavy moc vhodný. Ještě jsme zvažovali Suzuki Vitaru či ASX, oba tyto vozy nás ovšem při zkušebních jízdách velmi zklamali velmi malou chutí se rozjet do vyšších rychlostí.
Naše dosavadní zkušenosti s Vengou jsou značně rozporuplné : auto má velmi dobrou variabilitu sezení i prostoru pro zavazadla. Dobře se do něj nastupuje i vystupuje, pohodlná sedadla. Bohužel ale nás zklamal velmi tvrdý podvozek ( přejíždět i malé příčné prahy či díry ve vozovce je utrpení ( když to porovnám s lidovým Fusionem, který měl podvozek mnohem lépe naladěn ). Není to auto na české silnice !!! Příznivá spotřeba je pouze do max. rychlosti 120 km/h ( okolo 6 l ), již při 140 se blíží 10 l. Převodovka má sice 6 rychlostí, ale tyto jsou velmi krátké, na jedničku či dvojku se z křižovatky jen pomalu rozjede, stále nutno řadit. Při zavírání všech dveří je nutno s nimi pořádně bouchnout. Velmi citlivé veškeré plasty uvnitř na oděrky. Zvláštním způsobem se chová brzdový pedál, mnohdy jakoby na počátku nereaguje, ale pak při větším sešlápnutí máme nos na předním skle - je tam jakási mezipoloha, kde se pedál zadrhává ( v servise nám bylo řečeno, že to vengy dělá, je to prý obyčejné auto....). Není to ale nic moc příjemného, při prudké reakci brzdy mám obavy, že to auto za mnou neubrzdí. V zimě do vozu při jízdě poměrně dost fouká - zřejmě nepříliš kvalitně provedená těsnění. Je to škoda, že vůz má i po 10 letech výroby takto nedotažená řešení a působí proto nedospěle..... zejména jízdní projev je oproti Fordu velmi kostrbatý a tvrdý.
Zdravím, auto mám už tři roky a za tu dobu pohoda. Zezačátku mě také štvaly krátké převody, ale pak mi to přišlo normální. Dlouhodobá spotřeba 6,7 litru a to jezdím převážně krátké trasy. Jízda 500 km v kuse a spotřeba padla se syrovým motorem (3000km) na 5,6litru. Zatím spokojenost a žádná závada - jen palubní počítač při počítání spotřeby kecá. Měřím si to při tankování. Dříve jsem měl Kia Picanto 8 let a také bez jediné závady. Takže tolik ke kvalitě korejců, jak někteří píšou.
28.04.2022 | 09:06:19 | Dali
| 194.228.79.*Reagovat
Souhlas
Přidávám ještě jeden neduh tohoto auta.Po tří týdnech stání nelze nastartovat prý to má moc přístrojů.U scenika skoro ta sama výbava a vpohodě start i za 2. měsíce.
45 Ah je opravdu překvapivě málo. Jinak hodnocení je v zásadě pravdivé, jenže jde o atmosféru, která má výkon až ve vyšších otáčkách, takže odstupňování převodovky musí být kratší. Podvozek je tvrdší, na dírách, kolejích opravdu dává nepříjemné rány, ale v zatáčkách se skoro nenaklání a třeba dlažební kostky žehlí lépe než Octavia II. Ve městě je to velmi hbitý vůz a s motorem 1,6 jede dobře i na dálnici. Proti turbo motorům je obtížnější předjíždění, dlouho trvá než se motor po přidání plynu rozjede. Žárovky tlumených světel (denní svícení) mi vydržely přesně 3 roky. Zlobí snad jen stropní závěs zadního prostředního pásu, který po čase začne vypadávat z úchytu. Celkově vůz působí festovně, nic nedrnčí a jízda s ním je docela zábavná.
Ano Korejec s podobnou konstrukcí jako Japonské vozy (ovládání jako v Mazdě), prostě Asijský styl. Není lepší, ani horší než Evropské vozy, je jen trošku jiný, což je otázka zvyku.
Co to kecáš, tvl… nesrovnávej korejce s japonci, nebo ti to tady pobliju :-) Seš úplně mimo, je to jako bys srovnával vietnamský hodinky z tržnice, s japonským Casio, nebo čangajšskou kalkulačku s Panasonicem.
Stando víš prd.Je to stejnej scénář jako s japonskejma automobilkama,kdy ze začátku obšlehávali americkou a evropskou produkci.Byla to láce a nekvalita,teprve pak vlastní vývoj a výroba a kde jsou dneska.Kde před dvaceti rokama byli korejci a kde jsou nyní.
ty hlupáčku, ty vůbec neznáš rozdíl mezi mentalitou Japonců, Číňanů, Korejců, Vietnamců, nebo Laosanů a Indů. Ano, začátky bývají stejné, ale následný vývoj jde úplně jinou cestou, Karle. Záleží velice na mentalitě, kultuře a tradicích toho kterého národa. Protože jsem studoval sinologii, a to velmi dlouho a podrobně, znám historii asijských národů a jejich přístup k obchodu, výrobě, i k čestnému slovu. V Japonsku stačí jako plnohodnotná smlouva podání ruky a za chybu se zde tvrdě platí. Japonské děti nemají žádný volný čas, kdy by tupě čučely do mobilů, ráno vstávají ve 4 hodiny, cvičí, učí se na hudební nástroje, jsou ve škole, potom se znovu učí, plní povinnosti a spát chodí po desáté večer. Neznají sprostá a vulgární slova. Ty nemáš vůbec představu o rozdílech mezi Japonci, Korejci a Číňany, ty Johane. A o pojetí kvality mezi těmito národy je rozdíl tak veliký, jako čínská zeď.
Bouchnout dveřma musíte proto, že je tam dvojité těstění,
ve Fabii zavřete dveře lehce, ale zase je špatná hluková izolace. Jinak předpokládám, že máte 6ti kvalt stejný jako u ix20. ten je perfektně odstupňovaný a neexistuje rychlost, pro kterou by nebyl vhodný převod. Pružnost motoru je (po zajetí) vynikající, je to CVVT, oproti Fordu to bude jen o zvyku a budete spokojeni
Komentáře uživatelů k recenzi Kia Venga
Mám Venga 1,6 2019
Zdravím, auto mám už tři roky a za tu dobu pohoda. Zezačátku mě také štvaly krátké převody, ale pak mi to přišlo normální. Dlouhodobá spotřeba 6,7 litru a to jezdím převážně krátké trasy. Jízda 500 km v kuse a spotřeba padla se syrovým motorem (3000km) na 5,6litru. Zatím spokojenost a žádná závada - jen palubní počítač při počítání spotřeby kecá. Měřím si to při tankování. Dříve jsem měl Kia Picanto 8 let a také bez jediné závady. Takže tolik ke kvalitě korejců, jak někteří píšou.
28.04.2022 | 09:06:19 | Dali | 194.228.79.* Reagovat
Souhlas
Přidávám ještě jeden neduh tohoto auta.Po tří týdnech stání nelze nastartovat prý to má moc přístrojů.U scenika skoro ta sama výbava a vpohodě start i za 2. měsíce.
09.05.2019 | 20:04:08 | paja | 46.13.25.* Reagovat
RE: Souhlas
45 Ah je opravdu překvapivě málo. Jinak hodnocení je v zásadě pravdivé, jenže jde o atmosféru, která má výkon až ve vyšších otáčkách, takže odstupňování převodovky musí být kratší. Podvozek je tvrdší, na dírách, kolejích opravdu dává nepříjemné rány, ale v zatáčkách se skoro nenaklání a třeba dlažební kostky žehlí lépe než Octavia II. Ve městě je to velmi hbitý vůz a s motorem 1,6 jede dobře i na dálnici. Proti turbo motorům je obtížnější předjíždění, dlouho trvá než se motor po přidání plynu rozjede. Žárovky tlumených světel (denní svícení) mi vydržely přesně 3 roky. Zlobí snad jen stropní závěs zadního prostředního pásu, který po čase začne vypadávat z úchytu. Celkově vůz působí festovně, nic nedrnčí a jízda s ním je docela zábavná.
11.10.2019 | 22:53:35 | tom | 90.178.30.* Reagovat
neduhy?
Vždy to bude jen Korejec... Bohuzel
19.07.2018 | 16:47:49 | Tom | 91.127.3.* Reagovat
RE: neduhy?
Ano Korejec s podobnou konstrukcí jako Japonské vozy (ovládání jako v Mazdě), prostě Asijský styl. Není lepší, ani horší než Evropské vozy, je jen trošku jiný, což je otázka zvyku.
11.10.2019 | 23:05:36 | tom | 90.178.30.* Reagovat
RE: neduhy?
Co to kecáš, tvl… nesrovnávej korejce s japonci, nebo ti to tady pobliju :-) Seš úplně mimo, je to jako bys srovnával vietnamský hodinky z tržnice, s japonským Casio, nebo čangajšskou kalkulačku s Panasonicem.
12.10.2019 | 19:38:18 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: neduhy?
Stando víš prd.Je to stejnej scénář jako s japonskejma automobilkama,kdy ze začátku obšlehávali americkou a evropskou produkci.Byla to láce a nekvalita,teprve pak vlastní vývoj a výroba a kde jsou dneska.Kde před dvaceti rokama byli korejci a kde jsou nyní.
14.10.2019 | 13:11:52 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: neduhy?
ty hlupáčku, ty vůbec neznáš rozdíl mezi mentalitou Japonců, Číňanů, Korejců, Vietnamců, nebo Laosanů a Indů. Ano, začátky bývají stejné, ale následný vývoj jde úplně jinou cestou, Karle. Záleží velice na mentalitě, kultuře a tradicích toho kterého národa. Protože jsem studoval sinologii, a to velmi dlouho a podrobně, znám historii asijských národů a jejich přístup k obchodu, výrobě, i k čestnému slovu. V Japonsku stačí jako plnohodnotná smlouva podání ruky a za chybu se zde tvrdě platí. Japonské děti nemají žádný volný čas, kdy by tupě čučely do mobilů, ráno vstávají ve 4 hodiny, cvičí, učí se na hudební nástroje, jsou ve škole, potom se znovu učí, plní povinnosti a spát chodí po desáté večer. Neznají sprostá a vulgární slova. Ty nemáš vůbec představu o rozdílech mezi Japonci, Korejci a Číňany, ty Johane. A o pojetí kvality mezi těmito národy je rozdíl tak veliký, jako čínská zeď.
14.10.2019 | 22:59:14 | | 89.176.46.* Reagovat
Bouchnout dveřma musíte proto, že je tam dvojité těstění,
ve Fabii zavřete dveře lehce, ale zase je špatná hluková izolace.
Jinak předpokládám, že máte 6ti kvalt stejný jako u ix20. ten je perfektně odstupňovaný a neexistuje rychlost, pro kterou by nebyl vhodný převod. Pružnost motoru je (po zajetí) vynikající, je to CVVT, oproti Fordu to bude jen o zvyku a budete spokojeni
30.04.2018 | 14:59:03 | olda47 | 85.70.138.* Reagovat