Rok výroby:1989Typ motoru:1,6Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:10 - fakt - l/100 kmVloženo:8. 12. 2008
Niva je nejen pravý off-road, vycházející z osvědčených modelů firem Jeep či Land Rover, ale také klasický výrobek socialistických automobilek, na němž se nic nezměnilo ani po několika desetiletích výroby. Automobil je nepohodlný, hlučný a, co je jeho největší slabinou v kombinaci s tím, že nemá rám, není nastříkán pozinkovou barvou, v důsledku čehož není zrovna trvanlivý. Na druhou stranu, při dnešním trendu kupování nových aut nejvýše po deseti letech trvanlivost ani nepožadujeme. Co se týče poruch, po roční odstávce vozu a jeho koupi jsme byli nuceni vyměnit lamelu spojky, která byla předchozím majitelem zcela opotřebována, a vyměnit krk posilovače brzd a všechny brzdové hadičky a trubičky, které po sedmnácti letech provozu a roce zahálky při odvzdušňování postupně praskaly. Nejzásadnějšími opravami pak bylo vyvaření předních podběhů, které nevydržely tíhu provozu, přidrátování výfuku, který odrezl od svých úchytů, a lepší připevnění převodovky, která měla stejný problém.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zásadní klady Nivy ovšem spočívají právě v její off-roadovosti. Niva je vozidlo, oplývající podobným technickým vybavením jako Land Rover Defender, ale při poloviční hmotnosti, se kterým vyjedete všechno, uvezete všechno, můžete tahat v lese stromy, můžete narazit do skály, můžete tahat traktor za kouli, můžete projet plotem s ostnatým drátem a nic se nestane. (vše je vyzkoušeno) Zkuste tohle s některým z moderních SUV nebo třeba legendárním Wranglerem novějšího data výroby, jehož plastové nárazníky sice vypadají pěkně, ale do Nivy bych si jimi narazit nepřál. Ne kvůli ní, ale kvůli jeepu. Všechny kladné vlastnosti si Lada zachová, jak vidno, i po devatenácti letech provozu. Jízda je pravým požitkem, neboť výhled z vozu je výtečný, a člověk se ani nemusí bát, že sjede s cesty, neboť by nebyl problém zase se na ni vrátit, popř. to vzít zkratkou. Niva kombinuje výhody Defenderu (průchodnost terénem, uzávěrka mezinápravového diferenciálu, chlaspká tvrdost, všehoschopnost), Felicie (menší spotřeba, hmotnot, pojištění, rozměry a cena, než u Defenderu) a traktoru (schopnost tahat stromy, rovnat sloupy, tahat valníky, orat apod.). Nemohu ji, než doporučit všem horským vesničanům, kteří chtějí, aby jejich auto vždy a vše dovezlo domů a na podzim se s ním mohlo jezdit na dřevo.
Zato NIVKA je utíkáček do kterého jsem se na první pohled zamiloval. může smrdět, klepat se, téct z toho kdeco. je to krasavice. Jak sibiřský tygr před skokem.
Nivečka je auto pro ty,kdo si chce užít jízdu OFF ROAD.Jsem dokonale spokojen.Všechny n.díly skoro zadarmo takže nemusím honit šroťaky.Doporučení výrobci-tuhou přední nápravu.Jinak spokojenost s autem za tuto pořizovací cenu.
Komentáře uživatelů k recenzi Lada Niva
Meresjev ale neměl nožičky čoveče.
Zato NIVKA je utíkáček do kterého jsem se na první pohled zamiloval. může smrdět, klepat se, téct z toho kdeco. je to krasavice. Jak sibiřský tygr před skokem.
30.08.2010 | 23:03:32 | Reagovat
NIva forever
Ano to je to pravé auto do dnešních podmínek. Ruská kvalita, parktičnost, jednoduchost. Je to nezmar. Prostě takový Meresjev na kolech.
16.02.2009 | 16:29:23 | Láďa Reagovat
Spotřeba 10l - jako u Felicie
16.02.2009 | 14:43:15 | Itall Reagovat
Ach NIVA
Nivečka je auto pro ty,kdo si chce užít jízdu OFF ROAD.Jsem dokonale spokojen.Všechny n.díly skoro zadarmo takže nemusím honit šroťaky.Doporučení výrobci-tuhou přední nápravu.Jinak spokojenost s autem za tuto pořizovací cenu.
16.02.2009 | 14:28:06 | Jarda Reagovat
souhlas
Konečně někdo kdo nepodlehl pozlátku pseudo teréňáků a má všech pět pohromadě.
09.12.2008 | 22:07:14 | MIREK Reagovat