Rok výroby:1995Typ motoru:zážěhový pětiválec 2.4Stav km při koupi:140 000 kmStav km nyní:165 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:27. 11. 2010
Občas nějaká ta žárovka, jednou výměna brzdových destiček. Někdy kolem 160tis. bylo třeba vyměnit spojku, což se ale dalo předpokládat a nejde to svádět na auto :) Jinak mě nikdy nenechala na holičkách. Léto, zima, hromy, blesky... zkrátka denní provoz v poměrně náročných podmínkách ( 300km týdně po D1 v pěti lidech, cestovní rychlost 160km/h) a pořád jak švýcary :)
Hodnocení a zkušenosti s autem
S autem jsem měl hlavně kladné zkušenosti. Jednalo se sice o moje první vlastní přemísťovadlo, ale nedá se říct, že bych neměl s čím srovnávat, co se jízdních vlastností a zátahu motoru týká (relativně dost odježděno v Civicu 2008 1.8i, Lagune 2006 2.2dci, Octavii 1.9tdi ...). Kappu jsem koupil od druhého majitele se 140 000km a serv. knížkou. Na to, že se jednalo o asi 13 let staré auto, bylo v bezkonkurenčním stavu, nehledě na to, že jak designově, tak i výbavou předběhlo dobu minimálně o jednu automobilovou generaci. Všechno v elektrice, palubní pc, automatická klima, téměř vše co člověk potřebuje - jediné co mi chybělo byl tempomat. O vnitřní prostornosti a jízdním komfortu tady bylo napsáno hodně, to nemá cenu zmiňovat. Pokud jsem se ale správně díval, nikdo tu zatím nepsal nic o pětiválci 2.4i, možná taky proto, že se u nás relativně špatně shání. Měl jsem možnost projet se ve 2.0i, i 2.4jtd a kdybych měl vybírat znovu, zase sáhnu po tomhle benzínu. V běžných otáčkách o něm ani nevíte, když sešlápnete plyn k podlaze ozve se parádní pětiválcový koncert. Co se dynamiky týká, neměl jsem problém. Výkon 129kw slibuje dostatečnou výkonostní rezervu pro případ, že se vám nalepí na zadek vlastnenec, co je přesvědčenej, že jeho Octavii nikdo nemůže ujet. Na dálnici není problém uhánět souvislou dvoustovkou, ale ideální cestovní rychlost je ( vzhleem k provozu a častým prekérkám) klasických 160. Dlouhodobou spotřebu jsem měl asi 10l, což je vynikající výsledek vzhledem k tomu, že holka občas dostala pěkně za uši :) Co dodat. Ideální kára pro ty, co nemaj miliony, ale stejně se chtějí luxusně svízt. A řeči milovníků koncernu VW o tom, že Passat je nejlepší auto na světě po zkušenostech s touhle Italkou vypouštím. Passat z roku 95 je ve srovnání s Kappou neuvěřitelnej vrak a ješt o 5-7 let novější modely se jízdním komfortem nemůžou přiblížit na dostřel. A je neuvěřitelná zábava mít možnost jim ujet v autě, o kterém jsou přesvědční, že je to plečka, která v zimě ani nenastartuje :) A hlavně, italský auta mají charizma, na který může Němec zapomenout. Jejich TDíčka sice možná jezdí za 5 (já jezdil s Octavíí 1.9tdi za 7,5 a to sem to moc nehnal - pravda, že automat), ale zní to jak traktor, kterej se má každou chvilku zadřít.To už si pak musí každej vybrat :)
Lancií poshramotili povesť súčiastky od fekalnych nemcov
Pred cca 4-5 rokmi, sa ma pytal kamoš aky mam nazor na Lancie, tak som mu odpovedal "múdro" ale predsa s rezervou, klasika z počutia (nespoľahlivosť, nedostupnosť a cena nahradnych dielov), prosto ako bežny smrteteľnik ktoremu život nedoprial bombovy eskort v Kappe. Onedlho nastal okamih kedy som nasadal do nejakeho auta pričom na 88% som si neuvedomoval že sa jedna o Lanciu. Od tej osudovej noci mam doživotne nasledky, Kappa mi vŕta hlavou a túžim po Lancií.
Taky mám Kappu se stejným motorem, živým se opravováním aut a hodně jsem toho najezdil v jiných autech a proto vím že taliáni jsou auta pro citlivý lidi, lidi, kteří si chtějí hrát s autem, maji smysl pro přesnost... a né jak zkurvení fašisti u kterých musí každej třikrát bouchnout do auta aby se něco stalo a myslí si u toho jak jsou supersportovní s TDIčkem a klikovou nápravou vzadu s hustokrutopřísnýma podložkama pod kola )
Hodně dlouho jsem se tak nezasmál jako nad příspěvkem pana Lop.Človíčku Vy jste v životě ani v Lancii neseděl,rozdíl mezi Passatem a Kappou je propastný.V jednom případě ultratvrdý hrkač s ultrapřemrštěnou cenou a v druhém případě pohodlí jako v obýváku za rozumnou cenu.Pravda občas zazlobí elektrika,ale vše je triviálně řešitelné.Thesis je něco ojedinělého,ne tuctovka ala Passat.
keby sa to nesralo tak by sa toho nikdo nezbavoval.Potom to da kazdy radsej do bazaru a tam to potom stoji a hnije.Talianske auta su sroty ved aj ta cena ojazdenky tak vyzera.Potom sa najde nejaky chuj co to kupi a chvali sa s tym ako keby mal raketu a pritom to doma len opravuje.Radsej sa budem vozit v tom traktore ako v nespolahlivej sunke made in italia
nikdo tady nepsal, že je to nejlepší auto na světě. Ale vy jste klasicti odpurci italskych aut, takže nemá cenu nic vic rikat:) a mimochodem vite hovno o tom jak se to sere nebo nesere. hodně štěstí v traktorech :)
tyto ludia co maju tie talianske vraky si myslia ze maju najlepsie auta a pritom su to obycajne stare vredy ktore sa jebu a treba to opravovat len to tu nechcu priznat.trepu tu o nejakej charizme a pritom na nu kazdy kasle ked sa to stale kazi.jedine pekne auto bola alfa 156 a ten zbytok stoji za hovno vid.lancia thessis.to je priklad toho ake skarede auto sa da vyrobit.mas len starinu ako to tu pise dole anonym.a co sa tyka konfortu v passate sa vozi lepsie ako v tejto hrci
Po pětiletých zkušenostech a 100 000km najetých s tímto autem (kappa 2.4 sedan) si nemůžu na nic stěžovat, auto má najeto údajně přes 200 000km, čemuž moc nevěřím, no, za 5 let jsem nepotřeboval servis (krom nastavení sbíhavosti), rozvody atd, si šikovný člověk se servisním manuálem zvládne udělat doma, stačí přípravky za 1000Kč a momentový klíč (a samozdřejmě sada rozvodů)....podotýkám, že nejsem automechanik...vezl jsem už hodně lidí a každý mi potvrdil, že lepší komfort než v kappě, v žádém autě stejné třídy nezažil...spotřebu mám u tohoto motoru klasickou - 10l/100km a to jezdím většinou brzda-plyn.....nic jsem nikdy nemusel opravovat (kromě klasické údržby jako je například výměna brzdových kotoučů atd.), nikdy mě nikde nenechala...v žádném případě se u tohoto auta nic stále nekazí (jak tvrdíte) a zrovna zmiňovaná alfa 156 (viz. motory twin spark a jejich variátory,kappa ho má sice taky, ale vydrží mnohem víc a nekazí se) na tom není v porovnání s tímto autem lépe...každý kus může být jiný, ale já jsem naprosto spokojen, navzdory počtu najetých kilometrů, stáří vozu a mému občasnému nešetrnému zacházení...on se taky člověk musí o svoje auto aspoň trochu zajímat a ne s každou prkotinou jezdit do servisu...
To víte motoristické časopisy v ČR vyplachují lidem hlavy kydy jak je škoda nej.Nedávno jsem se zasmál v rádiu jakémusi rádobytestu toho zmetka Roomstra kde řekl že je tam neuvěřitelný prostor.Málem se u toho udělal.Roomstr a vnitřní prostor to mě dost pobavilo.Nepochybuji kdo platil tohoto žvanila.Proto pořád ta oktávka a fabia a jiné zmetky z boleslavi.
Komentáře uživatelů k recenzi Lancia Kappa
Lancií poshramotili povesť súčiastky od fekalnych nemcov
Pred cca 4-5 rokmi, sa ma pytal kamoš aky mam nazor na Lancie, tak som mu odpovedal "múdro" ale predsa s rezervou, klasika z počutia
(nespoľahlivosť, nedostupnosť a cena nahradnych dielov),
prosto ako bežny smrteteľnik ktoremu život nedoprial bombovy eskort v Kappe.
Onedlho nastal okamih kedy som nasadal do nejakeho auta pričom na 88% som si neuvedomoval že sa jedna o Lanciu.
Od tej osudovej noci mam doživotne nasledky,
Kappa mi vŕta hlavou a túžim po Lancií.
24.11.2016 | 19:03:07 | rodeo | 94.136.137.* Reagovat
...
Taky mám Kappu se stejným motorem, živým se opravováním aut a hodně jsem toho najezdil v jiných autech a proto vím že taliáni jsou auta pro citlivý lidi, lidi, kteří si chtějí hrát s autem, maji smysl pro přesnost... a né jak zkurvení fašisti u kterých musí každej třikrát bouchnout do auta aby se něco stalo a myslí si u toho jak jsou supersportovní s TDIčkem a klikovou nápravou vzadu s hustokrutopřísnýma podložkama pod kola )
18.12.2012 | 14:29:27 | kalin | 88.103.103.* Reagovat
Lancia
Hodně dlouho jsem se tak nezasmál jako nad příspěvkem pana Lop.Človíčku Vy jste v životě ani v Lancii neseděl,rozdíl mezi Passatem a Kappou je propastný.V jednom případě ultratvrdý hrkač s ultrapřemrštěnou cenou a v druhém případě pohodlí jako v obýváku za rozumnou cenu.Pravda občas zazlobí elektrika,ale vše je triviálně řešitelné.Thesis je něco ojedinělého,ne tuctovka ala Passat.
02.12.2010 | 12:51:41 | fk Reagovat
keby sa to nesralo tak by sa toho nikdo nezbavoval.Potom to da kazdy radsej do bazaru a tam to potom stoji a hnije.Talianske auta su sroty ved aj ta cena ojazdenky tak vyzera.Potom sa najde nejaky chuj co to kupi a chvali sa s tym ako keby mal raketu a pritom to doma len opravuje.Radsej sa budem vozit v tom traktore ako v nespolahlivej sunke made in italia
02.12.2010 | 06:01:14 | jhgj Reagovat
n.X
nikdo tady nepsal, že je to nejlepší auto na světě. Ale vy jste klasicti odpurci italskych aut, takže nemá cenu nic vic rikat:) a mimochodem vite hovno o tom jak se to sere nebo nesere. hodně štěstí v traktorech :)
01.12.2010 | 20:31:23 | n.X Reagovat
tyto ludia co maju tie talianske vraky si myslia ze maju najlepsie auta a pritom su to obycajne stare vredy ktore sa jebu a treba to opravovat len to tu nechcu priznat.trepu tu o nejakej charizme a pritom na nu kazdy kasle ked sa to stale kazi.jedine pekne auto bola alfa 156 a ten zbytok stoji za hovno vid.lancia thessis.to je priklad toho ake skarede auto sa da vyrobit.mas len starinu ako to tu pise dole anonym.a co sa tyka konfortu v passate sa vozi lepsie ako v tejto hrci
01.12.2010 | 05:40:58 | lop Reagovat
RE: každý může mít svůj názor
Po pětiletých zkušenostech a 100 000km najetých s tímto autem (kappa 2.4 sedan) si nemůžu na nic stěžovat, auto má najeto údajně přes 200 000km, čemuž moc nevěřím, no, za 5 let jsem nepotřeboval servis (krom nastavení sbíhavosti), rozvody atd, si šikovný člověk se servisním manuálem zvládne udělat doma, stačí přípravky za 1000Kč a momentový klíč (a samozdřejmě sada rozvodů)....podotýkám, že nejsem automechanik...vezl jsem už hodně lidí a každý mi potvrdil, že lepší komfort než v kappě, v žádém autě stejné třídy nezažil...spotřebu mám u tohoto motoru klasickou - 10l/100km a to jezdím většinou brzda-plyn.....nic jsem nikdy nemusel opravovat (kromě klasické údržby jako je například výměna brzdových kotoučů atd.), nikdy mě nikde nenechala...v žádném případě se u tohoto auta nic stále nekazí (jak tvrdíte) a zrovna zmiňovaná alfa 156 (viz. motory twin spark a jejich variátory,kappa ho má sice taky, ale vydrží mnohem víc a nekazí se) na tom není v porovnání s tímto autem lépe...každý kus může být jiný, ale já jsem naprosto spokojen, navzdory počtu najetých kilometrů, stáří vozu a mému občasnému nešetrnému zacházení...on se taky člověk musí o svoje auto aspoň trochu zajímat a ne s každou prkotinou jezdit do servisu...
18.01.2014 | 22:24:48 | bobr86 | 213.211.57.* Reagovat
Neposer sa
Mas obycajne auto,starinu,tak sa neposer.
30.11.2010 | 22:14:38 | Reagovat
nstar
To víte motoristické časopisy v ČR vyplachují lidem hlavy kydy jak je škoda nej.Nedávno jsem se zasmál v rádiu jakémusi rádobytestu toho zmetka Roomstra kde řekl že je tam neuvěřitelný prostor.Málem se u toho udělal.Roomstr a vnitřní prostor to mě dost pobavilo.Nepochybuji kdo platil tohoto žvanila.Proto pořád ta oktávka a fabia a jiné zmetky z boleslavi.
28.11.2010 | 14:21:25 | pol Reagovat
pekne auto ale neviem preco vsetkych Octavia tak ovplyvnila, totalne hyba vasimi zivotmi ako myticka nymfa, o ktorej sa zavistlivcom zdaju mokre sny
28.11.2010 | 14:09:01 | nstar Reagovat