Rok výroby:1998Typ motoru:2498-300TdiStav km při koupi:2 500 kmStav km nyní:20 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 letPrůměrná spotřeba:15-30 l/100 kmVloženo:13. 7. 2006
Ano, docela hodně a velmi různé. Auto je používáno k vojenským účelům, je s ním drsně zacházeno, je těžké a z toho pramení hodně poruch.
Upadlý přídavný alternátor, ucpaný přetlakový ventil turba, rychle vznikající vůle na uložení naprav, rychle odcházejí i kladky v motoru a ventilové vůle vydrží seřízené tak 1000km.
O závadách na jednoduché elektoinstalaci ani nemluvě, skoro celá je předelaná.
Naproti tomu jsou velmi trvanlivé brzdy a originální pneu se velmi pomalu sjíždějí. Měnil jsem i spojkové ložisko, pořád někde uniká olej a momentálně auto stojí a motor běží jen na tři válce.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Sloužím u elitního útvaru AČR a LR jsem vystřídal za karieru hodně od LR90 300Tdi až po nejnovější LR 110 TD5. LR130 je specialní auto s těžkou nástavbou, za 6let provozu najelo jen asi 20 000km a přesto se na něm vyskytly závady jako na jiném LR za 100 000 km.
Slabý 4válcový turbodiesel se z autem neskutečně nadře, velmi často musí být zapojena redukční převodovka, aby se i v lehkém terénu nebo kopci auto vůbec pohlo. I když jinak je tento motor velmi spolehlivý a relativně úsporný(osvědčený i za velmi těžkých podmínek jako jsou mise v Afgánistánu a Iráku, angličané nechtějí do těchto misí ani nové TD5 kvůli náročnější údržbě), do tohota auta jeho zástavba je extém trochu z nouze a je si toho vědom i výrobce podvozku, tak výrobce nástavby(VOP Group Český Těšín).
Spotřeba auta je průměrně 15 litrů v běžném provozu, v terénu pak asi dvojnásobek.
Jízdní vlastnosti jsou vzhledem k váze auta(pohotovostní hmotnost 3380kg) velmi nestabilní.
Jinak mám s ostatními LR jen ty nejlepší zkušenosti, nezničitelné vozy, nenáročné, jednoduché konstrukce s vinikajícími jízdními vlastnostmi v terénu.
Sloužil jsem u cizí armády,Defendry jsme měli také, když se auto v nouzi trochu víc oplechovalo, všechno na něm šlo do háje včetně motoru.U auta není nic předimenzované... bohužel
03.03.2020 | 09:34:39 | Martin na
| 89.24.40.*Reagovat
LR u AČR
Co je pravdy na tom že AČR objednala ve snaze ušetřit auta natolik osekaná a zjednodušená že jejich průchodnost terénem je silně omezená?
taková závada se u našeho útvaru zatím nevyskytla, naše TD5 ještě nemají tolik najeto,ale tyto problémy mají TD5 v kosovu.zdravím slovenského kolegu,byl jsem v KFOR s příslušníky slovenského kontingetu,kteří zahynuli při leteckém neštěstí při návratu.
Komentáře uživatelů k recenzi Land Rover Defender
Souhlas
Sloužil jsem u cizí armády,Defendry jsme měli také, když se auto v nouzi trochu víc oplechovalo, všechno na něm šlo do háje včetně motoru.U auta není nic předimenzované... bohužel
03.03.2020 | 09:34:39 | Martin na | 89.24.40.* Reagovat
LR u AČR
Co je pravdy na tom že AČR objednala ve snaze ušetřit auta natolik osekaná a zjednodušená že jejich průchodnost terénem je silně omezená?
02.05.2008 | 11:55:36 | Judas Priest Reagovat
odpověd
taková závada se u našeho útvaru zatím nevyskytla, naše TD5 ještě nemají tolik najeto,ale tyto problémy mají TD5 v kosovu.zdravím slovenského kolegu,byl jsem v KFOR s příslušníky slovenského kontingetu,kteří zahynuli při leteckém neštěstí při návratu.
14.07.2006 | 07:32:16 | jura Reagovat
Nafta v oleji
Slovenská armáda má velké problémy s prenikaním nafty do oleja u modelov Td5. Ako je to v Čechách?
13.07.2006 | 17:30:41 | Reagovat