Rok výroby:2001Typ motoru:1,6 72KWStav km při koupi:20 kmStav km nyní:65 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 letPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:30. 3. 2007
Ne, nikdy. Doposud jsem kromě provozních kapalin nevyměnil ani žárovku! Celou sadu žárovek mám pořád originál zabalenou a přelepenou nálepkou s logem MAZDA. Jediný problém co jsem kdy měl, byly brzdové kotouče.
Pořád se deformovaly a deformují. V servisu mi bylo vysvětleno, že brzdové destičky jsou pořád dost tvrdé a Mazda s tím hodlá něco udělat. Uvidíme. Je pravdou, že mi vyměnili brzdové destičky za jiné, ale problém se opět objevil.
Tenhle problém nepovažuji za poruchu!
Hodnocení a zkušenosti s autem
Pro mne perfektní, rodinný a spolehlivý vůz. Výhodou pro mne bylo, že vůz jsem koupil úplně nový.
S výbavou Celebration jsem spokojený. Sportovní tří ramenný volant potažený kůží včetně řadící páky perfektně zapadá do interiéru. Ovládání na palubní desce je přehledné a hned po ruce. Na předních i zadních sedačkách se sedí pohodlně. Přední jsou trošku tvrdší, sportovnější.
Podvozek je prostě skvělý. Používám pneumatiky 195/50 R 15. Jízdu však kazí stav komunikací v republice.
Prohlídky a výměny nechávám vždy provádět v autorizovaném servisu.
Motor není hlučný, po nastartování jen šumí. Hlučnost se zdvihá asi od 130 Km/hod a výš. Myslím si, že je v normě. Na to, že má 72 kw je pružný. Ve vyšších otáčkách dobře reaguje a díky podvozku je sním jízda perfektní. Startování v mrazech jsem měl vždy bez problému. Baterii mám od výroby a až teď přišel čas na výměnu. Což je asi rekord.
Když jezdím s rodinnou tak v průměru kolem 7 litrů. Sám, někdy sportovnější jízdou se spotřeba zvedne na 8 litrů.
Na karoserii jsou samozřejmě drobné vady na kráse, ale pouze díky bezohledným lidem na parkovišti a díky štěrkovému posypu v zimě. Tomu se snad v republice nikdy a nikde nevyhnem.
Na závěr co dat. Snad jen to, že tento vůz je opravdu spolehlivý, ve své třídě prostorný. Neměnil bych. Můžu jenom doporučit.
Jen poslední věc. Jel jsem s Mazdou 626 na technickou a měla najeto 75.000 Km. Zavolali na mě, abych se šel podívat na podvozek. Technik tam stál a jenom kroutil hlavou a konstatoval, že je jak nový. Našel malou rezavou skvrnku na držáku výfuku. Doporučil mi to nastříkat konkorem. Ve stejném stylu to pokračoval dál. S moji Mazdou 323F to bylo úplně stejné jen s tím, že tam nebyla žádná rezavá svrnka.
Zvlněné brzdové kotouče za poruchu považuji. Můžete uvést kolik jejich výměna stojí a jak dlouho vydrží. Četl jsem také, že motor mazdy 323 často bere olej. Jak je to s Vaším? Uvažuji o koupi tohoto vozu a pomohlo by mě to v rozhodování a snad i ostatním.
Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 323
Ma taky BJ 1,6, olej nebere vůbec, i když do něj leju řídký Castrol TXT 5W40, asi se ta spotřeba oleje týkala spíš starší 1.8-čky
01.09.2008 | 13:28:24 | JP Reagovat
olej
mam uplne presne to same auto dva roky a nikdy jsem do nej nemusel dolit ani kapku (pri pravidelne vymene po 15ti tis.km.)
19.04.2008 | 22:44:32 | Jabloňa Reagovat
Kotouče
Zvlněné brzdové kotouče za poruchu považuji. Můžete uvést kolik jejich výměna stojí a jak dlouho vydrží.
Četl jsem také, že motor mazdy 323 často bere olej. Jak je to s Vaším?
Uvažuji o koupi tohoto vozu a pomohlo by mě to v rozhodování a snad i ostatním.
27.07.2007 | 14:58:59 | Laďa Reagovat