Rok výroby:2001Typ motoru:1991Stav km při koupi:70 000 kmStav km nyní:87 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:8,8 l/100 kmVloženo:11. 10. 2007
Předchozí auto: Š120 R19Mitsubishi Galant Honda Accord
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Prasklá manžeta na řídící tyči – oprava 550 Kč. Nějaký vandal mi rozbil čelní okno. Oprava 10500,- Kč, naštěstí mám okno pojištěné, takže mě to nic nestálo.
Auto bylo pravidelně servisováno v autorizovaných servisech, a já v tom hodlám pokračovat. Při intenzivním brzdění mám dojem, že budou trochu zvlněné přední kotouče. Zatím se s tím dá jezdit.
Na 90000 má být kontrola rozvodového řemenu, jeho výměna až na 150000. Uvidím jak to v servise dopadne. Přehled o cenách náhradních dílů zatím moc nemám, ještě jsem žádné nepotřeboval. Doufám, že to tak vydrží i do dalších let.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mám model 2.0i v provedení Exclusive, vybaven 4 airbagy, posilovač řízení, klima, ABS, TCS, mlhovky, kotouče na všech kolech, výškově seřiditelné sedadlo řidiče, elektrická vyhřívaná zrcátka, přední okna v elektrice, zamykání zpátečky, imobilizér, centrál na DO. Co mi ve výbavě chybí je PP a střešní okno.
Sedadlo spolujezdce lze sklopit tak, že z něj vznikne odkládací stolek. Zadní sedadla jsou dělená a mají polohovací opěradla, takže každý si může najít svou polohu. Dále je možné zadní sedadla posouvat. Kufr není příliš rozměrný, má asi 350l, Fabie má rozhodně větší, ale při posunutí sedadel asi o 15 cm vpřed, se Fabii vyrovná. Vzhledem k tomu, že 323 je poměrně malé auto, je na zadních sedadlech překvapivě dost místa. Rozhodně víc než v Octavce. Samozřejmě v nejzazší posunuté poloze sedadel.
Sedadlo řidiče má dobré vedení, volant a řadicí páka jsou potaženy kvalitní kůží, která příjemně padne do ruky. Plasty se zdají být kvalitní, nikde nic nevrže ani neskřípe. Všechny ovládací prvky jsou umístěny v dosahu řidiče, ale výtku bych měl k spínačům mlhovek, výškovému nastavování světel a regulace osvětlení přístrojovky, kdy ovládaní je dole vlevo od volantu v takové prohlubni. Je špatně přehledné a nutí se dívat, co mačkáte. A pokud je venku tma, je problém nalézt správný ovladač.
Motor je 16-ti ventilový dvoulitr 96kW, s poměrně tichým chodem, vědět o sobě dává až od 130 km/h., to už na 5-ku točí asi 4000 ot/min. Motor se lehce vytáčí až k 6500 ot/min., evidentně mu vyšší otáčky svědčí. Přitom je motor dostatečně pružný, není problém jet po městě na 5-ku padesát a z této rychlosti lze i slušně zrychlovat. Ale při podřazení a sešlápnutí plynu dokáže 96 kW (131 k) s poměrně lehkým autem slušně zacvičit. Leckteré silnější vozy bývají překvapeny, jak rychle se jim dokáži vzdálit. Samozřejmě je to výhoda při předjíždění, kdy se dostatek výkonu využije.
a D1 v táhlých kopcích bez problémů udržuje stálou rychlost třeba 150 , kdy i větším autům již kolikrát dochází dech. Nejvíc jsem s ním jel jen 170, už jsem vyrostl z nějakého závodění, stopu drží dobře, za volantem máte pocit jistoty. Dle testů, by údajně mělo jet až 210, nezkoušel jsem. Podvozek je tvrději naladěn a ve spojení s koly 195/50/15 perfektně drží stopu, nemá tendenci k neotáčivosti, či přetáčivosti. Progresivní posilovač pracuje velice dobře, cítíte, že máte auto opravdu pevně v rukou.
Rovněž brzdy jsou vynikající a nemají tendenci slábnout. Měl jsem možnost ho vyzkoušet na mosteckém okruhu a jízda na hranici je vskutku impozantní. Na silnici, kde se to jen hemží zatáčkami je radost se svézt. Na auto jsem koupil nová hliníková kola, která podtrhla celkový vzhled auta. Bohužel jsem koupil pneu Firestone Firehawk700, které mají sice dost dobré jízdní vlastnosti, ale jsou trochu hlučnější, nebyly zase tak drahé. Auto nemá příliš dobré odhlučnění, takže při vyšších rychlostech vadí aerodynamický hluk a již zmíněná hlučnější kola. A je to škoda, protože vzhledem k tichému motoru je ta hlučnost opravdu nepříjemná. Poučení pro příště.
Spotřeba je hodně odvislá od stylu jízdy. Takové ty spotřeby kolem 5-6 litrů jsou pro mě v nedohlednu. Při normální úsporné jízdě je asi 7-7,5 l/100 km. Ve městě se pohybuje nad 9 l. Samozřejmě sportovní jízdou a nebo na dálnici si také vezme dost. Dlouhodobě průměrnou spotřebu mám 8,8 l. Nutno ještě uvážit, že vliv na to bude mít trochu i klima, která běží od jara do podzimu skoro pořád.
Pár informací k provozu mazdy. Najeto asi 120000 km a došlo na brzdy. Výměna všech destiček, už to opravdu potřebovaly a všech kotoučů. Přední byly trochu zvlněné, takže výměna byla žádoucí a zadní byly dost orezlé, takže na doporučení servisu, jsem je nechal taky vyměnit. Ruční brzda brzdila dost málo, levé kolo skoro vůbec, takže též oprava. Cena předních kotoučů 2500,- za jeden, zadní po 900,- Kč, s prací a destičkami cca 10000,- Kč. Dále jsem měnil oba přední tlumiče, spíš ale preventivně, protože jeden trochu tekl, tak jsem je nechal oba vyměnit. Dále se znovu ozývá klepání na přední nápravě, opět obligátní tyčka stabilizátoru. Prostě naše silnice, co dodat. Jinak žádné další problémy, motoricky naprosto perfektní.
26.05.2011 | 08:14:25 | Ivoš - autor recenzeReagovat
Po roce a půl
Na 90000 výměna rozvoďáku a všech náplní, svíčky, filtry - 11500 Kč. V současnosti mám najeto 105000 km, měnil jsem obě zadní ložiska, byla to darda, 5500 Kč jedno, protože se musí měnit celý náboj. Dále jsem zanamenal klepání na přední nápravě, výměna tyčky u stabilizátoru - 1200 Kč. Jinak už vůbec nic. Stav stále perfektní a jezdí jak z praku.
27.03.2009 | 10:17:06 | Ivoš - autor recenzeReagovat
dobre teda
dobre teda vzdávam sa :-) každý zdroj uvádza inak. Pre mna je hlavné to že sa tam zmestila zviazaná svokra ked som ju viezol k jazeru :-)
Mazda 323f má batožinový priestor 335l a nie 350l. Po posunutí zadnej lavice do krajnej polohy má mazda objem 421l čo sa prakticky vyrovná fabii combi-tá má 425l. Mazda ale nieje čistokrvné kombi-je to mierne natiahnutý hatchback.
Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 323
Po dvou letech
Pár informací k provozu mazdy.
Najeto asi 120000 km a došlo na brzdy. Výměna všech destiček, už to opravdu potřebovaly a všech kotoučů. Přední byly trochu zvlněné, takže výměna byla žádoucí a zadní byly dost orezlé, takže na doporučení servisu, jsem je nechal taky vyměnit. Ruční brzda brzdila dost málo, levé kolo skoro vůbec, takže též oprava. Cena předních kotoučů 2500,- za jeden, zadní po 900,- Kč, s prací a destičkami cca 10000,- Kč.
Dále jsem měnil oba přední tlumiče, spíš ale preventivně, protože jeden trochu tekl, tak jsem je nechal oba vyměnit.
Dále se znovu ozývá klepání na přední nápravě, opět obligátní tyčka stabilizátoru. Prostě naše silnice, co dodat.
Jinak žádné další problémy, motoricky naprosto perfektní.
26.05.2011 | 08:14:25 | Ivoš - autor recenze Reagovat
Po roce a půl
Na 90000 výměna rozvoďáku a všech náplní, svíčky, filtry - 11500 Kč. V současnosti mám najeto 105000 km, měnil jsem obě zadní ložiska, byla to darda, 5500 Kč jedno, protože se musí měnit celý náboj. Dále jsem zanamenal klepání na přední nápravě, výměna tyčky u stabilizátoru - 1200 Kč. Jinak už vůbec nic. Stav stále perfektní a jezdí jak z praku.
27.03.2009 | 10:17:06 | Ivoš - autor recenze Reagovat
dobre teda
dobre teda vzdávam sa :-) každý zdroj uvádza inak. Pre mna je hlavné to že sa tam zmestila zviazaná svokra ked som ju viezol k jazeru :-)
14.10.2007 | 13:15:57 | jojo Reagovat
malá oprava
Mazda 323f má batožinový priestor 335l a nie 350l. Po posunutí zadnej lavice do krajnej polohy má mazda objem 421l čo sa prakticky vyrovná fabii combi-tá má 425l. Mazda ale nieje čistokrvné kombi-je to mierne natiahnutý hatchback.
12.10.2007 | 07:56:20 | jojo Reagovat