Rok výroby:2000Typ motoru:1500 cm3Stav km při koupi:106 000 kmStav km nyní:126 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:8. 2. 2009
Před rokem a půl jsem hledal nějaké auto nižší středni třídy, neporuchové, s nízkými provozními náklady a po přečtení pozitivních recenzí na mazdu 323f jsem si vybral mazdu 323f BJ, 1500 cm3 benzín, r.v. 2000, najeto 106 tis. km, servisní knížka. Před koupí auta jsem navštívil autorizovaný servis mazdy a nechal si udělat předkupní prohlídku. Na autě našli pár závad, ale cena byla dobrá, tak jsem ji vzal. Po koupi jsem nechal opravit to, na co mě v servisu upozornili - vyměnit olej, rozvody, svíčky, brzdové destičky, vzpěry dveří a váhu vzduchu (prý častý problém u mazd 323f), přes 20 tis Kč. Po roce jsem překvapivě neuspěl na STK, vadný katalizátor a nefunkční motor levého předního světla. Oprava 7 tis. Kč (naštěstí mi dali neoriginální katalizátor, originál stojí 25 tis. Kč). Mám centrál, těď mi přestali zavírat levé zadní dveře, prý vadný motorek. Odlepuje se gumové těsnění dveří.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Nikdy více mazdu. Drahé náhradní díly a servis. Doma máme ještě stejně starou Fabii a po 8 letech je výrazně vidět rozdíly v kvalitě zpracování. Škodovka jednoznačně vyhráva. Asi namítnete, že jsem natrefil na špatný kus, ale všiml jsem si, že i jiné mazdy 323f BJ mají problémy s kvalitou zpracování - nárazníky klesají cca o 1-2 cm (stčíte tam prst). Gumové těsnění dveří se odlepuje a netěsní.
Nedá mi to, přisadím si, protože mám 323 krátce taky a asi jsem divný, moc náročný, nevím, staré japonce obdivuji, ale zde jsem čekal víc. Mám ji po Nissanu Almera 1,4 N15 a to přímé srovnání přineslo dost zklamání. Stručně a zběžně. Mazda hrozně drncá a přitom nemá podvozek přesnější a jistější než Almera, snad jen tužší a ty největší rány snáší trochu lépe (je taky trošku větší). Motor je sice výkonnější (díky objemu 1,6), ale jeho charakteristika už není ta jemnost, linearita a preciznost, co jsem dostával v Almeře. Mazda je víc tuhá a silová na ovládání, víc se s ní peru a unaví mě mnohem dřív. Navíc neposlušný elektronický plyn je přímo odporný, ten mě přivádí k zuřivosti. Takové plyny znám z nových aut, ale tady jsem ho ještě nečekal a je fakt hodně protivný. A hnije taky víc než Almera, ale to mě moc nepřekvapilo, to je u Mazdy samozřejmé-)
Dobrý den,mám prozbu,zacala mi jako by cukat Mazda pri rozjezdech a to i když je to zahrátý,jakmile přidávám plyn,tak to v jednom místě začne skubat,jako by se to dusilo.Nevím co s tím.Poradí mi někdo?Předem díky.
nestartuje mazda323 ba neide elek. do cerpadla benzinoveho ale cerpadlo funguje
23.03.2014 | 18:47:42 | marek
| 78.98.199.*Reagovat
Mazda 323 F 1,5 65KW r.v.2000
Tento vůz vlastním již 6 rokem.Mohu říci, že za celou tu dobu jsem na tomto voze vyměnil pouze rozvody po koupi,Přední a zadní tyčky stabilizátoru.Jinak každý rok olej,filtry a zapalovací svíčky 1x za 4 roky,Po dobu co vozidlo vlastním jsem najel 115000 Km a mohu říci,že bych ho nevyměnil za nic.Mimo jiné má ještě škodu fabii 1,4 mpi combi stejný ročník,se kterým také najezdíme cca 16000 Km ročně mohu říci,že roční provoz u této škodovky mě stojí 7000 - 9000 Kč a to nepočítám palivo.Prostě pořád tam neco odejde ma najeto 178000 Km. Mazda má najeto 246000 Km je to prostě klenot.Za udržbu 1x za rok cca 3000 Kč.
Ano je to tak, takové problémy může mít každé auto, já mám tuto mazdu 3 roky, přede mnou ji měla jedna paní a pokud se k tomu auto člověk chová normálně, tak je to auto velmi spolehlivé a bezporuchové!!! Když je třeba vyměnit váhy vzduchu, mazdička pak jede jako ďas, fakt je to pak drak, takže vše má něco do sebe :)Je pravda, že některé věci tam rády odchází, jak u jiných aut, každému se kazí něco. Srovnání škodovky a mazdy je fakt trapné.
Ja len na ceny filtre,rozvody atď.Tiež som všetko kupoval a dával robiť doma až kým som nemrkol na www.motoallegro.pl a až potom mi došlo ako nás tu obťahujú grázli a robia s japoncov nenormálne nákladné autá na opravu.Príklad stabilizátor orig. cca.1600- 2500 sk v PL 470sk.Filter vzduch kvalitný v SK od 650.-sk v PL CHampion 185.-sk atď.Toľko som platil v PL osobne ja a oveľa viac - normálne šok.
Já mám stejnou mazdu, ale o rok novější a nárazníky jsou už 8 let stále stejné. Mazda (vlastně všechna japonská auta) jsou známy svou kvalitou a spolehlivostí.
Sada CONTITECH (kvalitou zcela srovnatelná) 3.250kč, vodní pumpa 1.200kč, filtry odpovídají, čili 1.300kč, olej polosyntetika 10W40 200kč/L (Mobil1 - velmi dobrý), řekněme 1000kč (nevím, kolik je olejová náplň, odhaduji max. 4,5L). Tudíž nějakých 6.900kč bez práce. Čili z mého pohledu je 11.000kč naprosto mimo. Jinak sada Gates za 12.000kč, tu si může pořídit leda blázen.
Ta cena je dobrá.Počítej:rozvody 6500kč, filtry kabinový700kč,olejový+vzduchový 500kč,olej syntetika-1200kč + práce.A to je ještě levné, jen samotné rozvody GATES stojí 11500kč.
original rozvody v Mazdě vás výjdou minimálně na 20 000kč.. I s prací samozřejmě.
11.07.2012 | 00:06:00 | Karel
| 90.178.159.*Reagovat
Já jsem platil 11130kč.Rozvody,olej ,filtry.Možná bych u jiného auta dal méně ale Mazdičce to rád odpustím,to svezení stojí za to.Ne že by to bůhvíjak jelo ,to ne ale kdo to porovná průjezd zatáčkou třeba se Scénicem ví o čem je řeč.
To bolo kde? priamo v japonsku? BMW 120d ročník 2006, cena 9 tis SK aj s prácou v autorizovanom BMW servise! myslím, len rozvody a všetko k tomu. Niekto sa nechal pekne napáliť. A, že bavorák má drahý servis. PS: na fábku 1,6i V16, stály rozvody všeho všudy do 1000 sk :-D
Já byl na 90000 km ve značkovém servise (rozvody, olej, náplně, svíčky, filtry) cena byla 11500,- Kč. Jinak olej a filtry měním v neznačkovém servise, plná syntetika za 1600,- Kč.
Váha vzduchu je i u benzínu, a častá příčina toho že odejde je ta, že majitel vymění origo vzduchový filtr za "sportovní"
Jen pro info - je tu někdo komu dělali prohlídku v 90000 (svíčky, filtry, rozvody, oleje) v jiném než značkovém servise - tak je cena cca 11000 kč - je to zbytečně moc? Dík za info
Doporučuji změnit mechanika.:-)) Bych poslal odkaz, ale to by mělo katastrofální vliv na vzhled stránek. Každopádně porucha, resp. špatná funkce váhy vzduchu není u benzínu tak patrná, jako u nafty, tam je to prostě v (_._), když se vysype a 100% se to pozná.
Řekl mi to mechanik. Že ten potenciometr je vlastně snímač polohy klapky vzduchu, který posílá do počítače údaje o množství vzduchu,ale jestli tedy existuje jiná váha vzduchu u benzínu, to nevím, a boxovat za to taky nemůžu :-) Je to možné.
Dobrý zlatý střed jsou i svíčky BERU, měl jsem je a v servisu se dušovali, že vydrží min. 90 000km do první kontroly (ne výměny). Je fakt, že jsem na nich najezdil 80000 km bez problému, pak jsem auto prodal.
U benzínu to není váha vzduchu, ale správně "potenciometr škrtící klapky". Mě odešel u benzínu taky cca po 120000 km tím, že v místě kde běhá snímač po vinutí nejčastěji (asi v 1. třetině zdvihu pedálu plynu) došlo k prošoupání toho vinutí. U některých typů aut to stačí jen vyčistit, já to musel vyměnit /13000 komplet klapka/.
Jen mě překvapuje výměna váhy vzduchu. U benzínu se její problém projeví až když je úplně na sráč, což po 100.000km nevím, nevím. Obával bych se, že má najeto tak dvakrát tolik (servisní kniha dnes, bohužel, není nic). Ale kdo ví.... .
Motor 1.5 16v se opravdu montoval - 9/98-1/01. Čili rok 2001 bude spíše uvedení do provozu. Jestli je vůz dovezen ze SRN, tak tam se uvádí "uvedení do provozu", nikoli výroba.
Mě vyšly všechny čtyři svíčky na 1400kč. Kupoval jsem Denso Iridium Power IK16 a to jsou svíčky... :-)
11.07.2012 | 00:09:00 | Karel
| 90.178.159.*Reagovat
Obsah motoru 1,5 L
Občas se stane,že natrefíš na špatný kus,ale těch závad je nějak moc. Docela mě zaráží obsah motoru 1,5L.Mám 323BJ rok 03 a obsah je 1,6 a výkon 72kW,ještě se dělali s výkonem 70kW.Buď jsi se spletl a nebo nemáš Mazdu.Minulý týden mi odešlo čidlo abs,u Mazdě bez problému určili které a cena 2800Kč+montáž.Ostatní výměny si nechávám dělat u soukromníčka,ale ty ceny co uvádíš pasujou tak na Superba.Olej+filtr+výměna=650Kč,svíčky+výměna=700Kč,řemen+výměna=3000kč,desky nevím přesně 4ks=4600Kč.Nechápu výměnu vzpěry a egr ventilu,asi tam nebyl.Jinak je vše možný,stejně jako závady,které uvádíš,ale porovnávat s Felicíí či jinou VW-Škodovkou je k smíchu.
bral jsem to podle sebe ,já mám 1,8 a tam je to fakt 6-12tisíc.A svíčky tam nemůžeš dát brisky,dělá to paseku.Pořádné stojí 400-500kč jedna!!!,ale zase vydrží až 200000km.Některé díly jsou fakt dražší,ale zase je potřebuješ vyjímečně.
11.000kč za rozvody? To není V6. V katalogu za 6.000kč i s vodní pumpou a všema řemenama. A to není nejlevnější varianta. Ta vychází na 4.500kč. Desky dle typu brzd 900 - 1.900kč (ATE) atd., čili cena 20.000kč je naprosto absurdní.
Tu recenzi beru jako zoufalý pokus poškodit image spolehlivosti japonských vozů. No a srovnávat Japonce s Fábií, to už je k smíchu. Fábii mám na heveru 3x do týdne, japonce jen na výměnu oleje.......
"olej, rozvody, svíčky, brzdové destičky, vzpěry dveří a váhu vzduchu" - 20.000kč. Co to je za otřesnou cifru? To snad byl servis Mazda, ne? Doporučuji kvalitní neznačkový servis a opravy budou stát polovinu.
Hlavně u týhle Mazdy je zbytečný měnit rozvody.. U 323F BJ, který jsou v benzínu a jsou vyrobeny opravdu v japonsku, je zbytečný měnit rozvody.. Ty original japonský vydržej třeba 300 000km. Když tam dáte levný evropský šmejdy, tak za 20 000km budou v horším stavu, než ty původní, které vyhodíte. Třeba u motoru ZM, i když by náhodou ty rozvody praskly, nic se nestane.. V tomto motoru se písty s ventilama nepotkají, takže se jen vymění řemen, seřídí ventily a jede se dál :-)
11.07.2012 | 00:13:05 | Karel
| 90.178.159.*Reagovat
smůla
Když se tady podíváš na ostatní recenze jsi jediný kdo má takové potíže. Mazda je sázka na jistotu, no ale někdy zklame i Mazda.Já ji mám 7 let a opravy stály 900kč.Zkus jiné auta ,třeba budeš mít víc štěstí ale pochybuji.
Mám ji taky už 2,5 roku model 2001, ale dvoulitr. Zatím naprostá spokojenost, jen jsem měnil PZ ložisko, originál celý uložení, skoro 6 tis. Takže opravdu drahé náhr. díly no a i spotřeba kolem 8,5 l. Ale jinak jizdní vlastnosti parádní, za to svezení vyšší náklady rozhodně stojí. Rodiče mají fabku stejný ročník a mají s ní starostí podstatně víc. Ale u starších aut je to i tom, jak se k tomu chová předchozí majitel, to dělá moc.
Asi fakt smula. Ja ji mam (10/2002) a krome vahy vzduchu zadny zasadni problem. Spotreba vsak nic moc - 9 l (napul mesto napul mimo, lehka noha). Kvalita zpracovani mi prijde dobra, "poklesle" narazniky mi zpusobili jini ridici pri parkovani (Praha).
Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 323
Také trochu zklamání
Nedá mi to, přisadím si, protože mám 323 krátce taky a asi jsem divný, moc náročný, nevím, staré japonce obdivuji, ale zde jsem čekal víc. Mám ji po Nissanu Almera 1,4 N15 a to přímé srovnání přineslo dost zklamání. Stručně a zběžně. Mazda hrozně drncá a přitom nemá podvozek přesnější a jistější než Almera, snad jen tužší a ty největší rány snáší trochu lépe (je taky trošku větší). Motor je sice výkonnější (díky objemu 1,6), ale jeho charakteristika už není ta jemnost, linearita a preciznost, co jsem dostával v Almeře. Mazda je víc tuhá a silová na ovládání, víc se s ní peru a unaví mě mnohem dřív. Navíc neposlušný elektronický plyn je přímo odporný, ten mě přivádí k zuřivosti. Takové plyny znám z nových aut, ale tady jsem ho ještě nečekal a je fakt hodně protivný. A hnije taky víc než Almera, ale to mě moc nepřekvapilo, to je u Mazdy samozřejmé-)
28.12.2022 | 15:47:36 | dědek | 178.17.11.* Reagovat
Rada
Dobrý den,mám prozbu,zacala mi jako by cukat Mazda pri rozjezdech a to i když je to zahrátý,jakmile přidávám plyn,tak to v jednom místě začne skubat,jako by se to dusilo.Nevím co s tím.Poradí mi někdo?Předem díky.
01.12.2016 | 20:30:21 | Mazda Mazdicka | 109.81.208.* Reagovat
prosim poradi niekto
nestartuje mazda323 ba neide elek. do cerpadla benzinoveho ale cerpadlo funguje
23.03.2014 | 18:47:42 | marek | 78.98.199.* Reagovat
Mazda 323 F 1,5 65KW r.v.2000
Tento vůz vlastním již 6 rokem.Mohu říci, že za celou tu dobu jsem na tomto voze vyměnil pouze rozvody po koupi,Přední a zadní tyčky stabilizátoru.Jinak každý rok olej,filtry a zapalovací svíčky 1x za 4 roky,Po dobu co vozidlo vlastním jsem najel 115000 Km a mohu říci,že bych ho nevyměnil za nic.Mimo jiné má ještě škodu fabii 1,4 mpi combi stejný ročník,se kterým také najezdíme cca 16000 Km ročně
mohu říci,že roční provoz u této škodovky mě stojí 7000 - 9000 Kč a to nepočítám palivo.Prostě pořád tam neco odejde ma najeto 178000 Km. Mazda má najeto 246000 Km je to prostě klenot.Za udržbu 1x za rok cca 3000 Kč.
03.06.2012 | 22:05:06 | Horrvi | 89.24.211.* Reagovat
Mazda vs. Fabia
Nemožem sa dosmiať po prečítaní posledných riadkov tejto "recenzie"
Porovnávať Škodovku s Mazdou je vážne na smiech :o)
30.12.2011 | 18:20:40 | Majo | 193.110.186.* Reagovat
RE: Mazda vs. Fabia
Mazda skončila tvoje jazda. Mazda je šunt, jsme zpracování masívní reklamou tak jako na WV taky to vychvalují, je to šrot.
16.02.2012 | 16:34:37 | Heri | 90.183.9.* Reagovat
RE: Mazda vs. Fabia
Heri, tebe bych nejradši přejel... Píšeš kraviny o věcech kterým nerozumíš a navíc ani neumíš napsat správně VW..
11.07.2012 | 00:04:04 | Karel | 90.178.159.* Reagovat
zhánim
ahoj z hánim levý přední světlomet na mazda 323f.1,5,1997 poradí někdo?
10.12.2011 | 16:25:03 | pajtas42 | 109.80.192.* Reagovat
pohádka?
:pro autora recenze:A teď kterou?...O perníkové chaloupce?
09.11.2011 | 16:39:55 | stafík | 85.135.92.* Reagovat
vobec narazniky nemaju medzeru to si asi musel natrafit na buraniu to je hoadina čo tu pišeš.to može mat aj ine auto..mazda je spolahlive auto
09.08.2011 | 17:34:47 | | 109.230.11.* Reagovat
RE: pravda
Ano je to tak, takové problémy může mít každé auto, já mám tuto mazdu 3 roky, přede mnou ji měla jedna paní a pokud se k tomu auto člověk chová normálně, tak je to auto velmi spolehlivé a bezporuchové!!! Když je třeba vyměnit váhy vzduchu, mazdička pak jede jako ďas, fakt je to pak drak, takže vše má něco do sebe :)Je pravda, že některé věci tam rády odchází, jak u jiných aut, každému se kazí něco. Srovnání škodovky a mazdy je fakt trapné.
26.03.2012 | 14:50:17 | pravda | 90.182.248.* Reagovat
Ja len na ceny filtre,rozvody atď.Tiež som všetko kupoval a dával robiť doma až kým som nemrkol na www.motoallegro.pl a až potom mi došlo ako nás tu obťahujú grázli a robia s japoncov nenormálne nákladné autá na opravu.Príklad stabilizátor orig. cca.1600- 2500 sk v PL 470sk.Filter vzduch kvalitný v SK od 650.-sk v PL CHampion 185.-sk atď.Toľko som platil v PL osobne ja a oveľa viac - normálne šok.
02.07.2009 | 10:45:11 | Mariano Reagovat
Blbost
Já mám stejnou mazdu, ale o rok novější a nárazníky jsou už 8 let stále stejné. Mazda (vlastně všechna japonská auta) jsou známy svou kvalitou a spolehlivostí.
13.02.2009 | 18:49:51 | Karel Reagovat
Obsah 1,5 l je mezi námi
Jen doplnění: výměna řemenu a kladky 2ks 5000Kč,svíčky NGK 1ks 100Kč.
11.02.2009 | 12:09:31 | Kobyla Reagovat
RE: Obsah 1,5 l je mezi námi
Promin musím tě trochu poopravit rozvody mat.3289Kč jina svíčky NGK ano máš pravdu.ZA 100 jsem je taky sehnal.Na jiné svíčky to nechce jezdit.
03.06.2012 | 22:11:57 | Horrvi | 89.24.211.* Reagovat
Sada CONTITECH (kvalitou zcela srovnatelná) 3.250kč, vodní pumpa 1.200kč, filtry odpovídají, čili 1.300kč, olej polosyntetika 10W40 200kč/L (Mobil1 - velmi dobrý), řekněme 1000kč (nevím, kolik je olejová náplň, odhaduji max. 4,5L). Tudíž nějakých 6.900kč bez práce. Čili z mého pohledu je 11.000kč naprosto mimo. Jinak sada Gates za 12.000kč, tu si může pořídit leda blázen.
10.02.2009 | 21:27:27 | Radek Reagovat
Ta cena je dobrá.Počítej:rozvody 6500kč, filtry kabinový700kč,olejový+vzduchový 500kč,olej syntetika-1200kč + práce.A to je ještě levné, jen samotné rozvody GATES stojí 11500kč.
10.02.2009 | 21:15:00 | MIREK Reagovat
Za rozvody i s prací, i tím vším kolem, může chtít 11.000kč jen zloděj nebo autorizovaný servis. Vlastně to je obé... .
10.02.2009 | 21:02:32 | Radek Reagovat
RE:
original rozvody v Mazdě vás výjdou minimálně na 20 000kč.. I s prací samozřejmě.
11.07.2012 | 00:06:00 | Karel | 90.178.159.* Reagovat
Já jsem platil 11130kč.Rozvody,olej ,filtry.Možná bych u jiného auta dal méně ale Mazdičce to rád odpustím,to svezení stojí za to.Ne že by to bůhvíjak jelo ,to ne ale kdo to porovná průjezd zatáčkou třeba se Scénicem ví o čem je řeč.
10.02.2009 | 20:56:07 | MIREK Reagovat
To asi těžko. Do 1.000kč stojí rozvody, když jsou hnané řetězem, tudíž leda 1.4 MPi, či chudáček HTP.
10.02.2009 | 20:39:30 | Radek Reagovat
rozvody za 11 tis KČ :-D
To bolo kde? priamo v japonsku?
BMW 120d ročník 2006, cena 9 tis SK aj s prácou v autorizovanom BMW servise! myslím, len rozvody a všetko k tomu.
Niekto sa nechal pekne napáliť. A, že bavorák má drahý servis.
PS: na fábku 1,6i V16, stály rozvody všeho všudy do 1000 sk :-D
10.02.2009 | 20:34:37 | OVCA Reagovat
Já byl na 90000 km ve značkovém servise (rozvody, olej, náplně, svíčky, filtry) cena byla 11500,- Kč.
Jinak olej a filtry měním v neznačkovém servise, plná syntetika za 1600,- Kč.
10.02.2009 | 09:01:47 | Ivoš Reagovat
Váha
dodatek - u 1.6 16V 72 kW...
10.02.2009 | 07:53:42 | Reagovat
Váha
Váha vzduchu je i u benzínu, a častá příčina toho že odejde je ta, že majitel vymění origo vzduchový filtr za "sportovní"
Jen pro info - je tu někdo komu dělali prohlídku v 90000 (svíčky, filtry, rozvody, oleje) v jiném než značkovém servise - tak je cena cca 11000 kč - je to zbytečně moc? Dík za info
10.02.2009 | 07:52:47 | Reagovat
Snímač polohy škrtící klapky je něco jinýho. Oni to mají velice pěkně rozepsané na Auto Kelly, ale přímý odkaz není - jen na fotku.
10.02.2009 | 07:03:27 | Radek Reagovat
Hm. Ale není tam snímač polohy škrtící klapky, který být na benzínovém autě musí. Třeba je to totéž, jen pod jiným názvem.
09.02.2009 | 22:40:22 | Standa Reagovat
příklad
http://www.autodily-pracharna.cz/nahradni-dily-skoda_octavia-1u2_358/4775/elektrosoucasti/rizeni-motoru/snimace-vahy-vzduchu.html
09.02.2009 | 22:23:14 | Radek Reagovat
Doporučuji změnit mechanika.:-)) Bych poslal odkaz, ale to by mělo katastrofální vliv na vzhled stránek. Každopádně porucha, resp. špatná funkce váhy vzduchu není u benzínu tak patrná, jako u nafty, tam je to prostě v (_._), když se vysype a 100% se to pozná.
09.02.2009 | 22:10:00 | Radek Reagovat
Box teda ne
Řekl mi to mechanik. Že ten potenciometr je vlastně snímač polohy klapky vzduchu, který posílá do počítače údaje o množství vzduchu,ale jestli tedy existuje jiná váha vzduchu u benzínu, to nevím, a boxovat za to taky nemůžu :-) Je to možné.
09.02.2009 | 22:05:51 | Standa Reagovat
Stando, u benzínu (některých) váha vzduchu fakt je. Kdybych ji v autě neměl, tak bych se za to neboxoval.:-))
09.02.2009 | 21:54:10 | Radek Reagovat
Svíčky
Dobrý zlatý střed jsou i svíčky BERU, měl jsem je a v servisu se dušovali, že vydrží min. 90 000km do první kontroly (ne výměny). Je fakt, že jsem na nich najezdil 80000 km bez problému, pak jsem auto prodal.
09.02.2009 | 21:52:11 | Standa Reagovat
Radkovi
U benzínu to není váha vzduchu, ale správně "potenciometr škrtící klapky". Mě odešel u benzínu taky cca po 120000 km tím, že v místě kde běhá snímač po vinutí nejčastěji (asi v 1. třetině zdvihu pedálu plynu) došlo k prošoupání toho vinutí. U některých typů aut to stačí jen vyčistit, já to musel vyměnit /13000 komplet klapka/.
09.02.2009 | 21:48:18 | Standa Reagovat
Taky jsem na to myslel . 2000km/měsíc není nic, x 84 měsíců... Ale to jsou jen spekulace.
09.02.2009 | 21:47:05 | MIREK Reagovat
Jen mě překvapuje výměna váhy vzduchu. U benzínu se její problém projeví až když je úplně na sráč, což po 100.000km nevím, nevím. Obával bych se, že má najeto tak dvakrát tolik (servisní kniha dnes, bohužel, není nic). Ale kdo ví.... .
09.02.2009 | 21:38:37 | Radek Reagovat
Jo
Do japonce jen NGK nebo DENSO. Ty první jsou levné,ty druhé víc vydrží.Jak tam dáš brisky je zaděláno na problém.
09.02.2009 | 21:30:35 | MIREK Reagovat
To Kobyla
Motor 1.5 16v se opravdu montoval - 9/98-1/01. Čili rok 2001 bude spíše uvedení do provozu. Jestli je vůz dovezen ze SRN, tak tam se uvádí "uvedení do provozu", nikoli výroba.
09.02.2009 | 21:26:03 | Radek Reagovat
V pohodě. Osobně jsem vždy používal NGK - cena 100kč/ks. A velká spokojenost. Tuším, že bývají z prvovýroby u většiny vozů. U Mazdy to ale 100% nevím.
09.02.2009 | 21:20:50 | Radek Reagovat
RE:
Mě vyšly všechny čtyři svíčky na 1400kč. Kupoval jsem Denso Iridium Power IK16 a to jsou svíčky... :-)
11.07.2012 | 00:09:00 | Karel | 90.178.159.* Reagovat
Obsah motoru 1,5 L
Občas se stane,že natrefíš na špatný kus,ale těch závad je nějak moc. Docela mě zaráží obsah motoru 1,5L.Mám 323BJ rok 03 a obsah je 1,6 a výkon 72kW,ještě se dělali s výkonem 70kW.Buď jsi se spletl a nebo nemáš Mazdu.Minulý týden mi odešlo čidlo abs,u Mazdě bez problému určili které a cena 2800Kč+montáž.Ostatní výměny si nechávám dělat u soukromníčka,ale ty ceny co uvádíš pasujou tak na Superba.Olej+filtr+výměna=650Kč,svíčky+výměna=700Kč,řemen+výměna=3000kč,desky nevím přesně 4ks=4600Kč.Nechápu výměnu vzpěry a egr ventilu,asi tam nebyl.Jinak je vše možný,stejně jako závady,které uvádíš,ale porovnávat s Felicíí či jinou VW-Škodovkou je k smíchu.
09.02.2009 | 21:18:40 | Kobyla Reagovat
sorry
bral jsem to podle sebe ,já mám 1,8 a tam je to fakt 6-12tisíc.A svíčky tam nemůžeš dát brisky,dělá to paseku.Pořádné stojí 400-500kč jedna!!!,ale zase vydrží až 200000km.Některé díly jsou fakt dražší,ale zase je potřebuješ vyjímečně.
09.02.2009 | 21:07:29 | MIREK Reagovat
11.000kč za rozvody? To není V6. V katalogu za 6.000kč i s vodní pumpou a všema řemenama. A to není nejlevnější varianta. Ta vychází na 4.500kč. Desky dle typu brzd 900 - 1.900kč (ATE) atd., čili cena 20.000kč je naprosto absurdní.
09.02.2009 | 20:53:42 | Radek Reagovat
Ta cena odpovídá .rozvody 6000-11000,olej1000,desky2000-3000,svíčky1500atd.
09.02.2009 | 20:35:27 | MIREK Reagovat
Zofalství
Tu recenzi beru jako zoufalý pokus poškodit image spolehlivosti japonských vozů. No a srovnávat Japonce s Fábií, to už je k smíchu. Fábii mám na heveru 3x do týdne, japonce jen na výměnu oleje.......
09.02.2009 | 20:31:30 | Pavel Reagovat
"olej, rozvody, svíčky, brzdové destičky, vzpěry dveří a váhu vzduchu" - 20.000kč. Co to je za otřesnou cifru? To snad byl servis Mazda, ne? Doporučuji kvalitní neznačkový servis a opravy budou stát polovinu.
09.02.2009 | 20:24:30 | Radek Reagovat
RE:
Hlavně u týhle Mazdy je zbytečný měnit rozvody.. U 323F BJ, který jsou v benzínu a jsou vyrobeny opravdu v japonsku, je zbytečný měnit rozvody.. Ty original japonský vydržej třeba 300 000km. Když tam dáte levný evropský šmejdy, tak za 20 000km budou v horším stavu, než ty původní, které vyhodíte. Třeba u motoru ZM, i když by náhodou ty rozvody praskly, nic se nestane.. V tomto motoru se písty s ventilama nepotkají, takže se jen vymění řemen, seřídí ventily a jede se dál :-)
11.07.2012 | 00:13:05 | Karel | 90.178.159.* Reagovat
smůla
Když se tady podíváš na ostatní recenze jsi jediný kdo má takové potíže. Mazda je sázka na jistotu, no ale někdy zklame i Mazda.Já ji mám 7 let a opravy stály 900kč.Zkus jiné auta ,třeba budeš mít víc štěstí ale pochybuji.
09.02.2009 | 18:36:00 | Japan Reagovat
Mám ji taky už 2,5 roku model 2001, ale dvoulitr. Zatím naprostá spokojenost, jen jsem měnil PZ ložisko, originál celý uložení, skoro 6 tis. Takže opravdu drahé náhr. díly no a i spotřeba kolem 8,5 l. Ale jinak jizdní vlastnosti parádní, za to svezení vyšší náklady rozhodně stojí. Rodiče mají fabku stejný ročník a mají s ní starostí podstatně víc. Ale u starších aut je to i tom, jak se k tomu chová předchozí majitel, to dělá moc.
09.02.2009 | 14:24:21 | Ivoš Reagovat
Asi fakt smula. Ja ji mam (10/2002) a krome vahy vzduchu zadny zasadni problem. Spotreba vsak nic moc - 9 l (napul mesto napul mimo, lehka noha). Kvalita zpracovani mi prijde dobra, "poklesle" narazniky mi zpusobili jini ridici pri parkovani (Praha).
09.02.2009 | 13:46:16 | Jiricek Reagovat
...Kúpiš starú, 2x stočenú kraksňu a sťažuješ sa na kvalitu.
09.02.2009 | 11:31:34 | Angel_M Reagovat