Rok výroby:2000Typ motoru:RF-TDIStav km při koupi:135 000 kmStav km nyní:170 000 kmZpůsob řazení:manuálPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:10. 11. 2013
spolehlivost kvalita zpracování interiéru variabilita úsporný motor
Slabé stránky
drahé orig. náhradní díly hlučnost motoru DITD
Závady a opravy na autě
výměna všech provozních kapalin
Hodnocení a zkušenosti s autem
Můj první diesel od Mazdy hodnotím oproti spíše záporným recenzím kladně - auto bylo koupeno v SRN od 1. majitelky, zvolil jsem tuhle tradiční značku z Japonska, vzhledem k mým kladným zkušenostem s touhle značkou (323F 1.6 B, 323S 1.8 B) a jinými auty z Japonska (Honda, Nissan a Toyota). Diesel působí archaicky, je hlučnější (díky přímému vstřiku), ale spotřeba ta je úžasná, jezdím úsporně kolem 4.5 - 5 l nafty, ani zimní starty nejsou problém, snad jediný problém tohoto motoru je, že se musí více točit do otáček, jinak je v celku línější.
Tak jsem se po "pár" letech setkal s majitelem, který mojí Mazdu 323F koupil a stále jezdí spolehlivě a za 4.5 l/100km. Ze zvědavosti jsem se ptal, jestli měl nějaký problém a že prý ne, pouze dělal olej, jednu tyčku stabiláku a měnil nemrznoucí kapalinu (koupil v Mazdě originál). Dokonce se ptal, jestli zase něco neprodávám, že by ještě jedno takový auto uvítal :)
To se hezky čte, když jsou všichni spokojeni a Mazda dělá radost :) sám mám doma Mazdu 3 2.0 benzín a taky až na běžnou údržbu bez chybičky... na jaře se jí sice plánuju sice vyměnit za něco novějšího, ale budu na ní vzpomínat rád... teda jestli mě v následujících týdnecch nějak nepodrazí! :)
měli jsme 323 1.6. A byl to shit. Absolutně nepohodlné, hlučné. Proti Octávii nerobustní (například dveře). Výfuk prorezavěl po 6 letech.. U Octávie po 17 letech původní. Dále výměna nějakého senzoru za 3000. Antikorozní ochrana nic moc.. Ne, že by to byla co se týká spolehlivosti nějaká katastrofa, ale čekal jsem víc.
10.11.2013 | 20:50:16 | black
| 188.175.45.*Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
Tak co pak Octavia...:) ta nezná bratra a svoji robustností a kvalitou a komfortem rozdrtí všechny automobilky na světě.
To není pravda. Já jen říkám, že Octavia 1 ve srovnání s mazda 323 BJ byla mnohem lepší volbou - co se týká kvality i výdrže. (pro normální jízdu bez závodění, což s 1.6 72 Kw stejně moc nejde.) Měli jsme doma obě. O1 rv 97 a Mazda rv 2002. A upřímně jsem se velmi těšil, až se Mazdy zbavíme. Protože jsme potřebovali jezdit taky po dálnicích, což je zrovna v této Mazdě na českých dálnicích utrpení.
11.11.2013 | 09:05:24 | black
| 188.175.45.*Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
Ps přesto, že octavia byla dražší.. O1 550 tisíc Mazda 470 tisíc..
11.11.2013 | 09:08:52 | black
| 188.175.45.*Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
A už je to tu zase!!!Srovnávat O1 a 323?...se svez s 626 pak hodnoť škodofile!:)...323 vs. Fábie¨!!!
A proč bych měl srovnávat 323 s Fábií(malé auto)? Mě jen přijde úsměvné, jak čtu do nebes vychvalující spolehlivost a kvalitu japonců - automaticky. Tak to nejde. Musí se brát model od modelu. Chápu, že třeba Mazda 6 nebo Avensis je jiná káva.
11.11.2013 | 22:01:41 | black
| 188.175.45.*Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
Tak zajímalo by mě popravdě kolik k porovnání obě auta měla najeto a jak byla stará.Stejně pokud ten výčet závad Mazdy je celkový a jednalo se o věci jako ložiska apod.tak nevidím v ničem problém.Poslední dobou mě přijde že každý očekává že bude jezdit 20 let bez jakéhokoliv problému,jedna strana nadává na Francouze a druhá zase očekává od Japonců absolutní bezchybnost a když má vyměnit tlumiče tak už je to katastrofa a taky není spokojená. Sám píšete že to nebyla až taková velká katastrofa tak nevím co jste očekával nebo od toho očekáváte.Kamarád má starou 323 někdy z roku 1996 snad v sedanu.Pravda antikorozní ochrana snad nulová ale už 6 let jezdí jen s výměnou a to bez keců spotřebních dílů,jako destičky,čepy,svíčky apod.nepohodlné mě to nepřijde,hlučné taky ne.Jinak pokud jsou ty závady na Mazdě všechny tak potom s tou Octavii by jste se měl zapsat do knihy rekordů s vozem co po 17.letech má všechny původní díly:)Přitom když mě někdo veze v první generaci Octavie tak skoro každá vrže,kvičí jim turba a nevím co ještě.Takže úplně bezúdržbové auto to asi nebude...
Škoda je r.v. 97 dnes přes 290 tkm a používáme ji stále. Mazda r.v. 2002. Po 7 letech jsme ji střelili se tuším 140 tkm. Mě na té mazdě nejvíc štvala ta nepohodlnost, prkený podvozek a hlučnost a docela vysoké otáčky na dálnici. Jako pracovní auto to nebyla dobrá volba a byl to těžký přehmat, který jsme na krátké předváděčce v nízkých rychlostech po felicii neodhalili. Samozřejmě má výhodu - spousta místa na zadních sedačkách a na sportovní ježdění kolem baráku proč ne - dá se koupit za pár Kč. Octavia prvních 12 let(220 tkm) jezdila perfektně. Žádný náznak rzi, stále tiché bez rezonancí (dodnes) . Měnila se tuším jen klapka vzduchu, tlumiče, baterie, a x krát zámek kvůli zlodějům. Možná to bylo taky rel. slušným zacházením. Ve 240 tkm prošla nehodou kdy přišla o vanu a olej, navíc pak startována. Od té doby řazení není zcela ok a žere olej (dost). Což se však prý u této motorizace i tak děje. Ale stále jezdí a ty další roky jsem defakto do ní nemusel investovat. Jediné bolestné místa jsou nyní rez kolem nádrže a problémové bubnové brzdy, když auto dýl stojí a nejsou vyčištěné - zareznou (to byla jediná má investice a otrava) a dále již nefunguje jeden zámek centrálu a jeden stahovač okna (problematické, protože dveře nejdou otevřít ani manuálně – určitě to lze řešit, ale zadní dveře nepoužívám, tak jsem se na to vykašlal). Takže stále si myslím že 550 tisíc / 17 let= 32 tis za rok bylo super investicí. Narozdíl od 470 tis - 90 (prodejní cena po 7 letech) / 7 let = 54 tis za rok. Stále tím autem rád jezdím, protože je pohodlnější než moje O2. To co jste zmiňoval rv. 96 je jiný model Mazdy a ten já neznám a vím že si ho docela chválí.. Ani já bych dnes tak samozřejmě nevychvaloval O2 ani O3. Samozřejmě těžká výhoda Mazdy je nezájem zlodějů. Prostě postavíte to auto k cigánům pod barák a nic se mu nestane. O octávie těžký problém.
19.11.2013 | 10:39:25 | black
| 94.112.48.*Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
Jinak ty Octavie s kvičícími turby jsou ovšem taky často dovezené z Německa a spol, 3krát stočené, takže podle mě mají najeto i 400 tkm. Samozřejmě i u té naší 1.6, 74 kw prý taky odchází třeba převodovka. Možná jsme měli štěstí na dobrý kus nebo to bylo i rozumným stylem jízdy. Měli jsme kratší dobu O1 1.9 tdi a bylo to taky super auto. (narozdíl od současných Octavií). Kámoška má O1 2001 z 2hé ruky (takže možná i stočenou) a má najeto 400 tkm a stále to jezdí (samozřejmě má to mouchy). Ale třeba nic moc tam nerezonuje..
19.11.2013 | 10:48:16 | black
| 94.112.48.*Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
jo zapomněl jsem - výměna ložiska. A opravdu cena i neoregigálních dílů..
11.11.2013 | 22:06:22 | black
| 188.175.45.*Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
A vyšší spotřebu u 1.6 72kw než u Octavie 1.6 74
11.11.2013 | 22:08:21 | black
| 188.175.45.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 323
Spolehlivost nade vše
Tak jsem se po "pár" letech setkal s majitelem, který mojí Mazdu 323F koupil a stále jezdí spolehlivě a za 4.5 l/100km. Ze zvědavosti jsem se ptal, jestli měl nějaký problém a že prý ne, pouze dělal olej, jednu tyčku stabiláku a měnil nemrznoucí kapalinu (koupil v Mazdě originál). Dokonce se ptal, jestli zase něco neprodávám, že by ještě jedno takový auto uvítal :)
05.01.2015 | 21:24:15 | Lukyn | 37.48.43.* Reagovat
RE: Spolehlivost nade vše
To se hezky čte, když jsou všichni spokojeni a Mazda dělá radost :) sám mám doma Mazdu 3 2.0 benzín a taky až na běžnou údržbu bez chybičky... na jaře se jí sice plánuju sice vyměnit za něco novějšího, ale budu na ní vzpomínat rád... teda jestli mě v následujících týdnecch nějak nepodrazí! :)
05.01.2015 | 23:01:23 | Venouš | 193.86.8.* Reagovat
mýty o spolehlivosti
měli jsme 323 1.6. A byl to shit. Absolutně nepohodlné, hlučné. Proti Octávii nerobustní (například dveře). Výfuk prorezavěl po 6 letech.. U Octávie po 17 letech původní. Dále výměna nějakého senzoru za 3000. Antikorozní ochrana nic moc.. Ne, že by to byla co se týká spolehlivosti nějaká katastrofa, ale čekal jsem víc.
10.11.2013 | 20:50:16 | black | 188.175.45.* Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
Tak co pak Octavia...:) ta nezná bratra a svoji robustností a kvalitou a komfortem rozdrtí všechny automobilky na světě.
10.11.2013 | 23:52:03 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
To není pravda. Já jen říkám, že Octavia 1 ve srovnání s mazda 323 BJ byla mnohem lepší volbou - co se týká kvality i výdrže. (pro normální jízdu bez závodění, což s 1.6 72 Kw stejně moc nejde.) Měli jsme doma obě. O1 rv 97 a Mazda rv 2002. A upřímně jsem se velmi těšil, až se Mazdy zbavíme. Protože jsme potřebovali jezdit taky po dálnicích, což je zrovna v této Mazdě na českých dálnicích utrpení.
11.11.2013 | 09:05:24 | black | 188.175.45.* Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
Ps přesto, že octavia byla dražší.. O1 550 tisíc Mazda 470 tisíc..
11.11.2013 | 09:08:52 | black | 188.175.45.* Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
A už je to tu zase!!!Srovnávat O1 a 323?...se svez s 626 pak hodnoť škodofile!:)...323 vs. Fábie¨!!!
11.11.2013 | 18:57:45 | stafík | 85.135.92.* Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
Máš ve třídách hokej.121-fabia,323-octavia,626-superb.Malá,nižší střední a střední třída.
11.11.2013 | 19:11:30 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
...o třídách se nepřu ani o nich nic nepíšu!
626 vs. Superb :))je úsměvné..tak Xedos 6 vs. Superb
11.11.2013 | 19:29:46 | stafík | 85.135.92.* Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti skôr xedos 9 verzus superb.
.
12.11.2013 | 02:46:41 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
A proč bych měl srovnávat 323 s Fábií(malé auto)? Mě jen přijde úsměvné, jak čtu do nebes vychvalující spolehlivost a kvalitu japonců - automaticky. Tak to nejde. Musí se brát model od modelu. Chápu, že třeba Mazda 6 nebo Avensis je jiná káva.
11.11.2013 | 22:01:41 | black | 188.175.45.* Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
Tak zajímalo by mě popravdě kolik k porovnání obě auta měla najeto a jak byla stará.Stejně pokud ten výčet závad Mazdy je celkový a jednalo se o věci jako ložiska apod.tak nevidím v ničem problém.Poslední dobou mě přijde že každý očekává že bude jezdit 20 let bez jakéhokoliv problému,jedna strana nadává na Francouze a druhá zase očekává od Japonců absolutní bezchybnost a když má vyměnit tlumiče tak už je to katastrofa a taky není spokojená.
Sám píšete že to nebyla až taková velká katastrofa tak nevím co jste očekával nebo od toho očekáváte.Kamarád má starou 323 někdy z roku 1996 snad v sedanu.Pravda antikorozní ochrana snad nulová ale už 6 let jezdí jen s výměnou a to bez keců spotřebních dílů,jako destičky,čepy,svíčky apod.nepohodlné mě to nepřijde,hlučné taky ne.Jinak pokud jsou ty závady na Mazdě všechny tak potom s tou Octavii by jste se měl zapsat do knihy rekordů s vozem co po 17.letech má všechny původní díly:)Přitom když mě někdo veze v první generaci Octavie tak skoro každá vrže,kvičí jim turba a nevím co ještě.Takže úplně bezúdržbové auto to asi nebude...
12.11.2013 | 07:47:29 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
Škoda je r.v. 97 dnes přes 290 tkm a používáme ji stále. Mazda r.v. 2002. Po 7 letech jsme ji střelili se tuším 140 tkm. Mě na té mazdě nejvíc štvala ta nepohodlnost, prkený podvozek a hlučnost a docela vysoké otáčky na dálnici. Jako pracovní auto to nebyla dobrá volba a byl to těžký přehmat, který jsme na krátké předváděčce v nízkých rychlostech po felicii neodhalili. Samozřejmě má výhodu - spousta místa na zadních sedačkách a na sportovní ježdění kolem baráku proč ne - dá se koupit za pár Kč. Octavia prvních 12 let(220 tkm) jezdila perfektně. Žádný náznak rzi, stále tiché bez rezonancí (dodnes) . Měnila se tuším jen klapka vzduchu, tlumiče, baterie, a x krát zámek kvůli zlodějům. Možná to bylo taky rel. slušným zacházením. Ve 240 tkm prošla nehodou kdy přišla o vanu a olej, navíc pak startována. Od té doby řazení není zcela ok a žere olej (dost). Což se však prý u této motorizace i tak děje. Ale stále jezdí a ty další roky jsem defakto do ní nemusel investovat. Jediné bolestné místa jsou nyní rez kolem nádrže a problémové bubnové brzdy, když auto dýl stojí a nejsou vyčištěné - zareznou (to byla jediná má investice a otrava) a dále již nefunguje jeden zámek centrálu a jeden stahovač okna (problematické, protože dveře nejdou otevřít ani manuálně – určitě to lze řešit, ale zadní dveře nepoužívám, tak jsem se na to vykašlal). Takže stále si myslím že 550 tisíc / 17 let= 32 tis za rok bylo super investicí. Narozdíl od 470 tis - 90 (prodejní cena po 7 letech) / 7 let = 54 tis za rok. Stále tím autem rád jezdím, protože je pohodlnější než moje O2. To co jste zmiňoval rv. 96 je jiný model Mazdy a ten já neznám a vím že si ho docela chválí.. Ani já bych dnes tak samozřejmě nevychvaloval O2 ani O3. Samozřejmě těžká výhoda Mazdy je nezájem zlodějů. Prostě postavíte to auto k cigánům pod barák a nic se mu nestane. O octávie těžký problém.
19.11.2013 | 10:39:25 | black | 94.112.48.* Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
Jinak ty Octavie s kvičícími turby jsou ovšem taky často dovezené z Německa a spol, 3krát stočené, takže podle mě mají najeto i 400 tkm. Samozřejmě i u té naší 1.6, 74 kw prý taky odchází třeba převodovka. Možná jsme měli štěstí na dobrý kus nebo to bylo i rozumným stylem jízdy. Měli jsme kratší dobu O1 1.9 tdi a bylo to taky super auto. (narozdíl od současných Octavií). Kámoška má O1 2001 z 2hé ruky (takže možná i stočenou) a má najeto 400 tkm a stále to jezdí (samozřejmě má to mouchy). Ale třeba nic moc tam nerezonuje..
19.11.2013 | 10:48:16 | black | 94.112.48.* Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
jo zapomněl jsem - výměna ložiska. A opravdu cena i neoregigálních dílů..
11.11.2013 | 22:06:22 | black | 188.175.45.* Reagovat
RE: mýty o spolehlivosti
A vyšší spotřebu u 1.6 72kw než u Octavie 1.6 74
11.11.2013 | 22:08:21 | black | 188.175.45.* Reagovat