Recenze Mazda 323 F BG
“Neokoukané auto pro mladé.”

Autor recenze: Zdencek (21 let),
Olomoucký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:1.8 16V Stav km při koupi:169 500 km Stav km nyní:173 300 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Průměrná spotřeba: 8-10 l/100 km Vloženo: 18. 2. 2008

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Favorit

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Vadná lambda sonda(mám objednanou),drobná koroze dveří a střechy, uchycení zadních stabilizátorů, horší stav vlnovce.


Hodnocení a zkušenosti s autem

O spolehlivosti těchto aut snad není třeba se rozepisovat.Zatím jsem moc nenajel (ikdyž skoro 4000km na necelý měsíc je docela dost), ale doufám že to bude dobré.Chci spíš popsat zkušenosti z chování vozu.Člověku se ani nechce věřit, že sedí v 15 let starém autě.

Na svůj věk vypadá stále důstojně a osobně se mi líbí mnohem víc, než některé nové výplody naší nejmenované tuzemské automobilky.I interiér je na svou dobu velmi povedený a ani po těch letech nikde nic nevrže.Vše je pěkně po ruce, žádné zbytečné modní výstřelky, prostě v jednoduchosti je síla.Sedadla jsou pohodlná, i když by mohla mít lepší boční vedení.Když si například sednu do Fabie, tak mě obklopí kus nevkusného černo-šedého plastu, připadám si, jako kdybych seděl na betoně a šaltrpáku lovím kdesi na zemi, ale to je věc názoru :) Z výbavy bych jmenoval všechna okna v elektrice a centrál s dálkovým ovládáním, alarm a posilovač řízení (který je prosím už v základní výbavě).

To mi bohatě stačí.Prostorově je to dobré, v předu se lidi nebrnkají o sebe loktama a vzadu je také dosti místa.Kufr je trochu nepraktický kvůli vysoké nakládací hraně, ale vejde se do něj dost.Teď k jízdním vlastnostem:díky nízkému podvozku a nezávislému zavěšení všech kol s příčnými stabilizátory je radost "vymetetat zatáčky".Samozřejmě je potřebné k tomu mít odpovídající pneu.Já mám letní 185/60 R14 a bohatě to stačí.Na zimních 175/70 R13 už auto není tak jisté.

Bohužel daň za to je, že podvozek je docela tvrdý a citíte každý výmol, ale stojí to za to.Řízení není přeposilované, jak u některých nových aut, a tak máte velmi dobrý "kontakt s vozovkou"Jedinou slabinou jsou podle mě brzdy, pokud chcete dobrzit z vyšší rychlosti, je třeba na to víc šlápnout..Motor 1.8 16V má udávaný výkon 76kW při 5300 ot. a točivý moment 148 Nm při 4000 ot. , což je jeho nevýhoda.Vyhovoval by tak o 1000 otáček níž.Jde ale krásně poznat jeho nástup.Na to, že je to 16-ti ventil, má obstojný zátah už od nižších otáček, pořádně se probudí od 4000 ot., což je doprovázené pěknou zvukovou kulisou a táhne až do 6000.

Maximálka ve dvou lidech byla 210 tachometrových, na stovku to udělá pod 10 vteřin.Spotřeba se zřejmě díky vadné lambda sondě a ponejvíce díky mé zatím těžší noze (ono mě to přejde) pohybuje okolo 9-10 litrů.Ale za ten požítek z jízdy to stojí.Řazení je přesné, jen dvojka po těch kilomtrech ze začátku trochu drhne.Co říci ještě závěrem..snad jen to, že je to auto spíš pro mladé lidi,kteří už si ale za tím volantem uvědomují zodpovědnost vůči sobě i ostatním.Starší budou mít trochu problém s nasedáním a vysdáním kvůli nízkému podvozku.Já osobně si myslím, že za těch 45000,- jsem lépe koupit nemohl.Ten pocit, kdy se pár centimetrů na vozovkou ponoříte do sedaček vyklopíte zaměřovače (světla) a projíždíte se krajinou se nedá popsat :)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 323

Vložit komentář

nevim co stim

mam tam 1.6i 16v ... zpletl jsem se neni to co tam mas ty ...

14.09.2010 | 21:12:32 | Maty Reagovat

nevim co stim

Zdravim ... dnes jsem koupil to same co mas ty ... ale mam par problemu a chtel by se zeptat jestli ty nebo nekdo nevi jak to dat do kupy .... auto mi kolem 2000 otacek cuka,ventilator mi porad fouka teply vzduch a strasne to zere na 22 litru benzinu jsem ujel 200 km a priblizna rychlost byla cca 90-100 km/h a 3000 ot,min ...11 litru spotreby se mi zda na tehle motor strasne moc... nevedel by nekdo co stim??? Dekuju moc za radu ..

14.09.2010 | 21:10:24 | Maty Reagovat

Re: :-)

"Vyklopíte zaměřovače".... Jo jo, tomu rozumím... Je to fakt krásný auto!

22.06.2009 | 10:01:40 | jimmy.mz Reagovat

Skvělé!!!

Tak dobře mě anonym ještě nepobavil.max "jen" o 35 víc než u normálních aut? To se mu zdá málo? To jako kdyby Skamene napsal že je normální, protože mu do dvou metrů chybí jen půl metru.Jinak supr auto a hlavně motor.Já mám 1.8 DOHC 16V ale s krouťákem 152/3500 a můžu jen chválit.

28.01.2009 | 20:51:42 | MIREK Reagovat

Nic moc

Maximálka 210 je jen o 35 víc než u běžných aut a zrychlení okolo 10 vteřin, to není nic moc. To dnes zvládne kdejaké autí třídy A. Ale jinak hezké auto.

28.01.2009 | 19:57:23 |  Reagovat

lidi namrd

lidi dneska mne kamos svezl s tou samou mazdou akorat 94kw naka gt nebo co..ale ten tah.....to se neda popsat.jsem cekal dost ale tohle ne.motor mnë mile prekvapil....ma i super vybavu..a malo najeto..zacinam premyslet..

28.01.2009 | 19:46:10 | jindra Reagovat

Naprostý souhlas.

Mám taky mrkačku, moc se mi líbí poslední věta - naprosto výstižné. Mám to auto necelý rok, ale toho pocitu, když se "ponořím" do sedadla a zapnu mrkny, jsem se ještě nenabažil...

13.10.2008 | 13:46:02 | jendalinek Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Mazda 323