Rok výroby:1998Typ motoru:16VStav km při koupi:1 kmStav km nyní:223 875 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?13 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:20. 10. 2012
dobré jízdní vlastnosti spolehlivost ergonomický interiér vzhledově pěkné auto na rok 1998 technicky skvělé! prostor živý motor i po 220 tkm
Slabé stránky
vlní se brzdové kotouče odchází senzory ABS podvozek trochu koroduje trochu drnčí plasty v interiéru
Závady a opravy na autě
Ve 220 tkm vyměněna spojka, jinak původní tlumiče vydržely opravdu 13 let (přední), zadní byly měněny cca o pět let dříve. Kromě běžných investic (olej, filtry atd.) do Mazdy liju jenom benzín a ona jezdí a jezdí. Trochu mi sem tam zadrnčí tvrdé plasty na palubní desce a čalounení na zadních dveřích je trochu povyskočené nahoru z důvodu působení slunce. Jinak je Mazda super auto!
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto kupoval nové otčím v roce 1999 za šílené peníze, ale investice se vyplatila. S autem jezdím dodnes já a nemůžu si vynachválit pohodlí uvnitř vozu a jízdu s Mazdou, která je skvělá! Když je studená, tak více škube, proto je potřeba mít v noze cit, jakmile se zahřeje jezdí parádně. Co mi otčím povídal, tak ho nikdy nenechala na cestě, vždycky dojel tam, kam potřeboval! Je to velice spolehlivý a elegantní vůz. S pracovníky v Mazdě jsem se bavil o Mazdě mého typu (323) a říkali, že motory v pohodě vydrží i 500 tkm, jsou to prostě držáky - když jsem chtěl aby mi vyměnily palivový filtr, tak mi řekli, že moje Mazda ho má v nádrži a tudíž není potřeba vůbec měnit, což jsem si potvrdil i v ostatních servisech, které filtr vůbec nenašly. Pokud se Vám na autě něco stane, může být někdy problém sehnat náhradní díly. V autorizovaném servise Mazda Vám sice seženou všechno, ale chtějí za to obvykle dost peněz. Já si sháním díly sám a nechávám to spravovat v Mazdě, kteří si za práci už tolik neberou, respektive neberou si o moc víc, než klasické městské servisy. Je lepší pustit do auta odborníka, který dělá Mazdy celý život a nebo tam pustit člověka, který opravuje vozy z koncernu Škoda atd. a Mazdám moc nerozumí, vozy značky Mazda jsou pro některé mechaniky oříšek (třeba mi nechtěli vyměnit spojku, že se toho bojí - neví totiž jak, tak mi řekli, ať s tím jezdím dál). Moje Mazda toho zažila už dost, převezla nespočet nákladů a to i na střeše (při mém posledním převozu nákladu na střeše jsem rozbil zadní sklo, praskla mi spona, která drží náklad), vozí mne téměř denně do školy či jezdím s ní pro zboží a nemohu si Mazdu vynachválit. Doopravdy mne zatím nepotkala nějaká vážnější oprava, která by mě nechala viset na cestě! Pravidelně Mazdu servisuji a dávám ji maximální péči!
jo to bude ono, mě to říkal ten borec v Mazdě taky, že mají nějaké sítko, ale přeslech jsem kde. Mimochodem, to sítko se po určité době mění nebo se jen čistí nebo se s ním nic nedělá....?!? Díky za rady!
21.10.2012 | 22:37:28 | Martin
| 94.112.56.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 323
Palivový filtr
Některé modely 32-trojek nemají palivový filtr...pouze sítko na čerpadle.
20.10.2012 | 18:30:19 | stafík | 85.135.92.* Reagovat
RE: Palivový filtr
jo to bude ono, mě to říkal ten borec v Mazdě taky, že mají nějaké sítko, ale přeslech jsem kde. Mimochodem, to sítko se po určité době mění nebo se jen čistí nebo se s ním nic nedělá....?!? Díky za rady!
21.10.2012 | 22:37:28 | Martin | 94.112.56.* Reagovat
japonec na konec. Taky mám japonce. Fakt držáky.
20.10.2012 | 15:54:46 | | 92.62.224.* Reagovat