Rok výroby:2003Typ motoru:1991Stav km při koupi:105 000 kmStav km nyní:115 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:12. 7. 2007
Jediná neduha provázející můj vůz již od pořízení jsou zvlněné přední kotouče, což je jak známo asi největším problémem tři dva trojek všeobecně. Jinak bez sebemenších problémů.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Koupil jsem auto minulý rok jakožto ojeté od jedné sympatické podnikatelky, která si jej nemohla vynachválit, ale trochu ji zužovala spotřeba benzínového dvoulitru po městě. (Tehdy jsem si odpustil poznámky o tom, že rozumný podnikatel, hledící na provozní náklady si většinou auto se sportovním srdcem nekoupí a nechal jsem se unést cenovkou, která po třech letech nedosahovala ani třiceti procent ceny nového vozu).
Podle servisní knížky bylo auto pravidelně servisováno v autorizovaném servisu, kde jsem si telefonicky ověřil jeho minulost a po telefonátu s šéftechnikem jsem dospěl k názoru auto okamžitě koupit. Nechal jsem vyměnit olej a zapalovací svíčky a od té doby prostě jezdím a jezdím. Najel jsem zatím deset tisíc kilometrů různým způsobem, nejvíc asi po okreskách a myslím, že neexistují slova, kterými bych mohl tuhle japonskou krásku vynachválit.
Na šestnátipalcových ráfcích z lehkých slitin a pneumatikách 195/50 je auto sice dost tvrdé, ale já to nepovažuju za neduh, neboť toto je vykoupeno naprosto přesným řízením a stabilitou, kterou jsem dosud v jiných vozech nepoznal. Pracuju v operativním leasingu a předával jsem už desítky vozů a můžu s klidným svědomím prohlásit, že Mazdy u mě budou vždy vítězit kvalitou dílenského zpracování, designem, živostí a hlavně neuvěřitelnou spolehlivostí.
Tohle je moje v pořadí již třetí 323 a vím, že příštím vozem bude rozhodně znovu Mazda, ať už 3 nebo 6. Pro mě jsou to auta, která mají duši!
Hej pravda, ja som si to pomýlil s o generáciu novšími Mazdami :-P. A čo som pozeral na sauto.cz, tak tam nie je asi ani jedna poriadna 626-ka z tej doby...Z Nemecka sa síce dajú zohnať celkom pekné, v cene do cca 2.000 euro (cca 50.000 Kč), ale to je už viac - menej samozrejmosť, že tam človek auto zoženie lacnejšie. Počítam, že ako na Slovensku, tak aj v Česku sa dobrá 626 5. generácie bude hľadať len veľmi ťažko za tú cenu.
Ale na SAUTO.CZ se ceny pohybují za ten rok mezi 14 a 48tisícy(a myslím že 48 je nereálných) ...Přece jen je to 14let staré auto.. Už i mazdu z roku 99-00(10let starou) seženete v klidu kolem 40-50 tisíc... např. http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/mazda/626/7745472
Sorry, ale pokiaľ si v roku 2006 dal za 10 ročnú Mazdu 47 litrov, tak sa nečuduj...Aj teraz čo som pozeral na autobazar.eu, tak sa tie autá v dobrom stave predávajú od 50 tis. Kč vyššie. A to sme v roku 2010.
Abych měl čisté svědomí, že jsem opravdu objektivní: 2 věci jsou na magdičce oproti 406ce lepší: světla a brzdy. I když má obojí 4x kotouč, peugeot brzdí k svini-i když na STK prý brzdy OK..., mazda je zas na brzdách skoro jedovatá:D A světla jsou u mazdy na ten věk supr...a u 406...bída :(
No do servisu jsem to nedal, kupoval jsem to v Praze na Kolbenově ulici, měl jsem sebou pouze kamaráda mechanika. Já si na auto nestěžuju, jen mě prostě přijde tak, že nijak nepřevyšuje ostatní zástupce třídy z toho roku. No mám tedko ještě k tomu peugeota 406ku 2,0benzin (1996) a ten celkově mazdu ve všem převyšuje:( I když má najeto podle tacho 351tisíc..olej nepapá a rezlý není ani náznakem, taktéž interiér je podle mě hezčí, utulnější....Jinak mazda práci odvedla, nehaním to auto(už jen kvuli nákupní ceně-za 10leté byla cena 47tisíc Kč, v té době nebylo tolik) Peugeot stál pouze 39(v říjnu loni) Ani výbavou se nedá rovnat...Kdybych si ted měl vybrat mezi těmito 2 auty, v životě bych ale do mazdy nešel: Jen dodám nejsem zastánce francouzů, a vůbec nemám rád renaulty, a i peugeotem se svezu jen párkrát do roka(jezdí s ním slečna)..Jen se snažím o objektivní náhled. Ještě dodám, soused kousek od nás má 626-ky dvě-stejné modely, jedna stříbrná htb, jedna v sedanu zelená met., a obě shnilé až hanba víc než moje...Takž...asi to není náhoda...
Máš pravdu, 287.500 km za 14 rokov nie je vôbec veľa, ale ktovie koľko to najazdilo v tej firme...Neviem, podľa km by som nepovedal, že je to stočené, ale bohvie ako s tým jazdili...Inak pred kúpou si to dal skontrolovať do servisu ??
Jsem třetí majitel, auto bylo koupené v ČR, 1996-1999majitelem firma, 1999-2006 nějaká žena, 2006-nyní já. Při koupi serviska a najeto 240 000. Nyní najeto 287 500. Což myslím, není nějak mnoho.
Pes mi pochcal botu pes mi pochcal botu nakopu ho do prdele pořádně ho zkopu
To je dneska o nechuť kam se ti psi vtíraj serou žerou šoustají a vůbec neumíraj hrozně mě nasíraj hrozně mě nasíraj
Pes mi pochcal botu pes mi pochcal botu nakopu ho do prdele pořádně ho zkopu
Pes mi pochcal botu já nesnáším ty smrady co mi chčijou na botu ty mi hrozně vadí ty mi hrozně vadí já nesnáším ty smrady
Pes mi pochcal botu pes mi pochcal botu nakopu ho do prdele pořádně ho zkopu
18.04.2010 | 00:01:31 | Prasata vyšší autorityReagovat
Nepřechvaloval bych
mazdu..Mám 626 rok 96-2,0 16v...no nic moc, rezlá je jak prase(lemy blatníků už nové, prahy čekají---protože tam už takřka žádné nejsou:D) Kvalita zpracování interieru rozporuplná-plasty jsou křehké jak kdyby byly z vosku-k ovládání ventilace mám po ruce šroubovák-*- páčky na ovládání obě ulomené:D Motor žere oleje jako prase(i když tahá supr a jde tichounce..) dolívám snad 4-5litrů mezi výměnami(15tis km) což je skoro objem co v motoru je:D Zbytek je ok(žádná xtra výbava, ale na to asi holt japončici moc nehrajou:D-servo,elektrika okna zrcátka, man. klima a ABS, šlus...:D), co musím pochválit jsou brzdy a i spotřeba je fajn, kolem 8litrů benz. N95. Ale mazda=žádný etalon spolehlivosti, auto jako každé jiné... (ale např. pezot nebo citron z toho roku určitě tak hnilej nebude...)
Jo,jo Mazda se dostane pod kůži...Strašně dobře se s ní jezdí,je to ideální kompromis mezi pohodlím, a skvělými jízdními vlastnostmi. A navrch spolehlivost a kvalita výroby(mimo ochranu proti korozi). No ale 6 už je horší ,ale pořád ještě nad průměrem.
Herec David Duchovny má rád obyčejnou záchodovou mísu. Lásku klasickému sanitárnímu porcelánu vyznal poté, co se potýkal neúspěšně s tzv. tokijským záchodem. Supermoderní zařízení totiž automaticky osprchuje a osuší pozadí, takže člověk po jeho použití odchází čistý jako mimino. „To ale není nic pro mě, já s tím zápasím,“ přiznal Duchovny. Herci David Duchovny a Demi Mooreová Zvětšit obrázek
„Je to úžasný vynález, protože vám to udělá vše jen za dotyk jediného tlačítka. Moje žena miluje takové toalety. Pro mě je to ale trochu problém. Mám rád jednoduchý záchod. Něco mezi dírou v zemi a tímto tokijským záchodem, to je záchod pro mě,“ tvrdí hvězda seriálu Akta X.
Devětačtyřicetiletý herec nedávno přiznal, že sexuálně začal žít už v šesti letech. Tehdy se zamiloval do učitelky. „Běhal jsem po třídě tak divoce, že mě musela chytit a držet,“ svěřil David německé televizi Tele 5.
Sexuální apetit se u něj zvrhl v chorobnou touhu prý proto, že milování a sex jsou pro něj způsobem, jak uniknout z tohoto života.
„Sex pro mě znamená, že zapomenu na své já. Je to jen na chvíli. Já jsem slyšel, že lyžování je dokonce lepší než sex. Je to možné, ale já nelyžuji,“ dodal herec.
Tak rok se s rokem sešel a doma mi bylo oznámeno, že budeme rodina :o) Stále trvám na tom, že 323 je vyjímečné auto, ale ten kočár se tam prostě nevejde :o( Klika je, že moje Mazdina se líbila mámě a tak nebylo co řešit. Výběr rodinného vozu se srovnatelnými sportovními ambicemi nebyl jednoduchý. Mazda 6 je sice prostorná, ale po několika jízdách jsem si ověřil, že ani s motorem 2,3 16V nedosahuje jízdních výkonů 323F a přitom spápne o dva litry na sto víc :o( Co naplat, musel jsem opustit japonské vody a juknout i jinam. Štěstí se na mě usmálo v podobě BMW 530i e39. Psal jsem, že mým příštím vozem bude opět Mazda. Bohužel mě ale šestka nepřesvědčila. Více tedy už nadále v sekci BMW.
ahoj, mám 323F (BJ) dva roky a je to snad jediné auto, se kterým jsem neměl žádný problém, jenom jsem vyměňoval díly podléhající běžnému opotřebení, mj. také kotouče. Jinak auto má vynikající jízdní vlastosti, v zatáčkách jede jak po kolejích. Budu ji sice prodávat, protože potřebuji větší, ale nejraději bych zase Mazdu. Mohu doporučit.
Měl jsem nissana a musím potvrdit, že byla radost ho řídit. Škoda jen, že v dnešní době se japonci spojují s evropskými výrobci aut a tudíš jde pověstná kvalita a spolehlivost do pryč.
Plný souhlas,mám japonce 9let a nebyl nový,jezdím okolo 12tis.km ročně,neznám servis ani závady - jen běžnou údržbu (olej,filtr,pneu a leštěnka).Japonci byli vždy o krok dopředu a jejich kvalita spolehlivosti stále stoupá,což o evropských autech se nedá s jistotou napsat,bohužel jsou jedničky.
Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 323
For Poplach
Hej pravda, ja som si to pomýlil s o generáciu novšími Mazdami :-P. A čo som pozeral na sauto.cz, tak tam nie je asi ani jedna poriadna 626-ka z tej doby...Z Nemecka sa síce dajú zohnať celkom pekné, v cene do cca 2.000 euro (cca 50.000 Kč), ale to je už viac - menej samozrejmosť, že tam človek auto zoženie lacnejšie. Počítam, že ako na Slovensku, tak aj v Česku sa dobrá 626 5. generácie bude hľadať len veľmi ťažko za tú cenu.
18.04.2010 | 16:48:26 | Matúš Reagovat
no nevím
Ale na SAUTO.CZ se ceny pohybují za ten rok mezi 14 a 48tisícy(a myslím že 48 je nereálných) ...Přece jen je to 14let staré auto.. Už i mazdu z roku 99-00(10let starou) seženete v klidu kolem 40-50 tisíc... např. http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/mazda/626/7745472
18.04.2010 | 14:22:03 | Poplach Reagovat
Alebo žeby to bolo krízou ?? :-P
18.04.2010 | 14:08:53 | Matúš Reagovat
For Poplach
Sorry, ale pokiaľ si v roku 2006 dal za 10 ročnú Mazdu 47 litrov, tak sa nečuduj...Aj teraz čo som pozeral na autobazar.eu, tak sa tie autá v dobrom stave predávajú od 50 tis. Kč vyššie. A to sme v roku 2010.
18.04.2010 | 14:08:26 | Matúš Reagovat
ještě jen dodám
Abych měl čisté svědomí, že jsem opravdu objektivní: 2 věci jsou na magdičce oproti 406ce lepší: světla a brzdy. I když má obojí 4x kotouč, peugeot brzdí k svini-i když na STK prý brzdy OK..., mazda je zas na brzdách skoro jedovatá:D A světla jsou u mazdy na ten věk supr...a u 406...bída :(
18.04.2010 | 13:42:47 | Poplach Reagovat
Matuš
No do servisu jsem to nedal, kupoval jsem to v Praze na Kolbenově ulici, měl jsem sebou pouze kamaráda mechanika. Já si na auto nestěžuju, jen mě prostě přijde tak, že nijak nepřevyšuje ostatní zástupce třídy z toho roku. No mám tedko ještě k tomu peugeota 406ku 2,0benzin (1996) a ten celkově mazdu ve všem převyšuje:( I když má najeto podle tacho 351tisíc..olej nepapá a rezlý není ani náznakem, taktéž interiér je podle mě hezčí, utulnější....Jinak mazda práci odvedla, nehaním to auto(už jen kvuli nákupní ceně-za 10leté byla cena 47tisíc Kč, v té době nebylo tolik) Peugeot stál pouze 39(v říjnu loni) Ani výbavou se nedá rovnat...Kdybych si ted měl vybrat mezi těmito 2 auty, v životě bych ale do mazdy nešel: Jen dodám nejsem zastánce francouzů, a vůbec nemám rád renaulty, a i peugeotem se svezu jen párkrát do roka(jezdí s ním slečna)..Jen se snažím o objektivní náhled. Ještě dodám, soused kousek od nás má 626-ky dvě-stejné modely, jedna stříbrná htb, jedna v sedanu zelená met., a obě shnilé až hanba víc než moje...Takž...asi to není náhoda...
18.04.2010 | 13:37:47 | Poplach Reagovat
For Poplach
Máš pravdu, 287.500 km za 14 rokov nie je vôbec veľa, ale ktovie koľko to najazdilo v tej firme...Neviem, podľa km by som nepovedal, že je to stočené, ale bohvie ako s tým jazdili...Inak pred kúpou si to dal skontrolovať do servisu ??
18.04.2010 | 11:59:26 | Matúš Reagovat
Matuš
Jsem třetí majitel, auto bylo koupené v ČR, 1996-1999majitelem firma, 1999-2006 nějaká žena, 2006-nyní já. Při koupi serviska a najeto 240 000. Nyní najeto 287 500. Což myslím, není nějak mnoho.
18.04.2010 | 11:24:56 | Poplach Reagovat
For Poplach
Si prvý majiteľ ? Koľko km má tvoja Mazda ?
18.04.2010 | 10:52:34 | Matúš Reagovat
To je tvoje věc. Tady je řeč o autě.
18.04.2010 | 06:55:46 | Reagovat
Prasata vyšší autority
Pes mi pochcal botu
pes mi pochcal botu
nakopu ho do prdele
pořádně ho zkopu
To je dneska o nechuť
kam se ti psi vtíraj
serou žerou šoustají
a vůbec neumíraj
hrozně mě nasíraj
hrozně mě nasíraj
Pes mi pochcal botu
pes mi pochcal botu
nakopu ho do prdele
pořádně ho zkopu
Pes mi pochcal botu
já nesnáším ty smrady
co mi chčijou na botu
ty mi hrozně vadí
ty mi hrozně vadí
já nesnáším ty smrady
Pes mi pochcal botu
pes mi pochcal botu
nakopu ho do prdele
pořádně ho zkopu
18.04.2010 | 00:01:31 | Prasata vyšší autority Reagovat
Nepřechvaloval bych
mazdu..Mám 626 rok 96-2,0 16v...no nic moc, rezlá je jak prase(lemy blatníků už nové, prahy čekají---protože tam už takřka žádné nejsou:D) Kvalita zpracování interieru rozporuplná-plasty jsou křehké jak kdyby byly z vosku-k ovládání ventilace mám po ruce šroubovák-*- páčky na ovládání obě ulomené:D Motor žere oleje jako prase(i když tahá supr a jde tichounce..) dolívám snad 4-5litrů mezi výměnami(15tis km) což je skoro objem co v motoru je:D Zbytek je ok(žádná xtra výbava, ale na to asi holt japončici moc nehrajou:D-servo,elektrika okna zrcátka, man. klima a ABS, šlus...:D), co musím pochválit jsou brzdy a i spotřeba je fajn, kolem 8litrů benz. N95. Ale mazda=žádný etalon spolehlivosti, auto jako každé jiné... (ale např. pezot nebo citron z toho roku určitě tak hnilej nebude...)
17.04.2010 | 23:30:07 | Poplach Reagovat
Jo,jo Mazda se dostane pod kůži...Strašně dobře se s ní jezdí,je to ideální kompromis mezi pohodlím, a skvělými jízdními vlastnostmi. A navrch spolehlivost a kvalita výroby(mimo ochranu proti korozi). No ale 6 už je horší ,ale pořád ještě nad průměrem.
17.04.2010 | 23:13:55 | ondoň Reagovat
Herec David Duchovny má rád obyčejnou záchodovou mísu. Lásku klasickému sanitárnímu porcelánu vyznal poté, co se potýkal neúspěšně s tzv. tokijským záchodem. Supermoderní zařízení totiž automaticky osprchuje a osuší pozadí, takže člověk po jeho použití odchází čistý jako mimino. „To ale není nic pro mě, já s tím zápasím,“ přiznal Duchovny.
Herci David Duchovny a Demi Mooreová
Zvětšit obrázek
„Je to úžasný vynález, protože vám to udělá vše jen za dotyk jediného tlačítka. Moje žena miluje takové toalety. Pro mě je to ale trochu problém. Mám rád jednoduchý záchod. Něco mezi dírou v zemi a tímto tokijským záchodem, to je záchod pro mě,“ tvrdí hvězda seriálu Akta X.
Devětačtyřicetiletý herec nedávno přiznal, že sexuálně začal žít už v šesti letech. Tehdy se zamiloval do učitelky. „Běhal jsem po třídě tak divoce, že mě musela chytit a držet,“ svěřil David německé televizi Tele 5.
Sexuální apetit se u něj zvrhl v chorobnou touhu prý proto, že milování a sex jsou pro něj způsobem, jak uniknout z tohoto života.
„Sex pro mě znamená, že zapomenu na své já. Je to jen na chvíli. Já jsem slyšel, že lyžování je dokonce lepší než sex. Je to možné, ale já nelyžuji,“ dodal herec.
17.04.2010 | 18:42:33 | Bárt Reagovat
Mazdička
Ano, tato Mazda má opravdu duši. A není to nějaká věc, nebo obyčejné auto. Je to Mazda :-)
17.04.2010 | 11:59:33 | Karel Reagovat
Nikdy neříkej nikdy :o)
Tak rok se s rokem sešel a doma mi bylo oznámeno, že budeme rodina :o) Stále trvám na tom, že 323 je vyjímečné auto, ale ten kočár se tam prostě nevejde :o( Klika je, že moje Mazdina se líbila mámě a tak nebylo co řešit. Výběr rodinného vozu se srovnatelnými sportovními ambicemi nebyl jednoduchý. Mazda 6 je sice prostorná, ale po několika jízdách jsem si ověřil, že ani s motorem 2,3 16V nedosahuje jízdních výkonů 323F a přitom spápne o dva litry na sto víc :o( Co naplat, musel jsem opustit japonské vody a juknout i jinam. Štěstí se na mě usmálo v podobě BMW 530i e39. Psal jsem, že mým příštím vozem bude opět Mazda. Bohužel mě ale šestka nepřesvědčila. Více tedy už nadále v sekci BMW.
19.09.2008 | 13:43:43 | Marty Reagovat
mám stejné zkušenosti
ahoj, mám 323F (BJ) dva roky a je to snad jediné auto, se kterým jsem neměl žádný problém, jenom jsem vyměňoval díly podléhající běžnému opotřebení, mj. také kotouče. Jinak auto má vynikající jízdní vlastosti, v zatáčkách jede jak po kolejích. Budu ji sice prodávat, protože potřebuji větší, ale nejraději bych zase Mazdu. Mohu doporučit.
19.04.2008 | 21:54:20 | Jabloňa Reagovat
Souhlas
Měl jsem nissana a musím potvrdit, že byla radost ho řídit. Škoda jen, že v dnešní době se japonci spojují s evropskými výrobci aut a tudíš jde pověstná kvalita a spolehlivost do pryč.
17.07.2007 | 19:24:50 | Bobeš Reagovat
japonec
Plný souhlas,mám japonce 9let a nebyl nový,jezdím okolo 12tis.km ročně,neznám servis ani závady - jen běžnou údržbu (olej,filtr,pneu a leštěnka).Japonci byli vždy o krok dopředu a jejich kvalita spolehlivosti stále stoupá,což o evropských autech se nedá s jistotou napsat,bohužel jsou jedničky.
13.07.2007 | 12:52:41 | Reagovat
absolutny suhlas mazda a vobec japonci su jednotky a nech si hovori kto chce co chce a viem co pisem
13.07.2007 | 08:27:37 | air Reagovat