Recenze Mazda 626 2.0i 16v Exclusive, Wagon
“Výborný poměr cena / výkon.”

Autor recenze: ondrejpraha (25 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru:2.0i, 16v, 85kW, 174 Nm Stav km při koupi:176 300 km Stav km nyní:193 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 8.37 l/100 km Vloženo: 20. 6. 2008

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: nevlastni Fabia Combi 1.4MPI Dodge Caravan 3.3

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Skryté "vady" při koupi:

* vadná svíčka
* rozhozená geometrie přední nápravy
* špatné silentbloky

Vady za jízdy:
* 2x prasklá levá přední žárovka


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem koupil v horším kosmetickém stavu (pro 626 Wagon typický rez u zadního víka, lemu zadních blatníků, sem tam škrábnutí a hodně poškrábané nárazníky) za odpovídající cenu, navíc bylo po celou předchozí dobu ježděné hlavně po Praze.

Po dvou měsících jsem v originálním servisu Mazda absolvoval velkou (a drahou) 180tkm prohlídku, kde proběhla komplet kontrola auta, přeměření ventilových vůli, výměna rozvodů, spotřebních materiálů, seřízení geometrie, výměna silentbloků, atd. Tam jsem se také zbavil jediného "záhadného" problému který měla Mazda už od koupě - při dlouhodobějším držení v otáčkách nad 4000ot/min se rozblikala kontrolka závady motoru, a servis z řídící jednotky vyčetl, že docházelo k nepravidelným nezápalům ve válci; na jízdě se to neprojevovalo a bylo to výjimečné, takže nehrozilo žádné riziko - od výměny svíček už je to v pořádku. Tlumiče, ramena, atp. jsou původní.

Za provozu se žádné závady krom praskajících žárovek (zřejmě kvůli chybějícímu zadnímu krytu světlometu) neobjevily, od seřízení geometrie a výměny silentbloků trochu utichl a zklidnil se podvozek, ačkoliv obecně patří k hlučnějším a tvrdším - obzvláště nemá rád příčné nerovnosti při přejezdu zadní nápravou, to psali už v testech nových 626. Rázy se ještě zvýrazní na původních 15" hliníkových kolech. Jinak podvozek snese i agresivnější jízdu, ale potom je problémem - při mojí drobné postavě - nedostatečné boční vedení předních sedadel, která jsou jinak velmi pohodlná (cesta napříč Evropou žádný problém). Do extrému, kdy bych auto nechtěně dostal do smyku, jsem se (zaplať pánbůh) zatím nedostal - normálně jezdím sice rychle, ale klidně a bez zbytečné agresivity. V zatáčkách je dlouho neutrální. Na dálnici je auto pohodlné, ideálně kolem 120kmh, kdy téměř není slyšet (ani aerodyn. hluk či hluk od pneu), ale potom je poměrně unavující a nezáživné jej řídit. Bezproblémově se s ním dá na dobré dálnici dlouhodobě jet kolem 150 - 160kmh, kdy už ale točí něco kolem 3800ot/min, takže je slyšet i motor a aerodynamický hluk; také spotřeba roste.

Dle měření s GPS tachometr ukazuje téměř přesně reálnou rychlosti i při vyšších rychlostech (při 180kmh na ručičce 178kmh dle GPS; při 140kmh stejná hodnota na GPS). Motor má nerovnoměrnou pružnost, je pružný pod cca 2700ot/min, potom je asi do 4000ot/min výkonová díra, a druhou mízu chytá mezi tím a 5500ot/min. Na dálnici je z toho důvodu sem tam nutností podřadit na 4. stupeň, zvláště při potřebě např. zrychlovat ze 130kmh v táhlém kopci, či při zařazování do rozjetého levého pruhu. Spojka je v mém případě tužší, ale s naučitelným chodem - dle servisu bývá životnost kolem 250tkm a jeji tužší chod je u starších Mazd normální. Řazení je bezproblémové, jen občas jde i při zastavení ztuha ("přes koleno") jednička či zpátečka - přičítám to většímu opotřebení převodovky díky městskému provozu. Zrychlení z nízkých rychlostí je velmi dobré díky dobře voleným převodům 1, 2 a 3 (na kterou rostou otáčky svižně až do rychlosti 120kmh). Brzdy mají ostrý nástup, což je ze začátku nezvyk, ale po čase příjemné. Auto není nijak zvlášť citlivé na boční vítr. A dobře svítí ;-).

Interiér je pro lidi s normální výškou do/kolem 180cm více než dostatečně rozměrný, sedadlo řidiče dobře nastavitelné, škoda že není možnost podélného nastavení volantu. A malý detail - sklopná loketní opěrka u sedadla řidiče se mi zdá pro normálně rostlého člověka nepoužitelná. Obrovský zavazadlový prostor s rovně sklopenými zadními sedadly se dá využít i na pohodlné přespání 2 lidí. Do podoby stolku sklopné opěradlo spolujezdce se také může hodit. Ergonomie přístrojové desky a ovladačů je výborná, zamrzí snad jen nešikovné umístění kolečka regulace jasu podsvícení přístrojů a stejně tvarovaná tlačítka na klimatizaci (ovládání po hmatu chce cvik). Kvalita zpracování bezproblémová, až na pár (již vychytaných) klepajících "detailů" nikde nic nevrže či neklepe. Původní reproduktory ve spojení s CD přijímačem Panasonic zvukově nic extra, ale neurazí.

Elektronická výbava je normální, uvítal bych elektrické stahování zadních oken, protože páčky se při ježdení po Pražské dlažbě po několika dnech povolují a okno nepatrně sjíždí. Klimatizace funguje bezproblémově, ale citelně ubírá výkon a zvyšuje vibrace motoru přenášené na řadící páku.

Během 5 měsíců od koupi jsem najel necelých 17 tisíc km, s rovnoměrným rozložením město/okrsky/dálnice. Motor je dle servisu ve stavu odpovídajícímu najetým km, olej nežere, doléval jsem 0.4 litru po ujetí necelých 10 tisíc km.

Spotřeba je poměrně dobrá:
- Praha cca 9 - 11 litrů, záleží na stavu dopravy.
- Okrsky se dají od 6 do 12ti, podle toho jak agresivně.
- Dálnice při 110 - 120kmh kolem 7mi, při 160kmh kolem 9ti.
- Dlouhodobý průměr 8.37l/100km, zvednutý denním ježdením po Praze, občas s používáním klimatizace.

Když se snažím (např. s motivující prázdnou nádrží) a jedu sám mně známou mimoměstskou trasu s nízkým provozem, a vypnutou klima, dá se jet i kolem 5l/100km.

Abych to strhnul, 626 Wagon je mimořádně prostorné pohodlné auto s výbornou spolehlivostí (řada řidičů najede i pod 10 tisíc km ročně - pro takové je spolehlivost Mazdy 626 "věčná"), dobrou ovladatelností a motorem, který vyniká nízkou spotřebou a přitom solidním výkonem v případě potřeby. Škoda že kilometry s ním ubývají tak snadno, ačkoliv jsem nejednou slyšel že při pravidelném servisování zvládne 626 snadno i přes 300 tisíc km bez větších investic - i přesto už plánuji přesedlat příští rok na méně ojeté auto, zřejmě málo ježděnou Mazdu 6.

Největším minusem auta je jeho nízké charisma a nepříliš pěkný design - a možná ještě poměrně drahý autorizovaný servis (jak díly, tak práce); nicméně ten není u automobilů Mazda moc potřeba, jak mne přesvědčuje i moje 626.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 626

Vložit komentář

souhlas

Mám také 626 2.0i Wagon, trochu starší (1998) ale motor je stejný. Taky mě zlobí ta výkonová díra, do 3 tis.otáček táhne, pak do 4 tis.neví jestli jet nebo ne, a pak zase tahne. Zpočátku mě to docela zarazilo, protože jsem měl 626 hatchback 2.0i 1992 (taky stejný motor FS) a tam motor táhnul odspodu až nahoru stejně. A dost dobře. Na semaforech ani červená TD-íčka neměla šanci. Asi byl dobře zajetej.
Jinak 626 Wagon - naprostá spokojenost. Mám ho zatím jen 11 tis.km, ale bez investic, jen leju benzín (za celou dobu spotřeba 7,4 l/100 km). Pohodové auto, sice ne na žádné závodění, ale na pohodové ježdění ideál.

06.12.2008 | 22:12:24 | tomas012 Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Mazda 626