Rok výroby:2008Typ motoru:2.0/118 kWStav km při koupi:0 kmStav km nyní:10 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?9 měsícůPrůměrná spotřeba:8,5 l/100 kmVloženo:15. 11. 2008
Předchozí auto:Mitsubishi Lancer Mitsubishi Galant Škoda Felicia Škoda Octavia
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Absolutně žádné.
Vlastně, teď na podzim začala občas povrzávat sedačka řidiče... je fakt, že jsem přes léto přibral... ale zase tak moc to nebylo, takže to občasné povrznutí si nezasloužim.
Ale jinak velká spokojenost, asi nevede žebříčky spolehlivosti jen tak pro nic za nic.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Když jsem hledal nejlepší adjektiva, kterými bych chrakterizoval tohle auto po roce ježdění, skončil jsem u slova "agilní" (hezky česky asi nejlíp mrštné, obratné). Menší, lehké, spíš dynamicky pružné než absolutně rychlé, estetické. Asi jako japonský gymnasta v olympijské formě. Nebo motorka s kufrem, na které nemusíte mít helmu.
Nádherně komunikativní řízení a skvělý podvozek, skvělé brzdy, pružný motor, dobře odstupňovaných 6 rychlostí. Na rovině by vám to možná VW Golf GTI nandal (118 Kw Mazdy zas není tak extra moc), ale pokud byste ho potkali v zatáčkách na okresce, tak si ho povodíte jak Ota Pavel zlaté úhoře. A to se nebavíme o tom, že jedné discipliny se s vámi žádný "hothatch" prostě zúčastnit nemůže - jízdy bez střechy. Plátěnou (spíš vinylovou) střechu sundáte opravdu jednou rukou během čekání na semaforech (ani se nemusíte odpoutávat) a pak už jen modré nebe a vůně krajiny ubíhající kolem vás. Nastává 100% MX5efekt a koutky pusy vám automaticky vyjednou strmě nahoru :-)
Dílenské zpracování japonsky skvělé (auto se vyrábí přímo v Japonsku v Hirošimě), kvalitní materiály, dost technických vychytávek jako jsou zvláštní režimy ventilace pro jízdu bez střechy, přehrávání MP3 atd... Ale o tom tohle auto není; důvod, proč ho budete zbožňovat, je v tom, jak se s ním jede, ne jak kvalitně vám vyhrává Radio 1 ze 7 reproduktorů.
Závěrem asi jediné zápory, které mě napadly: (i) Auto není žádná dálniční stihačka, takže při 150 km/h jsou otáčky i na šestku docela vysoko a díky plátěné střeše je vnitřní hluk poměrně velký. (ii) Kufr auta není žádný obr (ale pro 2 na víkend to stačí; golf nehraju, takže kolik se tam vejde bagů nevím). (iii) MX5 není pro čahouny a osoby při těle - kamarádi s +/-190 cm se hlavou dotýkali střechy, korpulentní osoby se necítily v úzkých sedadlech pohodlně. (iv) Nebudete mít to srdce jezdit v něm v zimě po zasolených silnicích, takže se s ním budete muset na 5 měsíců rozloučit.
MX drhnem 3roky cez leto. Je to vynikajuce vozenie. Suhlasim, nie je to najkrajsie auto. No najmilsie rozhodne je. Teraz som kupil Porsche 987 3,2S. To je uz sportova kara a moc sa mi paci ten design. Po mesiaci vozenia som na dva dni presadol do miaty a poviem vam....ze ju nepredam. Povozim sa v Porsche toto leto a predam Aj ked je to super voz, na bezne nepretekarske vozenie sa so strechou dole je mxt dokonala radost.
Auto má k dnešnímu dni najeto přes 21 000 km a stále je to pro mě zábava s ním jezdit (a přes zimu ho budu dost postrádat). Závady zatím žádné: Povrzávání sedačky, o kterém jsem psal v recenzi, se nakonec ukázalo být povrzáváním uchycení bezpečnostního pásu u řidiče. Spotřeba trochu klesla, ale dlouhodobý průměr je pořád celkem vysoko: by voko okolo 9-9,5 litrů. Nejspíš je to (kromě zpřevodování) taky hodně ovlivněno stylem jízdy :o) Nadšení trvá i po skoro dvou letech.
Jazdil som na MX5 2.0 soft top a bola to parada, dokonca som na dialnici isiel 200km/h s otvorenou strechou a je to zazitok za vsetky peniaze. Jedine, co mi trochu kazilo zazitok, je relativne mala nadrz - pri blazneni sa po cestach som taknkoval zhruba kazdych 350 kilometrov. Kto sa chce vyjasit, vrelo odporucam
naco potom komentujes ked sa ti to nelubi... keby sa dalo hlasovat tak je to 11/10 uz len preto ze japoncov mam rad je na nich spolah a aj po dlhych rokoch bude o to zaujem... co ty vis petre mozno to raz od teba kupim :D:D:D
bola prioritne stavaná na rýchlu jazdu. Je to skôr o štýle života, pomaly sa unášať krajinov, v 80-tke, stíhať sledovať okolie, pobrežie, pláže a podobne. A v prípade potreby v seprentínach kývať zadkom a smiať sa, ako sa hrnie bokom. S jediným rozdielom, že človek vie, čo robí. MX5 som skúšal v autobazáre, už dosť dávno..., ale ten pocit, keď v zákrute mi uchádzal zadok a človek sa pri tom nemusí pos...ť, bol nákazlivý...Akurát to vystupovania z auta už nie je pre mňa, miesta málo, ale ako víkendové autíčko, skvelá voľba! Gratulujem. Spoľahlivá, na rozdiel od iných....a aj neskôr žiadané auto.
Při té stodpadesátce točí něco málo přes 4.000 r/min. Jinak dostatečný výkon má už od 2.500. Tomu bych motorová pila neříkal... Nepříjemnější je ve 150km/h spíš aerodynamický hluk, který proniká skrz plátěnou střechu. Viděl jsem výsledky měření (tuším, že to bylo v Autotipu) a RHT je na tom s hlukem o pár decibelů lépe, ale stejně to žádný super komfort není. Jak jsem psal - není to žádná dálniční stihačka. Jinak k benzince jezdím každých cca 450-500 km (podle stylu jízdy), to mi nijak extra často nepřijde. Cos měl za Japonce ?
Presne tie otáčky sú veľkým nedostatkom japončíkov.Motor je ako motorová píla,treba ho riadne točiť aby bol výkon,prípadne rýchlosť.Dôsledok-časté návštevy benziniek.Osobná skúsenosť.
Komentáře uživatelů k recenzi Mazda MX-5
Zabava
MX drhnem 3roky cez leto. Je to vynikajuce vozenie. Suhlasim, nie je to najkrajsie auto. No najmilsie rozhodne je. Teraz som kupil Porsche 987 3,2S. To je uz sportova kara a moc sa mi paci ten design. Po mesiaci vozenia som na dva dni presadol do miaty a poviem vam....ze ju nepredam. Povozim sa v Porsche toto leto a predam Aj ked je to super voz, na bezne nepretekarske vozenie sa so strechou dole je mxt dokonala radost.
21.05.2017 | 01:02:45 | Coollmann | 178.40.176.* Reagovat
MX5 jedinečná
Mohu jen potvrdit, že je to skvělé auto, má dobré jízdní vlastnosti. Je to požitek z jízdy.
22.06.2010 | 17:06:40 | Vladimír Reagovat
Dodatek autora
Auto má k dnešnímu dni najeto přes 21 000 km a stále je to pro mě zábava s ním jezdit (a přes zimu ho budu dost postrádat). Závady zatím žádné: Povrzávání sedačky, o kterém jsem psal v recenzi, se nakonec ukázalo být povrzáváním uchycení bezpečnostního pásu u řidiče. Spotřeba trochu klesla, ale dlouhodobý průměr je pořád celkem vysoko: by voko okolo 9-9,5 litrů. Nejspíš je to (kromě zpřevodování) taky hodně ovlivněno stylem jízdy :o)
Nadšení trvá i po skoro dvou letech.
30.10.2009 | 13:49:37 | Petr Reagovat
MX5 je raketa
Jazdil som na MX5 2.0 soft top a bola to parada, dokonca som na dialnici isiel 200km/h s otvorenou strechou a je to zazitok za vsetky peniaze. Jedine, co mi trochu kazilo zazitok, je relativne mala nadrz - pri blazneni sa po cestach som taknkoval zhruba kazdych 350 kilometrov. Kto sa chce vyjasit, vrelo odporucam
30.12.2008 | 13:26:29 | Rado Trnava Reagovat
chod do PI...
04.12.2008 | 11:25:51 | Reagovat
neviem
naco potom komentujes ked sa ti to nelubi... keby sa dalo hlasovat tak je to 11/10 uz len preto ze japoncov mam rad je na nich spolah a aj po dlhych rokoch bude o to zaujem... co ty vis petre mozno to raz od teba kupim :D:D:D
21.11.2008 | 12:43:36 | KomA Reagovat
totalne hnusne auto.neviem naco je komu taka rachotina
21.11.2008 | 11:14:48 | Reagovat
RE:
promluvil zde snad profik,co ridil slapaciho Moskvice a sni o Renaultu Thalia v plne palbe :-) ???
23.08.2015 | 00:37:50 | MX-5 | 193.80.74.* Reagovat
Nemyslím, že MX5
bola prioritne stavaná na rýchlu jazdu. Je to skôr o štýle života, pomaly sa unášať krajinov, v 80-tke, stíhať sledovať okolie, pobrežie, pláže a podobne. A v prípade potreby v seprentínach kývať zadkom a smiať sa, ako sa hrnie bokom. S jediným rozdielom, že človek vie, čo robí. MX5 som skúšal v autobazáre, už dosť dávno..., ale ten pocit, keď v zákrute mi uchádzal zadok a človek sa pri tom nemusí pos...ť, bol nákazlivý...Akurát to vystupovania z auta už nie je pre mňa, miesta málo, ale ako víkendové autíčko, skvelá voľba! Gratulujem. Spoľahlivá, na rozdiel od iných....a aj neskôr žiadané auto.
19.11.2008 | 10:08:30 | ľuboš Reagovat
pro Japončíka 07 (II.)
Při té stodpadesátce točí něco málo přes 4.000 r/min. Jinak dostatečný výkon má už od 2.500. Tomu bych motorová pila neříkal...
Nepříjemnější je ve 150km/h spíš aerodynamický hluk, který proniká skrz plátěnou střechu. Viděl jsem výsledky měření (tuším, že to bylo v Autotipu) a RHT je na tom s hlukem o pár decibelů lépe, ale stejně to žádný super komfort není. Jak jsem psal - není to žádná dálniční stihačka.
Jinak k benzince jezdím každých cca 450-500 km (podle stylu jízdy), to mi nijak extra často nepřijde. Cos měl za Japonce ?
18.11.2008 | 23:21:31 | Petr Reagovat
pre Japoncika
Otazka je, ze co je lepsie - planovana navsteva benzinky alebo neplanovana navsteva servisu resp. odtahovka. Hmmm ...
17.11.2008 | 13:06:02 | MickeyMon Reagovat
Japončík
Presne tie otáčky sú veľkým nedostatkom japončíkov.Motor je ako motorová píla,treba ho riadne točiť aby bol výkon,prípadne rýchlosť.Dôsledok-časté návštevy benziniek.Osobná skúsenosť.
15.11.2008 | 19:33:13 | 07 Reagovat