Rok výroby:1996Typ motoru:2.5 V6Stav km při koupi:156 200 kmStav km nyní:190 216 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:19. 1. 2008
Prasklina v čelním skle,později stočené brzdové kotouče.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zkušenosti s touto limuzínou (dnes vyšší střední třída) mám výborné. Vzhledem ke stáří vozu bezporuchový chod, vzhledem k objemu motoru nízká spotřeba paliva (cca 8 l na 100 km kombinovaná).Elektronika fungovala bezvadně, ač jí v autě není málo (od podvozku až po střechu). Z přihlédnutím k délce vozu 4.83 m jsem velmi ocenil systém řízení všech kol (4WS).
Ve vysokých rychlostech vůz výborně drží v zatáčkách, v nízkých pomáhá při manévrování např. na parkovišti. Auto bylo po celo dobu svého života (mnou i předchozími majiteli) servisováno jen v autorizovaných servisech Mazda a ani k tomu nemám připomínky, co se týče práce či ceny náhradních dílů. Motor, byť nepřeplňovaný, byl velice živý a s 1.5 tuny těžkým autem dokázál slušně zacvičit.
Rovněž zpřevodování bylo citlivé, aby bylo lze využít výkon motoru v celém rozsahu otáček (akcelerace byla znatelná od asi 1400 otáček a např. na trojku se dalo jet 140 km/h při 6000 ot./min., bylo-li třeba). Taktéž při vysokých dálničních rychlostech (max. rychlost 220 km/h) vůz nejevil známky citlivosti na vítr či povrch silnice, dokonce vnější hluk byl zanedbatelný (220 km/h v Německu na betonové dálnici).
K tomu bych ještě řekl, že odhlučnění motorového prostoru bylo příkladné a v nižších otáčkách mé, tehdy netrénované ucho nic nezaznamenalo. Jedinou výtku mám ke kotoučovým brzdám. Je pravda, že čím je auto těžší, tím je to na brzdění znát, ale vzhledem k tomu a k výkonu motoru by mohli vydržet déle. Vřele doporučuji, luxusní jízda za málo peněz (spotřeba či náhr. díly) a bude-li o auto dobře postaráno, japonská technika vydrží.
Komentáře uživatelů k recenzi Mazda Xedos