Rok výroby:1986Typ motoru:1997Stav km při koupi:188 000 kmStav km nyní:203 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:8. 11. 2005
Prasklý spodní čep - oprava 2300 kč(včetně odtahu).
Výměna drážovaného řemene - 500 kč.
Výměna zadních kotoučů - 1400 kč.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Design považuji za nadčasový, je-li auto v dobrém stavu, lidé neznalí produkce M-B nejsou schopni odhadnout rok výroby.
Komfort nadprůměrný.
Zavazadlový prostor na dnešní dobu v dané třídě spíše menší, což je způsobeno klasickým uspořádáním a umístěním palivové nádrže nastojato za zadní opěradla.
Výbava u benzínových verzí většinou slušná, v mém případě el. ovládaná př. okna, pravé zrcátko, vyhřívaná př. sedadla, vnější zrcátka, zadní sklo, servo. Velmi příjemné je topení s ovládáním zvlášť pro pravou a levou stranu interiéru(standardní výbava). Brzdy výborné.
Motor má výkon 87 kw (118 hp), je tichý, startování bezproblémové.
Jízdní vlastnosti úžasné, jenom je třeba počítat s horší trakcí na sněhu.(malá perlička: v rychlosti 130 km/h mi praskl spodní čep pravého předního kola=ztrátě kola, ale auto zůstalo ovladatelné a já bezpečně zastavil u kraje silnice).
Maximální rychlost 190 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 10-11 s.
Spotřeba paliva 8-10 litrů na 100 km.
Provozní náklady jsou poměrně nízké(např. výměna oleje přijde na cca 800 kč), náhradní díly vetšinou levné(v druhovýrobě), spolehlivost nadprůměrná.
Vůz jsem koupil v březnu 2004 za 54 000 kč
Případnému zájemci doporučuji poohlédnout se po autě v perfektním stavu (je to u mercedesu mnohem důležitější než rok výroby), bez koroze (když se o auto budete trochu starat, žádná nebude) a nezapomínat na kontrolu spodních čepů př. nápravy (výměna je levná, upadne-li vám kolo jako mě, trochu se prodraží)
Zdravím, nechci dělat nějaký flame, ale pokusím se srovnat octavii 1 a 190E. Známý má 190E 280tis km a já octavii 290tis km. Vím, že se to celkově srovnávat nedá, ale v určitých ohledech ano. Nejsem žádný koncernový blázen a znám klady i zápory octavie dokonale. Několikrát jsem v mercedesu jel a jsem nadšený dílenským zpracováním, všechno zámky, páčky, otočné voliče, plasty, volant je hrozně bytelné a z kvalitního materiálu - to je neoddiskutovatelné. Lak je tlustý jako prase a kdyby známý nekašlal na nějakou péči , tak ho to auto snad přežije. Známý s tím jezdí jen občas a na servis kašle, proto má podvozek v horším stavu, rovněž brzdy má takové hodně nevýrazné(to je asi taky údržbou). Ovšem odpružení a tlumení bych hnedka bral a dal do octavie - fakt perfektní. Motor v 190E je taky super (dvoulitr benzím), jezdí se sním jako s dieslem, jen není skoro slyšet, tahá od volnoběhu - ale benzínu si dopřeje dost a je to 4kvalt. Trochu to dělalo zazadu takové rány při šlápnutí na plyn i při uvolnění plynu. Prý mu to trochu žere olej a do převodovky též musí občas dolít. Moje 1,9tdi zatím olej nežere a turbo zatím drží. Kufr 190E je sice malý, v rámci možnosti dobrý, ale není to rodinný stěhovák jako oktávka. Co jsem slyšel a viděl, tak na zimu se to nehodí, startuje to dobře, ale ten zadní náhon se na sněhu trápí. Vzít tak 1,9tdi a karoserii z octavky a kvalitu zpracování a materiály ze 190E, tak vznikne asi dokonalé auto.
Komentáře uživatelů k recenzi Mercedes-Benz 190
mercedes vs. octavia
Zdravím, nechci dělat nějaký flame, ale pokusím se srovnat octavii 1 a 190E. Známý má 190E 280tis km a já octavii 290tis km. Vím, že se to celkově srovnávat nedá, ale v určitých ohledech ano. Nejsem žádný koncernový blázen a znám klady i zápory octavie dokonale.
Několikrát jsem v mercedesu jel a jsem nadšený dílenským zpracováním, všechno zámky, páčky, otočné voliče, plasty, volant je hrozně bytelné a z kvalitního materiálu - to je neoddiskutovatelné. Lak je tlustý jako prase a kdyby známý nekašlal na nějakou péči , tak ho to auto snad přežije.
Známý s tím jezdí jen občas a na servis kašle, proto má podvozek v horším stavu, rovněž brzdy má takové hodně nevýrazné(to je asi taky údržbou). Ovšem odpružení a tlumení bych hnedka bral a dal do octavie - fakt perfektní.
Motor v 190E je taky super (dvoulitr benzím), jezdí se sním jako s dieslem, jen není skoro slyšet, tahá od volnoběhu - ale benzínu si dopřeje dost a je to 4kvalt. Trochu to dělalo zazadu takové rány při šlápnutí na plyn i při uvolnění plynu.
Prý mu to trochu žere olej a do převodovky též musí občas dolít. Moje 1,9tdi zatím olej nežere a turbo zatím drží. Kufr 190E je sice malý, v rámci možnosti dobrý, ale není to rodinný stěhovák jako oktávka. Co jsem slyšel a viděl, tak na zimu se to nehodí, startuje to dobře, ale ten zadní náhon se na sněhu trápí. Vzít tak 1,9tdi a karoserii z octavky a kvalitu zpracování a materiály ze 190E, tak vznikne asi dokonalé auto.
14.04.2015 | 06:43:10 | lukas | 77.48.90.* Reagovat
tak tak
Se 190kou jen dobry zkusenosti a mohu ji jen doporučit
01.03.2008 | 14:06:56 | Franc Reagovat