Rok výroby:2003Typ motoru:1400Stav km při koupi:40 000 kmStav km nyní:80 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:14. 4. 2008
Zatiaľ žiadne veľké poruchy, skôr menšie o nich nižšie, ale dožrali ma.
Hodnocení a zkušenosti s autem
MB áčko 140 benzín som kúpil manželke, avšak rád sa na ňom povozím aj sám. Napriek všeobecnej mienke, že ide o malé vozidlo, ja naopak hovorím, pohodlné, rovnako veľké ako iné v nižšej strednej triede.
Kedže je long version, dá sa povedať, že ak stojíš vedľa Fábie kombi, tak je tak akurát presne. Ale vnútorným priestorom sa nedá porovnať, pretože je väčšie. Nasadá sa trochu vyššie, ale to je spôsobené dvojitou podlahou a systémom bezpečnosti, keď sa motor zasúva pod podvozok, v prípade autonehody.
Priebeh točivého momentu je typický pre benzím, t.j. zaberá od 2500-3000 ot/min. ale keď zaberie ma krásny zvuk a ťaháááá. To s Fábiou nezažiješ. Zvláštny je aj pohyb stieračou, ale zistíš, že je to lepšie ako klasika, keď idú paralelne, nie ako u MB proti sebe. Podvozok tvrdší, a tým že je vyššie auto aj sa viac nakláňa---tancuje pri nerovnostiach, ale ASR a podvozok drží stopu ako pribitý. Ergonomia ovládania tiež ujde, ale ovládanie okien by bolo lepšie na dverách, tak ako je to zvykom u väčšiny aut. Servisoval som auto v Poprade v MB a poviem vám, utekajte preč.
Zabudnite na 6 ročný bezplatný servis, ten je len na olej a kvapaliny, ostatné cvakáš a riadne. To som mal lepšie skúsenosti so záručným servisom vo Fiate ako v MB. Neviem aká je kvalita karosérie, ale nehnevajte, sa o 5 rokov starší Fiat je na tom lepšie ako MB. Začali kvitnúť predné stĺpiky...a to nie je náhoda, v práci máme Sprintery a tie kvitnú po 1 roku.
Fiat aj napriek odprasknutému laku nehrdzavie a MB aj cez nepoškodený lak kvitne. Dnes po skúsenostiach s áčkom už by som volil, niečo iné...ale je treba priznať, ak chceš žene urobiť radosť...tak MB je to pravé....akúrát sa budeš starať o auto ta..ako chlap...
plne souhlasim z žížalou mam A 140 rok 1998 uz tretim rokem dene v provozu zhruba 40000km rocne prvni oprava na podzim kdyz odesel alternator jinak vubec zadnej problem pravidelne menim oleje a filtry. jedine co jsem musel menit byly panty u dveri ten chlinik byl popraskani nyni mam najeto nejakejch 203000km a koroze nikde byla teda trochu ze spoda auta kdyz sem sundaval tu umelou podlahu tak kolem uchyceni nadrzele ale to se ocistilo a nastrikalo tlumexem a rekbych ze tam dalsich deset let nemusi nikdo list ale rez jako takovou opravdu nikde nemam
Takže autotip březen 2008.Test Mercedes-Benz ML 63.Záruka proti prorezivění 30let.Taky jsem se nad tím pozastavil,ale není to jediný časopis,kde jsem to u měďourů četl.
Rovněž mi to není jasné a kroutil jsem nedůvěřivě nad délkou záruky na lak 30 let hlavou, lépe se snad zeptat prodejce MB. Jelikož jsme ale rozumní lidé a hlavně nohama na zemi, bereme všichni s rezervou i onu záruku na prorezivění, no a stav laku odpovídá zátěži vozu: parkování venku,mytí v myčce,zimní provoz,umytí jednou ročně nebo spíše přirozeně deštěm, neošetření voskem,kašlání na drobné oděrky atd=koroze+ztráta lesku i laku.Faktem je že rozdíly v kvalitě laku u automobilek jsou, byly zmiňovány i na těchto stránkách v různých příspěvcích, tuším ,že byl problém u někoho s KiaCeed. Každopádně větší logiku by mělo 30 let na karoserii a 12 let na lak.
Zní to neuvěřitelně, ale MB dává záruku 30 let na lak a 12 let na prorezavění karoserie. Oboje ale beru s určitou rezervou. Pozink karoserie prodlouží prorezivění tak o 3 roky ,ale rezavění nezabrání. Každopádně pro všechny, kteří auta netočí kvůli odpisům každých 3-6let , doporučuji nástřik spodku i dutin.Není to rozhodně přežitek a životnost karoserie se prodlouží. Ten lak, to už je horší. Sám se ho snažím šetřit aspoň tím, že standartně montuji zástěrky, na zimu ošetřím karoserii tvrdým voskem a auto pravidelně umývám ručně Wapkou + autošamponem s voskem. Největším problémem pro lak je prach fungující jako brusný materiál+ v zimě sůl a šterk . U MB A je svažitá přední kapota bohužel přímo na ráně a tak je celá kropenatá od odletujících kamínků + i boky předních dvěří za předními koly. Zástěrky MB k Áčku nedodává a tak vzhledem ke stavu laku u našeho Áčka po 3 letech provozu se mi zdá 30 let záruka na lak rovněž nereálnou, nicmeně, tak bylo prodejcem řečeno. Zřejmě to platí jen pro německé podmínky. Popsané rezavění mě podobně jako Petríka nutí k myšlence, zda zmíněné části karoserie Áčka v recenzi nebyly již poškozeny. Jakékoliv vyvaření bez autorizovaného ošetření se záhy musí projevit, a na na druhou stranu každá oprava karoserie v autorizovaném servisu neruší záruku 12 let na prorezivění.Tak jako tak mě ta rez k MB prostě nějak nesedí!
Neprestrelil si to náhodou so zárukou 30 rokov na lak? Ono logicky musí byť menej, ako na prehrdzavenie a to je v tomto prípade 12 rokov. Na ten lak tipujem tak 3 roky. A byť majiteľom, začal by som sa zaujímať o to, či neboli predné stĺpiky nejakým spôsobom trafené a opravované.
S tím rezavěním mě to překvapuje. V rodině máme typ A160, až na jiný motor, mimochodem velmi příjemný a úsporný,byla jedinou poruchou za 3roky provozu hned na počátku závada spinací skříňky,která vůz zablokovala a ten směřoval do servisu k opravě.Jinak zcela bez poruch v každodenním provozu, po rezu ani památky. Prodejce garantuje 12 let karoserii proti prorezivění a 30 let lak. Ten mimochodem velmi trpí ostřikem boků / absence zástěrek/ a kapoty díky její svažitosti. Auto má pozink karoserii a vosk v dutinách od výrobce. Ta rez mně fakt překvapuje a stálo by to za uplatnění záruky na lak či prorezavění. Mimochodem, pokud je auto servisované u MB, je součástí servisní prohlídky rovněž kontrola karoserie s odstraněním všech defektů.
Komentáře uživatelů k recenzi Mercedes-Benz A
rez
plne souhlasim z žížalou mam A 140 rok 1998 uz tretim rokem dene v provozu zhruba 40000km rocne prvni oprava na podzim kdyz odesel alternator jinak vubec zadnej problem pravidelne menim oleje a filtry. jedine co jsem musel menit byly panty u dveri ten chlinik byl popraskani nyni mam najeto nejakejch 203000km a koroze nikde byla teda trochu ze spoda auta kdyz sem sundaval tu umelou podlahu tak kolem uchyceni nadrzele ale to se ocistilo a nastrikalo tlumexem a rekbych ze tam dalsich deset let nemusi nikdo list ale rez jako takovou opravdu nikde nemam
24.02.2009 | 23:48:19 | ajfi Reagovat
Takže autotip březen 2008.Test Mercedes-Benz ML 63.Záruka proti prorezivění 30let.Taky jsem se nad tím pozastavil,ale není to jediný časopis,kde jsem to u měďourů četl.
15.04.2008 | 23:19:41 | Reagovat
To Honzík
Rovněž mi to není jasné a kroutil jsem nedůvěřivě nad délkou záruky na lak 30 let hlavou, lépe se snad zeptat prodejce MB.
Jelikož jsme ale rozumní lidé a hlavně nohama na zemi, bereme všichni s rezervou i onu záruku na prorezivění, no a stav laku odpovídá zátěži vozu: parkování venku,mytí v myčce,zimní provoz,umytí jednou ročně nebo spíše přirozeně deštěm, neošetření voskem,kašlání na drobné oděrky atd=koroze+ztráta lesku i laku.Faktem je že rozdíly v kvalitě laku u automobilek jsou, byly zmiňovány i na těchto stránkách v různých příspěvcích, tuším ,že byl problém u někoho s KiaCeed. Každopádně větší logiku by mělo 30 let na karoserii a 12 let na lak.
15.04.2008 | 22:55:55 | Žížala Reagovat
co im drbe?
za tridsat rokov to auto bude veteran nie?
15.04.2008 | 22:55:36 | Reagovat
Má to obráceně.12 let na lak a 30 na prorezivění.
15.04.2008 | 22:51:05 | Reagovat
Lak??
Takže jestli to chapu dobre, tak to auto muze shnit, ale lak zustane? Jak muze na rezave dire zustat lak? :-))))
15.04.2008 | 22:43:22 | Honzik Reagovat
Tp Petrik
Zní to neuvěřitelně, ale MB dává záruku 30 let na lak a 12 let na prorezavění karoserie. Oboje ale beru s určitou rezervou. Pozink karoserie prodlouží prorezivění tak o 3 roky ,ale rezavění nezabrání. Každopádně pro všechny, kteří auta netočí kvůli odpisům každých 3-6let , doporučuji nástřik spodku i dutin.Není to rozhodně přežitek a životnost karoserie se prodlouží. Ten lak, to už je horší. Sám se ho snažím šetřit aspoň tím, že standartně montuji zástěrky, na zimu ošetřím karoserii tvrdým voskem a auto pravidelně umývám ručně Wapkou + autošamponem s voskem. Největším problémem pro lak je prach fungující jako brusný materiál+ v zimě sůl a šterk . U MB A je svažitá přední kapota bohužel přímo na ráně a tak je celá kropenatá od odletujících kamínků + i boky předních dvěří za předními koly. Zástěrky MB k Áčku nedodává a tak vzhledem ke stavu laku u našeho Áčka po 3 letech provozu se mi zdá 30 let záruka na lak rovněž nereálnou, nicmeně, tak bylo prodejcem řečeno. Zřejmě to platí jen pro německé podmínky. Popsané rezavění mě podobně jako Petríka nutí k myšlence, zda zmíněné části karoserie Áčka v recenzi nebyly již poškozeny. Jakékoliv vyvaření bez autorizovaného ošetření se záhy musí projevit, a na na druhou stranu každá oprava karoserie v autorizovaném servisu neruší záruku 12 let na prorezivění.Tak jako tak mě ta rez k MB prostě nějak nesedí!
15.04.2008 | 21:51:32 | Žížala Reagovat
to Žížala
Neprestrelil si to náhodou so zárukou 30 rokov na lak? Ono logicky musí byť menej, ako na prehrdzavenie a to je v tomto prípade 12 rokov. Na ten lak tipujem tak 3 roky. A byť majiteľom, začal by som sa zaujímať o to, či neboli predné stĺpiky nejakým spôsobom trafené a opravované.
15.04.2008 | 19:37:23 | Petrík Reagovat
Rez MB A
S tím rezavěním mě to překvapuje. V rodině máme typ A160, až na jiný motor, mimochodem velmi příjemný a úsporný,byla jedinou poruchou za 3roky provozu hned na počátku závada spinací skříňky,která vůz zablokovala a ten směřoval do servisu k opravě.Jinak zcela bez poruch v každodenním provozu, po rezu ani památky. Prodejce garantuje 12 let karoserii proti prorezivění a 30 let lak. Ten mimochodem velmi trpí ostřikem boků / absence zástěrek/ a kapoty díky její svažitosti. Auto má pozink karoserii a vosk v dutinách od výrobce. Ta rez mně fakt překvapuje a stálo by to za uplatnění záruky na lak či prorezavění. Mimochodem, pokud je auto servisované u MB, je součástí servisní prohlídky rovněž kontrola karoserie s odstraněním všech defektů.
15.04.2008 | 19:14:15 | Žížala Reagovat