Rok výroby:1997Typ motoru:2.5 V6Stav km při koupi:226 963 kmStav km nyní:275 419 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:8-13 l/100 kmVloženo:30. 11. 2010
Vyměna rozvodů a brzd (čtyři kotouče plus sady destiček) je jen údržba.Poruchou byla nutnost výměny spojky.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto se koupilo jako pracant,tedy nějaká fyzická vada na kráse nebo vyšší stav kilometrů nevadily.Důraz byl jen na kvalitu motoru,což nepřeplňovaný benzínový vidlicový šestiválec splňuje výborně a na to,aby auto nebylo malé,kvůli potřebě pohodlného a většinou klidného cestování na dlouhé vzdálenosti. Vzhledem k častým jízdám v městském provozu subjektivně hodnotím rozměry vozu,širokého 1.7 m a dlouhého 4.77 m jako 'právě tak akorát'.K motoru bych řekl,že i přes jeho stáří mu nechybí pružnost i ochota se točit lineárně až k bodu svého největšího výkonu,což,vyjádřeno čísly,je 163 koní při 5750 otáčkách za minutu.Co se spotřeby týče,ta se ve městě pohybuje kolem 12 až 13 litrů,při klidné dálniční jízdě klesá někam mezi 8 a 9 litrů.Celkové živosti auta pomáhá i jeho nižší hmotnost (bez řidiče a s prázdným kufrem cca 1450 kg) i dobré zpřevodování poměrně přesně řadící pětistupňové manuální převodovky (na trojku od asi 30 km/h a 1000 ot./min až do téměř 150 km/h a 5700 ot.min.). Opravdu sportovní jízdě však brání spíš komfortněji laděné pérování,které však relativně hodně snese (při 190 km/h na silnici R7 směrem na Ruzyni auto 'drží' dobře). Jen,pokuď nejsou dálnice rovné,při nájezdové rychlosti do zatáček kolem 200 km/h mám subjektivní dojem,že auto moc nesedí a pro klid v duši dávám nohu z plynu.V souvislosti s tím musím vyzdvihnout kvalitu brzd (kotouče na všech čtyřech kolech) a jejich schopnost vůz bezpečně zpomalit z jakékoliv rychlosti bez známek vadnutí.(maximální rychlost vozu 225 km/h) Řízení není přeposilované,tak na dálnici máte nad vozem naprostou kontrolu i ve městě není manévrování v nižších rychlostech nebo parkování obtížné.Ač to není vysokovýkonný 'sporťák',chybí systém kontroly trakce,zabraňující kolům,jinak obutým do zimních Bridgestone Blizzak,si při potřebě svižnějšího rozjezdu 'hrábnout'.Hodnotím tedy Mitsubishi Galant jako téměř univerzální auto,příjemné a použitelné ve městě (snad jen přes vyšší spotřebu u 2.5 V6,danou mechanickou jednoduchostí motoru SOHC bez časování ventilů,variabilního sání či absencí přímého vstřikování GDI),pohodlné na dlouhé cesty,při klidné jízdě s téměř neznatelnou nedotáčivostí (motor je vpředu napříč,pohání přední kola) s kvalitně odhlučněným interiérem,kam ve vyšších rychlostech proniká jen hluk,daný použitím zimních gum a je-li třeba i s dostatkem sportovního ducha,hbitostí a ochotou zrychlit i z rychlostí daleko za rychlostním limitem českých dálnic.Spolehlivostí pak vyniká s pozinkovanou karoserií,komfortním podvozkem (který si však nechá hodně líbit) i motorem,který za cenu mírně vyšší spotřeby paliva svou jednoduchostí zaručuje dlouhodobě bezproblémový chod.
Komentáře uživatelů k recenzi Mitsubishi Galant