Recenze Nissan 200 SX S13
“Perfektní sporťák!”

Autor recenze: Ondrey ,
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1989 Typ motoru:1.8 turbo 16V Stav km při koupi:100 000 km Stav km nyní:140 000 km Způsob řazení:manuál Průměrná spotřeba: 7 - 13 l/100 km Vloženo: 9. 1. 2004

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.7

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Fiat Croma

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ve 130.000 km bylo nutné přetěsnit potrubí od turba.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Nissan 200SX S13 je čistokrevný sporťák s atraktivním designem, bohatou výbavou, skvělými jízdními vlastnostmi (zadní náhon) a neuvěřitelně pružným a silným motorem (Vmax 240 km/h+, 0 - 100 km/h 6,5 s).

Z objemu 1.8 l poskytuje v sérii "pouhých" 175 koní, drobnými úpravami a seřízením je možné výkon motoru posunout někam k hranici 230 - 240 PS při zachování životnosti motoru!

Jediná nevýhoda je nutnost bezpodmínečně dodržovat servisní intervaly, především výměnu oleje - v opačném případě klesá životnost turba.

Značka Nissan sice postrádá prestiž např. Porsche, zato vyniká vysokou úrovní zpracování a spolehlivostí svých výrobků.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Nissan 200 SX

Vložit komentář

Kamil Moravec

No ještě to uprav vzhledově a budu ti tiše závidět.
Nejsi z Hronova???

26.01.2011 | 23:30:32 | Hamby Reagovat

OMG JOKERI

Nevim co resíte :D Hele chces to auto chces ten motor? tak se do toho neboj naladovat videl sem tyhle motory na vlastni oci a nektere z nich meli i 600koni a kdyz odpochoduje tak si mužeš koupit novej na netu je sezenes od 800dolaru treba az po 28 000 dolaru kdyz tohle auto milujes neni co resit . Ten muj ma sam 340 koni viz : http://www.youtube.com/watch?v=JY61Ooluhy8&feature=related

11.07.2010 | 22:52:24 | Kamil Moravec Reagovat

Nevím proč tady řešíte otázku životnosti motoru.
Já to auto měl a výkon zvedal a bylo mi srdečně jedno jestli vydrží půl mega nebo "jen" čtyřista tis.
Jen tak pro ty co ví o čem je řeč(IC Avia,otevřené sání i výfuk-na konci pouze laděná tlumivka,walbro pumpa,vstřiky Skyline,turbo T3 a samosebou k tomu odpovídající chip).
Základní otázka totiž není jaká bude životnost při zvyšování výkonu,ale "Pokud si chci toto auto koupit,tak jak ho hodlám používat".
1.Jestli se mi auto líbí a chci ho mít pro jeho vzhled(ten design předběhl dobu a až na pár drobností je to pořád atraktivní auto).Pokud jsem konvenční řidič,poskytuje dvoustovka spousty prostoru pro vyblbnutí a je opravdu celkem bezporuchová-pořád mějte na paměti že je to 20 let starý vůz,takže nějaké opravy vždycky budou.
2.Pokud si chcete vyloženě zařádit,dá se celkem za "málo peněz pořídit hodně muziky".Nechci zde rozvádět žádné podrobné postupy(od toho tady je SXOC forum),ale v obecné rovině pokud už auto vlastníte tak za nějakých 100až150tis jste schopni se dostak na úroveň kategorie street car-to je někde kolem 300koní a k tomu odpovídající podvozek.A samozřejmě za předpokladu,že na práci si najmete vlastní ruce.Já si vše dělal sám nebo s pomocí kamarádů,takže si ani netroufám odhadovat cenu práce.Ale myslím si že za ty peníze 300Ps sporťák nekoupíte.
Závěrem bych rád dodal že toto jsou mé vlastní zkušenoti a dvoukilo jsem měl po dobu 5-ti let na každodenní dojíždění do práce(žádný angličák v garáži na hraní) a jezdilo celkem spolehlivě.Většinu závad jsem si přivodil sám někdy až příliš rychlými a zbrklými úpravami,ale v základní verzi je to spolehlivé auto a rozhodně při jízdě v něm si nebudete připadat tuctově.

13.02.2010 | 09:47:35 |  Reagovat

Nikdy jsem neslyšel, že by se správným zajetím motoru dal zvýšit výkon, nebo, že se zvýšením výkonu nesníží životnost motoru nebo turba. Každý motor (kromě čínských) je dělaný tak aby snesl větší zátěž (výkon) ale to proto aby měl dlouhou životnost. Zrychlení z 0-100 za 6,5???? Nechce se mi věřit, že má o více než vteřinu rychlejší než BMW E36 325i se 192 koňmi v sérii (7,9 papírově) ale možná to je pravda. Kolik má Nissan 200 SX S13 pohotovostní hmotnost?

Nissan 200 SX se mi hodně líbí v době vzniku to muselo být super auto. Asi nebude snadné shánění dílů, vím že jich moc v ČR není, v mém okolí vím jen o jednom.

23.06.2009 | 18:29:47 | Monty Reagovat

Ale probůh

Co to tady zase někdo šíří za pověry, že při zvýšení výkonu (v rámci lehkého tuningu; <+50bhp) u CA18DET se sníží životnost...?! Základní úpravy se týkají sání vzduchu, chlazení, výfukového potrubí a až na závěr bych se pustil do zvýšení plnícího tlaku turba (popř. výměna za T25BB) - to jediné může mít lehký vliv na životnost (ale na otáčky? nechtějte mě rozesmát... od toho je pravý pedál), ale pokud se o motor budeme starat, tak i s upravenm vozem nalítáme daleko víc než ti, co si nechají tovární verzi, bojí se otevřít kapotu a svému autu nedopřejí žádnou péči... Škoda tohoto auta pro takové lidi!

02.05.2009 | 21:22:54 | Anonymous Reagovat

dalsi reakce

No k tomu zvysovaní vykonu.. Ty motory jsou opravdu poddimenzovane, a nejde o to na kolik je KM je motor staveny ale spis o to v jakych otackach se ty kilometry nakrouti!!! to znamena ze kdyz se vhodne zvysi vykon tak pri stejne rychlosti motor se zvysenym vykonem nebude potrebovat tolik otacek nebo serazovat do kopcu atd... proste usetri otacky motoru diky svy sile...a tim lze i zvysit zivotnost motoru!!!

19.01.2008 | 19:15:14 |  Reagovat

->keki666

Jak potom vysvetlis, ze priamo od vyrobcu sa dodavaju mechanicky totozne!!!! motory s vykonovym rozsahom napr. 150-190 hp. Je potom logicke, ze ten 150 je poddimenzovany....... to len tak.... jednoduchy priklad.

28.02.2007 | 21:31:23 | w Reagovat

Pozor pozor výkon motoru a jeho zvýšení není zavýslé pouze od otáček ve vzorci po výpočet výkonu je důležitým faktorem hustota nasávané směsí (větší množství , nižší teplota) otáčky většinou zvedáme u atmosferických motorů (hondy) u turbomotoru neboli přeplňovaných motorů se většinou zvedaji otáčky turba anebo tlak jeho plnění. U tzv naddimenzovaných motorů Nissan 20sx 1,8T (350koní) nejčastěji odchází klika z důvodů poškozeného uložení klikové hřídele tzv. šálků které špatně snášejí námáhaní rotací kliky (vyddření) nikoliv zatížením (zvýšený tlak turba). Také podotýkám že motor CA18DET jde ze serivých 168koní povýšit na cca 185koní správným zajetím a vhodnou ůdržbou...

02.07.2006 | 14:59:53 | elviiis Reagovat

haaa

zasnu.---neverim....ale asi to tak bude:)))) ..je to ale svetla vyjimka...ja osobne tomu neverim, vsemu coi se napise.._:)..

14.06.2006 | 19:20:32 | keki666 Reagovat

to keki666

.. omyl, vážený kolego :-) motor CA18DET, který je osazen v Nissanu 200SX RS13 je dimenzován na výkon 340 - 350 koní.. teprve po překročení této magické hranice je pro zachování životnosti nezbytně nutné nahrdit sériové díly (ojnice, ...) speciálními.. do výkonu 340 koní ale není nutné provádět žádné úpravy.. Informaci o výkonovém dimenzování tohoto motoru je možné naleznout v servisním manuálu Nissan CO, jp. (laicky a ve zkratce řečeno: sériový motor vydrží 500 000 km, motor upravný na 250 PS zvládne bez problémů 490 000 km.. to vše samozřejmě při perfeketní údržbě.. když se o motor nikdo nestará, i sériový může umřít po 100 000 km.. howgh.. :-) )

12.06.2006 | 08:15:35 | Ondrey Reagovat

nerikam ze nejde zvednout vykon...jen rikam ze VZDY!!!!!! je to na ukor zivotnosti.. ..pokud maximalni vykon zustane stejny a pouze se upravi vhodne prubeh krouticiho momentu je mozne ze zivotnost zustane SKORO stejna...jinak pokud z tohoto motoru vydojite 240Ps..verte ze motoru klepete hrebiky do rakve...

02.06.2006 | 20:05:11 | keki666 Reagovat

reakce.....

To není tak úplně pravda, motory nissan jsou pro úpravy stvořené :-) Jak bych to řekl jsou poddimenzované...
Takže lehkými úpravami jde výkon zvednout....

23.05.2006 | 10:57:36 |  Reagovat

..pri zachovani zivotnosti motoru..:)

to me se mi vzdycki jezi chlupy na rukou,kdyz slisim tuto vetu...nikdy nejde zvednout vykon motoru pri zachovani zivotnosti..to je snad jasny ne?..tento motor je dimenzovan na urtcity pocet Km takze z hlediska mechanickeho namahani,(klika,ventily)..ted nevim presne ale tusim ze sily rostou s kvadratem otacek tzn cim vic tocite tim vice je zatizen klikovy mechanizmus,vently atd....sem linej to hledat ve skriptech...to je clkem jedno jenom prosimvas lidi tomudle neverte,!!!!!!!!!!!! kdykoliv zvednete vykon(hlavne o uvedenychcca 45koni),dochazi ke snizeni zivotnosti motoru..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!cuz

09.03.2006 | 09:09:37 | keki666 Reagovat

RE: ..pri zachovani zivotnosti motoru..:)

Pokud chcete vozidlo pro najeti velkych vzdalenosti a km kupte si jine auto!! A neres te co vydrzi nebo ne,momentalne shanim nejakou s13 a nezustanu u serie ale pokud neco poseru pac nejsem neomylnej nebudu brecet ze nenajedu 500 000km 20let stare auto pouzivane o vejkendech a pro zabavu? Na jezdeni po eu a dovoleneu si kupte neco rodineho...:-):-)

27.03.2014 | 13:29:32 | janda-k  | 80.250.14.* Reagovat

RE: ..pri zachovani zivotnosti motoru..:)

Mám toto auto, Nissan 200SX, r.v. XII/89, ale už ho moc nevyužiju. Má momentálně vyřazené turbo, ale i bez něj na silnici nijak nekulhá za jinými auty. Vzhledově i provozně je poměrně ve velmi dobrém stavu, naprosto spolehlivý vůz.
Zajímalo by mě, za jakou cenu by se asi dnes dalo v tomto stavu prodat.
Je fakt, že pořád působí atraktivním dojmem. Jezdím s ním (ted už mín) už 16 let a kromě běžné údržby, vč. karoserie, žádné problémy jsem nikdy neměl.

25.05.2014 | 17:18:10 | POKORNY  | 194.228.161.* Reagovat