Recenze Nissan Primera GX
“Držák, nebál bych se vyrazi na 5000km výlet, jinak z japonců spíš slabší.”

Autor recenze: Tomas (30 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1996 Typ motoru:1.6 16V Stav km při koupi:112 000 km Stav km nyní:148 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 7.5 l/100 km Vloženo: 31. 7. 2007

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Daewoo Tico Opel Vectra 1.7 TDi Renault Megane Nissan Sunny Honda Accord 2.0 LS

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Prevodovka - kdyz bylo chladno, slo spatne radit, zvl. dvojku.

Pri 120 tisicich vymena zaveseni predniho kola.

Vyměna výfuku, byl na aute od novoty 10 let.

Vymena kabelu ke svickam.

Pri 135 tisicich prestalo fungovat ABS.

Na original autoradiu se nekdy rozsypavaly pismenka - stejne jako u Sunnyho.

A čelní sklo - dva rožky byly rozlepené a mezi skla prosakovala voda, ale jen pár cm.
Prosezené sedadlo řidiče, příliš prosezené mám 80kg.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem koupil po duchodci, jedinem majiteli. Minuly tyden jsem ho prodal. Jezdil jsem s nim do prace denne 50km, plus rada dlouhych vyletu. Nikdy jsem nezazil, ze by me auto nechalo ve štychu, jako se to stalo rade mych znamých, kteří si koupili nějaké ojete auto. Spotřebu jsem měl na pocatku 7.2/100, pozdeji 8.5/100. Pak jsem si vsiml, ze z vyfuku bylo citit benzin. Zkontroloval jsem svicky jak mi kdosi radil - byly bezvadne. Vycistil rozdelovac - nepomohlo. Zjistil jsem pak, ze tři svíčkové kabely hazou velice slabou a nepravidelnou jiskru. Vymenil jsem kabely za nove - spotřeba klesla na 6.8/100 a auto bylo tišší. Hned od počátku šlo špatně řadit - zvl. dvojku -, ale pouze když bylo chladno. A tenhle problém se nikdy nezhoršil a časem jsem to už ani nevnímal.

Jak jsem se v autě cítil? Rok výroby 1996, 120 tisích km, ale přesto pocit, že auto ještě není příliš unavené. Známý má Corsu 1996, 1.2 80 tisíc km a to auto už bych řídit nechtěl je celé rozkývané, utahané, z brzdění spatný pocit. V primeře jsem si říkal, že v podstatě nemá smysl kupovat novější auto, vždyť 1996 mi stačí. Ale přesto - chci si koupit něco s Airbagem i pro spolujezdce, rozumíte mi, že. A tak proč nezkusit něco novějšího. Sestra měla Renault Laguna diesel, 2002 myslím a měl jsem z toho pocit, že to není zas takový rozdíl, akorát, že to smrdí novotou:-) Né, bylo to lepší: k kabině žádný hluk, malá spotřeba, na strartování kartička, pět hvězd v Crash testech... Ale nakonech měla problémy s elektrikou v motoru nebo co, tak to prodala. Ted má Mondeo diesel.

Jízdní vlastnosti Primera 1.6 GX: motor byl dost slabý. O předjíždění jsem se raději nepokoušel. Když nás bylo v autě pět, tak pětka :-) byla slabá do kopců. Auto sedělo dobře. Měl jsem obyčejné jednoduché zavěšení zadních kol. Zatáčky ale bývaly bez problémů a to i ve vyšších rychlostech. Jednou jsem vyzl někoho kdo vlastnil Peugeot 206 a ten byl překvapený tím v jaké rychlosti projíždím zatáčky. S jeho 206 by se prý bál. Tak jsem byl taky překvapený, protože jsem myslel, že nejezdím rychle. Pár lidí mi pak říkalo, že ta menší auta hůř projíždí zatáčky. No nevím.

Na technické, po osmi měsících užívání mi vyměnili jedno zavešení kola - takový ten trojúhelník, nevím jak se mu říká -nebylo to drahé.

Motorový olej jsem měnil 3 krát. 4 litry. Snadné. Převodovkový olej nikdy, protože nevím jak.

Připadalo mi, že auto je bez problémů. Po 14ti měsících užívání se mi najednou objevila řada závad: svíčkové kabely, výfuk, ABS. Opravil jsem to nejnutnejší k tomu aby auto jezdilo a vozilo mě do prace. ABS by muselo na počítač, tak jsem to nechal být. Když jsem odešel z práce, Primeru jsem prodal.

Nyní bych si rád pořídil Hondu Accord kvůli její eleganci, nebo Toyotu Avensis kvůli údajné kvalitě, nebo Peugeota 406 kvůli jeho údajné bezpečnosti a HDi motorům, taky uvažuji o nějakém německém autě - proto, že prý se ho dá dobře znovu prodat.

Když jsem míval Sunnyho, ten neměl prakticky jedinou závadu po dobu 18 měsíců. Kromě... strašné koroze. U Vectry 1992,TDi se mi pri 210 tisících pokazilo turbo, mel jsem prasklé pružiny, korozi kolem upevnění bezp. pásů. U Accorda bylo vše bezva až do 240 tisíc, kdy nešlo zařadit - vadná (myslím hydraulická) spojka.

Nissana už bych si nekoupil. Snad když bych měl málo peněz. Z japonských značek je myslím to nejméně kvalitní. Na druhou stranu prý porážel např. Hondu, Toyotu a Mazdu ve statistikách bezpečnosti a na tu bych neměl zapomínat.

Nejkrásnější vzpomínky mám na Accorda - krásné, elegantní, mílé, kultivovaný dvoulitr, temtomat..., takže bych rád znovu jezdil Accordem.

Vystřídal jsem řadu aut, měnil je po pár letech, ale nové auto, takové se kteým bych mohl jezdit dlouhá leta nechci. Myslím, že bych se nudil. Aspoň zatím...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Primera

Vložit komentář

ostřikovače

Pokud hledáš motorky ostřikovačů, tak jsou na spodku nádobky. To znamená lehnout pod auto, vyjmout pár plastových úchytů podběhu, tento odklopit a jsi u nich. Jakmile vyndáš motorek, tak ti zbytek kapaliny vyteče. Jsou tam dva, na přední a zadní okno. Pokud ti jde ostřik alespoň jednoho, tak to spíš vypadá na zareznutej než zamrzlej.

04.12.2010 | 11:01:57 | Radek Hulmihoukolen Reagovat

motorek ostřikovsče

Ahoj, zradilo mě ostřikování teď v mrazech u Primery P10, jsem s ní moc spokojenej ikdyž je to už dědeček 96". Sice jsem dolil nemrzku, ale asi málo. Nevím kde mám hledak motorek ostřikovače a ani ho není slyšet, po jízdě kdy je auto vyhřátý, trysky u stěračů nejsou ucpaný. ant_z@centrum.cz

04.12.2010 | 08:34:50 | Bob Reagovat

Ahoj. Astru jsem prodal. Vůbec na ni nevzpomínám. Teď skoro dva roky jezdím ford mondeo III (před Bondem). Mondeo je trochu luxusnější než primera. Taky je o 5 let novější. Ale nemám z něj takový pocit jistoty, že mně nezradí. Hlavně motor mondea působí napjatě oproti nissanu. Někdy nestartne hned, jakoby neměl palivo, musí se klíček vypnout a zase natočit. To u primery ani dříve sunnyho neexistovalo. S nissanem jsem měl pocit jistoty. Vlastně mně ani nenapadlo obávat se vyrazit někam daleko. A vzpomínám na nissan v dobrém A proto bych znova koupil japonce, kdyby ... Kdybych nepracoval pro Hyundai. A nevěděl jaké to jsou ... prolhané. A tak, pro jistotu, nekoupím nic ani od Japonců.

19.02.2010 | 20:02:03 | Tomáš co psal tuhle recenzi Reagovat

Pre autora recenzie: Ako vlastne kupujete

auto? Podľa farby, ako ženská? Alebo si najprv zháňate informácie, študujete konštrukciu motora, podvozku, dlhodobé testy, rekordy a podobne?
Pretože napísať o jednoduchej zadnej náprave, to čo Vy, tak to ani ženská nedokáže.
Inak, NAJLEPŠIE Nissany boli vyrobené 94-96, ešte z P10, už mali nejaké úpravy na podvozku, aj dorazy a pruženie bolo tvrdšie. S 2.0 benzínom. A samozrejme SEDAN. Kvôli tuhosti karosérie.
Rada 11 je síce krajšia, z tej asi len GT, spotreba taká istá ako u 1,6, potom už asi nič....
A ak by ste sa mali možnosť previezť v DOBREJ Primere, mal som ich 2, ešte ako zánovné s cca 40-60.000 km, pribl. 2 ročné...tak dnešné autá Vám budú pripadať ako bez duše, ako úplne odporné haraburdy, ktoré nás pripravili o pôžitok z jazdy a úplne pochovali základné vodičské zručnosti.
Možno sa blíži k tomu iba BMW 3, ale iba blíži, z úctivej vzdialenosti, pretože je o 3-5 metrákov ťažšie...
A toľko omieľaná bezpečnosť: Ani tank Vám nepomôže, ked dobre trafíte..::((

05.01.2010 | 12:39:31 | ľuboš Reagovat

super auto

Mam primeru p10 rv 96 a je to velmi spolahlive auto do ktoreho tankova. Auto ma 14rokov a este sa nepokazilo. ukazte mi nove auto ktore vidrzi to co primera

05.01.2010 | 09:37:27 | primera Reagovat

Ostřikovače stříkají jen na spodní okraj okna. Když si chci pomoct od námrazy ostřikováním - nejde to. Pohnout s nima nejde. Zlobí.

23.11.2007 | 19:09:24 | Tomáš oprava Reagovat

Primeru znovu? Teď říkám ANO

Po primeře jsem si koupil Astru 1.4 66kW, edice 2000, 5 dveří.
Měla to být koupě z rozumu. Prý se snadno prodává. A toho určitě využiju.
Jezdí. Ale je to nuda. Něco tomu chybí.
Primera měla slabší motor ale s astrou musím pořád držet vyšší otáčky. Otrava.
Odmlžování čelního skla - ventilátor fouká jen na prostředek pokud nejede na 4ku. Furt mám zamlžené okraje skla a hůř vidím.
Ostřikovače stříkají jen na spodní okraj okna. Když si chci pomoct od námrazy ostřikování - nejde to. Pohnout s nima nejde. Zlobí.
Ukazatel nárže - popletený. Jednou svítí pak zas ne. Podle toho jak stojím z kopce. Hrozne přecitlivělé ucho.
A další a další detaily.
Astru už nikdy.
Na primeru vzpomínám s láskou a nostalgií. Zlatý Nissánek.
Nissan - stačí nasednout a jet.

23.11.2007 | 19:07:19 | Tomáš co psal tuhle recenzi Reagovat

no nic musim sa zapojit aj ja ... mam p11 2,0 131koni ... co sa tyka motora je to neskutocny motor SR20DE podobne motory sa davali do Nissanov Silvia len akurat s trubom SR20DET... ako som cital tieto prispevky no hm... na niketorych som sa dost aj posmial ...lebo fakt veci su tu popisane vselijake :D ...1,6 budu robit spotrebu taku istu ako dvojliter lebo su to male motory a viac namahane... skuste sa povozit v P11 GT ... co sa tyka spolahlivosti ... hm... ked si precitate paru testov ten ma tolko hviezdiciek ten tolko tak uz podla toho sa riadim ...podla mna najspolahlivejsia znacka urcite nieje honda ... toyota ano tak isto aj z nissanom... auto ktore ma 10 rokov sa moze v pohode rovnat novym BMW alebo nejakym inym nemeckym autam... ukazte mi BMW ktore ma 2,0 motor a spravi spotrebu 7,0 litrov pri 180km-h... priemerene spotreby tych nemeckych auta su otrasne vysoke... japonci proste vyrabaju spolahlive auta ktore fakt nieco vydrzia... mozno aj ked karoseria nebude v najlepsom stave motor stale bude bezat ako hodinky... a prave SR20DE je jeden s tych najlepsich motorov ktore boli vyrobene....podla mna co tu pisalo tie prispevky sa zopar ludi fakt vyzna do aut... ale pan ktory pisal recenziu ...no pre mna to pripada ako laicka recenzia ... ta dobre auto asi tak to znamena primera pre niekoho... tot vse ... musel som sa rozpisat hehe :D prijemny den vsem ---PEACE---

19.10.2007 | 13:39:50 | Tomo Reagovat

O dvoulitru bych uvažoval, pokud jezdíš dlouhé trasy, tam je spotřeba prakticky stejná, jako u 1.6 . Ovšem ve městě už to něco spolkne.

07.08.2007 | 15:50:57 | Radek Reagovat

Martine diesel ma remen. Benzin samozrejme retez. Od 2000 ot./min. je dvoulitr celkem ochotny a otacky leti nahoru pomerne rychle. Muze to ale byt muj subjektivni dojem a doporucoval bych se v nejake Primere projet, at si to ohodnotis sam. Treba mas jine meritka. Dvoulitr ma zkratka slusnej tah, ktery by ti mohl u 1,6 chybet. Nicmene na klidnou jizdu 1,6 naprosto staci

07.08.2007 | 15:47:47 | diego Reagovat

Pokud vím, tak Primera nemá rozvodový řemen, ale řetěz, takže se s ním člověk nemusí moc trápit. Když se tak podívám na svoji 405, která má v benzínu 1.9 výkon 77kW, tak ten samý výkon má Primera v 1.6 (74kW). Holt rozdíl 8 let udělá svoje, jenom se mi zdá že Peugeot je "větší papír", který rozhodně nemá v pohotovosti 1300kg (myslím, že v papírech mám 1150kg) . Na druhou stranu musím říct, že táhne už ve velmi nízkých otáčkách (od 2000ot/min), což asi nebude platit u Primery. Fakt nevím, jestli jít do té šestnáctky nebo do dvoulitru.

07.08.2007 | 15:10:58 | Martin Reagovat

dieslovy dvoulitr dokaze byt pomerne usporny, takze bych jej nezatracoval. Rozvodovy remen ale potrebuje peci. Jednoznacne bych volil 2,0 v benzinu. 96kW uz dava slusnou dynamiku. V lepsim pripade GT se 110kW. Ten se shani hur. Kategorie povinneho ruceni je castecne i marketingovy tah. Myslim, ze by bylo chytrejsi urcovat vysi povinneho ruceni dle poctu kW. Bylo by to spravedlivejsi k majitelum dieslu 1,9 apod...

07.08.2007 | 14:54:41 | diego Reagovat

Koupit 1.6 nebo 2.0?

Ještě jedna věc mě na P11 trochu vadí a to je "chudyý výběr" motorů..2.0D a TD je passé předem a z benzínu jenom poddimenzovaná 1.6 a pak 2.0, zatraceně mi tam chybí 1.8, která by myslím byla optimum a na povinné ručení by se člověk neprohnul tak jak při 2.0 (teď mi dožívá Peugeot 405 1.9i, vím kolik platím a nerad bych to platil i dál..kdo to vůbec vymyslel platit podle objemu motoru?). A 1.6 je docela málo a navíc je jich jako šafránu.

07.08.2007 | 13:46:58 |  Reagovat

P11c (1999 - 2001) uz neni takova klasika, to je fakt. A to co zacal chrlit Nissan potom bych pripisoval castecne na vroubek Renaultu a jeho designerum. Doufam, ze se nedoziju neceho s nazvem Nissan Logan...:-)

07.08.2007 | 11:59:04 | diego Reagovat

P11

Dlouhou dobu zvažuju, že si Primeru koupím, co mě ale na pravé Primeře P11 "štve", je to, že se dělala jenom 3 roky, 1996 - 1999, takže se nedá u nás moc sehnat (zvlášť, když bych chtěl hatchback a ne sedan). To co udělal Nissan potom, jsou modely na které se upřímně nedá koukat (začalo to "face-liftingem" P11c) a dorazila to P12.

07.08.2007 | 11:32:13 | Martin Reagovat

co se tyce bezpecnosti, bude na tom dobre vetsina robustnich japoncu. Plechy jsou poctive. Ale v podstate dneska se bavit o spolehlivosti japoncu... to je dost vrtkave tema. Japonec ti spatnej motor nevyrobi, kastle neco vydrzi, podvozky dobry, bude spise rozhodovat spolehlivost elektroniky, ktere v autech pribyva a zrovna japonci jsou v tomto smeru velmi vynalezavi, casto inovuji, automatizuji,snad prave tady se muze v dnesni dobe rozhodovat... Rozhodne ale kraluje Toyota a Honda ;-)

06.08.2007 | 13:37:03 | diego Reagovat

Diego,
ta moje Primera byla vyrobena v listopadu 1996. Takze to byla nejspis ta P11. To me tesi.
Napsal jsi svuj nazor na to, ktera japonska znacka je nejslabsi. Ze, Mitsubishi. Mozna na tom neco je. Ja sam s MB nemam zadnou zkusenost. Ale otec mi rikava: "Mitsubishi - to ne!":)
Na druhou stranu musim rict, ze MB se mi libi na pohled. A v statistikach bezpecnosti jsou Carisma a Galant mezi nejlepsima.
Me informace:stranky svedske pojistovny s hodnocenim bezpecnosti na na zaklade statistik z havarii: http://www.folksam.se/engelsk/index.htm

06.08.2007 | 10:38:23 | Tomas co napsal tuhle "recenzi Reagovat

omluva Denimu

Deni,
dovol abych se ti omluvil za zkomoleni tveho jmena. Je mi to lito.
Tomas

06.08.2007 | 10:19:22 | Tomas co napsal tuhle "recenzi Reagovat

Primera P10 se vyrabela od cervna 1990 do cervna 1996, P11 od cervna 1996 do cervence 2002 a pak nastoupila P12 ktera se vyrabi doted. Pokud mam mluvit z vlastnich zkusenosti- co se tyce nejslabsich japoncu, je to pro me Mitsubishi. I kdyz pravda, Lancer je pro me fenomen takrka jako Subaru..

06.08.2007 | 08:50:51 | diego Reagovat

Demi,
pripdas mi rozhorceny. Napravy... vis, ja se v tom nevyznam. Videl jsem nejake napravy, jine nez na moji primere - nektere mely "samostatne" zaveseni zadnich kol. Ja mel mezi zadnima kolama "tycku". Tak jsem myslel, ze to je nejake to starsi "nesamostatne" a horsi zaveseni zadnich kol. A tak jsem myslel, ze by Primera mela byt nic moc na jezdeni. Ale, jak jsem psal v "recenzi", byla dobra. Byla mozna moc dobra, protoze v zatackach jsem casto ujizdel autum, ktere me jinak dojizdely. A to me bavilo.
Pisu, protoze bych se chtel ohradit vuci tve prilis strohe reakci. Vim, ze to jak hodnotim auto v "recenzi" neni perfektni. Presto se me dotklo, ze jsi se na me tak oboril.
Vis, u auta me prilis nezajimaji ty technicke veci. Napr netusim co je Primera P10 nebo P11. V recenzi jsem se snazil vyjadrit, ze auto bylo dobre, byl jsem spokojeny, i kdyz ne nadseny.

P.S. Muzes, prosim, napsat, ktere japonske znacky jsou podle tebe nejslabsi? Diky

04.08.2007 | 08:15:40 | Tomas co napsal tuhle recenzi" Reagovat

Primera- nepodceňovať ju

Ešte by som doplnil, problemy s prevodovkou mali väčšinou staršie P10 z roku 1991-92, konkretne synchronizácia 5-teho stupňa (vyskakoval), v novších sa tento problem neobjavoval.

01.08.2007 | 19:55:50 | Deni Reagovat

Primera-nepodceňovať ju

Jednoduchá náprava???????? Neviem či išlo o Primeru P11 alebo o P10, ale obe majú viacprvkové zavesenie vpredu aj vzadu a P11, o ktorej asi píšete mala tiež prednú a zadnú viacprvkovú nápravu MULT-LINK. Primera bola v každom teste vychvaľovaná za príkladne jazdné vlastnosti a vzor jazdných vlastností v strednej triede!!! V dnešnej dobe Primera ešte vždy lepšie sedí na ceste ako napríklad najnovší Passat. Inak Primera p10/P11 veľmi spoľahlivé, kvalitné a dobre vybavené auto a určite nepatrí medzi slabších japoncov. Motor 1.6 100PS kľudnejším stačí, ale 2.0 SR20De 130PS má tu istú spotrebu a jazda s ním je o niečom inom. Veľmi ste svoje auto nepoznal, hlavne s tou "jednoduchou nápravou" ste zabil, pretože ona len tak vyzerá, rozhodne patrí medzi pokrokovejšie a fakt vzorové pre ostatné automobilky. Však prečítajte napr. tieto testy: http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=132&server=1&article=8377
http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=481

01.08.2007 | 19:50:29 | Deni Reagovat

prevodovky jsou velkou slabosti, odchazeji synchrony. take u Primer praskaji poloosy (hlavne u dvoulitru). Nasledne opravy jsou dosti drahe. Jinak na motory, elektriku, spracovani inter. a vlastnosti podozku nemuzu rict krive slovo...

01.08.2007 | 07:07:20 | diego Reagovat

Bolesti vetsiny Nissanu jsou nekvalitni prevodovky a tim nasledne problemy s obtiznosti razeni. Nekdy opravdu pomuze vymena prevod. oleje, neni to zadna velka investice a rozhodne se tim nic nezkazi ! Podle me Nissan co se tyce spolehlivosti a celkove kvality provedeni dosti zaostava napr. za zminovanou Hondou a Toyotou. Mel jsem dva Nissany (Maxima 3,0 i) a objevovaly se mi obdobne zavady-na vlajkovou lod neodpustitelne. Nissan uz nikdy !

31.07.2007 | 20:42:17 | Tomas Reagovat

prevodovkovy olej jsi mel dat vymenit... mozna by to zlepsilo to razeni v chladnu. Jinak ten motor neni spatny, ale dvoulitr je lepsi volba. Trochu mi vrta hlavou proc ma byt Nissan nejmene kvalitni znacka z japonskych aut a jakym zpusobem jsi to vydedukoval... i kdyz pravda, spoluprace Nissanu s Renaultem je pro me osobne dosti nesmyslny krok.

31.07.2007 | 13:42:48 | diego Reagovat