Rok výroby:1994Typ motoru:GA16DSStav km při koupi:201 500 kmStav km nyní:202 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 měsícePalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7.2 l/100 kmVloženo:13. 6. 2014
Ještě pravý japonec Jízdní vlastnosti Výborný motor Vzhled na danou dobu Prostornost (lepší než Octavia..) Nekrade se!
Slabé stránky
ND nejsou nejlevnější 60l. nádrž, stojí to hodně peněz, aby byla plná Koroze (největší slabina vozu)
Závady a opravy na autě
Zatím žádné a doufám, že žádné nebudou..
Hodnocení a zkušenosti s autem
NISSAN PRIMERA P10
Nissana jsem koupil na konci dubna od Nissanistů z Prahy. Primera stála pouhých 5500,-. Jelikož je to moje první vlastní auto, nemůžu si ho vynachválit. Primeru jsem chtěl už hodně dlouho, jelikož za danou cenu auto nemá konkurenci. Dříve jsem jezdil Octavii II 2.0TDI (rodičů)
VÝBAVA Primera je r.v.12/94 a ve výbavě nechybí: EL.ovládání zrcátek,EL.okna vpředu/vzadu, posilovač řízení, A/C klimatizace, ABS, autoradio 4xrepro, imobilizer, centrál na DO. V porovnání co jezdilo v 94 zde a co v Japonsku, je to jako nebe a dudy. Tady jezdil Favorit a později Felicie, ale to se s Primerou nedá rovnat ani v jediné věci :D
MOTOR+PŘEVODOVKA Jedná se o 1.6 16V 66kw (90PS) DOHC (dvě vačky v hlavě) označení GA16DS Letí jak drak (když je auto prázdné), motor táhne už od opravdu nizkých otáček, od 4tis už jede líp a teprve tam se projeví PRIMERA POWER! ROZVODY jsou řetězem-nesmrtelný motor. Převodovka má dlouhý převody, takže neni problém jet na 2jku 90Km/h ( u 2.0 i 100km/h)- podotýkám, že otáčky ještě nezasahují do červeného pole) Jediné co bych vytknul je řazení zpátečky, které občas nejde na první pokus zařadit a doprovázejí jí nehezké zvuky. Možná je to problém jen mého kusu, četl jsem, že ale nejsem jediný, kdo má tento problém u Primery.
BRZDY+PODVOZEK Primera má kotoučové brzdy i vzadu! Což je opravdu parádní na auto z 94 a 1.6 pod kapotou. Brzdí skvěle, ale je potřeba vyvinout trochu větší sílu na pedál ( byl jsem zvyknutý na Oktávku :D) Podvozek je prostě parádní, i když se jedná o standartní verzi, nikoli GT, auto se opravdu minimálně naklání a drží stopu za každou cenu a to pneumatiky co tam mám nejsou nic extra 185/70 R14 tuším.
SPOTŘEBA Spotřeba se pohybuje okolo6.5-7L/100km. Dálky se dají jezdit bez problémů za 6L/100km. Město cca 8-9L. Opravdu záleží na stylu jízdy.
V červnu jsem byl v Krkonoších, Primera byla plně obsazená= 5 lidí+ sud piva a plný kufr :D Cesta byla hlavně mimo město po okreskách, vesnice a kopce u Nový Paky. Spotřeba vyšla na nějakých 7.9L/100km a Primeru jsem nešetřil, hlavně do kopců, kde byl opravdu potřeba plný plyn, aby se udržela klasická devedesátka. (2.0 bych ocenil)
SHRNUTÍ Jelikož jsem vždycky toužil po japonském voze v benzínu, koupil jsem si Primeru, protože na ni nenajdete špatnou recenzi a ani se tomu nedivím. V tý době, ještě NISSAN uměl dělat auta a nebyl spojen s Renaultem. Kdo má rád japonce a rychlou jízdu s Primerou určitě neudělá chybu. Ovšem doporučil bych motor 2.0 (SR20DE) 96kw popř. ve verzi GT 110kw, která oravdu jede a spotřeba je opravdu stejná jako u 1.6 kromě městského provozu, kde si 1.6 vezme cca o litr méně. Nevím co ostatní očekávají od auta za 5500? Vrak? Co se za to dá koupit ještě? Felicie? Favorit? Opravdu se směju typickým čechům, co si koupí Felicii nebo Favorita, když za stejnou cenu můžou mít 100x lepší auto: HEZČÍ, MODERNĚJŠÍ, BEZPEČNĚJŠÍ, RYCHLEJŠÍ, SPOLEHLIVĚJŠÍ a VE VÝBAVĚ!
Jediné auto, které plánuji po P10 bude Primera P11 popř. P11-144 s 2.0.
Doplnění recenze ze dne 05.09.2014
Stav km nyní: 204 500 km
Ještě pár dodatků k výše uvedený recenzi. :)
Motor je GA16DE (vícebod.vstřikování) v TP max.udávaná rychlost 180km/h je naprosto mylná (jak už to většinou bývá) Primera zvládá přes 200km/h tachometrových bez větších problémů a ještě by trošičku zrychlovala.
Jediné co mě na autě nejvíce trápí je koroze podvozku. A to je také největší slabina vozu, ale každé auto musí mít nějakou mouchu a tohle je JEDINÁ moucha, který to auto má :) Co také chtít za 5500,- Kč NAPROSTÁ SPOKOJENOST!
Zde přikládám pár videii, které jsem za dobu pořídil:
Ja som pred dvomi dňami predal P11 1.6 73kW .... auto som mal 9 rokov a absolútna spokojnosť ... naj. som na nej 70 000 km vymenil som len brzdy a tlmiče ( samozrejme to neberiem ako poruchu) inak len zákl. údržba olej a filtre ... zatiaľ naj. auto ktoré som mal, ale musela uvoľniť miesto pre Rav4
ahoj, taky mam p10 1996, ale 1,6 75kw mam jí od roku 2005 za celou dobu nepotrebovala žádné opravy, akorat teď už pomalu vyměňuji opotřebované mechanické díly a zkorodované části. Je to skvělé auto a pokud nebude třeba nevyměním ho =) Doporučuji koupit sportovní vzduchovej filtr (jen vložku do originálního boxu) stojí cca 2-3x tolik co originál, ale můžeš ho čistit a už ted se mi 2x vrátil, spotřeba šla dolu, auto táhne líp od spoda =) Doporučuju reg. na nissanclub.cz je tam spousta lidí kteří dokážou poradit s každou blbostí )
Ahoj, naprostý souhlas, můžeš mi prosím poslat odkaz na ten vzduchový filtr, jaký máš ty? Jinak na nissanclubu jsem. Pokud máš zájem a máš FB můžeš se přidat na stránky: Nissan Primera P10/Infiniti G20, které spravuji :)
Pravda, ona je taky škoda, že většina ani netuší co znamená, když někdo řekne slovo Primera/Sunny atd.. Kupují bezhlavě feldy atd..Jak píšte jediná výhoda u feldy, jsou levný ND :)
Ja Primeru P11-144,rv.2000 mám,je to výborné auto,aj z koróziou je to celkom v pohode až na jeden malý fľak cca 3*2cm na prednom blatníku.Mám ju 7 rokov a okrem prednej polosi a batérie som nič nemenil(samozrejme brzdy a olej nepočítam medzi závady)ešte dnes si spomínam ako ma všetci z okolia a hlavne majitelia koncernových áut odhovárali od kúpy Primery vraj drahý servis,drahé náhradné diely,kúp si oktávku a blá-blá,som rád že som stavil na primeru ale nabudúce to bude asi toyota.
Jo, jsou to výborná auta. A nenechte si nikým vymluvit koupení té P11. Je to vynikající auto. Šmankote, docela rád bych se tím autem ještě svezl. P11 po P10 dotáhli k dokonalosti a ještě to bylo na pohled pěkné auto. Pak už přišly ty prapodivné proporce a nemožné designové křivky, které dělaly primeru doslova odpudivou, ale P11 je krásné, spolehlivé auto. Jednašestky se u P11 bát nemusíte. Měla zase o pár koní víc, ale je fakt, že dvoulitr je v porovnání s jinými dvoulitry jiných značek mnohem úspornější a v praxi se dá udržet téměř stejná spotřeba, jako s 1,6, takže proč si nedopřát lepší zátah a 30 koní navíc.
Naprosto s tebou souhlasím, bral bych ještě p11 gt nebo ten téměř 200 koňovej motor z dvoulitru bez turba =) jinak ta šílená p10 už je renault, vč. motoru, to už má od nissana jen znak =( známá, která prodávala mě svojí p10 si koupila tohle, chtěla novejší, dvakrát za měsíc musela jako nepojízdná do servisu a pak dokonce úlná výměna za jiný kus... (proste francouz) =)
Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Primera
Ja som pred dvomi dňami predal P11 1.6 73kW .... auto som mal 9 rokov a absolútna spokojnosť ... naj. som na nej 70 000 km vymenil som len brzdy a tlmiče ( samozrejme to neberiem ako poruchu) inak len zákl. údržba olej a filtre ... zatiaľ naj. auto ktoré som mal, ale musela uvoľniť miesto pre Rav4
09.09.2014 | 17:57:01 | | 90.64.0.* Reagovat
p10
ahoj, taky mam p10 1996, ale 1,6 75kw mam jí od roku 2005 za celou dobu nepotrebovala žádné opravy, akorat teď už pomalu vyměňuji opotřebované mechanické díly a zkorodované části. Je to skvělé auto a pokud nebude třeba nevyměním ho =)
Doporučuji koupit sportovní vzduchovej filtr (jen vložku do originálního boxu) stojí cca 2-3x tolik co originál, ale můžeš ho čistit a už ted se mi 2x vrátil, spotřeba šla dolu, auto táhne líp od spoda =)
Doporučuju reg. na nissanclub.cz je tam spousta lidí kteří dokážou poradit s každou blbostí )
03.09.2014 | 12:32:37 | Memphis.Vlk | 195.113.135.* Reagovat
RE: p10
Ahoj, naprostý souhlas, můžeš mi prosím poslat odkaz na ten vzduchový filtr, jaký máš ty?
Jinak na nissanclubu jsem. Pokud máš zájem a máš FB můžeš se přidat na stránky: Nissan Primera P10/Infiniti G20, které spravuji :)
05.09.2014 | 15:42:17 | Lukáš Zajíček | 79.127.137.* Reagovat
U Feldy nebo Favorita jsou plus díly
Plno Čechů si ale koupí Feldu kvůli dostupnosti a hlavně ceně dílů, které jsou opravdu nizoučké, jinak souhlasím. Primera je super!
28.08.2014 | 22:17:26 | Honza | 188.120.220.* Reagovat
RE: U Feldy nebo Favorita jsou plus díly
Pravda, ona je taky škoda, že většina ani netuší co znamená, když někdo řekne slovo Primera/Sunny atd.. Kupují bezhlavě feldy atd..Jak píšte jediná výhoda u feldy, jsou levný ND :)
05.09.2014 | 15:39:46 | Lukáš Zajíček | 79.127.137.* Reagovat
Ja Primeru P11-144,rv.2000 mám,je to výborné auto,aj z koróziou je to celkom v pohode až na jeden malý fľak cca 3*2cm na prednom blatníku.Mám ju 7 rokov a okrem prednej polosi a batérie som nič nemenil(samozrejme brzdy a olej nepočítam medzi závady)ešte dnes si spomínam ako ma všetci z okolia a hlavne majitelia koncernových áut odhovárali od kúpy Primery vraj drahý servis,drahé náhradné diely,kúp si oktávku a blá-blá,som rád že som stavil na primeru ale nabudúce to bude asi toyota.
24.06.2014 | 21:40:22 | | 95.103.157.* Reagovat
Řekl bych že objem nádrže nemluvě na rok výroby auta je zcela normální:)těch 50 litrů sebere i 1.4 Fabia po roce 2001.
24.06.2014 | 13:29:08 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: nádrž
Ano, neni to nic neobvyklého, ale přeci jen, většina dnešních aut, stejné třídy má nádrže kolem 50-55 litrů :)
05.09.2014 | 15:59:48 | Lukáš Zajíček | 79.127.137.* Reagovat
Nissan z té doby je super
Jo, jsou to výborná auta. A nenechte si nikým vymluvit koupení té P11. Je to vynikající auto. Šmankote, docela rád bych se tím autem ještě svezl. P11 po P10 dotáhli k dokonalosti a ještě to bylo na pohled pěkné auto. Pak už přišly ty prapodivné proporce a nemožné designové křivky, které dělaly primeru doslova odpudivou, ale P11 je krásné, spolehlivé auto. Jednašestky se u P11 bát nemusíte. Měla zase o pár koní víc, ale je fakt, že dvoulitr je v porovnání s jinými dvoulitry jiných značek mnohem úspornější a v praxi se dá udržet téměř stejná spotřeba, jako s 1,6, takže proč si nedopřát lepší zátah a 30 koní navíc.
23.06.2014 | 09:06:08 | fag | 81.91.216.* Reagovat
RE: Nissan z té doby je super
Jo jo máš pravdu :)
11.07.2014 | 10:24:17 | Lukáš Zajíček | 79.127.137.* Reagovat
RE: Nissan z té doby je super
Naprosto s tebou souhlasím, bral bych ještě p11 gt nebo ten téměř 200 koňovej motor z dvoulitru bez turba =)
jinak ta šílená p10 už je renault, vč. motoru, to už má od nissana jen znak =( známá, která prodávala mě svojí p10 si koupila tohle, chtěla novejší, dvakrát za měsíc musela jako nepojízdná do servisu a pak dokonce úlná výměna za jiný kus... (proste francouz) =)
03.09.2014 | 12:36:11 | Memphis.Vlk | 195.113.135.* Reagovat
RE: Nissan z té doby je super
aspon nepiš BLUDY !!!
P10 je čistokrvný Japonec, aspon namachruj, ked to nevieš a nemýľ ľudí.dík.
04.09.2014 | 12:02:13 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
RE: Nissan z té doby je super
Asi myslel P12 :-)
05.09.2014 | 16:01:33 | Lukáš Zajíček | 79.127.137.* Reagovat