Rok výroby:1992Typ motoru:1998ccm/DOHCStav km při koupi:161 000 kmStav km nyní:208 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:2. 9. 2005
Běžné spotřební věci - náplně, destičky, fitry, svíček, kabelů...
Podvozek není na českých silnicích příliš trvanlivý - výměna čepů řízení, spodních a horních ramen, poloos, tlumičů...zkrátka generálka podvozku na 190000km.
Komplet nové brzdy na 205000km.
Nutné nové střední a zadní díly výfuku na 206000km.
Nová spojka na 206000km.
Řazení je po tolika letech nepřesné.
ABS nefunkční...
Plastové kryty okolo motoru až na vyjímky rozlámané...
Drobná koroze zadních lemů a víka zav. prostoru.
Osvětlení ovládacích prvků v interiéru povětšinou nefunkční.
Motor má spotřebu oleje cca 0.5l na 1000km.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto má vynikající jízdní vlastnosti, je "radost" ho řídit. Podvozek pro běžného řidiče tvrdý, pro mě akorát. Brzdy by mohly být lepší, při intenzivnějším brždění vadnou, což nevyřešila ani výměna destiček, kotoučů a kapaliny za téměř závodní. Řízení by mohlo být komunikativnější, ale tak jak je je dobrým kompromisem mezi sportem a pohodlím - ostatně jako celé auto. Na limitu je jeho chování kvůli zadnímu převisu občas poněkud zvláštní. Geometrii mám nastavenou poněkud jinak než v sérii, auto je více přetáčivé (plus pro mě), na druhou stranu jízda ve vyšších rychlostech je méně klidná.
Na cestování skutečně výborné - především pro řidiče, který se při jízdě skutečně nudit nebude, na druhou stranu pro cestující tu tolik pohodlí není (vzadu je málo místa pro hlavu). Výborně sedí v zatáčkách téměr při jakýchkoliv rychlostech. Motor je výborně odhlučněný, na druhou stranu s aerodynamickým hlukem je to horší. Sedačky nemají nejlepší boční vedení. Výhled z místa řidiče je výborný.
Standartní pneu 195/60/14 86V se hůře shánějí - vyměněno spolu s disky za 205/50/15.
Na delších cestách není problém dosáhnout spotřeby okolo 6.5 l/100 km, při běžném provozu cca 9l, při využívání dynamiky vozu okolo 16l/100km.
Na autě oceňuji:
- řídit ho je i přes nepříliš vysoký výkon (110kw/6400 ot.) zábava, je to skutečně sporťáček v karoserii sedanu
- celkem slušná úroveň výbavy na svou dobu a původ (el. šíbr, el. okna, el. zrcátka, ABS...)
- je to takový vlk v rouše beránčím
- velmi velký objem kufru na svou třídu
- auto neláká zloděje
Vadí mi:
- na japonský vůz (přestože v Evropě vyrobený) nespolehlivá elektroinstalace (vetšina značky Bosch....bohužel....)
- náchylnost karoserie ke korozi
- průběh kroutícího momentu, motor pod 4000ot/min "netáhne"...
zdravím nedávno jsem si kopil primerku 2.0 gt 16v je to sice rok v.1990 ale šlehá dobře nemám tech tak musím vyměnit čelní sklo nevíte kde?? ale to není vše
no nedalo mi musel som aj ja daco napisat...tak mam doma aj ja primerku sice P11 97rok. 131koni neni to GT ale uz tych 131 koni robi svoje motor nema ziadne problemy pri obehovani vas nikdy nesklame...a nevim fakt co robis ze 110kw/150hp je pre teba malo... na to auto nemam zleho slova akurat tu spjku treba mi menit lenze to je taka vec ktora sa meni pravidelne...a elektroinstalacia je to podla mna v pohode...v interieri je miesta az az a o kufri ani nerozpravam...inac neviem co tu kto plietol tie smiesne francuzske auta... no vlastne ved to ani nesu auta takto to vyzera z franc.autami ....japonske auta su proste su super,spolahlive,pekne,priestranne a maju aj dobre spotreby na mojej sa mi podarila spotreba 4,1litra... a inac cesta kosice bratislava 4 osoby dnu a plny kufor 180km-h za hodinu na tristvrt plynu a spotreba 7,2 litra takze treba vediet aj jazdit aby boli dobre spotreby... sorry za tolko vela pisania...
Pokud vím, tak jsem nikde neuvedl, že jsou Francouzi nejlepší a Japonci šunky. Původně jsem reagoval jen na Martinovu otázku. Jenže ty jsi přišel se svým nic neříkajícím blábolem. Známky zabedněnosti ukazuješ sám, když nejsi schopný uznat nic jiného než svoje přesvědčení. Ohodnotit něco jednou větou je tak snadné... Pravda Vti ani Celicu jsem neřídil. Ale zato mám zkušenosti s Primerou GT a tím francouzským šrotem. A na základě toho jsem si vytvořil názor. Neříkej mi, prosím, co musím.
Ty patříš mezi ty zabedněnce,kteří si myslí že tyhle auta jsou nejlepší,ale ty jsi asi nikdy neřídil třeba tu Hondu Vti,nebo Celicu 2.0 GTI,musíš se s tim hold smířit že francouzi jsou ŠROTY!!!!
nesouhlasim s nespolehlivou elektroinstalaci, naopak je dle meho nazoru na velmi dobre urovni. A to ze motor pod 4000 ot/min. netahne to snad nemyslis vazne, tuplem u GT....
Mám taky Primeru z 92, ale SLX tu slabší jen 85kW a nestěžuji si. Pokud chceš něco z motoru dostat musíš ho vytáčet do maxima 6000ot./min. když dám plný plyn a mám dvojku, tak od 3500 do 6000ot./min se protáčejí kola (195/50/15) a jedu100 km/h trojka je podobná jen už nehrabe. Co děláš s takovým výkonem?
Opravdu diky za konstruktivni prispevky. Az Primeru GT uvidite jinak nez z chodniku a budete s ni mit nejake zkusenost, napiste prosim taky neco relevantniho. Nezastavam klasicky cesky pristup - "co je moje, je nutne nejlepsi"...
asi nejsi tak dobrej jak si myslíš to co tu udáváš nemůžeš myslet ani trochu vážně, jsou to jen samé nesmysly a pomluvy tak si kup toho miga a leť do p....e! vážený umělče.
Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Primera
primera gt
ahoj jete sem chodi nekdo budu ai prodavat mam primeru gt rok 92 5dveraka tak hledam nekoho kdo by je hned neznicil mam i hromadu dilu
04.09.2011 | 20:19:58 | mira | 93.153.3.* Reagovat
RE:primera gt
ahoj, rád bych znal nějaké podrobnosti, když tak se mi ozvi na ganmiki@seznam.cz
dík
15.09.2011 | 08:54:23 | ganmiki | 81.19.32.* Reagovat
ahoj
zdravím nedávno jsem si kopil primerku 2.0 gt 16v je to sice rok v.1990 ale šlehá dobře nemám tech tak musím vyměnit čelní sklo nevíte kde?? ale to není vše
13.01.2008 | 22:04:41 | gt primer Reagovat
no nedalo mi musel som aj ja daco napisat...tak mam doma aj ja primerku sice P11 97rok. 131koni neni to GT ale uz tych 131 koni robi svoje motor nema ziadne problemy pri obehovani vas nikdy nesklame...a nevim fakt co robis ze 110kw/150hp je pre teba malo... na to auto nemam zleho slova akurat tu spjku treba mi menit lenze to je taka vec ktora sa meni pravidelne...a elektroinstalacia je to podla mna v pohode...v interieri je miesta az az a o kufri ani nerozpravam...inac neviem co tu kto plietol tie smiesne francuzske auta... no vlastne ved to ani nesu auta takto to vyzera z franc.autami ....japonske auta su proste su super,spolahlive,pekne,priestranne a maju aj dobre spotreby na mojej sa mi podarila spotreba 4,1litra... a inac cesta kosice bratislava 4 osoby dnu a plny kufor 180km-h za hodinu na tristvrt plynu a spotreba 7,2 litra takze treba vediet aj jazdit aby boli dobre spotreby... sorry za tolko vela pisania...
14.10.2007 | 19:11:10 | TominoSE Reagovat
Pokud vím, tak jsem nikde neuvedl, že jsou Francouzi nejlepší a Japonci šunky. Původně jsem reagoval jen na Martinovu otázku. Jenže ty jsi přišel se svým nic neříkajícím blábolem. Známky zabedněnosti ukazuješ sám, když nejsi schopný uznat nic jiného než svoje přesvědčení. Ohodnotit něco jednou větou je tak snadné...
Pravda Vti ani Celicu jsem neřídil. Ale zato mám zkušenosti s Primerou GT a tím francouzským šrotem. A na základě toho jsem si vytvořil názor.
Neříkej mi, prosím, co musím.
08.10.2007 | 08:51:02 | Reagovat
Ty patříš mezi ty zabedněnce,kteří si myslí že tyhle auta jsou nejlepší,ale ty jsi asi nikdy neřídil třeba tu Hondu Vti,nebo Celicu 2.0 GTI,musíš se s tim hold smířit že francouzi jsou ŠROTY!!!!
07.10.2007 | 22:50:00 | Reagovat
Výkřik do tmy
A jestlipak jsi ten francouzský šrot řídil? I když proč se ptám, kdyby ano, nikdy by jsi takový slint nevypustil. Nevíš, o čem píšeš.
07.10.2007 | 22:29:52 | Reagovat
to anonym
Netahej mezi pořádný japonský auta,francouský šrot od Citroenu...
07.10.2007 | 21:34:41 | Reagovat
pro Martina
Tak třeba Citroen BX 16v - 116kW z 1.9, nebo Honda Civic Vti 117kW z 1.6
Ale jinak proti GT nemám ani ň.
07.10.2007 | 20:07:42 | Reagovat
GT
nesouhlasim s nespolehlivou elektroinstalaci, naopak je dle meho nazoru na velmi dobre urovni.
A to ze motor pod 4000 ot/min. netahne to snad nemyslis vazne, tuplem u GT....
25.06.2007 | 12:46:50 | diego Reagovat
???
Mám taky Primeru z 92, ale SLX tu slabší jen 85kW a nestěžuji si. Pokud chceš něco z motoru dostat musíš ho vytáčet do maxima 6000ot./min. když dám plný plyn a mám dvojku, tak od 3500 do 6000ot./min se protáčejí kola (195/50/15) a jedu100 km/h trojka je podobná jen už nehrabe. Co děláš s takovým výkonem?
23.12.2006 | 13:16:37 | Martin Reagovat
Opravdu diky za konstruktivni prispevky. Az Primeru GT uvidite jinak nez z chodniku a budete s ni mit nejake zkusenost, napiste prosim taky neco relevantniho. Nezastavam klasicky cesky pristup - "co je moje, je nutne nejlepsi"...
04.11.2006 | 13:12:12 | Jurgen Reagovat
asi nejsi tak dobrej jak si myslíš to co tu udáváš nemůžeš myslet ani trochu vážně, jsou to jen samé nesmysly a pomluvy tak si kup toho miga a leť do p....e! vážený umělče.
25.10.2006 | 13:18:41 | Reagovat
?
Napiš mi jaký auto z 92. roku a obsahu 2L, má větší výkon 110kw??????
13.08.2006 | 01:40:44 | Martin Reagovat
jestli je 110kw malo tak si kup letadlo zn.mig
02.08.2006 | 23:30:58 | Reagovat