Rok výroby:1990Typ motoru:1789Stav km při koupi:187 000 kmStav km nyní:194 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:8. 4. 2009
Na svůj věk to nebylo tak špatné, vlastnil jsem ho rok a půl a koupil v docela špatném stavu, takže mohu popsat, co vše bylo potřeba u tohoto GTI poopravit :-) Když pominu kompletní výměnu brzd, olejů a všech náplní atd což jsou spotřební věci, bylo potřeba udělat střední a zadní díl výfuku(hlavně zadní rychle rezne) lambda sondu, na výkonu, zvuku a spotřebě už to bylo znát... Dost špatně jsou na tom zadní kotoučové brzdy, pokud se zanedbá jejich údržba, oprava se prodraží a především ruční brzda je velký problém, po čase už moc nebrzdí - neodařilo se mi opravit, pomohla částečně výměna třmenu(použitého, vyřešilo by se snadno asi novými třmeny a kotouči, ale cena zadního kotouče 4tis. Kč a to samé třmen...prostě nereálné a převyšující cenu vozu). U motoru je na každou svíčku vlastní zapalovací cívka(modul) často se přehřeje a spálí, motor pak logicky jede třeba jen na 3 válce, nemá zátah a nejde točit, cívka se špatně shání a nová je dosti drahá. Jinak auto, nemělo vážnější poruchy(např.oleje neubyla ani kapka) proste japonec :-) spíš drobnosti a hlavně ta koroze - prostě staré auto, pokud nebylo garážované a nemělo péči rezne poměrně dost. Jako velký problém tedy vidím špatně vyřešené zadní kotouče, čímž je dána i jejich opravdu vysoká cena.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Sunny N13 GTI 16V s dvouvačkovým motorem CA18DE, který se nechá krásně točit až k 8tis. ot./min. Je radost s ním jezdit. Má víceprvkové zavěšení na zadní nápravě a oproti obyčejné neGTI verzi snížený a přitvrzený podvozek. Když se přidaji 15" kola z lehké slitiny a nízkoprofilovými gumami, krásně sedí do zatáček a jen tak se Vám nestane, že byste jeli "po 3 kolech". Právě vysokootáčkový charakter se dosti projevuje na spotřebě. Má krásný zvuk a od 4tis ot. až překvapivý zátah na svých 125 "koníků" a 1100kg váhy. Nutí člověka držet motor v druhé polovině spaktra otáčkoměru(cejchovaný je do 9tis. a motor si nechá říct až k těm 8tis.), což je sice krásný požitek ale vykoupen nemilou spotřebou... Prostě pokud se chcete svézt a podmínky to dovolují, ubývá z padesátilitrové nádrže velmi rychle, tedy na obsah 1.8L. Ale abych jen nechválil, motor pokud je v dobré kondici tak de do otáček krásně, ale prostě nemá dost velký kroutící moment(162NM) takže při běžném ježdění je nutné podřazovat třeba i o 2 stupně, aby auto razantně zrychlilo, prostě TDI to není a nebude, nicméně pro radost ze svezení poslouží daleko lépe ;-). Brzdy jsou kotoučové na obou nápravách, vpředu vnitřně chlazené. GTI tedy brzdí solidně, ale pri vyšších rychlostech brzdy vadnou a prichází tak o jinak slušný brzdící účinek.
Výbava vozu je dobrá. Vše bývá v elektrice, dokonce i střešní okno, nechybí ani centrální zamykání. Potěší například i takové ty drobnosti, jako např. otevírání víka nádrže a 3./5.dveří z místa řidiče, nebo třeba signalizace zapomenutých rozsvícených světel. Pěkné, sice tvrdší ale o to sportovnější sedačky mají dobré boční vedení i volant a řadicí páka jsou vyvedeny do sportovna. Vše se snadno a lehce ovládá, řazení je krásně přesné. Volant je výškove nastavitelný. Prostě na svojí dobu to nebylo zlé, takže z tohoto pohledu mi nic nechybělo, spíš je možná vše takové hranaté, no prostě 80.a 90. léta :-)
Auto jsem měl jen rok a půl, ale za tu dobu se na něm opravilo a vylepšilo co se dalo, takže i po svých předchozích majitelích(a že jich bylo), kteří se jen "vozili" nakonec vypadalo překvapivě hezky. Používal jsem ho spíše na občasné projížďky a pro radost, na dlouhé cestování to stejně nebylo(otevřené sání a laděný výfuk, ještě k tomu s tvrdým podvozkem...). Bohužel mi ho nakonec odcizili, už to je přes 2 roky, ale rád na něj vzpomínám. Přeci jen první auto, na kterém si toho ještě člověk tolik udělal, to jen tak nezapomenete ;-)
Nissánek 1.6 bylo to nejlepší a nejspolehlivější autíčko, které jsem kdy měla. Nerada se s ním loučím, jediná, bohužel závažná závada je koroze. Má najeto 130.000 km a je, mimo rzi, v perfektní kondici.
Zdravim mam tez N13 GTi. jelikoz po pul roce mi fouklo tesneni a posleze kdyz jsem sundal hlavu valcu, myslel jsem ze to dopadne spatne.. U 4. vlozky valce vyzrany dolik cca 1x1 cm hloubka 3-5 mm... no proste konec... koupil jsem na internetu lepidlo a slozil s novymi rozvody a dalsimi dily ktere uz byly v dezolatnim stavu( homokinetaky, polosy, brzdy, atd atd) po tejdnu jezdeni se spustil olej z vany a ze simerinku u kliky... od te doby stoji a ceka az se znova pujde rozebrat... ptze jsem ho stihl pridrit... planuju vymenu bloku za ca18DET, jinak velmi kvalitni a slusne auto(nejvic me bavi prevodovka vybavena sperou,hrabou obe kola )... kdyz clovek vi jak se o nej postarat nezklame... ale kdyz se nekdo jenom vozi tak to pak dopada jak tento pripad... po renovaci se rad dostavim na sraz ;o) .... ano muzu ete dodat BMW 323Ti s nakymi 150KW se nechyta...
Ja som vlastnil sunny N13 1,8gti HB v roku 19995-97 a musim napisať že to bolo jezdno z mojich najlepších aut. Neviem co mate proti vhladu, ale HB- nie sedan ten bol pekny a interier na tu dobu dokonaly. Motor / v serii 92kW/mal miesto rozdelovaca digitalne zapalovanie. Bolo to male,lahke s genialnym podvozkom a malo kto sa chytal aj s ovela vacsimi motormi.
Přesně tak, bylo to myšleno celkově, protože kvalita zpracování a poruchovost u takto starého nissanu mi přišla lepší, než u spousty novějších aut nejmenovaných značek. K tomu oleji, měli jsme i obyč sunnyho 1.6 a ten si na těch 10tis. nějakej litr vzal, tady prostě neubýval sám sem se divil... akurát z převodovky tekl celkem slušně...
Asi to spíš bylo myšleno k větě: Jinak auto, nemělo vážnější poruchy-prostě japonec. Taky mám starýho Japonce,najeto přes 200tis. a olej celkem žere,ale prostě doleju a jedu dál :-)
pises ze olej nebere ani kapku ..proste japonec..ALE co mam kamarady 2 hondy civic a mazdy 323f taky ve dvou pripadech vsechny vozy neco pres 200tis.km...a spotreba oleje je celkem dost vysoka....nevim jak u nisanna..jinak ten vykon motoru a ta vybava je na ty roky dobra...
Povedal, že existujú aj škaredšie a horšie autá(asi mal na mysli Alfy z tej istej éry, pretože do tých sa tam často obúvajú). Problém tohto Nissanu je, že nemá žiadny charakter.
Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Sunny
Nissan
Nissánek 1.6 bylo to nejlepší a nejspolehlivější autíčko, které jsem kdy měla. Nerada se s ním loučím, jediná, bohužel závažná závada je koroze. Má najeto 130.000 km a je, mimo rzi, v perfektní kondici.
01.02.2012 | 20:57:23 | Jstesti@seznam.cz | 217.29.8.* Reagovat
CA18DE
Zdravim mam tez N13 GTi. jelikoz po pul roce mi fouklo tesneni a posleze kdyz jsem sundal hlavu valcu, myslel jsem ze to dopadne spatne.. U 4. vlozky valce vyzrany dolik cca 1x1 cm hloubka 3-5 mm... no proste konec... koupil jsem na internetu lepidlo a slozil s novymi rozvody a dalsimi dily ktere uz byly v dezolatnim stavu( homokinetaky, polosy, brzdy, atd atd)
po tejdnu jezdeni se spustil olej z vany a ze simerinku u kliky... od te doby stoji a ceka az se znova pujde rozebrat... ptze jsem ho stihl pridrit... planuju vymenu bloku za ca18DET, jinak velmi kvalitni a slusne auto(nejvic me bavi prevodovka vybavena sperou,hrabou obe kola )... kdyz clovek vi jak se o nej postarat nezklame... ale kdyz se nekdo jenom vozi tak to pak dopada jak tento pripad... po renovaci se rad dostavim na sraz ;o) .... ano muzu ete dodat BMW 323Ti s nakymi 150KW se nechyta...
06.09.2009 | 15:34:49 | AcE Reagovat
Ja som vlastnil sunny N13 1,8gti HB v roku 19995-97 a musim napisať že to bolo jezdno z mojich najlepších aut. Neviem co mate proti vhladu, ale HB- nie sedan ten bol pekny a interier na tu dobu dokonaly. Motor / v serii 92kW/mal miesto rozdelovaca digitalne zapalovanie. Bolo to male,lahke s genialnym podvozkom a malo kto sa chytal aj s ovela vacsimi motormi.
10.04.2009 | 23:30:17 | milan Reagovat
Přesně tak, bylo to myšleno celkově, protože kvalita zpracování a poruchovost u takto starého nissanu mi přišla lepší, než u spousty novějších aut nejmenovaných značek. K tomu oleji, měli jsme i obyč sunnyho 1.6 a ten si na těch 10tis. nějakej litr vzal, tady prostě neubýval sám sem se divil... akurát z převodovky tekl celkem slušně...
09.04.2009 | 10:52:57 | J.R. Reagovat
Asi to spíš bylo myšleno k větě: Jinak auto, nemělo vážnější poruchy-prostě japonec. Taky mám starýho Japonce,najeto přes 200tis. a olej celkem žere,ale prostě doleju a jedu dál :-)
09.04.2009 | 08:42:52 | Tom Reagovat
olej
pises ze olej nebere ani kapku ..proste japonec..ALE co mam kamarady 2 hondy civic a mazdy 323f taky ve dvou pripadech vsechny vozy neco pres 200tis.km...a spotreba oleje je celkem dost vysoka....nevim jak u nisanna..jinak ten vykon motoru a ta vybava je na ty roky dobra...
08.04.2009 | 20:22:48 | jindra Reagovat
Povedal, že existujú aj škaredšie a horšie autá(asi mal na mysli Alfy z tej istej éry, pretože do tých sa tam často obúvajú). Problém tohto Nissanu je, že nemá žiadny charakter.
08.04.2009 | 18:05:30 | Angel_M Reagovat
Nj člověk nic neudělá, ale tak škoda je akorát dobrého člověka ;-) Jinak to video na TUBE :D tenhle model bych taky radši spálil, je otřesnej :D
08.04.2009 | 17:56:02 | J.R. Reagovat
http://www.youtube.com/watch?v=XraeBDMm2PM
08.04.2009 | 17:42:42 | Angel_M Reagovat
Dobry vuz, skoda ze ho odcizili... :-(
08.04.2009 | 15:44:13 | jamieson Reagovat