Rok výroby:1995Typ motoru:2000cm3Stav km při koupi:183 000 kmStav km nyní:189 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:9,0 l/100 kmVloženo:25. 11. 2008
Předchozí auto: Operl vectraŠkoda Felicia Seat Toledo Ibiza Golf GTI
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Auto má na tyto kilometry vcelku dobrý zdravotní stav, který je podmíněn kvalitou komponentů, které byly použity při výrobě a běžných opravách, tedy žádné Polské výfuky, žádné brzdiče z druhovýroky - Made in China, jen kvalitní oleje a náplně. Hlavně a to je to nejpodstatnější, slušné zacházení. Calibra má samozřejmě mouchy jako nefungující vypínač výstražných světel ( jako všechny Opely) katalizátor v čudu a povrzávající sedadla, možná už špatná silentbloky ale to je tak asi všechno a to má každé auto
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil v Reichu po mladém zobanovi, který chtěl být závodníkem a tudíž vylepšil vozidlo spoilery, sportovním podvozkem a výfukem, foliemi a sportovními brzdami. Moc s ním nenalétal, neboť se mu autíčko vzbouřilo a on ho trošku omlátil a tudíž bylo následně co vyklepávat. Ale přiznávám , že já nejraději kupuji jemné bouračky a to potom hned vidíte na čem jste. Však dosti teoretizování. Ke Calibře jsem se odhodlával dlouho a dlouho jsem tu mou taky hledal. Nakonec jsem jako starý skrblík zakotvil u nejslabšího motoru 2.0, neboť dosti vydrží a není náročný na opravy. Výbavou je to mimořádné edice Color Selection VII s nádhernou barvou a výbavou a počtem vyrobených kusů -3800. Tou nejpodstatnější okolností mého výběru je ale finská karoserie, která vydrží podstatně déle než německý aušus. Takže kastle i po 13 letech OK . Jak jsem již uvedl auto má snížený podvozek a tudíž je problém se s ním dostat do smyku a sedí jak přibité a to mám jenom gumy o šíři 205. Je však trochu tvrdší a na naše tankodromy dokonce tvrdší více než bych si přál. Avšak dizajnově je to furt bomba a nebudete věřit, jak jsem s ním zaparkoval po umývárce v centru města a odešel do obchodu tak při něm už stáli lidé a fotili si ho, no prostě neuvěřitelné a to má ta kastle skoro 20 let. Co se týče výkonu motoru k zabití mě rozhodně stačí a na křižovatce TDíčka nestíhají. Brzdy jsou holt jiná kapitola ale musíte předvídat a nejančit a všechno bude OK. Stavba Calibry je nízká a tudíž šokuje nejen svým nízkým odporem vzduchu ale hlavně řidiče. kteří poté co ji uvidí ve zpětném zrcátku uhýbají z cesty v předtuše něčeho silnějšího, nechápu to ale je to tak. To auto budí respekt i dnes. Spotřeba je podle stylu jízdy od 8,5 do 11 litrů a jak řekl jeden klasik s tímto autem se nedá jezdit na spotřebu. Musím konstatovat, že náhradní díly od výrobce jsou cenově na úrovni Volvo nebo MB, no prostě hrůza a tudíž majitelé shání kde se dá. Je to skrátka staré ale dobré auto a znám lidičky co s ním jezdí i do práce i na pole i na dovolenou do hor a k moři a i na sprinty. Znáte univerzálnější, cenově přístupnější, srovnatelně krásné a nadčasové auto ? Já teda ne a to mám čas čučet a srovnávat. V prodeji je jich v současnosti jen pár skutečně v dobrém stavu a tak vzhůru a neváhejte. Jednou z nás budou veteránisti jak vyšití a na to se už těším, neboť tu svou Calibru neprodám, ba možná ještě jednu koupím a jak jsem již jednou řekl, anebo ji radši nechám shnít v kopřivách.
Podle mne 130 konovy TDI jeste zvladne.Dovolim si tvrdit, ze by s tou Calibrou na semaforoch byl docela vyrovnanym souperem memu 150 konovymu Passatu 1.8T.A mne rozhodne zadne 130 konovy TDI nestaci.TO TEDY JISTE NE !!! Jinak auto je velice pekny.CUZ :D
Jak ti přijde podvozek? Mě se zdá lehce přetáčivý a na letišti kde jsem měl úzké pneu na blbnutí mě to lítalo bokem. Mám to i na youtube. Zajímalo by mě to u různých motorů, jelikož každý má jinou váhu (já mám ECO TEC).
Takže už jsme dospěli do stadia , kdy si kupujeme auta jen na dívání tak to jo . Pokud se jedná o Calibru není o čem diskutovat, ty dnešní šroty jsou mimo jak duchem, tak dizajnově, tak pocitově, vše na stejné brdo. Nic si na tom neopravíte i s výměnou žárovky do servisu a po dvou letech polovina ceny. Zábava žádná, moc elektroniky, prostě auta pro blbečky co neumí ani řídit. Se smějete že a podle toho co jsem napsal by byla prča jezdit se Škodou 100 a nejste daleko od pravdy. Žel doba přináší změny ale spíše k mrtvolným a ne adrenalinovým zážitkům. takže kolego držím palce ať to drží a vzchop se trochu.
Nalietať za 2 roky 6 000 km,to sa snáď ani neoplatí auto kúpiť.To asi fakt skôr zhnije v "koprivách" ako by skončilo s dychom.Inak Calibra v dobe vzniku bola neuveriteľne krásna,s tým rozhodne súhlasím.zdar.
ahoj gratulujem ti k vynikajucemu auto...skoro so vsetkym co si napisal suhlasim.. motor patri medzi najspolahlivejsie na celom svete... ;) mozno je to na smiech ale je to tak.nema problem spravit nad 500 000km pri beznej udrzbe.. lepsie kusky kludne nabehaju nad 800 000 km takisto bez zasahu do motora..s cim ale nesuhlasim je to ze TDicka ti nestacia ;) 130konove TDi je uz pre tvoju calibru privela ale dynamika je sale slusna... a veterana z toho nespravis bolo to to burane adios ;)
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Calibra
to Anonym
Podle mne 130 konovy TDI jeste zvladne.Dovolim si tvrdit, ze by s tou Calibrou na semaforoch byl docela vyrovnanym souperem memu 150 konovymu Passatu 1.8T.A mne rozhodne zadne 130 konovy TDI nestaci.TO TEDY JISTE NE !!! Jinak auto je velice pekny.CUZ :D
27.02.2009 | 16:24:52 | jamieson Reagovat
Podvozek
Jak ti přijde podvozek? Mě se zdá lehce přetáčivý a na letišti kde jsem měl úzké pneu na blbnutí mě to lítalo bokem. Mám to i na youtube. Zajímalo by mě to u různých motorů, jelikož každý má jinou váhu (já mám ECO TEC).
30.11.2008 | 12:08:40 | Monty Reagovat
No hurá!
Takže už jsme dospěli do stadia , kdy si kupujeme auta jen na dívání tak to jo . Pokud se jedná o Calibru není o čem diskutovat, ty dnešní šroty jsou mimo jak duchem, tak dizajnově, tak pocitově, vše na stejné brdo. Nic si na tom neopravíte i s výměnou žárovky do servisu a po dvou letech polovina ceny. Zábava žádná, moc elektroniky, prostě auta pro blbečky co neumí ani řídit. Se smějete že a podle toho co jsem napsal by byla prča jezdit se Škodou 100 a nejste daleko od pravdy. Žel doba přináší změny ale spíše k mrtvolným a ne adrenalinovým zážitkům. takže kolego držím palce ať to drží a vzchop se trochu.
26.11.2008 | 18:04:54 | kaderus Reagovat
Nalietať za 2 roky 6 000 km,to sa snáď ani neoplatí auto kúpiť.To asi fakt skôr zhnije v "koprivách" ako by skončilo s dychom.Inak Calibra v dobe vzniku bola neuveriteľne krásna,s tým rozhodne súhlasím.zdar.
26.11.2008 | 07:30:35 | kakafko Reagovat
ahoj gratulujem ti k vynikajucemu auto...skoro so vsetkym co si napisal suhlasim.. motor patri medzi najspolahlivejsie na celom svete... ;) mozno je to na smiech ale je to tak.nema problem spravit nad 500 000km pri beznej udrzbe.. lepsie kusky kludne nabehaju nad 800 000 km takisto bez zasahu do motora..s cim ale nesuhlasim je to ze TDicka ti nestacia ;) 130konove TDi je uz pre tvoju calibru privela ale dynamika je sale slusna... a veterana z toho nespravis bolo to to burane adios ;)
25.11.2008 | 18:27:39 | Reagovat