Recenze Opel Frontera B
“”

Autor recenze: Čmelda (39 let),
Kraj Vysočina
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:2,5L Stav km při koupi:80 000 km Stav km nyní:95 000 km Způsob řazení:manuál Vloženo: 31. 1. 2010

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 0.0

Spolehlivost

0
 

Jízdní vlastnosti

0
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

0
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Š.Felicia

Závady a opravy na autě

Téměř stále svítí ABS přičemž nefunguje. Občas po umytí WAPkou na chvíli zhasne.
Jinak bez poruch.
Další nepříjemností je koroze jak karoserie, tak rámu - při OTP po 8mi letech provozu, téměř nepřečetli WIN kód.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Elegantní vzhled, příjemná spotřeba, levné díly. Jízda v lehčím terénu jí plně vyhovuje. Jediný problém - ale velmi nepříjemný - na hladkém povrchu - ujetý sníh či led - je velmi nestabilní. Zadní náhon a motor vpředu je samo o sobě špatná kombinace. Pokud ale máte navíc připnutý předek a auto se utrhne, můžete už jen čekat kam vás to zanese a kolik bude stát oprava. Nemá smysl se pokoušet smyk vyrovnat. Opravdu nic nenaděláte:-(((. Je to ale nečekaný problém všech 4x4 se stálým pohonem zadní nápravy. Musíte na kluzku jezdit velmi opatrně a ignorovat nechápavé pohledy ostatních, kteří vás s předním náhonem předjíždí bezproblému i dvojnásobnou rychlostí.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Frontera

Vložit komentář

Frontera

Zdravím pánové a dámy zamiloval sem se do frontery , ale potřeboval bych hodnocení na motor 2,2 dti díky.

06.08.2018 | 16:25:33 | Vlček  | 193.107.255.* Reagovat

Jízda na ledu

Zdravím nečetl sem diskuzi, ale reagiji na recenzi - po 15tis KM, bych řekl že nemáte najeto po Feldě dost na to, aby jste auto optimáně zvládal. Osobně mám jak se starou verzí A 97rok (150tis KM) a novou verzí B 3.2i 03rok, (200tis km) najeto celkem 350tis KM. Pravdou je, že se musí velmi jemně manipulovat s plynem, na letních gumách to pochopitelně klouže a nepomůže ani 4x4, nic méně na zimákách em nikdy nejezdil, vždy protektory WOLF Arizona A/T, WOLF URAGAN M/T, Vraník T3 M/T (skoro traktorový šípy), Vraník TRUCK 2000 A/T (ale dost hrubý vzorek na AT) protektor celoroční, je vždy kompromis mezi létem a zimou, nic méně, na ledu doslova lesklém ledu, sem 4x4 zapína v moment, kdy fábie nemohla vyjet do kopce a tahal sem ji, jinak sem 4x4 na ledu nezapl!!! Bydlím na vysočině a sněhu a ledu si užívám až kam. Jet se dá docela slušně i se zadkem, chce to ale obrovský cit. Ale to platí u všech 4kolek s hnaným zadkem. Co se týče smyku na 4x4, neni pravdou, že se nedá zvládnout, sice je na to potřeba celá silnice a rozhodně né úzká horská silnička, ale jde to základem je moment kdy se do smyku dostanete, vyšlápnout spojku! Srovnat volantem trošku auto (ono to moc nejde a moc času taky nemáte) v moment, kdy je auto v rovině, idealně v jiném směru než na strom, hodit tam podle rychlosti kvalt, radši o jeden vyšší, pustit spojku, dupnout po plynu. Auto se chytí, sundat nohu z plynu a máte vyhráno. Když vezmu poslední tři zimy co pamatuju - Celekm 11 smyků (3mou blbostí a nepřiměřenou jízdou, 5 kvůli machrům s osobákama kteří neumí jezdit na ledu a zbytek se prostě stalo) Jednou sem skončil v poli (bylo o půl metru níž než silnice) skončil sem na kolech, jednou srnka, bohužel nepřežila. Zbytek sem ustál. Znamená to, vžd to jde, jen vědět jak :)

16.06.2012 | 10:32:56 | Rescuer  | 85.71.19.* Reagovat

Zdravým vás páni.
Nechápem prečo sa hádate keď podľa mňa mate tak trochu pravdu aj jedny aj druhy. Súhlasim že s Fronterou treba vedieť jazdiť,predsa je to trocu iné auto ako klasické osobaky ale na druhej strane nie je to ani úplny Off... Je podľa mojich osobných skúsenosti 100% pravdou že fronterka potrebuje na zimu zimné a na leto letné obutie a potom vam tak trochu dokaže pomôcť zvládnuť menšie nástrahy.Ja osobne som už jednu Fronterku rozbil a kúpil som si ďalšiu!? ale pod nehodu sa podpísalo nikoľko faktorov ktoré som podcenil
{ľad,zle obutie a hlavne nedostatok skúsenosti s fronterou} V aute sme boli traja a pri nezvladnutom šmyku sme zleteli s cesty do jarku hlbokého asi 5 metrov , 2,5x kotrmelec/skončili sme na streche/ rýchlosť cca 80km/h a fronterka nas dokázala dokonale ochrániť.Tak aj s tejto skúsenosti si dovolim povedať že si treba jazdu na každom aute najprv osvojiť a potom ta ide.Tým nechcem povedať že to mate urobyť ako ja !!!

PS:Frontera je určite fajn auto.Ta moja je V6 3,2 151 kW samosvorný diferencial a je super.

23.06.2011 | 12:26:56 | rado4p Reagovat

Milan to vystihl

Musím uznat, že máš pravdu Milane. Co se týče ježdění na ledu a tak, byl sem nemile překvapenej jak musím jezdit s citem. V práci totiž lítám s VW transportérem, převážně na Vysočině a v těch nejhorších podmínkách. Neměl sem nejmenší problém a řek bych, že s ním jezdím jako to hovádko. Když odpoledne sednu do Fronterky, musím se vždycky hodně krotit a jak píšeš - trpět, že mne předjíždí koloběžky. Není ale nic hezčího, než s ní zajet do polí a kochat se krajinou. Tam opravdu jede jako tank. Něco sem teď přes zimu na ledě natrénoval, takže už je to mý jěždění lepší. Bylo to opravdu rukama a zkreslenýma představama o čtyřkolkách.
Není to holt závodnička na ledové silničky na Vysočině.
Když sem s Fronterkou tahal kolegu se zapadeným transportérem ze zachumelené lesní zkratky asi 3km a on pak navíc zjistil, že se zataženou ručkou, pěkně mi stouplo sebevědomí a Fronterce reputace.
Má sílu až z ní jde strach :-)))

23.02.2010 | 09:06:44 | Cmelda Reagovat

Ale, ale, páni kolegové ...

Trochu mě mrzí taková ta nepříliš lichotivá slova. S Fronterami jsem už odjezdil něco přes 150 tis. km, pohybuji se po celé republice cestou necestou, s mnoha fronteráky si při míjení blikneme. A to je na tom přeci krásné.
Já si myslím, že offroad s náhonem na předek a přiřaditelným zadkem je tak trochu fikce. Alespoň zatím jsem se s ničím takovým nesetkal. U klasického offroadu se předpokládá, že to bude spíše dělník, který jezdí většinou naložený, tudíž bude větší zatížení na zadní nápravě. S prázdným autem je normálně rozdíl asi 50 kg ve prospěch přední nápravy (platí pro dlouhou verzi), pro jízdu do kopce doporučuji namalovat si rozložení vektorů sil, kde zjistíte, že ten zadek zase není tak od věci, což zcela jistě vědí i konstruktéři offroadů.
Úplně samostatnou kapitolou je obutí, souhlasím s názorem, že prodejní cena nevypovídá vůběc nic o kvalitě pneu. Nejlepší je sem tam si s nějakými ofrouďáky sednout na kafe a vyměnit si názory, to člověk získá nejvíce informací. Osobně jsem taky zůstal koukat, když jsem před zimou obul dvoucentimetrové špunty. V závějích to jelo jako rolba, ale přijel jsem na led a nestačil jsem se divit. Ujížděli mi i kluci na koloběžkách. Ty pak na rozdíl ode mne nemusel tahat ze škarpy vobrovskej džondýr. Ihned po návratu jsem přezouval na staré dobré americké zimní Coopery, které bývají k mání za hubičku.
Ono totiž asi není na světě auto, které by vyhovovalo každému. Také mám pro své pohodlí osobák. Přesto jsme se stařičkou áčkovou Fronterou bez sebemenších problémů abslovovali cestu po třinácti zemích. Krásné na tom je, že tomuhle autu uhnou dokonce i Italové a Srbové. S offroady jezdím hrozně rád, kdybych vlastnil naftový vrt a manželka mě nechala na zahradě parkovat nějakou velkou potvoru, tak bych si asi pořídil klasickou vejtřasku. Ale nenechá mě parkovat, potvora (ta manželka). A naftový šejk taky nejsem.

16.02.2010 | 12:32:42 | Milan Reagovat

Cmeldo, není to ve špatný konstrukci, ale v tobě. Musíš se s tím naucit jezdit nebo si koupit osobák.

07.02.2010 | 22:09:36 |  Reagovat

ABS

...jo jeste jsem zapomnel,

to ABS co sviti a nefunguje a obcas funguje, je preruseny obvod na cidle ABS a cena u Oplu je 5500,- kdyz ho jen koupite a kdyz to tam nechate opravit, tak je cena 3500,- a 1500,- cena opravy, ale musi byt Frontera do roku 2003 tzn vic jak 7 let stara, pak se na tyto vozy vztahuje sleva.
Jinak gratuluji, ze je to jedina zavada, ja uz mam v me Frontere nasazenych 70 tisic na opravach za 2 roky, ale nebral bych jiny auto.

07.02.2010 | 21:57:09 | joutat Reagovat

zimni kola a jizda

Zdravim majitele Fronter


Musim reagovat na prispevky, urazky nemaji co spolecneho s auty, ale s chlapskou jesitnosti, jak vidim.

Nejde o to, nelezt do auta, kdyz s nim clovek neumi jezdit, ale kdyz uz to auto ma, tak se s nim naucit jezdit.
Nejlepsi gumy co jsem na zimu na frontere vyzkousel, jsou obycejne MATADOR MP91 108T M+S, nejlevnejsi pomale co sezenete a pritom vitez testu pneu pro SUV, vyzkousel jsem uz asi patery a tyto jsou opravdu dobre.
Pravda se zadkem na kluzkem povrchu muzete mit gumy jake chcete, ale proto je tam moznost priradit predek a jedete. Musite to umet vsak umet, ne ze to nejde, jde a mnouhem lip nez s klasickymi predohraby, ty se jen v prokluzu sunou primo ve smeru karoserie, proste na kluzkem povrchu jako led a ujezdeny snich je predohrab stejne na prd jako zadokolka, ideal je 4 kola. Clovek se musi naucit jezdit s 4x4 nahonem a pak neni nic lepsiho, nadherne riditelne smyky.
Takova skola smyku s 4x4 nebo SUV je vec.
Pokud chcete nahon na predek s priraditelnym zadkem, tak nepomuzou ani vetsi penize, ani uzaverky ty jsou dobre do terenu, na silnici se poserou a muze se opravovat, chte to zmenit kategorii vozu, zadne SUV se stalym nahonem vsech kol, zadny off road s pohonem zadku a priraditelnym predkem, ale nejaky radoby offroad a to crossover, jako je treba Škoda Yeti a na ten Vam staci mnouhem min penez, nez kdysi na novou Fronteru, ktera stala kolem MEGA v plne palbe a kuzi dokonce +-1250000,-Kc.

Clovek musi vedet co od auta ocekava a ne ,, Ale za ty peníze, co by sme chtěli že?!... ,,
Kdyz chce jezdit na predek nesmi si kupovat offroad.

07.02.2010 | 21:47:59 | joutat Reagovat

Cmeldo,

neber vážně chudáky, kteří si svoji impotenci léčí přes auta.

04.02.2010 | 10:20:19 | Ali Ghator Reagovat

Milý ANONIMOVÉ

Když na tom tak bazírujete, tak ten obsah je přesně 2.171 ccm. Sem to trošku zaokrouhlil. Nenosím v hlavě přesné údaje o svém autě. Mám ho jako nástroj, ne jako člena rodiny.
A s tím zadkem: už sem pár aut vystřídal a ročně najedu tak 80-90tisíc. Vím, že se zadkem stačí ve smyku ubrat plyn a s předkem zase přidat. Jezdím celoročně a v 700m nad mořem sníh míváme dost často. Zimní kola mám cca 6mm vzorek na Michelin Latitude Alpin 245/70 R16 107 T TL.
V mém příspěvku mi šlo oto, že zadní náhon není to nejlepší na zimu a při zapojeném předku nelze smyk vyrovnat. Než budete někoho kritizovat, jeďte si to se svými čtyřkolkami vyzkoušet. Ikdyž uznávám, že na velké ledové ploše je smyk trošku jiný adrenalin, než na 6 metrů široké silničce, lemované stromy.
Mít Frontera stálý přední náhon, a možnost připnutí zadku, případně uzávěrku, bylo by to stoprocentní auto.
Takle je to bohužel jen elegantně vypadající velké auto a nic víc. Ale za ty peníze, co by sme chtěli že?!...

04.02.2010 | 09:06:00 | Cmelda Reagovat

Když tě začne předjíždět zadek, tak nebrzdi brzdou, ale kvaltem a v pohodě se to srovná. Když to neumíš, tak do toho nelez!!!!

02.02.2010 | 12:24:57 |  Reagovat

Nějaký hňup neumí jezdit s terénním autem a žvatlá nesmysly. Stačí si včas připojit předek a hlavně mít zimní pneu, nikoli nějaký posraný univerzály, abys ušetřil, nedej bože letní. Dále motor 2.5 u Frontery B 2002 je trošku blbost. Vrať se do autoškoly. Mám Patrol a jezdí na sněhu i ledu v klidu.

02.02.2010 | 12:22:11 |  Reagovat