Rok výroby:1994Typ motoru:2.4iStav km při koupi:180 000 kmStav km nyní:235 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:12 l/100 kmVloženo:9. 4. 2009
Bláto v nádrži (po předchozím majiteli, který zapomněl, že nádrž občas mívá víko) a z toho plynoucí následky.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mám již druhou Fronteru - první jsem koupil "na dotrhání" mimořádně zkorodovanou, druhá je i po 15 letech téměř bez koroze. Celkem se jedná u můj již asi 13. automobil. Pro soukromé cesty používám osobní auto, tento vůz slouží k mým pracovním návštěvám telekomunikačních zařízení na kopcích v celé republice. Často se setkávám s tím, že tam, kde vloni byla slušná lesní cesta, je dnes oraniště po lesnických traktorech. Dá se říci, že auto proháním leckdy dosti neschůdným terénem ve všech ročních obdobích za každého počasí. Předností Frontery je relativně nízká váha prázdného vozu (necelé 2 tuny). To vozidlu umožňuje poměrně snadný průjezd rozbahněným polem stejně jako závějemi (největší změřená výška navátého prašanu je prozatím 80 cm). Jako každý automobil i Frontera vyžaduje pravidelnou údržbu, nelze se spoléhat na to, že robustní auto pojede donekonečna samo. Pokud jezdíte v terénu, mějte na paměti, že základním úspěchem každého vozu jsou odpovídající pneumatiky. Fronteru doporučuji mírně zvednout (o několik centimetrů), na stabilitě při jízdě po silnici se to nijak výrazně neprojeví. V silničním provozu je dobré mít na paměti, že se jedná o vozidlo do terénu, pro závodění na asfaltu jsou k mání lepší auta. Pokud se občas musíte jako já prodírat různým proutím vyrostlým na cestě (pokud vůbec nějaká existuje), považuji za nezbytnost přední ochranný rám v poněkud zesíleném provedení. Nelámejte si hlavu s tím, že takový rám je trochu těžší, ani Trabant nepozná, jestli veze o 30 kilo více nebo méně. Každých 20 kg váhy navíc představuje u Frontery rozdíl jediného procenta. Rozhodně nedoporučuji montáž efektního nablýskaného rámu z marcipánových trubek posazeného na jakémsi kousku čtyřmilimetrového plechu. Takové rámy jsou určitě krásné na pohledných SUV, na offroad však nepatří. Častým problémem Frontery jsou automatické zámky volnoběžek předních kol. U předchozího vozu jsem to vyřešil náhradou za manuálně uzymykatelné volnoběžky (jsou spolehlivější), u druhého vozu zatím problémy nenastaly. Pozor na řazení předního náhonu. Auto nemá mezinápravový diferencilál, jízdou s předním náhonem na asfaltu se vám nejspíš podaří něco utrhnout, v nejlepším případě dobře ohoblujete pneumatiky. Po ujetí více než 130.000 kilometrů s těmito vozy mohu říci, že se jedná o bytelného a spolehlivého dělníka. Pokud majitel oželí trochu komfortu (pérování je jen o něco lepší než u žebřiňáku), nechce vozítko, kterému budou stačit 3 litry paliva na stovku kilometrů, najde si čas a nějakou korunu na údržbu, pak bude s Fronterou velice spokojen.
Dobrý den musím souhlasit je to neuvěřitelnej dělník, bohužel mi dojezdil,sháním motor ,bohužel zatím marně . Pokouším se toto formou. Děkuji za info na tel. 724333779
Hoši sorry, já jsem si prostě zvykl na to nejlepší a teď to tady nechápu. Prostě když jsem se první setkal se čtyřkolkou, byla to Audi 80 quatro pokud vím tak s Torsenem, super věc. Pak další auto BMW 325ix, bezvadný auto nádhera a teď to vyšperkovali a dávají to i do SUVček, takže jasná volba. Další BMW 525 se samosvorem, jako super paráda na mokru pěkná mrcha na ovládání. Pak jak jsem zmiňoval UAZ a Vitara s uzávěrkama v teréňácích. A taky jsme si snili o tom, že si koupíme Lancii HF integrále, která nebyla natolik drahá. Kolem mě se prostě objevovaly samé skvělé čtyřkolky. Fronteru jsem viděl a seděl v ní, ale tehdy stála balík, no na to co to bylo prý za úžasný stroj no... A když si vzpomenu jak se nadávalo na tu ruskou odpornou Nivu, která jako off vše měla a nahrazovali to takovými stroji, tak mi je smutno. A teď takové zklamání u takových renomovovaných rádoby "off-roadů". :(
Muhehe, další teréňák prostě off-road bez mezinápravového differenciálu u kterého hrozí při 4x4 jízdě se zatáčením volantu poškození. :D A nebo nutnost "tunit" taky ceny budou asi mírně jinde. Opravdu jsou tu ještě další rádoby podobné "off-roady", které takhle fungují? Nebo jen Terrano II a Opel Frontera?
Páni co se ještě nedozvím. Terrano II nebo Opel Frontera, která nemá ani ten samosvor, a samosvor dělá opravdu hodně. alespoň ten tuhý zadek, což znamená, že Frontera vlastně není 4x4, ale spíš takový 4x2? Proč vůbec někdo může volit mezi lepším "SUVčkem" a dobře vypadající náhražkou Terrana? Věřím, že Terrano II při zapojení 4x4 toho vyjede mraky(hlavně na suchu), ale například když bych měl off jako uživatel a opouštím cestu brodím se, zapojím ihned 4x4 a nestarám se a jezdím třebas půl dne pro zábavu, to bohužel nelze udělat ani u jednoho z těchto aut. Nebo ano? Hlavně že má tuhý rám, no... Jinak bylo by fajn tady poznamenat, co stála ta úprava předělávky na mechanickou záplatu a jestli se tím nedá odrovnat ještě něco horšího, třeba zkroucení hřídelí atd...
Čaves, tiež mám Fronteru 2.4i, a na to akým terénom jazdím a že ju teda vobec nešetrim si myslim ze je celkom dobra, mal som predtým Nivu, nemožem na nu povedať pol krivého slova, ale proste Frontera je pohodlnejšia a hlavne silnejsia, zatial sa mi nestalo ze by som nasiel nejaký teren ktorý by som neprešiel, ak aj nahodou ano, tak to bolo preto že som sa tam nespratal vzhladom na jej rozmery, jedinú úpravu čo na nej mam su pneu T3 o rozmere 285/75 R 15, inak je všetko sériové
08.05.2013 | 13:02:49 | Rado
| 85.248.54.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Frontera
motor
Dobrý den musím souhlasit je to neuvěřitelnej dělník, bohužel mi dojezdil,sháním motor ,bohužel zatím marně . Pokouším se toto formou. Děkuji za info na tel. 724333779
06.02.2020 | 12:52:19 | Pepa | 85.163.230.* Reagovat
Čtyřkolky...
Hoši sorry, já jsem si prostě zvykl na to nejlepší a teď to tady nechápu.
Prostě když jsem se první setkal se čtyřkolkou, byla to Audi 80 quatro pokud vím tak s Torsenem, super věc.
Pak další auto BMW 325ix, bezvadný auto nádhera a teď to vyšperkovali a dávají to i do SUVček, takže jasná volba. Další BMW 525 se samosvorem, jako super paráda na mokru pěkná mrcha na ovládání. Pak jak jsem zmiňoval UAZ a Vitara s uzávěrkama v teréňácích.
A taky jsme si snili o tom, že si koupíme Lancii HF integrále, která nebyla natolik drahá. Kolem mě se prostě objevovaly samé skvělé čtyřkolky. Fronteru jsem viděl a seděl v ní, ale tehdy stála balík, no na to co to bylo prý za úžasný stroj no...
A když si vzpomenu jak se nadávalo na tu ruskou odpornou Nivu, která jako off vše měla a nahrazovali to takovými stroji, tak mi je smutno.
A teď takové zklamání u takových renomovovaných rádoby "off-roadů". :(
15.03.2013 | 15:58:51 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
Off-road ??
Muhehe, další teréňák prostě off-road bez mezinápravového differenciálu u kterého hrozí při 4x4 jízdě se zatáčením volantu poškození. :D A nebo nutnost "tunit" taky ceny budou asi mírně jinde.
Opravdu jsou tu ještě další rádoby podobné "off-roady", které takhle fungují? Nebo jen Terrano II a Opel Frontera?
Páni co se ještě nedozvím.
Terrano II nebo Opel Frontera, která nemá ani ten samosvor, a samosvor dělá opravdu hodně. alespoň ten tuhý zadek, což znamená, že Frontera vlastně není 4x4, ale spíš takový 4x2? Proč vůbec někdo může volit mezi lepším "SUVčkem" a dobře vypadající náhražkou Terrana? Věřím, že Terrano II při zapojení 4x4 toho vyjede mraky(hlavně na suchu), ale například když bych měl off jako uživatel a opouštím cestu brodím se, zapojím ihned 4x4 a nestarám se a jezdím třebas půl dne pro zábavu, to bohužel nelze udělat ani u jednoho z těchto aut. Nebo ano?
Hlavně že má tuhý rám, no...
Jinak bylo by fajn tady poznamenat, co stála ta úprava předělávky na mechanickou záplatu a jestli se tím nedá odrovnat ještě něco horšího, třeba zkroucení hřídelí atd...
15.03.2013 | 13:58:29 | svlastik | Reagovat
RE: Off-road ??
Moj ty boze..:):)
15.03.2013 | 15:45:33 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
Suhlas
Zdravim,
mam rovnaku Fronteru, 2.4i, 1995, 200 000 km a s autorom recenzie suhlasim do bodky.
15.03.2013 | 12:56:08 | sego | 91.127.52.* Reagovat
RE: Suhlas
Čaves, tiež mám Fronteru 2.4i, a na to akým terénom jazdím a že ju teda vobec nešetrim si myslim ze je celkom dobra, mal som predtým Nivu, nemožem na nu povedať pol krivého slova, ale proste Frontera je pohodlnejšia a hlavne silnejsia, zatial sa mi nestalo ze by som nasiel nejaký teren ktorý by som neprešiel, ak aj nahodou ano, tak to bolo preto že som sa tam nespratal vzhladom na jej rozmery, jedinú úpravu čo na nej mam su pneu T3 o rozmere 285/75 R 15, inak je všetko sériové
08.05.2013 | 13:02:49 | Rado | 85.248.54.* Reagovat