Recenze Opel Meriva Meriva 1,4 16V
“Perfektní vůz”

Autor recenze: freez ,
Karlovarský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1400 / Z14XEP Stav km při koupi:27 km Stav km nyní:10 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 8 měsíců Průměrná spotřeba: 6,4 l/100 km Vloženo: 25. 6. 2009

Hodnocení inzerátu: 29 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Peugeot 505 Škoda těch bylo :-) Opel Astra F a G ....

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ne zatím nic.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto bylo zakoupeno jako náhrada za Astru G Caravan, karoserie MPV se mi vždy líbila a vyhovuje mi nejvíce, Zafira pro nás byla moc velká a drahá a po propadu cen se z Merivy stal cíl našeho nákupu. Po zkušenostech a nějakém tom zjišťování jsem sáhl po benzínovém motoru 1,4 16V s výkonem 66kW a momentem 125Nm. Jsem klidnější řidič a tak mi 90 koní opravdu bohatě stačí na naše rychlostní limity to je až až.
Vzhledově se mi Meriva líbila už dříve a po faceliftu v roce 2006 už to pro mě bylo moc hezké auto. Vnitřní prostor je naprosto úžasný, jak se výrobci povedlo udělat z navenek malého auta měřícího jen 4 metry tak prostorný vůz je obdivuhodné. Variabilita vnitřního prostoru bude konkurenci hledat jen velmi těžko. Jako chatař jsem taky chtěl něco i odvést a mohu říct, že i jako stěhovací auto se Meriva velmi dobře osvědčila. Velmi pohodlné sedáky a hlavně jejich velikost, krásně podpírají stehna a ne jako když jsem byl před koupí vyzkoušet Fusion kde mi sedák končil v půlce stehen, takže ani po dlouhé jízdě nohy netrpí. (jelikož jsem vysoké postavy, bylo pro mě důležité zohlednit spoustu věcí, kterých si člověk s „normální výškou“ asi ani nevšimne) Co se týče výbavy tak střední výbava Enjoy byla pro mě dostačující, palubní počítač, rádio s CD a MP3 s ovládáním na volantu, přední dveře v elektrice, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, polohovatelný volant, loketní opěrka, atd.... no je toho poměrně dost.
Co se týče motoru, asi jsem si nemohl vybrat lépe. Jezdím převážně v městském a příměstském provozu a občas dálnice a cesty po horších silnicích na chalupu atd. Kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 6,5 litru na 100 km s číms jsem tedy u vysoké karoserie a auta vážícího 1350 kg naprosto spokojen. Kultivovanost motoru nemá chybu, tichounký motor, který o sobě dává vědět až po překročení 3500 ot na dálnici je mazel, pokud se drží v otáčkách, jede velice solidně a při klidné jízdě do limitů se odmění nízkou spotřebou. Cesta po okresních silnicích se dá bez problémů naložen s celou rodinou jet za 5,6 litru jen to město je horší, ale to je všude stejné.
Naladění podvozku je myslím vzhledem ke karoserii trochu tvrdší, ale přiměřené a stále dostatečně komfortní na cestování. Co říci závěrem, s vozem jsem maximálně spokojen a mohu ho s klidným srdcem doporučit všem, co mají rádi klidnou pohodovou rodinnou jízdu. Uvidíme, jak obstojí Meriva letos na dovolené 3 tis km v Itálii. Kdo by měl další dotaz, ať napíše anebo pro další informace zavítá do Merivaclubu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 29


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Meriva

Vložit komentář

Otáčky a spotřeba

Pravdu máš že nové motory mají otáčky posunuté o něco víše než by člověk čekal, ale kupodivu to na spotřebě a hlučnosti není nijak znát. Mám foto při 110 a 120 ale to už si odvodíš. Při 110 do mírného kopečka motor 1,4 točil zhruba 3250 ot při spotřebě 5,6 l na 100 km viz foto zde

http://www.merivaclub.cz/images/obrazky_na_web_do_fora/moje_meriva/p1000235.jpg

při 120 točila 3500 ot a spotřeba byla zhruba stejně neb už jsem byl na rovině, foto zde

http://www.merivaclub.cz/images/obrazky_na_web_do_fora/moje_meriva/jizda.jpg

při 130 točí nějakých 3750 a spotřeba je 5,8 , osobně mám vyzkoušeno do 150 km se dá po dálnici uhánět pořád do 6,5 litru na 100 km, pak ale už auto točí nad 4500 ot a začíná jít spotřeba nahoru až k 8 litrům, ale to už tu 1,4 vyloženě honíte jak nadmutou kozu. Na to tento motor rozhodně není.

Např na okresce při 85 km/h točí na pětku motor 2500 ot a na vezme si od 4,5 do 5,5 podle kopcovitosti, samozřejmě že vyložený krpál znamená spotřebu větší, ale jízda z něj zase prakticky spotřebu nulovou. Samozřejmě že nejhorší na spotřebu je město ale i tam se to dá, i když jsem jezdil jen město a dost studených a krátkých jízd přes 7 litrů jsem nepřelezl.Snad ti to nějak pomohlo.

30.06.2009 | 15:11:56 | freez Reagovat

Spotreba

Dobry den! Ja by som sa chcel opytat autora recenzie (popripade ak aj niekto iny s danym motorom ma skusenosti..), ze aku spotrebu ma 1.4 16v pri cca tej 130ke na dialnici. Ake to toci otacky? Lebo moderne auta tocia spravidla uz okolo 4000 s tykymi benz. motormi a to mi pride dost, avsak neviem, ako to ovplyvnuje spotrebu (myslim si, ze ovplyvnuje...).
Dakujem

30.06.2009 | 12:01:48 | Anthony Reagovat

váha

Pravda je že Meriva je oproti Corse větší a těžší, 5dv. Corsa 1,0 má 1100 kg a Meriva 1,4 má 1300 kg , 200 kg je znát ale 20kW navíc je znát taky :-) Každopádně každé auto se základním motorem je určeno na normální jízdu, pro závodníky se montují jiné motory že :-)

29.06.2009 | 08:03:16 | freez Reagovat

1.4 :-D

ako tu musí byť lenivec.
a porovnávať corsu s merivou.
ako iná hmotnostná kategoria
proste motor je moc slabý na takú váhu

27.06.2009 | 13:52:51 | OVCA Reagovat

dovolená

Na tu dovču je to 1300 km tam a 1300 nazpět + to co najedu tam. Jedu na noc a po dálnici, kdo tudy do Itálie jel ví jak ta cesta vypadá jaké jsou rychlostní limity a hlavně pokuty :-D

Plně naložené auto i do dálničních stoupání 130 udrží, to už jsem si vyzkoušel. Navíc mi nevadí pokud pojedu někde do stoupání pomaleji a s rodinou na cestě na dovolenou už vůbec ne :-)

Je mi jasné že při stoupání se na spotřebu auta raději nekoukat :-D

27.06.2009 | 09:12:41 | freez Reagovat

Ja som bol v Taliansku na Corse 1.0 12V, a nemal som ziaden problem. Meriva 1,4 16V nemoze byt horsia, skor naopak, aj ked je fakt ze ma o 300kg navyse....inak dobry vyber, rozumne auto pre rodinu, v tej triede vozidiel by som volil rovnako.

26.06.2009 | 15:58:32 | pepa Reagovat

Ani som nevedel, že Taliansko

je v Afrike, al. za Moskvou.... . 3.000 km je tam, aj SPäŤ. Takže 1.500 km na záťah sa dá, s jednou prestávkou na pospatie, cca 1 hod. Ak pôjdete v noci, tak sa vyhnete naj. zápcham, lepšie ako cez deň o 100%, tak za 16-17 hodín ste tam. Nech sa Vám dovolenka aj cesty vydaria.
A nebojte sa, aj v diaľničných stúpaniach budete stíhať, držte otáčky okolo max. krútiaceho momentu a pôjdete 130-150 kopec, nekopec. Vtedy vypnite pal. počítač...

26.06.2009 | 15:48:54 | ľuboš Reagovat

dovolená

Tak pokud do té Itálie pojede dost střídajících se řidičů, tak by to mohla být zábava, ale jinak souhlasím 3 tis. km je přeci jen trošku dlouhá cesta.

26.06.2009 | 15:31:27 | Osi Reagovat

125 nm, aj to troska zrychluje? Nechces si to do te Italie rozmyslet? 3000 km to neni dovolena

26.06.2009 | 10:56:29 |  Reagovat

motor

Priprav sa, že v dialničných stúpaniach budeš ten motor preklínať keď nebudeš môcť predbehnúť kamión, podradíš na 4. a auto furt nič.

26.06.2009 | 10:10:51 | michajel Reagovat

RE: motor

Kamion předbíhám na 3-4 bez problémů, 3 se dá klidně vytáčet do 100km/hod.
Zatím ji mám jen měsíc. Největší mínus je tvrdé pérování, hlavně proti R-19.

05.05.2016 | 07:48:24 | Karel VII  | 46.23.60.* Reagovat

RE: motor

Motor ještě ujde, pro nezávodníka, můj žere 1lt oleje na 3t.km!!! Po 500km musím kontrolovat. Souhlas, na naše rozbité a neustále spravované silnice moc tvrdé pérování.

09.10.2018 | 21:17:44 | Hradecký  | 46.23.60.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Opel Meriva