Rok výroby:2001Typ motoru:2200 / 108 kWStav km při koupi:20 000 kmStav km nyní:36 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:12. 1. 2007
Předchozí auto:Toyota Supra TurboFord Focus Pontiac Fiero Alfa Romeo 33 Romeo
Koupili byste další auto tohoto výrobce?nevím
Závady a opravy na autě
Zatím žádné, koupil jsem ho hned po servisní prohlídce, od té doby jsem na žádné nebyl.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Speedster je dost specifický vůz. Auto je relativně spolehlivé, možná i proto, že obsahuje minimum ovládacích prvků a elektroniky :-). Okna jsou na kličky, sedačka řidiče lze pouze posouvat vpřed/vzad bez dalšího seřízení, zrcátka se nedají ani nastavit zevnitř vozu, auto má pouze ABS, žádné další elektronické pomocníky nemá.
Což asi hodně lidí u "Opelu za 1,3 milionu" nepřekousne. Na denní ježdění není auto absolutně vhodné, protože kromě řidiče trpí na pražských silnicích úplně vše a díly jsou dost drahé (za všechno mluví např. 17 tis. Kč za brzdové destičky nebo cca 50 tis. Kč za jedno přední světlo, tlumiče Bilstein jsem naštestí ještě nepotřeboval, ale cena asi nebude také lidová).
Problém je také nastupování a vystupování přes velmi široký a vysoký práh, takže několikrát denně bych ho absolvovat nechtěl. Kdo si ale podobné auto koupí, ví proč ho kupuje. Jízdní vlastnosti jsou úžasné, auto je velmi lehké (860 kg), takže i s relativně slabým motorem se dají dosáhnout na závodním okruhu (kam občas se Speedsterem jezdím) lepší časy než u 3-4x dražší konkurence.
Ačkoliv má Speedster relativné úzké pneumatiky, tak v zatáčkách zvládá větší boční přetížení než např. Dodge Viper, se kterým jsem měl možnost ho porovnat. Auto je uvnitř velmi hlučné, stále někde něco bouchá, syčí a podobně, takže delší cesty není úplně vhodné.
Nového majitele může celkem i vyděsit jízda na silnici se štěrkem, který "bubnuje" do spodku vozu (ten je celý pokryt rovným plechem) hodně hlasitě :-). Auto je rozhodně vhodné pro milovníky adrenalinu, či i pro přijemné letní vyjíždky se staženou střechou po okreskách. Na dálnici není ideální, protože od cca 180-200 km/h při stažené střeše neslyšíte ani slovo i když spolujezdec hodně křičí.
Při koupi dejte pozor na bourané vozy (těch bude asi velká část), protože celý podvozek je hliníkový a lepený speciální pryskyřicí, takže je téměř neopravitelný. Speedsterů se vyrobilo cca 3000 ks ve verzi 2.2 a cca 2000 ks ve verzi turbo, takže se jedná o celkem neobvyklý vůz a ceny ojetin jsou kupodivu celkem příznivé, takže si myslím, že v této cenové kategorii nemá Speedster téměř konkurenci.
Tak to setreni je umyslne kvuli hmotnosti auta. Vsechny elektromotory zbytecne moc vazi stejne jako klimatizace atd. a zvysuji pak vahu vozu, coz je u sportovniho auta jedna z nejdulezitejsich veci. I kdyz uznavam ta klima by se fakt sikla :).
stalo 1 300 000 Kc a ma okna na klicky a zrcatka stelujes jen zvenci? Tak tomu rikam setreni na spatnem miste.I kdyz chapu je ze predurceno k sportovnim ucelum, je to na me trochu moc...
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Speedster
re: diego
Tak to setreni je umyslne kvuli hmotnosti auta. Vsechny elektromotory zbytecne moc vazi stejne jako klimatizace atd. a zvysuji pak vahu vozu, coz je u sportovniho auta jedna z nejdulezitejsich veci. I kdyz uznavam ta klima by se fakt sikla :).
10.12.2007 | 23:04:07 | Twinsen Reagovat
stalo 1 300 000 Kc a ma okna na klicky a zrcatka stelujes jen zvenci? Tak tomu rikam setreni na spatnem miste.I kdyz chapu je ze predurceno k sportovnim ucelum, je to na me trochu moc...
02.08.2007 | 13:08:06 | diego Reagovat