Rok výroby:1995Typ motoru:1.0Stav km při koupi:86 000 kmStav km nyní:235 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?9 letPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:21. 3. 2010
3x měněna polosa, 2x těsnění u homokinetického kloubu ve skříni.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vozidlo vlastním "již" od roku 2001 a od té doby jsem s ním najezdil spoustu km. I přes výše uvedený výčet závad jsem s tímto vozidlem vždy dojel. Vlastním verzi KID, která má sice pěkné riflové čalounění, ale interiér je jinak osekaný. Zejména přístrojová deska, kde chybí např. základní ukazatel teploty. Měřím okolo 190 cm a vpředu mám kupodivu dostatek místa. Vzadu už je to bohužel podstatně horčí. Skvělá jsou dělená sedadla, která po sklopení skýtají dostatečný "nákladní" prostor. Myslím si, že auto je ideální tak pro dva lidi. Motoricky ve své době nebyl špatný, dokonce makal lépe než leckterý favorit, ale 37 kW je při každé zátěži znát. Kdo chce, aby alespoň trochu s plně naloženým autem jel, musí ho výrazně točit, což samozřejmě dost ovlivní spotřebu. Ze začátku, když motor nebyl ještě tak "vyběhaný", nebyl problém jet dálku např. za 4,5 l / 100 km, takže nádrž vydržela při spořivé jízdě i 1000 Km !!. V současné době jezdím do 6 l a to i v zimě, většinou okrsky, vzdálenost 20 km do práce, sám. Co se týče jízdních vlastností, v zatáčkách se chová trochu nejistě a moc tomu nepřidá i docela značný náklon, takže se oproti ostaním vozidlům v zatáčkách "couráte". Karoserie je pozink a i přes značné šrámy a její opravy je bez koroze, za toto musím frantíky pochválit. Co mě hodně zklamalo je převodovka, za to bych frantíkům urval ruce a těma pahýlama bych je zbil :-)), nepřesné řazení a při větším nájezdu km řadit z jedničky na dvojku je opravdu utrpení. (bohužel tento neduh se nevyskytuje pouze u mě). Brzdy, zejména přední, není rok, kdybych je nemusel pročistit, rozchodit a promazat (prokletý vodící pístek). Co se týče náhradních dílů, ty jsou vcelku dostupné a myslím si, že i za rozumný peníz. Další neduh je, že v zimě pod -5 st. C opravdu mizerně topí, spraví to jen deska před chladič, ale jen trochu. I přes uvedené neduhy tento malý dříč odjezdil spostu km a předpokládám, že ještě tak 50 tkm odjezdí. Toto vozidlo je ideální do města a na denní dojíždění na kratší vzdálenosti do práce. Snad tímto textem nikoho nenaštvu, je to jen můj subjektivní názor, třeba jsem zrovna trefil špatný kus.
Nestačím se divit, měl jsem podobný auto, starší P 205 s motorem 1.0 (předpokládám že agregáty jsou stejné) a najel jsem s ním 140 000. Není to tolik, jako u vašeho, ale po celou dobu jsem jezdil bez závad. Jediné co odešlo byly přepínače blikačů u volantu a ve 130 000 km se projevily vůle v uložení zadní nápravy. Žádné problémy s brzdami, ložisky kol a podobně. Jinak jízdní vlastnosti souhlasí, měkký podvozek byl nejistý v zatáčkách.
V prevodovke treba menit olej aby neodchadzala. Aj ked u tychto aut je 200 tis tak akurat. Predpokladam ze ti odisli loziska, ktore nestaja majland. Na tvojom mieste by som precistil radiator, vymenil termostat, lebo saxo/106 kuri jak slak.
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 106
Nestačím se divit, měl jsem podobný auto, starší P 205 s motorem 1.0 (předpokládám že agregáty jsou stejné) a najel jsem s ním 140 000. Není to tolik, jako u vašeho, ale po celou dobu jsem jezdil bez závad. Jediné co odešlo byly přepínače blikačů u volantu a ve 130 000 km se projevily vůle v uložení zadní nápravy. Žádné problémy s brzdami, ložisky kol a podobně. Jinak jízdní vlastnosti souhlasí, měkký podvozek byl nejistý v zatáčkách.
25.03.2010 | 23:02:04 | Reagovat
V prevodovke treba menit olej aby neodchadzala. Aj ked u tychto aut je 200 tis tak akurat. Predpokladam ze ti odisli loziska, ktore nestaja majland. Na tvojom mieste by som precistil radiator, vymenil termostat, lebo saxo/106 kuri jak slak.
Mal som Saxo, co je to iste a spokojnost max.
25.03.2010 | 22:46:32 | lakinooo Reagovat