Rok výroby:1993Typ motoru:1,4 DieselStav km při koupi:112 000 kmStav km nyní:147 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:4,5 l/100 kmVloženo:2. 5. 2006
Auto jsem koupil od známé a dostalo se ke mně v krásně vyšperkované podobě, jako nové, což jen naznačovalo dobrý technický stav.
Po pár týdnech ježdění jsem zjistil, že mi trošku více ubývá voda v chladícím okruhu. Což jak se bohužel o pár měsíců později ukázalo bylo následkem špatného těsnění pod hlavou. Zaplavily se mi dvě komory válců a odnesly to i žhaviče a jedna vstřikovací tryska. Oprava byla docela drahá, matně vzpomínám okolo 8000 Kč i s výměnou rozvodového řemene a napínací kladkou.
Už nevím při jaké příležitosti, jednoho dne jsem se podíval na zadní nápravu... a ouha, vypadený zadní tlumič. Při jízdě to ani moc nepocítíte, je maličký a zřejmě toho moc neutlumí. Docela mě ale překvapilo, že tlumič není nijak pevně zajištěn a drží pouze v gumovém pouzdře(neznám odborný název). Zasunul jsem jej zpět a zajistil masivní podložkou.
Táké se u levého předního kola objevilo nepříjemné vrzání při určité poloze volantu. Příčinou byla nejspíš prasklá manžeta na poloose se kterou se takto jezdilo bůhví jak dlouho. Byla provedena výměna a pečlivé promazání, ale problém stále plně nevymizel.
Další drobnou závadou je imobilizér a podivně fungující/nefungující centrál. Imobilizér se aktivuje po určitém intervalu při vložení klíčku do zapalování. Jenže než se motor nažhaví, imobilizér se aktivuje. Centrál, netuším zda je originál, stojí za to. Při určité kombinaci odemykání klíčem se následně nezamkne kufr. Také se stává, že auto na vás vesele zabliká jako že je uzamčeno a přitom se vůbec nezamkne.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Autíčko je to věru šikovné, na to jak je malé, byl jsem mile překvapen pohodlím a prostorem na předních sedadlech. V zadu je to kapánek horší, ale pokud se o kousek posunou přední sedadla dá se to vydržet. Zavazadlový prostor postačuje na větší nákup a po sklopení zadních sedadel dostanete do malého Peugeota téměř vše.
Jízda ve "stošestce" je příjemná, podvozek je celkem měkký a sedadla mají dobrý tvar, takže se nemusíte po delší jízdě bát otlačenin. Řízení dobře reaguje na pokyny řidiče a má velice dobré odezvy. Dá se celkem dobře vyčíst kdy už ztrácíte pevnou půdu pod nohama :-). Jen pokud se pustíte z ostra do zatáčky, může se vám stát, že pojedete jen po třech kolech. Přeci jenom to není závodnička se sportovním podvozkem.
Při prvních svezeních a zvláště pak při krizových situacích vás překvapí velmi účinné brzdy, kterým stačí málo které pneumatiky. Musí se na ně trošku s citem.
Výkon motoru není velký, ale pro malé autíčko dostačující. Při vyšších rychlostních stupních, především pak pětce je docela problém někoho svižně předjet. Zato spotřeba paliva je doslova zázrak, pohybuje se tak kolem 3,5-5l / 100km. Startování není problémem ani za tuhé zimy, samozřejmě za předpokladu funkčnosti všech čtyřech žhavičů.
Autíčko se hodí pro všechny mladší a nebo naopak starší řidiče, především pro svoji nenáročnost. Je ideální do městského provozu, všude se dobře vleze a projede téměř všude. Výhodou pro ženy jsou pak odolné nárazníky a nezničitelná zrcátka, a na stínítku u řidiče zrcátko;-).
Shrnutí:
Tento vůz váz dokáže mile překvapit svojí spotřebou, spolehlivostí i dostatečným konfortem jízdy. Menší nevýhodou je pak omezený zavazadlový prostor a nižší výkon motoru.
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 106