Rok výroby:1989Typ motoru:1,8 GRDStav km při koupi:174 000 kmStav km nyní:196 400 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?14 měsícůPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:3,8 l/100 kmVloženo:8. 11. 2012
Předchozí auto:Honda CRX 1,6iCitroën AX 1,1iŠkoda Felicia 1,3 MPiMitsubishi Lancer 1,8 4WDMazda 626 GE 2,0iMoskvič 408 1,3
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Silné stránky
Spotřeba S kvalitními díly spolehlivý vůz Praktičnost
Slabé stránky
V originále slabší brzdy Téměř žádná deformační zóna
Závady a opravy na autě
Takže: Termostat- nejdřív nezavíral, potom neotevíral Obě přední ramena Uložení stabilizátoru Horní uložení tlumičů Přední Tlumiče Přední ložiska Komplet brzdy Zadní náprava Výměna těsnění pod hlavou s tím i zabroušení ventilů a hlavy+ gufera na vačce. Brzdová trubička Zadní díl výfuku + věci typu oleje, filtry rozvody.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem zakoupil jako levný dopravní prostředek na krátké trasy od pána co pro něj neměl již využití (přímo pracovník Peugeotu). Takže auto mělo i pečlivou péči. Jelikož mu však stálo přes rok na zahradě tak věci dokladovaně měněné po krátkém čase opět odešly (čepy, brzdy). Nicméně i přes počáteční vyměnění skoro všeho jsem si vůz oblíbil. Najezdil jsem s ním během cca roku kolem 30000 km a nedám na tento vůz dopustit. Z původního plánu druhého auta do rodiny to najednou byl vůz číslo 1 a neustále jsme se přetahovali kdo s ním pojede a kdo bude řídit. Na svou velikost i velice praktický a prostorný vůz- po sklopení zadních sedaček do roviny s kufrem se tam vlezlo co jen člověk chtěl. Nakonec jezdil po celé ČR a bez nejmenšího problému. Na pohodlí jsme si taky nestěžovali, sice měkčí, ale vyhovující sedadla byla tak akorát, možná mohla mít lepší boční vedení. Pohodlí jsem si časem jemně přilepšil použitím kuličkového (dřevěného) potahu ze škody 100. Díky němu se v letních vedrech tolik nepotily v autě záda a celkem i pěkně masíroval. Neskutečná byla spotřeba- snadno se jezdilo pod 4 litry. Díky výměně podvozku bylo auto i krásně stabilní a bez tlukotu :)I přes to že to je nafťák v zimě po řádném nažhavení(do cvaknutí relátka) chytal na škubnutí a i krásně topil. A o po opravě vytápění zadního okna (jakési lepidlo) nemělo v zimě chybu. Vydrápalo se téměř všude. Na úzkých gumách s těžším motorem v předu úplně radost do Krkonoš ( vím o čem mluvím bydlím na horách). Dynamiku jsem u toho vozu nepostrádal, popravdě ani jsem ji nehledal, ale i tak se předjet dalo. Ale to je ta daň za tu spotřebu. Jelikož to byl mazel tak se dočkal i několika modernizací a vychytávek jako centrál, el. okna, el. zrdcátka, angel eyes, lepší brzdy z GTI, litá kola, rádio s LCD, tažné zařízení atd. Nakonec odešel z domu celkem nečekaně, po sečtení částek do něj investovaných jsem ho dal na zkoušku na internet a za dva dny byl pryč. Neradi jsme se s ním loučili, ale na druhou stranu byl to starší vůz a dost možná poslední šance jak za něj mít to co se do něj dalo. Tímto se vám ne každý vůz odvděčí!
Proč by nemohl. Já jsem kluk z vesnice a první auto jsem měl ve třinácti, byl to Wartburg (tehdy psaný na dědu). V osumnácti když jsem si dělal řidičák už jsem měl za sebou Wartburga, Moškviče, dva polské Fiaty a Š 1203. V šestnácti jsem běžně po dědině jezdil a vozil babku do obchodu, na hřbitov apd. Z klukama za babama. V létě na rybník. Dokonce jednou do okresního města. Bypo to v půlce devadesátých let. A navíc má ten borec v seznamu vozidel samé vraky, nevím proč mu nevěřit.
Jo jasně, vo to nejde, já jsem taky za život řídil asi třicet typů aut :-) ale myslím, že tak to není v té kolonce myšleno, v čem jsi chvilku tahal pilku po návsi nebo polní ceste. Já to chápu tak, že jde o to, kolik aut jsi skutečně vlastnil a máš s nimi takovou praxi, takové opravdové zkušenosti, že můžeš porovnávat. A to si myslím, že doopravdy nejde stihnout za tak krátkou dobu. Anebo se pletu. Třeba kdysi jsem řídil půjčenýho žigula, a potom zase dácii. Ale nikdy bych je neuvedl do kolonky "předchozí auto", protože za tu krátkou dobu jsem je nemohl poznat za všech okolností a ve všech situacích, ba ani bych si je netroufl srovnávat a porovnávat.
Vystřídal jsi a skutečně řídil a hlavně VLASTNIL 6 typů aut od svých 18ti do 22ti let? Kabrňáku! Kolik času jsi v každém z nich strávil skutečně za volantem a za jízdy?
Ano vážně jsem je všechny řídil a dokonce i vlastnil, od 17-ti jsem měl vyhlídnutou Hondu CRX(viz. moje recenze na tento vůz)- koupil jsem ji v horším stavu, takže jsem ji rozložil a složil. To mi zabralo asi tři čtvrtě roku, mezitím mi doma děda nechal felicii, uznávám, že tu jsem měl asi jen 2 měsíce, ale i tak najela přes 3000 Km. Místo ní jsem sehnal mitsubischi, jelikož jsem chtěl 4kolku do hor, ta se mnou byla 7 měsíců jelikož neprošla další STK a fouklo těsnění pod hlavou. Takže následovala Mazda 626, která mi zůstala do jejího zreznutí od léta 2008 až do léta 2011 a najel sem v ní 126000Km. K ní jsem jako druhé auto pro přítelkyni zakopil nejprve Citroen AX (najeto 17000), ale pro velikou poruchovost byl v létě 2011 nahrazen zde zmiňovaným peugeotem 205. Ještě ten rok jsem mazdu nahradil novějším modelem mazdy 626- kterou tu ani neuvádím.(momentálně se mnou najela 20000Km) :) K tomu všemu mi přenechal praděda svého Moskviče 408, kterého mám opravdu jen na neděli a z garáže téměř nevyjíždí(za 2 roky necelé 2000Km). Závěrem dodám že cestuji poměrně často a jelikož již několik let pracuji i jako finanční poradce, tak cestovat musím neustále.
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 205
těsnění pod hlavu
Prosím o radu. Máme úplně stejného peugeota, nemůžu na int. sehnat nové těsnění pod hlavu. Nevíte, kde ho mohu sehnat a kolik stojí? Díky.
14.02.2013 | 20:18:27 | Radka | 88.100.74.* Reagovat
Proč by nemohl. Já jsem kluk z vesnice a první auto jsem měl ve třinácti, byl to Wartburg (tehdy psaný na dědu). V osumnácti když jsem si dělal řidičák už jsem měl za sebou Wartburga, Moškviče, dva polské Fiaty a Š 1203. V šestnácti jsem běžně po dědině jezdil a vozil babku do obchodu, na hřbitov apd. Z klukama za babama. V létě na rybník. Dokonce jednou do okresního města. Bypo to v půlce devadesátých let. A navíc má ten borec v seznamu vozidel samé vraky, nevím proč mu nevěřit.
10.11.2012 | 19:42:21 | Blesk | 46.23.137.* Reagovat
RE:
Jo jasně, vo to nejde, já jsem taky za život řídil asi třicet typů aut :-) ale myslím, že tak to není v té kolonce myšleno, v čem jsi chvilku tahal pilku po návsi nebo polní ceste. Já to chápu tak, že jde o to, kolik aut jsi skutečně vlastnil a máš s nimi takovou praxi, takové opravdové zkušenosti, že můžeš porovnávat. A to si myslím, že doopravdy nejde stihnout za tak krátkou dobu. Anebo se pletu. Třeba kdysi jsem řídil půjčenýho žigula, a potom zase dácii. Ale nikdy bych je neuvedl do kolonky "předchozí auto", protože za tu krátkou dobu jsem je nemohl poznat za všech okolností a ve všech situacích, ba ani bych si je netroufl srovnávat a porovnávat.
15.11.2012 | 16:45:37 | | 89.102.162.* Reagovat
Vystřídal jsi a skutečně řídil a hlavně VLASTNIL 6 typů aut od svých 18ti do 22ti let? Kabrňáku! Kolik času jsi v každém z nich strávil skutečně za volantem a za jízdy?
08.11.2012 | 22:42:51 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: Nevím proč by to nešlo.
Ano vážně jsem je všechny řídil a dokonce i vlastnil, od 17-ti jsem měl vyhlídnutou Hondu CRX(viz. moje recenze na tento vůz)- koupil jsem ji v horším stavu, takže jsem ji rozložil a složil. To mi zabralo asi tři čtvrtě roku, mezitím mi doma děda nechal felicii, uznávám, že tu jsem měl asi jen 2 měsíce, ale i tak najela přes 3000 Km. Místo ní jsem sehnal mitsubischi, jelikož jsem chtěl 4kolku do hor, ta se mnou byla 7 měsíců jelikož neprošla další STK a fouklo těsnění pod hlavou. Takže následovala Mazda 626, která mi zůstala do jejího zreznutí od léta 2008 až do léta 2011 a najel sem v ní 126000Km. K ní jsem jako druhé auto pro přítelkyni zakopil nejprve Citroen AX (najeto 17000), ale pro velikou poruchovost byl v létě 2011 nahrazen zde zmiňovaným peugeotem 205. Ještě ten rok jsem mazdu nahradil novějším modelem mazdy 626- kterou tu ani neuvádím.(momentálně se mnou najela 20000Km) :) K tomu všemu mi přenechal praděda svého Moskviče 408, kterého mám opravdu jen na neděli a z garáže téměř nevyjíždí(za 2 roky necelé 2000Km). Závěrem dodám že cestuji poměrně často a jelikož již několik let pracuji i jako finanční poradce, tak cestovat musím neustále.
21.11.2012 | 14:31:45 | Libor Labík | 217.29.8.* Reagovat