Recenze Peugeot 301
“Stve me posez ridice a to kazdy den, problematicnost od same koupe a to jsem si myslel, ze do prvni technicke pujde jen o prkotiny, spousta dilu vymenena, jejich zivotnost petinova, nez ma byt. CELKOVE KOUPI VOZU NEDOPORUCUJI !!!”
Rok výroby:2013Typ motoru:1.2TSIStav km při koupi:0 kmStav km nyní:56 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:5.6 l/100 kmVloženo:30. 8. 2016
vzhled interieru, vse pusobi draz venkovni design auta kvalita tohoto trivalce oproti konkurenci
Slabé stránky
sedacka volant vyoseny naladovost motoru operky na zadnich sedadlech mechanismus kufru
Závady a opravy na autě
VYMENENE SOUCASTKY OD KOUPE DO 55 TIS.KM
V DVOULETE ZARUCE - po mesici od koupe vymena lozisko prave predni kolo, tehdy jsem si jeste rikal, muze se stat ale pak.... - po trech mesich od koupe vymena cerpadla v nadrzi a plovaku v nadrzi, projevovalo se spatnymi starty s prodlevou, nebo na podruhe a absolutne zmatenymi udaji o spotrebe
V PRODLOUZENE ZARUCE - pri 35 tisich km vymena vsech trech silentbloku, projevovalo se zvysujicimi otresy prenasenymi do interieru, hlavne palubovky volantu, servis je menil na dvakrat, nejdriv dva a pak jsem trval i na vymene posledniho, nevim, proc to neudelali vse naraz, pry o tom Peugeot vi a stejny problem se ukazal i u jinych modelu, pry pak zacali montovat jiny typ silentbloku - pri 35 tisich km vymna reproduktor, myslel jsem si, ze odesel, strasne chrcel a rezonoval, vymenili cely reproduktor, a dela to opet po chvili, zrejme spatne usazeni do palubni desky, nevim co s tim budu delat - pri 41 tisich km vymena spojky, to byla nejvetsi asi katastrofa, aby spojka odesla tak brzo, mam najeto skoro 750 tis km, neodvazovali se mi rict, ze jsem ji znicil ja spatnym uzivanim, ale stalo me to 3900 jako spoluucast, pry je na spojku u nich zaruka jen 40 tis km a je to dil podlehajici opotrebeni, muj argument, ze spojka i u cloveka, ktery stoji neustale na spojce a dela s ni prasarny je zivotnost dvojnasobne delsi - pri 54 tisich km vymena katalyzatoru, rosvitila se ikona zluta diagnostika motoru, katalyzator by mel vydrzet pomalu zivotnost auta a ejhle, ale pry o tom peugeot vi a pak zacal montovat jiny typ katalyzatoru
Hodnocení a zkušenosti s autem
ZAPORY: - sedacka ridice neni v primce s volantem, volant je temer o 10 cm vlevo mimo osu ridice, dost nepohodlne, clovek se pak krouti v sedacce a ma pocit, ze porad nema volant rovne a ze je vyoseny - sedacka ridice samotna, na prvni posezeni velice pohodlna, bocni vedeni skvele, ale pri delsim pouzivani a delsich jizdach spatna opora bederni casti zad - motor je celkem naladovy, jsou obdobi kdy tahne a semtam je vlacnejsi linejsi - nastavitelny volant i pri nastaveni na nejvyssi pozici a serizeni sedacky na nejnizsi pozici, pri me vysce 181 cm dela problemy, souram volantem o stehna, dost neprijemne a otravne - sedacky vzadu maji jen naznak pevne spojene operky na krk, nedokazu si predstavit vozit misto deti vzadu dospele osoby - haky kufru zasahuji dost do prostoru kufru, pri zavirani plneho kufru jste dost omezeni, vznika spousta nevyuziteh prostoru v kufru jen kvuli zavirani - mechanismus kufru pomoci tycek pres sebe zapadenych je hlucny a pri uzavirani kufru to vzdy hlasite lupne, diva se na Vas pak spousta lidi v okoli co se deje - radio slaby nebo spatnu tuner, uprostred Brna chrchlani brnenskych stanic paradoxne - nestabilita v zatackach pri vyssi rychlosti - nestabilita pri silnejsim vetru, bocni vitr dela s autem divy, nezazil jsem v jinych autech __________________________________________________________________________________________________________________________________________________
KLADY: - motor 1.2 TSI zajet dle instrukci, prvni sednuti hluku v 6500 km, dojezd na nadrz cca 620 km, sednuti spotreby az pri 30 tis km, na nadrz pak najezd cca 830 km - interier, jeho jednoduchost pusobi kvalitne a pekne - tvar a provedeni volantu - celkovy design auta zvenku, je to auto nizsi cenove kategorie, ale pusobi draz - vnitrni prostor posadky vzadu, na sirku i delku maji jezdci vzadu vice mista nez v dvojkove octavii - moznost konfigurace bez zbytecnych elektronickych kazicich se nesmyslu jimiz dnesni auta oplyvaji - Peugeot na Vas zkusi, ze pokud budete delat servisky jinde nez u nich, tak budete mit problem s pripadnym uznanim reklamace, ale je to jen bu bu bu na zakaznika, sami vi, ze by jednali protizakonne, vsechny reklamace i nad ramec dvou let resili bez problemu - vzadu usazeni dvou sedacek pro deti a jeste si sedne mezi ne dospely clovek, skromeji, ale sedne, to u u nekterych aut nehrozi - motor 1.2 TSI i kdyz je to trivalec a porovnaval bych ho s fabii trivalcem stejny obsah tak co se jizdnich vlastnosti, tahu motoru, zvuku motoru, tak je Peugeot nebe a dudy, neda se srovnavat, tam je technologicky strasny odskok - plne nalozene auto, ctyri dospele osoby a jste schopni jet po dalnici i 160 km/h za rozumnou spotrebu, to by treba s fabii 1.2 tsi nehrozilo
S výčtem kladných i záporných stránek vozu v recenzi vozu prakticky bezvýhradně souhlasím. Kupodivu jsem však za celých více než 7 let provozu neměl s vozem, až na jednu hrubou závadu, téměř žádné jiné problémy. Že jsou zadní tlumiče pérování na konci své životnosti beru vcelku jako samozřejmost, že se mi ale už asi v 65 000 km začala rozsvěcovat žlutá kontrolka motoru a na skeneru se mi objevil chybový kód P0420 - nízká účinnost katalyzátoru,to mě v klidu nenechává ani náhodou. Chci se zeptat - když ti v servisu vyměnili ten KAT, bylo pak všechno v pořádku ? Jak mám spolehlivě poznat, že je skutečně vadný KAT, když vůz kromě občasného rozsvícení uvedené kontrolky nemá žádné další problémy - výkon normální, volnoběh stálý, do otáček jde velmi dobře, spotřeba cca 6,7 l/100 km, necítím zápach po zkažených vejcích. Uvedený kód čas od času smažu pomocí ELM 327, to však není konečné řešení. Na diagnostice se žádná (jiná) závada neobjevuje. Dodávám, že vůz má větší spotřebu oleje, cca 2 litry/10 000 km (typ motoru NFP). Děkuji předem za názor.
04.09.2020 | 20:25:53 | Petr
| 93.187.107.*Reagovat
Peugeot 301 1.6 hdi
Koupily jsme funglovku v lednu 2013,uz po dvou mesicich auto ztracelo vykon,nikdo nevedel,co stim je.Posilali zavady do Francie,odpoved prisla ve francouztine :-D S timhle problemem jsme tam byli asi 6x,nez jim a i nam dosla trpelivost a na mesic nam auto vzali a vymenili cely motor.Jinak jsme vzdy dostali po dobu v servise adekvatni nahradu,nakupni tasku 106tku SUUUPER. Raduo nam menili 3x nejdriv se vytracel signal,coz se zacalo opet dit rok 2017,take nam prestal fungovat blootot pripojeni,ale proc se divit,kdyz mame zastaraly model autoradia v uplne novym aute v nadstandart vybave.Takze jsme cekali,nez z Malajsie prijdou novy radia,ktera stejne nefugujou.Predni kapotu sam neotevru,musi na to bejt dva,aby jeden nahmatal paku k otevreni,jinak se to nenadzvedne.Brzdovy kotouce jsme museli menit uz po 30tis km proste nekvalitni original dily,ted mame najeto 90tis a vpohode.Reproduktory vepredu chrci,spatny posazeni,nebo co?Spatne umisteny ramena v kufru,date tam toho vic a nezavrete ho.Tece nam do zadniho svetla,prej jsme bourali,ale o tom bych asi vedel ne?Samozrejmy jsme si priplatili,aby jsme meli zaruku na 6let,bohuzel jsme se nevsimli,ze zaruka plati jen do 60tis km takze auz v zaruce neni a mame ho 5 let.PEUGEOT,UZ NILDY VIC!!!!Uz abych ten krap strelil!!!
Díky za recenzi která mě opět přesvědčila o "spolehlivosti" francouzských aut vyrobených po roce 2000+-.55tis.km a takové množství celkem fatálních závad... to se u yarise, jazzu, nebo civicu stát nemůže. Zlatej japonec.
30.08.2016 | 11:30:09 | pavel e36
| 37.48.16.*Reagovat
RE: Obdivuji vaši trpělivost
Tam byl docela problém jelikož někdy v roce 2002 přišlo na novinku MUX nová elektroinstalace která tak nějak trochu shodila i slušnou 406 ve spolehlivosti dolů proti modelům 1995-2002 sice nápad dobrej méně kabelů žádné zmizeli relé vše mělo svoje ŘJ atd.ale o to horší spolehlivost.
Problém s elektroinstalací bych v dnešní době ještě bral, co chvíli se někomu rozsvítí kontrolka motoru a je třeba vyměnit nějaké čidlo, nebo přehrát software řídící jednotky, ale řešit u nového auta závady typu ložisko, silentbloky, spojka, atd mi zavání mizernými materiály a ještě mizernějším zpracováním. Za mě byli poslední kvalitní pažouti 306,406,607 a ač nejsem příznivcem nafty tak i 1.9td a pozdější hdi považuju za slušný, spolehlivý, pružný a po zahřátí tichý agregáty. Kde jsou ty časy francouzských aut s charakterem :clio Williams, p 405 mi16, 205 gti, atp.
31.08.2016 | 21:27:36 | pavel e36
| 37.48.23.*Reagovat
RE: Obdivuji vaši trpělivost
Tento rok som kupil 301, 1.2 a najazdil som zatial 9000km, bez zavad. Dobre jazdi ci po meste, ci mimo. Cesta do Chorvatska 1100km, full nalozene auto, pri rychlosti 110km spotreba s klimou a zapnutou autochladnickou 5.0l, nazad pri jazde 140-150 nonstop dialnice, bola spotreba 7.1. Nerozumiem ako moze mat nove auto tolko poruch... bud majitel mal sakra smolu na kazovy kus, alebo je magor a taky aj keby dostane tank do ruk, tak ho rozdrbe....
17.11.2016 | 12:56:50 | Ja
| 213.160.181.*Reagovat
motor
Máš v tom hokej.1,2 TSI jsou koncernový přeplňovaný čtyřválce a ty tam máš 1,2 atmo. tříválec VTi,kterej je možno srovnávat s podoným koncernovým 1,2 HTP a ne s TSI.Je to levný auto ze starejch komponent co od toho čekat víc.
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 301
Peugeot 301, 1,6 VTi, r.v. 2013, 75 000 km, 1. majitel
S výčtem kladných i záporných stránek vozu v recenzi vozu prakticky bezvýhradně souhlasím. Kupodivu jsem však za celých více než 7 let provozu neměl s vozem, až na jednu hrubou závadu, téměř žádné jiné problémy. Že jsou zadní tlumiče pérování na konci své životnosti beru vcelku jako samozřejmost, že se mi ale už asi v 65 000 km začala rozsvěcovat žlutá kontrolka motoru a na skeneru se mi objevil chybový kód P0420 - nízká účinnost katalyzátoru,to mě v klidu nenechává ani náhodou. Chci se zeptat - když ti v servisu vyměnili ten KAT, bylo pak všechno v pořádku ? Jak mám spolehlivě poznat, že je skutečně vadný KAT, když vůz kromě občasného rozsvícení uvedené kontrolky nemá žádné další problémy - výkon normální, volnoběh stálý, do otáček jde velmi dobře, spotřeba cca 6,7 l/100 km, necítím zápach po zkažených vejcích. Uvedený kód čas od času smažu pomocí ELM 327, to však není konečné řešení. Na diagnostice se žádná (jiná) závada neobjevuje. Dodávám, že vůz má větší spotřebu oleje, cca 2 litry/10 000 km (typ motoru NFP). Děkuji předem za názor.
04.09.2020 | 20:25:53 | Petr | 93.187.107.* Reagovat
Peugeot 301 1.6 hdi
Koupily jsme funglovku v lednu 2013,uz po dvou mesicich auto ztracelo vykon,nikdo nevedel,co stim je.Posilali zavady do Francie,odpoved prisla ve francouztine :-D S timhle problemem jsme tam byli asi 6x,nez jim a i nam dosla trpelivost a na mesic nam auto vzali a vymenili cely motor.Jinak jsme vzdy dostali po dobu v servise adekvatni nahradu,nakupni tasku 106tku SUUUPER.
Raduo nam menili 3x nejdriv se vytracel signal,coz se zacalo opet dit rok 2017,take nam prestal fungovat blootot pripojeni,ale proc se divit,kdyz mame zastaraly model autoradia v uplne novym aute v nadstandart vybave.Takze jsme cekali,nez z Malajsie prijdou novy radia,ktera stejne nefugujou.Predni kapotu sam neotevru,musi na to bejt dva,aby jeden nahmatal paku k otevreni,jinak se to nenadzvedne.Brzdovy kotouce jsme museli menit uz po 30tis km proste nekvalitni original dily,ted mame najeto 90tis a vpohode.Reproduktory vepredu chrci,spatny posazeni,nebo co?Spatne umisteny ramena v kufru,date tam toho vic a nezavrete ho.Tece nam do zadniho svetla,prej jsme bourali,ale o tom bych asi vedel ne?Samozrejmy jsme si priplatili,aby jsme meli zaruku na 6let,bohuzel jsme se nevsimli,ze zaruka plati jen do 60tis km takze auz v zaruce neni a mame ho 5 let.PEUGEOT,UZ NILDY VIC!!!!Uz abych ten krap strelil!!!
22.09.2017 | 09:52:16 | Dan | 88.102.9.* Reagovat
Obdivuji vaši trpělivost
Díky za recenzi která mě opět přesvědčila o "spolehlivosti" francouzských aut vyrobených po roce 2000+-.55tis.km a takové množství celkem fatálních závad... to se u yarise, jazzu, nebo civicu stát nemůže. Zlatej japonec.
30.08.2016 | 11:30:09 | pavel e36 | 37.48.16.* Reagovat
RE: Obdivuji vaši trpělivost
Tam byl docela problém jelikož někdy v roce 2002 přišlo na novinku MUX nová elektroinstalace která tak nějak trochu shodila i slušnou 406 ve spolehlivosti dolů proti modelům 1995-2002 sice nápad dobrej méně kabelů žádné zmizeli relé vše mělo svoje ŘJ atd.ale o to horší spolehlivost.
31.08.2016 | 20:47:36 | Nick406 | 89.176.3.* Reagovat
RE: Obdivuji vaši trpělivost
Problém s elektroinstalací bych v dnešní době ještě bral, co chvíli se někomu rozsvítí kontrolka motoru a je třeba vyměnit nějaké čidlo, nebo přehrát software řídící jednotky, ale řešit u nového auta závady typu ložisko, silentbloky, spojka, atd mi zavání mizernými materiály a ještě mizernějším zpracováním. Za mě byli poslední kvalitní pažouti 306,406,607 a ač nejsem příznivcem nafty tak i 1.9td a pozdější hdi považuju za slušný, spolehlivý, pružný a po zahřátí tichý agregáty. Kde jsou ty časy francouzských aut s charakterem :clio Williams, p 405 mi16, 205 gti, atp.
31.08.2016 | 21:27:36 | pavel e36 | 37.48.23.* Reagovat
RE: Obdivuji vaši trpělivost
Tento rok som kupil 301, 1.2 a najazdil som zatial 9000km, bez zavad. Dobre jazdi ci po meste, ci mimo. Cesta do Chorvatska 1100km, full nalozene auto, pri rychlosti 110km spotreba s klimou a zapnutou autochladnickou 5.0l, nazad pri jazde 140-150 nonstop dialnice, bola spotreba 7.1.
Nerozumiem ako moze mat nove auto tolko poruch... bud majitel mal sakra smolu na kazovy kus, alebo je magor a taky aj keby dostane tank do ruk, tak ho rozdrbe....
17.11.2016 | 12:56:50 | Ja | 213.160.181.* Reagovat
motor
Máš v tom hokej.1,2 TSI jsou koncernový přeplňovaný čtyřválce a ty tam máš 1,2 atmo. tříválec VTi,kterej je možno srovnávat s podoným koncernovým 1,2 HTP a ne s TSI.Je to levný auto ze starejch komponent co od toho čekat víc.
30.08.2016 | 11:23:33 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: motor
Recenzista který neví jaký motor má pod kapotou.
30.08.2016 | 20:40:42 | | 88.100.179.* Reagovat
RE: motor
Vsiml jsem si toho, ale i po prihlaseni to nejde opravit !
29.09.2016 | 21:42:04 | Martin Luks | 195.212.29.* Reagovat