Rok výroby:2000Typ motoru:RHYStav km při koupi:15 000 kmStav km nyní:285 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?12 letPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:3. 8. 2015
Vysoká užitkovost. Minimální provozní náklady. Variabilita
Slabé stránky
Dílenské zpracování Kastle se kroutí špatně řešené zadní dveře a šoupačky
Závady a opravy na autě
Na to, že to auto postavilo barák a projelo půl Evropy si myslím, že nebyly opravy nijak drastické. Běžně jsem tahal přívěs přes 1,5 tuny a nijak jsem ho nešetřil. Spojka vydržela 260 tis. a měnil jsem ji, protože odešel ten kus ložiska, co ji vystavuje. Jinak lamela by ještě minimálně 100 dala. Ve 220 tis. odešlo vstřikovací čerpadlo. Nejspíš blbá nafta. Výfuk jsem menil asi ve 250 tis. Dvakrát jsem měnil ramena. První asi ve 220 tis a druhá záhy po dovolené v Rumunsku. Asi se nevyplatilo, kupovat je na Aukru od Poláka. Také několikrát odešly homokinetické klouby. Několikrát jsem řešil záludnou závadu s nádrží a podávacím čerpadlem. A pak, kromě běžných spotřebních věcí, různé drobnosti, například zavírání dveří (zadních a šoupaček) To mají Frantíci nedomyšlené.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je 8mi místné. Pro 7 lidí pohodlné, ale musel jsem vyměnit sedačky. Originální prostřední řada je nepoužitelná. Při obsazení 7mi až 8mi lidmi už nezbývá místo na zavazadla, takže na expedice v plném obsazení jsme brali přívěs. Po vyndání sedaček je z toho dodávka, která se dá nakládat ještěrkou. Uveze oficiálně 850kg. (nejvíc jsem tam narval paletu cementu 1650kg, ale to už bylo na hraně). Motor dvoulitr HDI původně 69 KW jsem nechal chipnout na cca. 90KW a musím říct, že jede líp, než mnohá novější auta s vyšším papírovým výkonem. Spotřeba se dlouhodobě drží na 6,5. Nejnižší byla v Norsku 5,8 s kvalitní naftou (aby ne, za ty prachy) kvalitním asfaltem a především rychlostními omezeními. Je to hranatá krabice. Zadek je úplně kolmý, takže aerodynamika nic moc a při vyšších rychostech už to žere. Nejvyšší spotřebu jsem naopak měl s karavanem a plně naložený 12,5. Je to dodávka, je to sice shodné s luxusní 806, takže jízdní vlastnosti výborné, ale je to hlučnější a karoserie se dost kroutí.
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot Expert