Rok výroby:1992Typ motoru:1600Stav km při koupi:284 000 kmStav km nyní:297 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?15 měsícůPrůměrná spotřeba:7-10 l/100 kmVloženo:31. 10. 2007
spojka pumpa na vodu a naftu drnčel ventilátor načatá poloosa hnijící kastle
kromě poloosy a kastle jsem vše vyměnil
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vlastnil jsem Rapida přibližně rok a musím uznat, že to co všechno odvezl a uvezl - klobouk dolů. Auto je to spolehlivé - jen je mu potřeba věnovat. Jako záporné hodnotím dost rezivějící kastly - ale vzhledem k tomu že to stálo před koupí 2 roky venku se není čemu divit. Měl jsem 4-kvaltový 4řválec. Nebyl problém jezdil kolem 110 - 115 km/h jako cestovní rychlostí a se slušnou spotřebou. Jede i 130 km/h, ale to se z něj potom stává nenasytný žrout a jeho brzdný účinek na tuto rychlost také není stavěn.
Hodnocení: Užitné vlastnosti tohoto vozidla jsou fantastické. Naložíte vše, co potřebujete a ještě máte pohodu. Když se auto nehoní, tak ani nežere (průmerně jsem najel na nádrž tak okolo 540 km). Byl jsem s ním jako s prvním autem velice spokojený, jen mi občas chyběl výkon. Ale jako začátečnické auto to bylo ideální. Ještě bych vyzdvihl jeho dobrou světlou výšku a pevnou konstrukci.
Doporučení: Při koupy bych se asi chtěl projet, abych zjistil v jakém stavu je hnací náprava a poloosy. Nevěřím, že by auto po takových letech mělo najeto pod 200 000km, i když možné to je. Taky je nutné brát v potaz, že je to užitkové auto, které se z 90% využívalo k převážení věcí. Takže nečekejte že to bude mít tlumiče jako sporťák - v zatáčkách se docela dost naklání.
Interiér: Poměrně strohý. Jen to nejnutnější a nejdůležitější. Odkládacích ploch taky moc nenaleznete a malé reproduktory v palubní desce u kolen taky nejsou žádnou hvězdou navíc.
Tak toto auto jsem si koupil jako první, když jsem začal podnikat. Ojeté se sto tisíci kilometry a bylo to nejlepší auto jaké jsem kdy měl v poměru cena/hodnota. Měl jsem motor 1,9 F8Q pouhých 40kW a to auto když nic nevezlo umělo na trojku 120v hodině a nejvyšší rychlost mělo z mírného kopce asi 190, což bylo neuvěřitelné a nevím jak je to možné. Ručička se zastavila na tachometrových 180 a auto dál zrychlovalo. I přesto a celkový nájezd okolo 350000 kilometrů sloužilo poctivě a prakticky jen běžná údržba se spotřebou okolo 4,4 l nafty.Projel za několik let celé Chorvatsko a spotřeba 4l na 100. Naprosto jednoduchý motor bez turba. Dodnes nevím, jak je to s tou rychlostí možné, ale přičítám si to jedinné větší závadě, a to prasklých rozvodů, kdy jsem je včas nevyměnil a oni udělali větší výbrus. Auto jelo neustále dynamicky a skvěle! Vynikající podvozek z R5, bohužel s malými koly.Torzní tyč vzadu, která se mi po celou dobu neunavila, v předu kotoučovky. Narozdíl od PD dobrý zvuk motoru. Malé ve předu ale útulné, vzadu obrovské 170cm přičemž když mi nabídli tehdy na výměnu Kangoo to mělo jen 150cm na délku prostor. Měl jsem poslední model s maskou 1996. Náhradní díly za babku a jedinné opotřebení zmíněná poloosa, uhlíky v alternátoru a sem tam žhavič, prkotiny...doporučuju skontrolovat lanko spojky, to mi jednou prasklo, naštěstí u baráku. Problém časem je jen ta koroze, a to auto prostě rezaví až zrezaví, velká škoda:o)...kdyby se povedlo koupit zachovalou ojetinu bez ní, osobně vynikající koupě.Motor 1,9D navíc vždy prošel STK naprosto s přehledem. Žádné EGR,filtry, turba,dvouhmoty..Po koupi druhého etalonu VW Caddy na něj nostalgicky moc rád vzpomínám, protože ikdyž je caddy trošku bezpečností jinde a jinak je taky super, už má přece jen jednou tak větší náklady, tohle jezdilo jen za cenu nafty a milionkrát se splatilo:o)
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Expres
super auto
Tak toto auto jsem si koupil jako první, když jsem začal podnikat. Ojeté se sto tisíci kilometry a bylo to nejlepší auto jaké jsem kdy měl v poměru cena/hodnota. Měl jsem motor 1,9 F8Q pouhých 40kW a to auto když nic nevezlo umělo na trojku 120v hodině a nejvyšší rychlost mělo z mírného kopce asi 190, což bylo neuvěřitelné a nevím jak je to možné. Ručička se zastavila na tachometrových 180 a auto dál zrychlovalo. I přesto a celkový nájezd okolo 350000 kilometrů sloužilo poctivě a prakticky jen běžná údržba se spotřebou okolo 4,4 l nafty.Projel za několik let celé Chorvatsko a spotřeba 4l na 100. Naprosto jednoduchý motor bez turba. Dodnes nevím, jak je to s tou rychlostí možné, ale přičítám si to jedinné větší závadě, a to prasklých rozvodů, kdy jsem je včas nevyměnil a oni udělali větší výbrus. Auto jelo neustále dynamicky a skvěle! Vynikající podvozek z R5, bohužel s malými koly.Torzní tyč vzadu, která se mi po celou dobu neunavila, v předu kotoučovky. Narozdíl od PD dobrý zvuk motoru. Malé ve předu ale útulné, vzadu obrovské 170cm přičemž když mi nabídli tehdy na výměnu Kangoo to mělo jen 150cm na délku prostor. Měl jsem poslední model s maskou 1996. Náhradní díly za babku a jedinné opotřebení zmíněná poloosa, uhlíky v alternátoru a sem tam žhavič, prkotiny...doporučuju skontrolovat lanko spojky, to mi jednou prasklo, naštěstí u baráku. Problém časem je jen ta koroze, a to auto prostě rezaví až zrezaví, velká škoda:o)...kdyby se povedlo koupit zachovalou ojetinu bez ní, osobně vynikající koupě.Motor 1,9D navíc vždy prošel STK naprosto s přehledem. Žádné EGR,filtry, turba,dvouhmoty..Po koupi druhého etalonu VW Caddy na něj nostalgicky moc rád vzpomínám, protože ikdyž je caddy trošku bezpečností jinde a jinak je taky super, už má přece jen jednou tak větší náklady, tohle jezdilo jen za cenu nafty a milionkrát se splatilo:o)
26.07.2011 | 17:26:22 | kamil Reagovat