Rok výroby:2002Typ motoru:2.2Stav km při koupi:138 000 kmStav km nyní:149 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:16. 9. 2009
Dobrý den. Před rokem jsem si koupil vuz Renault Laguna 2.2 dci z roku 2002. Kdyz jsem si cely nateseni sedl k P.C. a podival jsem se na recenze, tak jsem naprazdno polkl a zalitoval. Jenze po roce a najetych cca 12 tis. kil., zjistuji, ze z nejakych duvodu, a to nejen u teto znacky, se lide snazi schazovat vse co neni Skodovka, nebo neco nemeckeho. Ja jsem na svem kocaru, ktery byl dovezen z NL vymenil rozvody a silentbloky zadni napravy ( lehce tukali a technici mi dokonce doporucovali menit az tak za deset tisic km.) v autorizovanem servisu Renault na Kladne. Prvni prijemne zjisteni bylo, ze ceny jsou mnohem nizzsi nez jsou uvadeny od znalcu na internetu a to treba u rozvodu o 5 tis. Rekl bych, ze pri nakupu ojetiny je asi nejlepsi volba dovozu ze zap. Evropy a to z duvodu lepsi vybavy, servisu, silnic, nezanedbavani oprav a nepouzivani levnejsich oleju. Dale si myslim, ze stale se na "vychod" posilaji, ne tak kvalitni modifikace a nerozumim, proc lide tolik chteji auta koupena u nas.
Hodnocení a zkušenosti s autem
S autem najezdime priblizne 60 km. denne a dvakrat rocne dovolena Francie a Italie cca 5 tis. Km. Zadne zavady se mi zatim neukazaly, a navic je svezeni hodne luxusni zalezitost. Naprosto uzasny je zatah motoru, brzdy, prostor a to ticho! Spickova vybava a neskutecne vyvedenene sedacky , ktera se neda s jinymi vozy naprosto srovnat. Pred Lagunou jsem mel BMV 535 mod. 90, Audi 100 A6 model 92, VW Passata z roku 1999, najeto cca to same a z daleka ne tak vyuzivany. Tam jsem, ale musel vymenit celou predni napravu za cca 14 tis. korun, el. stahovace oken, vahu vzduchu, zacal odchazet synchron na 2 stupni a navic mi par lidi reklo, ze nemecky auto je proti francouzskymu ruskej vrtulnik. Musel jsem sam zjistit, ze meli pravdu, byl jsem taky zaprisahly nemecky fanda. Navic muj bratr je zaprisahly Skodovkar, takze mame diskuze a srovnavacky primo v rodine a muzeme s humorem porovnavat. Bohuzel jsem za ta leta zjistil, ze treba Skodovky jsou cesky paskvily. Napriklad Oktavia. To bylo prezentovane velke auto, ale zapomnelo se uvest, ze na podvozku A3 a velky z nej delaly previsy pred prednim a zadnim kolem, o ergonomii a kvalite sedadel,interieru a disignu nemluve. A jejich kvalita? Mel jsem se moznost o ni presvedcit a urcite to neni zadny zazrak a ceny v aut. servisu daleko previsuji treba Renaulta. Co treba dnes "prostorny" Roomster nebo design nove Oktavie pripominajici hledani se korejcu v 90 letech? Asi pri koupi auta, ale bude treba trochu stesti, nadhledu, protoze se jedna jen o techniku. Ja jsem to stesti asi mel protoze navzdory recenzim jezdim luxusne a nadhernym autem za kterym se lide dodnes ohlizeji.
Druhá generace Laguny je průšvih sám o sobě. Zlobí závadami elektroniky, kvalita zpracování je nevalná a když si k tomu přidáte značně problémový dieselový motor, moc radosti vám tohle auto nepřinese. Nejslabším místem jednotky 2.2 dCi je klikový mechanismus, kdy se motor jednoduše zadírá.
Včasné výměny oleje moc nepomohou, navíc dochází k drahým závadám turbodmychadel. Celkově motor působí, jako by vůbec nebyl dimenzovaný na své tabulkové výkony. Jeho komplikované rozvody řešené kombinací řemenů a ozubených kol mají rovněž nízkou životnost a složitý, takže i velmi drahý servis.
Navíc spousta aut má velice poruchovou manuální převodovku, která se po ujetí 100 000 km přihlásí o generální opravu nebo spíše rovnou o výměnu. Opravy a generálky pohonného ústrojí pak mnohanásobně převýší cenu celého ojetého auta, proto tahle Laguna prakticky hned skončí ve šrotu.
Preju hezky den. Omlouvam se, ze odepisuji skoro az za rok, ale tak to uz je. Behem dalsich 12 mesicu jsem najel cca 19 tis. Km. Poruchy: motorek ovladani teploty leve strany klimatizace, 835 Kč plus prace 355 Kč., rozpadla se centr. remenice na klikovce pro altik, klima a pos. rizeni, oprava v Italii o 1500 levneji nez v cechach cca 3950,-Kc i s novym remenem a praci.Zdrzeni zadne, Laguna ma vodni pumpu na vyvazovacim hrideli, tak jsem v pohode dojel z Rimini do Catollici na baterku, kde jsme meli objednany hotel a oprava byla hotova za pul dne. Odpoved na otazku: Proc mam naftu? Ten zatah 2.2 dci byl pri zkouzce tak famozni, ze jsem neodolal. Rad skolim "sportovce" mezi Kladnem a Karlovymi Vary. Passata jsem mel 1.9 Tdi. Motor to nebyl spatnej, ale takovej divnej, proti Lagune mrtvolka.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Laguna
Renault Laguna II 2.2 dCi
Druhá generace Laguny je průšvih sám o sobě. Zlobí závadami elektroniky, kvalita zpracování je nevalná a když si k tomu přidáte značně problémový dieselový motor, moc radosti vám tohle auto nepřinese. Nejslabším místem jednotky 2.2 dCi je klikový mechanismus, kdy se motor jednoduše zadírá.
Včasné výměny oleje moc nepomohou, navíc dochází k drahým závadám turbodmychadel. Celkově motor působí, jako by vůbec nebyl dimenzovaný na své tabulkové výkony. Jeho komplikované rozvody řešené kombinací řemenů a ozubených kol mají rovněž nízkou životnost a složitý, takže i velmi drahý servis.
Navíc spousta aut má velice poruchovou manuální převodovku, která se po ujetí 100 000 km přihlásí o generální opravu nebo spíše rovnou o výměnu. Opravy a generálky pohonného ústrojí pak mnohanásobně převýší cenu celého ojetého auta, proto tahle Laguna prakticky hned skončí ve šrotu.
05.09.2018 | 18:41:58 | Langoš | 89.102.69.* Reagovat
RE: Renault Laguna II 2.2 dCi
...prostě Renault…..
06.09.2018 | 10:41:06 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
https://autobible.euro.cz/10-nejrizikovejsich-ojetin-kterym-je-lepsi-se-zdaleka-vyhnout/
05.09.2018 | 18:40:13 | Langoš | 89.102.69.* Reagovat
pozdni odpoved
Preju hezky den. Omlouvam se, ze odepisuji skoro az za rok, ale tak to uz je. Behem dalsich 12 mesicu jsem najel cca 19 tis. Km. Poruchy: motorek ovladani teploty leve strany klimatizace, 835 Kč plus prace 355 Kč., rozpadla se centr. remenice na klikovce pro altik, klima a pos. rizeni, oprava v Italii o 1500 levneji nez v cechach cca 3950,-Kc i s novym remenem a praci.Zdrzeni zadne, Laguna ma vodni pumpu na vyvazovacim hrideli, tak jsem v pohode dojel z Rimini do Catollici na baterku, kde jsme meli objednany hotel a oprava byla hotova za pul dne. Odpoved na otazku: Proc mam naftu? Ten zatah 2.2 dci byl pri zkouzce tak famozni, ze jsem neodolal. Rad skolim "sportovce" mezi Kladnem a Karlovymi Vary. Passata jsem mel 1.9 Tdi. Motor to nebyl spatnej, ale takovej divnej, proti Lagune mrtvolka.
06.07.2010 | 20:32:19 | jirkap Reagovat
K cemu ti je diesel, kdyz jezdis 12 tis rocne ?? A jeste bych se chtel zeptat, jakou jsi mel motorizaci v tom Passatu.Predem dik.
23.09.2009 | 18:26:56 | jamieson Reagovat
RE:
Ahoj pořádně so ti přečti je to tam napsaný
17.12.2015 | 18:13:29 | David | 85.70.236.* Reagovat
RE:
zatial najlepsie,najpohodlnejsie,auto ake som mal je renault laguna 2.2v nafte!!!!!! a len tak mimochodom,znovu si ho chcem kupit!!!
07.08.2016 | 23:57:11 | Prodi | 46.47.142.* Reagovat
RE:
Pohodlí? Určitě. Kvalita a spolehlivost? Zoufalství..........
08.08.2016 | 08:04:06 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat