Recenze Renault Megane Grandtour
“Dobrý, ale má své mouchy.”

Autor recenze: Rudík (43 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2004 Typ motoru:1,6 16V Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:52 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 8,3 l/100 km Vloženo: 20. 2. 2008

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.2

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Octavia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Dobrý den jsem majitelem vozu Renault Megane Grandtour 1,6 16V rok výroby 2004
Po ujetí 30 000km při studeném startu motor zarachotí, po reklamaci byla provedena oprava.

Od servisu bylo zděleno, že se jedná o špatné mazání vačkové hřídele.

Dalších 30 000km se porucha opakuje, bohužel po vypršení záruky.

Nejde o ojedinělí případ ... vím o více vozech se stejnou závadou, v mém okolí jsme si tento vůz koupili 3 a všichni se potýkáme se stejným problémem, zřejmě se jedná o výrobní vadu.

Chtěl bych tímto apelovat na ostatní majitele této série vozů aby se ozvali.

Oprava této závady stojí kolem 40 000Kč

V případě společné reklamace máme větší šanci.

Muj e-mail: rudikf@seznam.cz

U předchozí generace Megane se tento problém nevyskytuje.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Jinak jsem s vozem spokojen.

Koupil jsem ho po zkušenosti s vozem Škoda Octavia 1,6
který mi byl po splacení odcizen (udajně nejkradenější vůz v ČR) naopak vozy Renault se v tomto nepopulárním žebříčku pohybují spíš na spodních příčkách.

K dalším nepříjemnostem bych přidal:
Komplikovaná výměna žárovek která je pro gynekology. Špatně řešená "tryska" zadního odstřikovače (niagara).
Často pískající brzdy.
Mé doporučení: nekupujte si interiér v černé barvě pokud nejezdíte v obleku.

Jinak OK.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane

Vložit komentář

předsuvník

Mám Megana combi 2006, 115000 najeto- asi stejný problém - zarachocení při studeném startu, a rozsvítil se servis s poruchou motoru a napsalo to zkontrolovat emise? Po nějakém dalším startu však vše zmizelo, tedy kromě rachocení při startu. Je to tedy oběhaný předsuvník? Dík

21.01.2013 | 22:32:40 | dadas  | 85.13.108.* Reagovat

RE: předsuvník

Je to tedy renault..............:-( !

22.01.2013 | 07:37:03 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: předsuvník

Je to přesuvník.

22.01.2013 | 10:13:43 | Jiří  | 82.117.130.* Reagovat

RE: předsuvník

presuvnik cena 5800kc v renault service chceto castejsi vymeny oleje 15000km

20.08.2016 | 20:30:04 | xbox  | 178.255.170.* Reagovat

šramot v motoru

Taky mám obavu , že mám stejný problém jako vy ( motor 1,6 , r.v.2003 ) , v motoru zarachotí občas při startu a je jedno jaká je teplota. Jaké to může mít následky když to nechám dlouho být? Všude jsou fora, že se to stává u motorů kolem 30000 km ale já mám již 140-tis a teprve to začlo, dříve nic.

14.04.2009 | 17:51:32 | Dawe Reagovat

RE: šramot v motoru

najel jsem s vadnym predradnikem tak tak okolo 40 tis.motor jinak v cajku.prvni a druhej studeny start zaracta a chcipne.komu to nevadi da se s tim jezdit..akorat je poreba vymazat servis na stk

27.05.2018 | 23:00:41 | jarda  | 213.226.252.* Reagovat

Delphi

americký shit

28.01.2009 | 00:39:58 | Angel_M Reagovat

přesuvník, VVT atd.

Honza: tak to víte špatně, 1.6 16V VVT je v nabídce Renaultu od uvedení Mégane II na trh, čili někdy od roku 2002. A navíc Honda nemá VVT, ale VTEC, který používá trochu jiný systém (vícepolohová zdvihátka ventilů).

trichopter: záleží na počtu najezděných kilometrů a na tom, zda nebyl řemen při předchozím nasazení přepnut. Kladky měnit až v případě, že měníte rozvody po nejmíň 60 000.

28.01.2009 | 00:16:32 | aSh Reagovat

presuvník

No vam musím povedať že pri tej výmene presuvníku treba dať dolu rozvody-remeň ide aj cez to koleso.
Takže ak sú rozvody raz dolu,treba vymeniť aj tie.Ale ak má uto málo najazdene stačia iba kladky a remeň.Vodnú pumpu by som nechal tak.

Rozvody musia byť vymene z presuvníkom!

31.12.2008 | 19:55:52 | trichopter Reagovat

VVT

Ja viem aj o Suzuki.

15.09.2008 | 17:13:43 | Sven Reagovat

To aSh

Odkdy používá Renault motory VVT? Pokud vím tak VVT motory má jen Toyota a Honda.

15.09.2008 | 14:38:50 | Honza Reagovat

a ještě dodám, že stačí vyměnit pouze ten přesuvník, což je práce tak za 2000 Kč, čili max 7000 Kč i s novým dílem. Pokud vám budou namlouvat, že je třeba měnit i rozvody, kladky a vodní pumpu (čímž by se oprava k těm 30 000 Kč podle ceníků našich servisů i mohla vyšplhat), rovnou jim pohrozte obchodním zákoníkem!!!!

15.09.2008 | 13:31:28 | aSh Reagovat

Dobře vás vodí za nos!

To zarachocení je vychozený přesuvník vačkového hřídele sacích ventilů, takže vám nefunguje proměnlivé časování ventilů (to je to VVT - valve variable timing). Je to dá se říci výrobní vada toho dílu - díky nevhodně zvoleným materiálům se vevnitř přesuvník vychodí). Většinou se tato porucha objevuje do 30 000 km. Servisáci v Renaultu moc dobře vědí, o co jde - a jestli nevědí, měli by je vyhodit na hodinu. Díl stojí cca 5 tis. Kč. Jeho závada se projevuje zachrčením při startu (ne nutně při každém startování), nestabilními otáčkami zejména na volnoběhu (za studeného motoru může motor i chcípnout). Škoda, že neprolézáte více internet fóra, je toho o přesuvníku značky Delphi pro motory K4M (1.6i 16V - VVT) napsáno habaděj...

15.09.2008 | 13:28:27 | aSh Reagovat

RE: Dobře vás vodí za nos!

Díky za příspěvek, konečně jsem se dozvěděl o co jde s tím přesuvníkem a co to dělá (krám jeden). Jestli každá součástka na tohle auto stojí 5K, tak zkrachuju :-() Měl jsem I scénika a chci koupit II, ale jak to tak čtu, tak si koupím fábku :-) a bude pokoj

17.05.2018 | 12:19:42 | Aredraj  | 78.102.226.* Reagovat

RE: Dobře vás vodí za nos!

S Fabii se pomůžete teda :D :D

17.05.2018 | 17:04:46 | Nick406  | 78.102.64.* Reagovat

RE: Dobře vás vodí za nos!

Jakejkoliv Rencek je jen ,kasička .........................

17.05.2018 | 19:39:41 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

rachot v motoru

mám obavu , že mám stejný problém jako vy ( motor 1,6 , r.v.2004 ) , zatím v motoru zarachotí jen občas při startu při teplotě okolo 1-3st.C. Jaké následky může mít neodstranění této poruchy, 40 000 je pořádná pálka ?

15.03.2008 | 03:39:33 | petr Reagovat