Rok výroby:2004Typ motoru:1,6 16VStav km při koupi:0 kmStav km nyní:52 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:8,3 l/100 kmVloženo:20. 2. 2008
Dobrý den jsem majitelem vozu Renault Megane Grandtour 1,6 16V rok výroby 2004 Po ujetí 30 000km při studeném startu motor zarachotí, po reklamaci byla provedena oprava.
Od servisu bylo zděleno, že se jedná o špatné mazání vačkové hřídele.
Dalších 30 000km se porucha opakuje, bohužel po vypršení záruky.
Nejde o ojedinělí případ ... vím o více vozech se stejnou závadou, v mém okolí jsme si tento vůz koupili 3 a všichni se potýkáme se stejným problémem, zřejmě se jedná o výrobní vadu.
Chtěl bych tímto apelovat na ostatní majitele této série vozů aby se ozvali.
Oprava této závady stojí kolem 40 000Kč
V případě společné reklamace máme větší šanci.
Muj e-mail: rudikf@seznam.cz
U předchozí generace Megane se tento problém nevyskytuje.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jinak jsem s vozem spokojen.
Koupil jsem ho po zkušenosti s vozem Škoda Octavia 1,6 který mi byl po splacení odcizen (udajně nejkradenější vůz v ČR) naopak vozy Renault se v tomto nepopulárním žebříčku pohybují spíš na spodních příčkách.
K dalším nepříjemnostem bych přidal: Komplikovaná výměna žárovek která je pro gynekology. Špatně řešená "tryska" zadního odstřikovače (niagara). Často pískající brzdy. Mé doporučení: nekupujte si interiér v černé barvě pokud nejezdíte v obleku.
Mám Megana combi 2006, 115000 najeto- asi stejný problém - zarachocení při studeném startu, a rozsvítil se servis s poruchou motoru a napsalo to zkontrolovat emise? Po nějakém dalším startu však vše zmizelo, tedy kromě rachocení při startu. Je to tedy oběhaný předsuvník? Dík
22.01.2013 | 10:13:43 | Jiří
| 82.117.130.*Reagovat
RE: předsuvník
presuvnik cena 5800kc v renault service chceto castejsi vymeny oleje 15000km
20.08.2016 | 20:30:04 | xbox
| 178.255.170.*Reagovat
šramot v motoru
Taky mám obavu , že mám stejný problém jako vy ( motor 1,6 , r.v.2003 ) , v motoru zarachotí občas při startu a je jedno jaká je teplota. Jaké to může mít následky když to nechám dlouho být? Všude jsou fora, že se to stává u motorů kolem 30000 km ale já mám již 140-tis a teprve to začlo, dříve nic.
najel jsem s vadnym predradnikem tak tak okolo 40 tis.motor jinak v cajku.prvni a druhej studeny start zaracta a chcipne.komu to nevadi da se s tim jezdit..akorat je poreba vymazat servis na stk
Honza: tak to víte špatně, 1.6 16V VVT je v nabídce Renaultu od uvedení Mégane II na trh, čili někdy od roku 2002. A navíc Honda nemá VVT, ale VTEC, který používá trochu jiný systém (vícepolohová zdvihátka ventilů).
trichopter: záleží na počtu najezděných kilometrů a na tom, zda nebyl řemen při předchozím nasazení přepnut. Kladky měnit až v případě, že měníte rozvody po nejmíň 60 000.
No vam musím povedať že pri tej výmene presuvníku treba dať dolu rozvody-remeň ide aj cez to koleso. Takže ak sú rozvody raz dolu,treba vymeniť aj tie.Ale ak má uto málo najazdene stačia iba kladky a remeň.Vodnú pumpu by som nechal tak.
a ještě dodám, že stačí vyměnit pouze ten přesuvník, což je práce tak za 2000 Kč, čili max 7000 Kč i s novým dílem. Pokud vám budou namlouvat, že je třeba měnit i rozvody, kladky a vodní pumpu (čímž by se oprava k těm 30 000 Kč podle ceníků našich servisů i mohla vyšplhat), rovnou jim pohrozte obchodním zákoníkem!!!!
To zarachocení je vychozený přesuvník vačkového hřídele sacích ventilů, takže vám nefunguje proměnlivé časování ventilů (to je to VVT - valve variable timing). Je to dá se říci výrobní vada toho dílu - díky nevhodně zvoleným materiálům se vevnitř přesuvník vychodí). Většinou se tato porucha objevuje do 30 000 km. Servisáci v Renaultu moc dobře vědí, o co jde - a jestli nevědí, měli by je vyhodit na hodinu. Díl stojí cca 5 tis. Kč. Jeho závada se projevuje zachrčením při startu (ne nutně při každém startování), nestabilními otáčkami zejména na volnoběhu (za studeného motoru může motor i chcípnout). Škoda, že neprolézáte více internet fóra, je toho o přesuvníku značky Delphi pro motory K4M (1.6i 16V - VVT) napsáno habaděj...
Díky za příspěvek, konečně jsem se dozvěděl o co jde s tím přesuvníkem a co to dělá (krám jeden). Jestli každá součástka na tohle auto stojí 5K, tak zkrachuju :-() Měl jsem I scénika a chci koupit II, ale jak to tak čtu, tak si koupím fábku :-) a bude pokoj
mám obavu , že mám stejný problém jako vy ( motor 1,6 , r.v.2004 ) , zatím v motoru zarachotí jen občas při startu při teplotě okolo 1-3st.C. Jaké následky může mít neodstranění této poruchy, 40 000 je pořádná pálka ?
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane
předsuvník
Mám Megana combi 2006, 115000 najeto- asi stejný problém - zarachocení při studeném startu, a rozsvítil se servis s poruchou motoru a napsalo to zkontrolovat emise? Po nějakém dalším startu však vše zmizelo, tedy kromě rachocení při startu. Je to tedy oběhaný předsuvník? Dík
21.01.2013 | 22:32:40 | dadas | 85.13.108.* Reagovat
RE: předsuvník
Je to tedy renault..............:-( !
22.01.2013 | 07:37:03 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: předsuvník
Je to přesuvník.
22.01.2013 | 10:13:43 | Jiří | 82.117.130.* Reagovat
RE: předsuvník
presuvnik cena 5800kc v renault service chceto castejsi vymeny oleje 15000km
20.08.2016 | 20:30:04 | xbox | 178.255.170.* Reagovat
šramot v motoru
Taky mám obavu , že mám stejný problém jako vy ( motor 1,6 , r.v.2003 ) , v motoru zarachotí občas při startu a je jedno jaká je teplota. Jaké to může mít následky když to nechám dlouho být? Všude jsou fora, že se to stává u motorů kolem 30000 km ale já mám již 140-tis a teprve to začlo, dříve nic.
14.04.2009 | 17:51:32 | Dawe Reagovat
RE: šramot v motoru
najel jsem s vadnym predradnikem tak tak okolo 40 tis.motor jinak v cajku.prvni a druhej studeny start zaracta a chcipne.komu to nevadi da se s tim jezdit..akorat je poreba vymazat servis na stk
27.05.2018 | 23:00:41 | jarda | 213.226.252.* Reagovat
Delphi
americký shit
28.01.2009 | 00:39:58 | Angel_M Reagovat
přesuvník, VVT atd.
Honza: tak to víte špatně, 1.6 16V VVT je v nabídce Renaultu od uvedení Mégane II na trh, čili někdy od roku 2002. A navíc Honda nemá VVT, ale VTEC, který používá trochu jiný systém (vícepolohová zdvihátka ventilů).
trichopter: záleží na počtu najezděných kilometrů a na tom, zda nebyl řemen při předchozím nasazení přepnut. Kladky měnit až v případě, že měníte rozvody po nejmíň 60 000.
28.01.2009 | 00:16:32 | aSh Reagovat
presuvník
No vam musím povedať že pri tej výmene presuvníku treba dať dolu rozvody-remeň ide aj cez to koleso.
Takže ak sú rozvody raz dolu,treba vymeniť aj tie.Ale ak má uto málo najazdene stačia iba kladky a remeň.Vodnú pumpu by som nechal tak.
Rozvody musia byť vymene z presuvníkom!
31.12.2008 | 19:55:52 | trichopter Reagovat
VVT
Ja viem aj o Suzuki.
15.09.2008 | 17:13:43 | Sven Reagovat
To aSh
Odkdy používá Renault motory VVT? Pokud vím tak VVT motory má jen Toyota a Honda.
15.09.2008 | 14:38:50 | Honza Reagovat
a ještě dodám, že stačí vyměnit pouze ten přesuvník, což je práce tak za 2000 Kč, čili max 7000 Kč i s novým dílem. Pokud vám budou namlouvat, že je třeba měnit i rozvody, kladky a vodní pumpu (čímž by se oprava k těm 30 000 Kč podle ceníků našich servisů i mohla vyšplhat), rovnou jim pohrozte obchodním zákoníkem!!!!
15.09.2008 | 13:31:28 | aSh Reagovat
Dobře vás vodí za nos!
To zarachocení je vychozený přesuvník vačkového hřídele sacích ventilů, takže vám nefunguje proměnlivé časování ventilů (to je to VVT - valve variable timing). Je to dá se říci výrobní vada toho dílu - díky nevhodně zvoleným materiálům se vevnitř přesuvník vychodí). Většinou se tato porucha objevuje do 30 000 km. Servisáci v Renaultu moc dobře vědí, o co jde - a jestli nevědí, měli by je vyhodit na hodinu. Díl stojí cca 5 tis. Kč. Jeho závada se projevuje zachrčením při startu (ne nutně při každém startování), nestabilními otáčkami zejména na volnoběhu (za studeného motoru může motor i chcípnout). Škoda, že neprolézáte více internet fóra, je toho o přesuvníku značky Delphi pro motory K4M (1.6i 16V - VVT) napsáno habaděj...
15.09.2008 | 13:28:27 | aSh Reagovat
RE: Dobře vás vodí za nos!
Díky za příspěvek, konečně jsem se dozvěděl o co jde s tím přesuvníkem a co to dělá (krám jeden). Jestli každá součástka na tohle auto stojí 5K, tak zkrachuju :-() Měl jsem I scénika a chci koupit II, ale jak to tak čtu, tak si koupím fábku :-) a bude pokoj
17.05.2018 | 12:19:42 | Aredraj | 78.102.226.* Reagovat
RE: Dobře vás vodí za nos!
S Fabii se pomůžete teda :D :D
17.05.2018 | 17:04:46 | Nick406 | 78.102.64.* Reagovat
RE: Dobře vás vodí za nos!
Jakejkoliv Rencek je jen ,kasička .........................
17.05.2018 | 19:39:41 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
rachot v motoru
mám obavu , že mám stejný problém jako vy ( motor 1,6 , r.v.2004 ) , zatím v motoru zarachotí jen občas při startu při teplotě okolo 1-3st.C. Jaké následky může mít neodstranění této poruchy, 40 000 je pořádná pálka ?
15.03.2008 | 03:39:33 | petr Reagovat