Rok výroby:2009Typ motoru:1.4 TCeStav km při koupi:43 000 kmStav km nyní:50 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8.4 l/100 kmVloženo:21. 5. 2020
výkon a pružnost motoru za tu cenu dobrá výbava skvělé světlomety nerezne dobré odhlučnění pohodlné sedačky
Slabé stránky
spotřeba motoru absence USB konektoru rádia občas podivné závady (křupání dveří) přeposilované řízení
Závady a opravy na autě
Krom běžné spotřeby (olej, filtry) je to jen pár drobností. Originální trysky ostřikovačů byly opravdu bídné - dle návodu na netu provedena výměna za jiný typ, pak už je ostřikování mnohem lepší. Auto má pravdědopodbně nefunkční tempomat a omezovač rychlosti - po jejich aktivaci tlačítkem u ruční brzdy se nic neděje (možná je softwarově odpojen), ale toto prozatím nehodlám řešit jelikož jezdím spíše kratší trasy a tuto funkci jsme ani dříve nikdy nevyužíval. Opravdu otravné je hlasité lupání pantu při otvírání řidičových dveří (prý charakteristická konstrukční vada mnoha franzouzů) - časem hodlám řešit, alespoň že to nezamezuje otevření a zavření dveří. Levý přední reproduktor u řidiče vynechává nebo je občas moc tichý - časem asi budu řešit.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Potřeboval jsem koupit auto na každodenní dojíždění do práce (cca 20 km, z toho 2/3 dálnice), ojetinu stáří cca 10 let. Typ kvůli omezenému parkování venku před domem jsem chtěl hatchback, zároveň s autem ale jezdím i na výlety o víkendu tzn. kufr jsem nechtěl typu nákupní taška. Chtěl jsem něco kde nebudou hrozit drahé opravy, proto i s ohledem na spíše kratší trasy jsem se rozhodl pro benzín, zároveň jsem však nechtel malý výkon (z důvodu častého ježdění po dálnici + nájezd na ni u nás v obci je hodně krátký, takže i kvůli bezpečnosti). Poohlížel jsem se původně po Fordu Focus II s atmosférou 1.8 nebo 2.0, to bylo takové mé vysněné auto. Ale v dané cenové kategorii byly pouze vozy s vyšším nájezdem a pochybným původem. Pak jsem náhodou narazil na inzerát s tímto Meganem, původem z ČR, jedná se o 3. generaci Meganu. Oproti Focusům se srovnatelnou cenou měl inzerovaný Megan jen cca poloviční nájezd a především jasnou servisní historii - po přečtení několika recenzí a prohlídce mechanikem bylo rozhodnuto.
Prozatím jezdím s tímto vozem jen cca 1 rok, ale myslím že vůz plně splnil má očekávání a v něčem dokonce i překvapil. Zatím jsem nemusel řešit žádnou závadu a cena spotřebního materiálu se jeví obdobná jako u jiných značek. Výhodou oproti Focusu je pro franzouze tradične odolná karoserie proti korozi. Jednoduchá vlečná zadní náprava by se zase měla odvděčit nenákladnou údržbou. Z jízdních vlastností jsem měl trochu strach, ale musím uznat že jsem mile překvapen. Na francouze mi přijde podvozek spíše tvrdší, v zatáčkách se vůz naklání méně a drží mnohem lépe než bych s vlečnou nápravou čekal. Posilovač řízení je hodně silný - řízení mi přijde dost přeposilované. Dá se na to trochu zvyknout ale méně by v tomto případě bylo lépe. Sedadla jsou pohodlná s příjemným bočním vedením, vepředu je místa dost, vzadu je to už trošku horší. Co do velikosti je kufr na typ hatchback dle mého názoru nadprůměrný. Odhlučnění je dobré, pokud se cestuje pouze po okreskách tak je v kabině příjemné ticho, u dálničních rychlostí už to je trošku horší ale pořád přijatelné. Motor TCe 130 s nepřímým vstřikem a řetězovými rozvody byl vyvíjen ve spolupráci s Nissanem a dle recenzí na netu by měl být spolehlivý v což doufám. Výkonově jsem naprosto spokojen, díky turbu krásně táhne od nižších otáček a především ve vyšších otáčkách umí pěkně zrychlovat. Trošku podivná je odezva plynového pedálu (ze začátku dávkuje výrazně silněji), ale opět - dá se na to zvyknout. Jediná nevýhoda tohoto motoru a tím pádem i celého auta je spotřeba - při dálničních trasách si bere cca 8.5 l/100km což není zrovna málo. Je to ale daň za nepřímý vstřik a i za převažující dálniční provoz - když jsem zkoušel jezdit více okresky tak šla spotřeba i pod 8 l/100km a věřím že klidný řidič by neměl problém jezdit i za 7 l. Brzy jsou tak jak to u francouzů bývá dost ostré, což je ale opět o zvyku (mě vyhovují). Pochvalu zasluží xenonové světlomety, svítí opravdu pěkně a do zatáček se mírně naklápí což potěší (myslím že vzhledem k výbavě se nejedná o bi-xenony, možná to je řízeno nějakými táhly od kol?). Ve výbavě má vůz dále el. okna (i zadní), el. zrcátka, dvouzónovou klimatizaci a parkovací zadní senzory, ABS, ESP, ASR, denní svícení, senzor světel, dešťový senzor. Výbavu vzhledem ke stáří a dané třídě vozu považuje za plně dostačující.
Tempomat a omezovač rychlost je také přítomen, ale je zřejmě nefunkční/odpojený (což by někomu vadilo, ale vzhledem k tomu že jezdím krátké trasy tak to prozatím neřeším). U rádia mi chybí USB konektor, škoda že tam není. Občas vynechává nebo hraje méně hlasitě přední reproduktor na straně řidiče, asi bude spatný kontakt (zatím jsem neřešil).
Prozatím jsem s vozem plně spokojen, a doufám že tomu tak bude i nadále, uvidíme časem (přecijen 1 rok je relativně krátká doba). Když sečtu veškerá pro a proti tak myslím že je Megane III rozumnou alternativou k Ford Focus II (zvlášť když spousta inzerátů s mnou poptávaným motorem byla dovoz z DE s pochybnou historií). Každé auto má své pro a proti, ale Megane mne vzhledem k tomu co jsme četl v recenzích překvapil, především naladěním podvozku a motorem TCe - až na tu spotřebu, ta by mohla být pravda krapet lepší -) .
Na závěr ještě upozorním, že mnou hodnocený Megane není typ Generation (který dle recenzí na netu má dosti odlišné vlastnosti a Meganu se zřejmě podobá pouze vzhledově).
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane
tempomat a posilovač u Megane III
Tlačítkem u ruční brzdy pouze aktivuješ a rychlost nastavuješ tlačítkem na volantu.
09.09.2021 | 09:36:22 | pebil | 185.153.193.* Reagovat