Rok výroby:2005Typ motoru:1.6 16vStav km při koupi:110 000 kmStav km nyní:150 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6.5 l/100 kmVloženo:9. 12. 2012
Ceny oprav a caste drobne zavady Spracovani a kvalita interieru Zadna radost z jizdy Zvlastni povaha auta Nastaveni brzd Preposilovane rizeni
Závady a opravy na autě
Nejaky sensor v motoru, auto, spatne startovalo, chcipalo an krizovatkach... oprava cca 2000
Znovu nejaky sensor, auto jelo na 3 valce, podobne jako prvni zavada... oprava 1700
Vadne stahovani okna ridice cena 2000
Rezonujici dvere pri zabouchnuti, rezonovani v interieru pri vyvolane basovanim radia
Aktualne utrzena venkovni klicka zadnich dveri
Neustale sviti kontrolka SERVIS
Uz zase neco zacina bouchat na predni naprave
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto neni moje, pisi recenzi za otce, ktery s autem jezdi a jeho zkusenosti predavam dal... Napisi ji ale na zaklade vlasnich pocitu, ktere ve me auto vyvolava. Kdyz jsem s nim mel poprve vyjet, dostal jsem do ruky kartu, nevedel jsem co mam cekat, nemel jsem o autu zadne informace, spis jsem se tesil na zkusenost s relativne novym autem s modernim designem. Kdyz jsem k nemu prichazel, auto jsem si meril pohledem, design me celkem zaujal, tesil jsem se na jizdu. Nicmene vse zacalo nabirat uplne jiny smer, hned jak jsem poprve chytil za kliku, usedl a zabouchnul dvere. Interier sice moderni, nicmene z nej cisi priselna lacinost, vsude kolem ridice hladky plast. Na nutnych plochach, kde je dnes nemyslitelne mit uplne levne materialy sice nejake mekcene plochy jsou, ale ani o kousek navic, aby to nahodou nezvedlo vyrobni cenu o nejake 2 tisice. Co me dostalo, bylo naprosto s prominutim debilni usazeni nekterych ovladacich prvku, napriklad sklon sedacky. Ten ma packu vepredu napravu pod sedadlem, kdy se musite ohnout dopredu pod volant, za packu zatahnete, sedacku to uvolni a pero vam ji hodi na zada, ale packu musite drzet dole pod sedadlem a neni zpusobu jak ji prirozene zatlacit dozadu do chtele polohy, takze se nekolik minut kroutite hledate pohodlnou polohu. Nektere ovladaci prvky jakoby nechteli byt po ruce, napriklad tlacitko zamikani dveri je tak paradne umistene, ze ho v noci najde bez problemu jen nekdo, kdo vi kde ji hledat. Vec, kterou asi nikdy nepochopim, je jazyk palubniho pocitace. V letech 2002 az 2005 byl renault jeden z nejvetsich inporteru automobilu do ceske republiky, ale asi ani tak nikomu nestalo za to prelozit palubni pocitac do cestiny, misto toho na vas sviti priserna nemcina, se kterou se auta do CR defaultne dodavali. Pritom muj stary golf 2000 rok vyroby mel krasny graficky display kompletne v cestine. Podsviceni palubni desky mimo budiku a displaye radia je velmi mizerne, takova spis bludicka. Design palubni desky je sice moderni, ale v konecnem dusledku nevyvola moc emoci, ale mozna je to jen muj subjektivni nazor. Jizda je kapitola sama pro sebe, opet mi auto pripada jako by nevedelo, jestli ma byt sportovni, nebo pohodlne, nebo cert vi jake... Motor me prekvapil svoji pruznosti uz od nejakych 1500 otacek a auto s nim celkem plynule zrychluje. Prece jen 83kw na sesnactistovku neni spatny udaj. Prevodovka a delky prevodovych stupnu jsou fajn, razeni je presne, prirovnal bych ho treba k fabii. Brzdy jsou neskutecne jedovate a velmi spatne se davkuji, polechtate je trochu vic a jste zakousnuti do volantu (proc proboha?). Rizeni je podle me priserne, absolutne zadna zpetna vazba od predni napravy, auto je tak preposilovane, ze kdyz pustite pri vyjezdu ze zatacky volant tak, aby se vratil do roviny, tak se svou vlastni vahou pretoci vyrazne na druhou stranu a auto myskuje. Vim ze ne kazdy potrebuje ukecany volant, ale myslim si ze toto nekdo u renaultu prehnal. Co mi velmi vadi a opet nechapu, je naprosta absence aktivniho stabilizacniho systemu na aute roku vyroby 2005 (pouze ABS), opet podle konkurence nepochopitelny krok. Udajne vysoka bezpecnost pri havarii, tzn. nejakych 6 airbagu, deformacni zony, pyropatrony na pritazeni bezpecnostnich pasu. Vsechno toto ma i svou stinou stranku. Pokud s autem byt jen klepnete v nejakych 30 km/h v mestskem provozu a jste v aute sam, presto se Vam vsechny tyto prvky spusti, roztrhne Vam celou palubni desku, vsechny patrony vyleti a presto ze venku na aute je jen lehka plecharina za par ticic, interier Vas bude stat bezmala 40 tisic korun. Jeste jedna vec je nepochopitelna a to cena platovych nahradnich dilu, jako napriklad blatniku. Zatim co se da plechovy blatnik na passat B5 se zakladnim postrikem sehnat za nejakych 600 az 1000 korun, taky stoji "plastovy" blatnik and predni kolo 1800 korun. Muze mi nekdo rict proc? Takze lehky tukanec toho super poloplastoveho auta stal pres 60 tis korun. Abych vyzdvihnul alespon nejaka pozitiva, tak musim rict, ze kufr by svou velikosti vyhovoval i italske mafii :). Podvozek je velmi komfortni, sice se auto celkem naklani v zatackach, ale neni to zadny sportak, takze chvalim. Posed a sedacky jsou celkove natavitelne i s vyskou, sice zadne extra bocni vedeni, ale komfort je jaky ma byt a delsi cesta nebude problem, takze lepsi prumer. Dlouhodoba spotreba pod 6.5 litru je taky podle me slusna, ale nevim jak moc se udaj s palubniho pc shoduje se skutecnosti. Co mi jeste vadilo byl fakt, ze jsem si nikdy nenasel idealni pozici za volantem jako v Golfu nebo v ted aktualnim BMW, nalevo ve dverich neni zadny rantlik v normalni vysce na levy loket a loketni operka je na muj vkus prilis kratka a ruku nepodepira dostatecne. Odhlucneni bych bral za dostatecne, ale zase nic extra a ve vyssich rychlostech na dalci je slyset celkem aerodynamicky hluk.
Celkove bych to zhrnul asi tak: Ano! Auto ma co ma mit, 4 kola, brzdy volant, motor a presune Vas z bohu A do bodu B. Ale cisi z nej lacinost, spousta zvlastnich reseni interieru, ktere jsou nejspis dusledkem prave snizovani vyrobnich nakladu a tim rapidne snizuji radost z jizdy a zvysuji zklamani po prvnich najetych kilometrech. Paradoxne nejsou provozni naklady na takto lidovem auticku diky castym opravam zadna hitparada. A nejhorsi je, ze tomuto automobilu chybi jakysi faktor X, diky kteremu se clovek na jizdu tesi, diky cemuz rad prehledne nejake mouchy a hlavne celkem caste mechanicke zavady, ktere z auta nedelaji zrovna nejspolehlivejsiho kamarada a neustale resit drobne problemy jako utrzena klicka dveri, vrzani plastu interieru nebo zatekani do ruznych dutin, vas casem prestane bavit a zacne vas to auto znacne zrat. Takze zaverem veta, ktera jej asi shrne je "Navrh huj, uvnitr fuj!!"... Za me renault uz nikdy!!!
Ano plastový díly jsou za nesmysl a ano nastavení sklonu opěradla není úplně ideálně vyřešeno, Ale s ostatním moc nesouhlasím. Podsvícení ovládacích prvků stylem bludička - je tam pěkné kolečko, kterým se nastavuje jas podsvícení, takže je velice pravděpodobné, že bylo na minimu a není problém ho otočit klidně až na max. Palubní PC sice češtinou nevládne, ale není problém ho přepnout na přijatelnou angličtinu - zásah na pár minut s diagnostikou. Tlačítko centrálu bych neřešil vůbec, protože není potřeba na něj sahat. Když se dýl podrží, tak pak auto vždy po rozjetí zamkne a já jako řidič pak jen otevřu dveře a vše se odemkne (netušim, jestli stejně snadno vystoupí ti vzadu). No a přeposilované řízení je, jenže s rostoucí rychlostí klesá. Takže ve 100 km/h už je posilovač pravděpodobně i vypnutej.
Aha takze za 1. ono to podsviceni je sice nastavitelne, ale rozdil mezi displayem, budikama a zbytkem je tam markatni, ze pri delsi jizde a koukani do budiku musi clovek chvili zaostrovat, nez pak najde spravne tlacitko na radiu, proto se zda jako bludicka... 2. palubni pocitac sice cestinou nevladne, ale muzeme si nastavit prijatelnou anglictinu? Coze? To je jako rict slepimu "na a nastuduj si manual, ses sice slepej, ale ty si nejak zvyknes!", velka cast zakazniku, tim myslim 45+ umi mozna z poslechu nemecky, urcite ne anglicky a uz vubec ne fancouszky, alespon je videt, jak je u renaultu ceskej zakaznik vazenej, o to hur se vlastne vsechny ostatni automobilky maji prelozeno do cestiny uz od roku 123... 3. to tlacitko otevirani, je pravda ze manual k autu jsem necetl, takze neznam vsechny jeho funkce, ale otevirat dvere ridice pokazde kdyz chci vyhodit jen nekoho zezadu u baraku, trochu neprakticke... a za 4. ten posilovac je opravdu prehnanej, jasne ze na dalnici ztvrdne, to by bylo o hubu kdyby tak zustal, a hlavne nikdo na dalnici volantem netoci, tak je to snad jedno, pouzivame ho hlavne ve meste a to je fakt na zblbnuti, porad hlidat volatnt, aby mne nedelal psi kusy, protoze tu stredovou polohu rizeni, kdyz se clovek na volant zrovna nesoustredi, by nepoznal ani Houdini...
jo a jeste k tomu jazyku palubniho... to auto ma spousta duchodcu a jak mu to prestane jet, tak uz vidim jak lovi nekde na dalnici ve francouszkym slovniku a zastavuje kolemjedouci, jestli nahodou nekdo nevi, co je to ten ignition failure... a s nejakym prepinanim jazyka a diagnostikou... to mam kazdy 2 mesice litat do servisu, aby se mrkli, co se to zase roznula za bludicka a pokazde se za 700 dozvedet, ze to asi nic nebude, nebo at si toho nevsimam... to taky snad nemyslite vazne... kazdej s tim neumi, kazdej to nema doma a kazdej hold nema kamarada co mu to za stovku udela...je treba se na vec divat ocima bezneho uzivatele
Co se týče kvality interiéru,tak na mě nějak lacině nezapůsobil. Seděl jsem ve verzi RS tam je to sice trochu jinak,ale celkově mě to nepřijde o nic lepší nebo horší jako třeba Seat nebo Škodovka. Pravda že je to tvrdý plast s určitou strukturou povrchu.Ale to dneska už má skoro každé auto.Bohužel časům kdy měla auta palubní desky s pěkných i měkkých materiálů už odzvonilo.Jako měla třeba dříve Sierra a spousta dalších.Dneska se na těch autech moc šetří,když vezmu nějaký starý dejme tomu 15-20 let.Tak tam si dali záležet i na plastu od kličky otvírání dveří.Dneska to má člověk ve většině holí plast jak na ovladači od TV:D taková je doba,a lepší to asi už nebude.Ono celkově dnes plastu nahradil už kolikrát i kovové materiály.Takže se není ani moc čemu bohužel divit:)
Jak Vectra nevím, nikdy jsem ji neměl, zato Sirku mod. 89, jednu z posledních ano , byla ve full výbavě, ale měkké byly jen gumy a sedačky - jinak všechno tvrdé ........, mě to teda ale nijak nevadilo, jinak to bylo super auto (až na horší vlastnosti v zimě, ale to je dáno koncepcí).
Tahle recenze napsána objektivně a popravdě. Taky jsem o tomhle autě uvažoval a párkrát se svezl. U tříletého drnčela celá odkládací schránka u spolujezdce. A v servisech neví coby chtěli. U laguny orig.servis požadoval za opravu zámku pátých dveří 5 OOOKč, jinde do 1 000Kč. Ale ať autíčko slouží ke spokojenosti.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane
Něco pravdy na tom je...
Ano plastový díly jsou za nesmysl a ano nastavení sklonu opěradla není úplně ideálně vyřešeno, Ale s ostatním moc nesouhlasím. Podsvícení ovládacích prvků stylem bludička - je tam pěkné kolečko, kterým se nastavuje jas podsvícení, takže je velice pravděpodobné, že bylo na minimu a není problém ho otočit klidně až na max. Palubní PC sice češtinou nevládne, ale není problém ho přepnout na přijatelnou angličtinu - zásah na pár minut s diagnostikou. Tlačítko centrálu bych neřešil vůbec, protože není potřeba na něj sahat. Když se dýl podrží, tak pak auto vždy po rozjetí zamkne a já jako řidič pak jen otevřu dveře a vše se odemkne (netušim, jestli stejně snadno vystoupí ti vzadu). No a přeposilované řízení je, jenže s rostoucí rychlostí klesá. Takže ve 100 km/h už je posilovač pravděpodobně i vypnutej.
02.01.2013 | 13:41:17 | psion | 109.81.192.* Reagovat
RE: Něco pravdy na tom je...
Aha takze za 1. ono to podsviceni je sice nastavitelne, ale rozdil mezi displayem, budikama a zbytkem je tam markatni, ze pri delsi jizde a koukani do budiku musi clovek chvili zaostrovat, nez pak najde spravne tlacitko na radiu, proto se zda jako bludicka... 2. palubni pocitac sice cestinou nevladne, ale muzeme si nastavit prijatelnou anglictinu? Coze? To je jako rict slepimu "na a nastuduj si manual, ses sice slepej, ale ty si nejak zvyknes!", velka cast zakazniku, tim myslim 45+ umi mozna z poslechu nemecky, urcite ne anglicky a uz vubec ne fancouszky, alespon je videt, jak je u renaultu ceskej zakaznik vazenej, o to hur se vlastne vsechny ostatni automobilky maji prelozeno do cestiny uz od roku 123... 3. to tlacitko otevirani, je pravda ze manual k autu jsem necetl, takze neznam vsechny jeho funkce, ale otevirat dvere ridice pokazde kdyz chci vyhodit jen nekoho zezadu u baraku, trochu neprakticke... a za 4. ten posilovac je opravdu prehnanej, jasne ze na dalnici ztvrdne, to by bylo o hubu kdyby tak zustal, a hlavne nikdo na dalnici volantem netoci, tak je to snad jedno, pouzivame ho hlavne ve meste a to je fakt na zblbnuti, porad hlidat volatnt, aby mne nedelal psi kusy, protoze tu stredovou polohu rizeni, kdyz se clovek na volant zrovna nesoustredi, by nepoznal ani Houdini...
13.01.2013 | 12:29:27 | kreed | 195.178.88.* Reagovat
RE: Něco pravdy na tom je...
jo a jeste k tomu jazyku palubniho... to auto ma spousta duchodcu a jak mu to prestane jet, tak uz vidim jak lovi nekde na dalnici ve francouszkym slovniku a zastavuje kolemjedouci, jestli nahodou nekdo nevi, co je to ten ignition failure...
a s nejakym prepinanim jazyka a diagnostikou... to mam kazdy 2 mesice litat do servisu, aby se mrkli, co se to zase roznula za bludicka a pokazde se za 700 dozvedet, ze to asi nic nebude, nebo at si toho nevsimam... to taky snad nemyslite vazne... kazdej s tim neumi, kazdej to nema doma a kazdej hold nema kamarada co mu to za stovku udela...je treba se na vec divat ocima bezneho uzivatele
13.01.2013 | 12:50:26 | kreed | 195.178.88.* Reagovat
Co se týče kvality interiéru,tak na mě nějak lacině nezapůsobil.
Seděl jsem ve verzi RS tam je to sice trochu jinak,ale celkově mě to nepřijde o nic lepší nebo horší jako třeba Seat nebo Škodovka.
Pravda že je to tvrdý plast s určitou strukturou povrchu.Ale to dneska už má skoro každé auto.Bohužel časům kdy měla auta palubní desky s pěkných i měkkých materiálů už odzvonilo.Jako měla třeba dříve Sierra a spousta dalších.Dneska se na těch autech moc šetří,když vezmu nějaký starý dejme tomu 15-20 let.Tak tam si dali záležet i na plastu od kličky otvírání dveří.Dneska to má člověk ve většině holí plast jak na ovladači od TV:D taková je doba,a lepší to asi už nebude.Ono celkově dnes plastu nahradil už kolikrát i kovové materiály.Takže se není ani moc čemu bohužel divit:)
11.12.2012 | 15:45:57 | | 78.102.114.* Reagovat
RE:
Ona měla Sirka měkčené plasty ? Že jsem si za těch 6 let nevšiml?
13.12.2012 | 08:44:48 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE:
Tak třeba vectra z 88 má krásnou měkčenou palubku a koženkový interiér
30.08.2013 | 00:32:55 | I | 85.160.53.* Reagovat
RE:
Jak Vectra nevím, nikdy jsem ji neměl, zato Sirku mod. 89, jednu z posledních ano , byla ve full výbavě, ale měkké byly jen gumy a sedačky - jinak všechno tvrdé ........, mě to teda ale nijak nevadilo, jinak to bylo super auto (až na horší vlastnosti v zimě, ale to je dáno koncepcí).
30.08.2013 | 09:47:27 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
Tahle recenze napsána objektivně a popravdě. Taky jsem o tomhle autě uvažoval a párkrát se svezl. U tříletého drnčela celá odkládací schránka u spolujezdce. A v servisech neví coby chtěli.
U laguny orig.servis požadoval za opravu zámku pátých dveří 5 OOOKč, jinde do 1 000Kč. Ale ať autíčko slouží ke spokojenosti.
09.12.2012 | 10:50:05 | Kamil | 88.101.118.* Reagovat